Článek je skvělý, ale zas ta diskuze pod ním ...

Je stealth, není stealth. Je tak dobrý jako Raptor, není tak dobrý jako Raptor. ........
A přitom si nikdo neuvědomuje, že je to jiná filosofie nasazení. Přímo vyvíjená proti té americké. A přitom je to v tom článku přímo napsané.
F-22 a F-35 mají skvělé stealth vlastnosti. To všichni respektují.
Odkud ale berou situační povědomí o tom, co se děje kolem nich???
Z pasivních senzorů? Ano, ale jen na krátkou vzdálenost.
A odkud na dlouhou? No přeci z AWACS.
A AWACS jsou stealth? Jistěže ne = jsou vidět na stovky kilometrů.
No a co udělá stealth letadlo, když mu někdo "zhasne" AWACSe? Otočí to? Poletí "do neznáma"?
Jistě že ne. Zapne radar ... A ze stealth je rázem ne-stealth. Raptor se možná směsici J-11, Su-30 a Su-35 ubrání ... F-35, ověšená údernou výzbrojí, ale určitě ne.
Co zbývá - bránit AWACS.
A právě proto jsou J-20 konstruovány. Maximální stealth z přední polosféry jim má umožnit průnik co nejblíž k AWACSu (na 80 km stačí) dřív než zareaguje doprovod.
Ostatně ruská taktika je obdobná, jen se zatím spoléhají na rychlost (MiG-31BM) a střely velmi dlouhého dosahu. Do budoucna ale určitě vznikne verze Su-57 obdobného nasazení jako J-20.
Su-57 by měl být dostatečně univerzální, aby to zvládl. Čínský způsob speciálu není tak sofistikovaný, ale účel splní ...a eliminuje zaostávání v technologii.
A v čínském pojetí kolektivní společnosti není nižší šance pilota tohoto speciálu problém. Individualismus se v Asii moc nenosí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire