Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8206
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 02 lis 2021, 19:42

Ked uz sme pri tych elektroautach, kradnu sa vobec? Este som nepocul.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

astec
Redaktor
Příspěvky: 99
Registrován: 07 úno 2017, 22:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od astec » 02 lis 2021, 19:45

palo satko píše:
02 lis 2021, 19:42
Ked uz sme pri tych elektroautach, kradnu sa vobec? Este som nepocul.
Daleko neujedeš..

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 873
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 02 lis 2021, 23:39

Pre tych, co maju o problematiku riadenia prikonu seriozny zaujem, pripajam priklad riesenia z dvadsatrocneho domu mojho znameho, aby niekto nenadobudol dojem, ze sa jedna o nejaku "state-of-the-art" technologiu.
Dom ma standardnu domovu pripojku 3x25A. Na vykurovanie sluzi elektrokotol Protherm Raja (Rejnok) s maximalnym prikonom 18kW.
https://cz.manualdb.net/navod/protherm/ ... f689d.html
Z toho je jasne, ze dokaze pripojku vytazit na 100%. 230x3x25 = 17 250 W.
Na to, aby sa dali v dome pouzivat aj ine spotrebice, je kotol pripojeny na jednotku riadenia vykonu Schrack HJ 103, ktora podla zatazenia znizuje prikon kotla tak, aby nedoslo k pretazeniu hlavneho istica domovej pripojky.
https://www.schrack.cz/fileadmin/f/cz/B ... HJ_xxx.pdf
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11966
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 lis 2021, 23:50

mzprx píše:
02 lis 2021, 23:39
...
Z toho je jasne, ze dokaze pripojku vytazit na 100%. 230x3x25 = 17 250 W.
..
3x25A Trojuholník alebo hviezda(výkon)?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 3043
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 03 lis 2021, 01:07

hvězda. 3x

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49612
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 03 lis 2021, 03:52

mzprx píše:
02 lis 2021, 22:50
Nabíjení elektromobilů v rezidenčním bydlení (Hradec Králové).
Bez navyšovania rezervovanej kapacity.
400 bytov (~1000-1500 obyvateľov), päť/šesť nabíjacích staníc, z toho štyri privátne.
:smich: Teda desať nabíjacích miest pre 400 bytov a cca 500-800 vozidiel. :nahlavu:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17979
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 03 lis 2021, 07:21

mzprx píše:
02 lis 2021, 23:39
Pre tych, co maju o problematiku riadenia prikonu seriozny zaujem, pripajam priklad riesenia z dvadsatrocneho domu mojho znameho...
A proto aby si mohl uvařit a nebo vyprat, přestane topit... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8206
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 03 lis 2021, 07:38

V zasade sa elektroauta presadia či chceme alebo nie a problemy s tym suvisiace si každy zaplati. A zaplati si aj zvyšenu cenu elektriky, lebo štatu bude spotrebna dan z paliv. Nieto pomoci. Hoci šef dizajner Porsche povedal, že oni budu vždy vyrabat plochy šestvalec pre 911, ale nakoniec prave teraz predstavili elektoroauto na ich Porsche electro cup. Jednoducho, ako by sa dalo vojensky povedat: zrada priamo v "generalnom štabe". https://driving.ca/auto-news/news/first ... free-speed
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17979
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 03 lis 2021, 08:11

Neprosadí se, vše je směřováno do jednoho cíle - zminimalizování či likvidace osobní přepravy...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49612
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 03 lis 2021, 16:43

https://ekonomickydenik.cz/vodikove-aut ... an-sochor/
Vodíkové automobily se s trochou nadsázky dají nazvat pojízdnými elektrárnami, říká přední specialista na vodíkové technologie Jan Sochor
Vodík se stává palivem budoucnosti. Brzy na něj budou běžně jezdit auta, vlaky či autobusy hromadné dopravy. Počítá se také s jeho širokým využitím v domácnostech. Jak to bylo s jeho objevem, kde všude lze vodík použít a kolik budou stát vodíková auta, popisuje Jan Sochor z České vodíkové technologické platformy.

Kdy poprvé se začalo uvažovat o vodíku jako o palivu?
Jako plynný prvek byl objeven v roce 1776, k jeho nasazení došlo ale až ve 20. století. Řada lidí si třeba vybaví pověstnou zkázu vzducholodě Hindenburg v roce 1937, kde byl použit jako nosný plyn vysoce hořlavý vodík. Ten ale za tragédii nemohl, neboť hořet začal vnější plášť od nahromaděné statické elektřiny a vzducholoď nevybuchla, nýbrž vzplála.

Historicky známé využití vodíku jako paliva začalo s kosmickými lety, například v programu Apollo. První vozidlo s palivovými články předvedla společnost Daimler Benz až v roce 1994.
Americký spisovatel Arthur Hailey ve svém románu Kola z roku 1971 použil tuto větu: „Automobilový a naftový průmysl společně brzdí technický pokrok, který už dávno mohl vést k vývoji elektrických nebo parních vozidel. Důvod je jasný, taková auta by naprosto znehodnotila jejich obrovské investice do spalovacích motorů.“ Měl Hailey, pověstný dokonalým zmapováním prostředí, o kterém psal, pravdu?

Nejsem si úplně jistý, zda na něco takového reálně umím odpovědět. Faktem je, že k sestrojení prvního elektromobilu došlo výrazně dříve, než prvního automobilu se spalovacím motorem. Je těžké říct, proč se prosadilo zrovna spalovací řešení.

Dnes už ale řada automobilek světového významu ukončila, nebo plánuje ukončení vývoje dalších spalovacích motorů. Naopak hodně investic teď půjde, nebo už reálně jde do výzkumu elektromobility. Karta se zkrátka obrátila.
Popište pro běžného čtenáře, jak může vodík sloužit jako palivo, jak celý proces probíhá?

Vodík lze využít buďto v plynné, nebo kapalné podobě. V plynné variantě je nezbytné jej stlačit. U nákladních automobilů, autobusů či vlaků je potřeba tlak jen 350 barů, u osobních až 700. K tankování slouží stanice, podobné dnešním CNG, kde nádrž osobního auta natankujete od 3 do 5 minut. Vodík je pak pod nízkým tlakem přiváděn do palivových článků, kde se mísí s kyslíkem, který automobily získávají ze vzduchu.

Pomocí této elektrochemické reakce dochází k výrobě elektrické energie na palubě vozidla. Protože celý proces dosahuje elektrické účinnosti okolo 50 procent, vzniká v palivovém článku i odpadní teplo, které je v zimě možné využít i k vytápění kabiny. Vodíkové automobily mají v zimě naprosto minimální ztráty dojezdu.

Mgr. Jan Sochor

Je dborným specialistou rozvoje vodíkové platformy HYTEP. Věnuje se analytické činnosti, od přezkumu evropské legislativy až po konkrétní studie a monitorování rozvoje vodíkového hospodářství.

Spolupracuje s odbornými a státními organizacemi na prosazování vodíkové ekonomiky a zavádění vodíkových technologií do praxe.
Vláda schválila v létě Vodíkovou strategii, která počítá v první fázi s jeho zavedením především v dopravě. Co všechno bude v budoucnu jezdit na vodík?

To je velmi těžká otázka, nelze s jistotou říct, jaké technologie nakonec zvítězí. Jisté je, že v budoucnu bude vedle sebe koexistovat celá řada technologií, zejména ty bateriové a vodíkové. Vodík má ale největší potenciál uplatnit se zejména v nákladní dálkové dopravě, protože nabízí lepší poměry dojezdu a dobu tankování v porovnání s bateriovými protějšky. V osobní dopravě má vodík potenciál zejména jako palivo pro dodávky, které se potřebují pohybovat po dálnicích ve větších rychlostech a také větší automobily.

Podobně zajímavé je využití vodíku v železniční dopravě tam, kde se ekonomicky, nebo z jiných důvodu nevyplatí elektrizace. Vodík je ale možné využít i v letecké dopravě na krátké vzdálenosti. Pro lodní dopravu se navíc uvažuje o využití amoniaku jako paliva, který se vyrábí také z vodíku, vývoj v této oblasti je ale teprve relativně na začátku.
Vím, že v Řeži u Prahy vzniká první nákladní auto na vodík, vodíkové autobusy by brzy měly jezdit na Ostravsku a v Ústí nad Labem. V jaké fázi je vývoj těchto dopravních prostředků?

ÚJV Řež je vedoucím projektu na vývoj vodíkové Tatrovky. Jedná se o zcela jedinečný nákladní automobil, který chceme představit koncem roku 2023. Výhodou vodíku oproti bateriovému řešení je vyšší dojezd a krátké plnění vozidla.

Co se týká autobusů předpokládáme, že v rozmezí let 2022 až 2024 začneme na českých silnicích vídat první vodíkové autobusy. V Ústeckém kraji je již vybrán dodavatel vodíkových autobusů, polská společnost Solaris. V České republice by nicméně mohly být v budoucnu vodíkové autobusy i vyráběny, plánuje to společnost Iveco, tak doufáme, že se to podaří zdárně dokončit a z Vysokého mýta budou v České republice do okolí vyváženy vodíkové autobusy s vysokou přidanou hodnotou.
Donedávna se hovořilo pouze o elektrických autech, na elektrické nabíjecí stanice putují dotace za miliony. Znamená to, že budou tato bezemisní paliva fungovat vedle sebe?

Vodík je dle našeho názoru komplementárním řešením k řadě dalších technologií. To znamená, že jednotlivé technologie, ať už bateriové, nebo vodíkové budou vedle sebe koexistovat. K masivnímu rozvoji nicméně potřebujeme nakopnout výrobu nízkoemisního a bezemisního vodíku tak, aby už v 30. letech byl vodík volně obchodovanou komoditou, podobně jako dnes třeba zemní plyn. Věříme ale, že jsme na správné cestě.
Za jak dlouho podle Vás budeme všichni jezdit ve vodíkových autech?

Bohužel neumíme predikovat budoucnost, ale do množství vodíkových aut na silnicích bude promlouvat i ekonomika provozu, nákupní cena a přístup k infrastruktuře plnicích stanic. Věřím nicméně, že segment vodíkových aut se ještě rozvine. Infrastrukturu roste, do konce tohoto roku by měly být otevřeny dvě veřejné plnicí stanice, jedna v Litvínově a druhá na pražském Barrandově.

Co se týče na trhu dostupných vodíkových automobilů, taky ty se dnes prodávají okolo 1,7 milionu korun. Do budoucna ale určitě začne docházet k snižování jejich ceny, jakmile se rozjedou velké provozy na sériovou výrobu palivových článků. Hyundai chce například do roku 2030 srovnat cenu svých vodíkových automobilů s cenou bateriových, které by už tou dobou měly být na stejné úrovni jako ty spalovací.
Vodíková strategie ČR do budoucna počítá i s širokým využitím v domácnostech. Jak si to máme v praxi představit?

Vodík může být v budoucnu náhradou za zemní plyn, nebo být minimálně do zemního plynu přimícháván. Dochází tak ke snižování emisí oxidu uhličitého při spalování plynu. Testování připravenosti infrastruktury pro směs vodíku se zemním plynem však bude ještě řadu let probíhat, protože se vodík chová dost odlišně od zemního plynu.

Podobně je potřeba podniknout řadu testů i v distribuční soustavě zemního plynu, než budeme vodíkem doma vytápět, nebo na něm vařit. Případný přechod na vodík by si téměř jistě vyžádal i obměnu všech domácích plynových zařízení.
Co je pro Vás osobně největším přínosem vodíku?

Vodík má mnoho využití. To je jeho obrovská výhoda. Vodík není jen palivo, je to i surovina a uložiště energie, které je možné dlouhodobě skladovat. Vodík je mostem mezi elektřinou a světem molekul, ve kterém žijeme.
Tak takto vyzerá pseudoodborný blábol. Vodík nie je zdroj energie ale len málo efektívny nosič energie. Vodík sa totiž musí vyrobiť, s vynaložením obrovského množstva energie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49612
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 08 lis 2021, 15:55

https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/nem ... ci-pozaru/
Německá města vyřadila elektrobusy z provozu, které vzplály: „Nebezpečí požáru“
Elektrobusy v Německu představují “nebezpečí požáru”, protože baterie se mohou zahřát až na 1000 °C. Německá města preventivně vyřazují vozidla z provozu.

Zdá se, že výrobci elektromobilů ani po letech dolaďování nedokážou zajistit, aby technologie e-vozidel fungovala tak bezpečně, jak je třeba pro osobní a veřejnou dopravu.

Německá média, například zde, uvádějí, že v současné době jsou elektrické autobusy ve městech stahovány z provozu, protože představují nebezpečí požáru.

Začátkem června letošního roku v německém Hannoveru zničil velký požár devět autobusů patřících dopravnímu podniku Üstra, a proto podnik vyřadil zbývající autobusy z provozu, dokud nebude zjištěna přesná příčina.

“Nejen v případě Hannoveru se stále častěji stává, že jsou elektrická vozidla ve městech vyřazována z provozu, a důvody často spočívají ve společné příčině: Požární bezpečnost,” uvádí MK online.

Stuttgart stahuje elektrobusy
Dopravní podnik ve Stuttgartu rovněž stáhl elektrobusyz provozu poté, co požár elektrobusu zničil 25 vozidel. MK dále uvádí, že stejný typ elektrobusu z obav před požárem vyřadilo z provozu také město Regensburg.

Podle MK je problémem extrémní teplo generované bateriemi vozidla, které může v důsledku “tepelného úniku” dosáhnout teploty až 1000 °C.

15metrová vzdálenost při parkování
“Lithium-iontové baterie přitom nekontrolovaně uvolňují energii,” uvádí MK.

“Ze stejného důvodu se elektromobily také opakovaně zapalují. První elektromobily nyní mohou kvůli riziku požáru parkovat pouze ve vzdálenosti 15 metrů.”

Také v Číně byly zaznamenány elektrobusy, které při nabíjení vzplály:

Dokonce i e-koloběžky mohou vzplanout. Následující příklad také ukazuje, jak obtížné může být uhasit požár e-vozidla.
Kurňa, ten štart autobusu je bleskový - stať sa to za jazdy, boli by aj spálené mrtvoly...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17979
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 08 lis 2021, 16:12

Jo jo, takhle urputně hoří lithium...
.
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11966
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 lis 2021, 01:12

No, vidím že zajtra idem hladať nejakú plechovú tepelne izolovanú krabicu na uskladnenie lítiákov. :devil:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4823
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 09 lis 2021, 09:30

Li-ion akumulátor sám od sebe hořet nezačne.Hoření článku nastane vyzkratováním,nadměrným proudem při vybíjení,nadměrným proudem při nabíjení,mechanickým poškozením.Li-ion články mají i bezpečnostní otvory kterými se uvolní přetlak v článku,měli by zabránit výbuchu.Uvádí se,že nebezpečnější jsou články Li-pol.Jsou údajně náchylnější na výše popsané jevy.Představa,že budu mít na stole postavený akumulátor Li-ion např. 18650 a on začne sám od sebe hořet je mylná.Používám akumulátory 18650 více jak 12 let.Momentálně jich mám asi 30 v různém stádiu stáří(nabíjecích cyklů),ale nikdy žádný problém.Kdysi dávno jeden článek hořel,když jsem se chtěl podívat dovnitř.Odstranil jsem částečně nerezový obal,to nebylo vůbec jednoduché.A pod ním další plech.Ten když jsem narušil,začalo se dýmit a článek letěl oknem ven.Ta raketová reakce,se nenastartovala,kouřilo to jak dýmovnice,pár plamenů,ale nic dramatického.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4823
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 09 lis 2021, 10:10

Našel jsem starou reklamu na dřevoplynové elektrocentrály.
drevoplynove-elektrocentraly-janka.jpg
drevoplynove-elektrocentraly-janka.jpg (76.98 KiB) Zobrazeno 3787 x
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17979
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 09 lis 2021, 10:17

Dřevoplyn jako pohonné médium
Plyn, produkovaný z uhlí nebo rašeliny byl využívaný pro výrobu tepla již od roku 1840, od roku 1884 byly v Anglii známy první upravené plynové motory.
https://www.enviweb.cz/73222

Konstrukční úpravy motorů pro pohon dřevoplynem
https://theses.cz/id/mmnfzc/BP_PETR_EDIV_2013.pdf

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11966
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 lis 2021, 11:30

Grif píše:
09 lis 2021, 09:30
..Ten když jsem narušil,začalo se dýmit ..
Tiež mám obdobné skúsenosti a oproti býva letecký modelár ktorý nespomínal že by mal nejakú extrémnu skúsenosť.
Keď bol problém tak vždy som v tom mal prsty ja.
Tiež som sa chcel doňho pozrieť a ešte stále nebol úplne vybitý, nechcene kliešťami som urobil skrat bedzi tými fóliami, v mieste skratu to obhorelo ale ďalej to nepokračovalo.
V druhom prípade som potreboval vymeniť na dvojčlánkovom Lione konektor za iný typ mal drôtiky relatíve tenké pretože nebol určený na veľké odbery(hrúbka cca 16AWG). Neuvedomil som si a cvakol som kliešťami obidva drôty naraz. ..Elektrický oblúk ....a obidva prívody+- anihilovali, skrátili sa o 5cm. :devil: .
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11966
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 lis 2021, 20:26

Sme sa tu nedávno bavili o priebehu dennej spotreby ohľadom možnosti nočného dobíjania elektromobilov v rámci kapacity stávajúcej rozvodnej siete.
Teraz mi zaktivovali IMS(inteligentný elektromer ktorý ukladá údaje na moju registráciu u dodávateľa).
Zelené stĺpiky v grafe sú priemerná spotreba za danú hodinu.
Pre odpočítanie času-tam kde pod grafom je označenie dňa sa nachádza nad prvým písmenom stĺpec 0:00-1:00hodina
Tie maximá sú v časoch Ut. 18-19, St.17-20, Št,20-21,Pia,20-21(cez pracovný deň)(pondelok bol sviatok)
Tie rozvody v obytnej zóne musia byť dimenzované na tie časy odberových špičiek(upozorňujem že v grafe je priemer, aká bola špička to neviem)
Obyvatelia činžiakov to budú mať asi obdobné pretože nemám nejaký špecifický spotrebič okrem plynového kotla, ktorý má zabudované obehové čerpadlo/podlahové kúrenie)
Priebeh spotreby elektriny 44 tyzden.png
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17979
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 11 lis 2021, 15:08

NEJVĚTŠÍ AUTOMOBILKY I ZEMĚ SVĚTA SE ODMÍTLY ZAVÁZAT KE KONCI SPALOVACÍCH AUT V ROCE 2040
V postojích automobilek i politiků je někdy těžké se vyznat. Na jednu stranu skoro nenechají uplynout den, kdy by neavizovali snahu skončí se spalovacími auty nejlépe zítra, když ale mají možnost totéž byť nezávazně slíbit pro 19 let vzdálený moment, dávají ruce pryč.

Dlouho to vypadalo, že letošní Konference OSN o změně klimatu v Glasgow vstoupí do dějin jako jedna z největších absurdit, která jen slibuje nemožné na počkání za současného skandování demonstrantů požadujících ještě víc. Nakonec ale nebude tak zle. Výsledkem údajně měsíců jednání před touto konferencí a dvou týdnů rokování přímo na ní měl být společný závazek automobilek i zemí zcela se zbavit aut se spalovacími motory stůj co stůj do roku 2040. Právě tato snaha ale skončila velkým fiaskem.
https://pravyprostor.cz/nejvetsi-automo ... roce-2040/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49612
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 12 lis 2021, 14:28

https://ekonomickydenik.cz/prvni-britsk ... e-aventra/
První britská vodíková flotila. Vlak od Alstomu vznikne na platformě Aventra
Deset třívozových jednotek s vodíkovým pohonem. Na jejich uvedení do provozu se domluvil výrobce kolejových vozidel Alstom a Eversholt Rail. Obě společnosti podepsaly memorandum. Má jít o vůbec první železniční vodíkovou flotilu ve Velké Británii. Vlaky poháněné vodíkem budou založené na platformě Alstom Aventra. Podle Alstomu by měly být konečné smlouvy podepsány počátkem příštího roku.

Obě firmy se dohodly na spolupráci a sdílení technických a obchodních informací nezbytných pro to, aby Alstom mohl navrhnout, postavit, uvést do provozu a podporovat flotilu deseti třívozových jednotek s vodíkovým pohonem (HMU).

Lehká karoserie, nízké náklady
Vlaky poháněné vodíkem postaví Alstom přímo v Británii. Nová flotila HMU bude založena na nejnovějším vývoji platformy Alstom Aventra a záměrem je, aby konečné smlouvy byly podepsány zkraje roku 2022.

Jednopodlažní vlak Aventra byl vyvinut pro požadavky provozu na hlavních tratích, od velkokapacitních systémů metra po meziměstské služby. Navržen je jako nejrychlejší, nejchytřejší a nejekonomičtější platforma pro moderní železnici.

Tento typ vlaku je modulární, a to od délky vagónu až po vnitřní uspořádání a design. Lze jej snadno upravit pro různé požadavky zákazníků, přičemž si zachová základní výhody, jako je lehká karoserie a nízké náklady v rámci celého životního cyklu.

Navážou na dřívější projekt „Breeze“
Obě společnosti navazují na dřívější spolupráci, která se týkala řešení vodíkových kolejových vozidel pro železniční sektor Spojeného království prostřednictvím navrhované konverze stávající elektrické vícenásobné jednotky na vodíkový pohon – projekt „Breeze“.

Veškeré znalosti a zkušenosti, které firmy v projektu získaly společně se zpětnou vazbou od zainteresovaných stran o budoucích strategiích vozového parku, byly neocenitelné při utváření a plánování nového produktu.

Alstom je světovým lídrem v poskytování řešení kolejových vozidel a byl zároveň první společností na světě, která vyrobila vlak na vodíkový pohon – Coradia iLint. Ten nyní jezdí po německých železnicích.

Doprava s nejnižšími emisemi
Společnosti Eversholt Rail a Alstom se zavázaly převzít vedoucí roli při podpoře ambicí vlády Spojeného království na dekarbonizaci železničního sektoru do roku 2040, v případě Skotska do roku 2035.

„COP26 je připomínkou toho, jak naléhavá je potřeba dekarbonizace našeho světa. Železnice je již dnes dopravním prostředkem s nejnižšími emisemi, ale můžeme udělat ještě více. Jsem rád, že jsme uzavřeli dohodu s Eversholt Rail, která povede k vůbec první britské flotile nových vodíkových vlaků,“ uvedl výkonný ředitel Alstom UK & Ireland Nick Crossfield.

Podle Eversholt Rail bude hrát vodík v dekarbonizaci důležitou roli a aktuální projekt ukáže, jak může v této oblasti soukromý sektor spolupracovat.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět