Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 387
- Registrován: 07 úno 2017, 21:14
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
mzprx - naštartovať V3S či ZIL po rokoch uloženia ešte aj s pôvodným palivom nebolo nič výnimočné. ja som počul o 20 rokoch odloženej V3S s pôvodným palivom, akurát doniesli nabité batérie. kedysi sme tak jazdili aj na jawach a zázrak - z dojazdu neubudlo nič ani po rokoch. dnes vďaka eurosračkám ktoré predávajú namiesto nafty či benzínu je problém po mesiac, napr motorová píla.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11961
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To by som bral skôr ako porovnanie "samovybíjania litiových akumulátorov" s "odparovanim benzínu z nádrže" alebo nafty ale tá sa odparuje ešte pomalšie ako benzín(u zaparkovaných aut).
Na druhú stranu, elektromobil má pri čakaní na križovatka na červenú, nulovú spotrebu, to sa u spalováku nedá povedať(pokiaľ nemá štart stop systém ktorý si ale všetci väčšinou deaktivujú)
P.S.
Je otázne ako rýchle je samovybíjanie u súčasných lion akumulátorov. Ale obshujú BMS obvody ktoré kontrolujú nabíjanie a vybíjanie jednotlivých článkov a tieto obvody majú svoju spotrebu a preto hrozí že svojou spotrebou vybijú akumulátor a zlikvidujú ho.
P.S.2 Nedávno som pozeral na youtube chlápka ktorý kritizoval že Lídl vrtačky nemajú v aukumulátoroch BMS obvod ale majú ho vo vrtačke, že tým hrozí že niekto nejako podvybije/zlikviduje akumulátor(keď sa použije nejaká "nechránená" vrtačka s týmto "nechráneným" akumulátorom(niekedy konektory pasujú)). Ale v tomto smere je to vlastne výhoda pretože sa aspoň akumulátor nezlikviduje sám.
Neviem či BMS obvod je vo vrtačke pripojený k akumulátoru stále alebo len pri stlačení vypínača. Logické by bolo že len pri stlačení spúšte vrtačky a tak nehrozí samovybitie od samotného ochranného BMS obvodu.(prípadne pri dlhodobom nepoužívaní pre istotu vytiahnuť aku z vrtačky)
Na druhú stranu, elektromobil má pri čakaní na križovatka na červenú, nulovú spotrebu, to sa u spalováku nedá povedať(pokiaľ nemá štart stop systém ktorý si ale všetci väčšinou deaktivujú)
P.S.
Je otázne ako rýchle je samovybíjanie u súčasných lion akumulátorov. Ale obshujú BMS obvody ktoré kontrolujú nabíjanie a vybíjanie jednotlivých článkov a tieto obvody majú svoju spotrebu a preto hrozí že svojou spotrebou vybijú akumulátor a zlikvidujú ho.
P.S.2 Nedávno som pozeral na youtube chlápka ktorý kritizoval že Lídl vrtačky nemajú v aukumulátoroch BMS obvod ale majú ho vo vrtačke, že tým hrozí že niekto nejako podvybije/zlikviduje akumulátor(keď sa použije nejaká "nechránená" vrtačka s týmto "nechráneným" akumulátorom(niekedy konektory pasujú)). Ale v tomto smere je to vlastne výhoda pretože sa aspoň akumulátor nezlikviduje sám.
Neviem či BMS obvod je vo vrtačke pripojený k akumulátoru stále alebo len pri stlačení vypínača. Logické by bolo že len pri stlačení spúšte vrtačky a tak nehrozí samovybitie od samotného ochranného BMS obvodu.(prípadne pri dlhodobom nepoužívaní pre istotu vytiahnuť aku z vrtačky)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3043
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mě se start-stop líbí, měl ho i wartburg v posledních letech. Akorát je potřeba mít v autě předepsanou baterku, s "nějakou" to zlobí, praskají žárovky, S/S funguje/nefunguje, auto se vypíná hned po zapnutí... Stojím, v autě je ticho, dám nohu z brzdy, hned se pomalu rozjede. Je to skvělý v kolonách a u semaforů, rozjezd na oranžovou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10999
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nový zákon umožní nabíjení elektromobilů jen v časech, kdy to vláda dovolí
https://energozrouti.cz/z/novy-zakon-um ... ada-dovoliNový zákon, který by měl už v polovině příštího roku vstoupit v platnost ve Velké Británii umožní vládě omezit nabíjení elektromobilů na domácích nabíječkách. Vláda a operátor energetické sítě tak chce zabránit jejímu přetížení.
V praxi by to vypadalo tak, že nabíjecí místa v domácnostech by se každý den v různých časech vypínaly tak, aby nedocházelo k přetěžování sítě ve špičkách. Nové předpisy by mohly vstoupit v platnost už v květnu příštího roku a byly by tak účinnou zbraní pro National Grid, tedy britského provozovatele přenosové sítě proti obávanému blackoutu.
Podle britského serveru The Times by tak v případě schválení zákona, které je v tomto případě očekávané, mohlo docházet k automatickému vypínání nabíječek každý den od 8:00 do 11:00 a následně od 16:00 do 22:00, tedy v době největších špiček distribuční sítě.
Britští regulátoři přenosové sítě ale uklidňují, že půjde pouze o domácí nabíjecí místa. Těch kritických jako jsou rychlonabíječky u obchodů, dálnic či ve městech by se nové nařízení dotknout nemělo. Podle očekávání se ale právě domácí nabíjecí stanice stále rychleji rozšiřují a jejich regulace z hlediska energetiky by jinak byla téměř nemožná
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49559
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zprav ... na-pridel/
Elektromobilita v praxi: Elektřina na příděl
Buď toto (nezmysel) alebo výpadky preťažených sietí (ešte väčší nezmysel). Niekde naokolo máme tuším aj výpočet, koľko "temelínov" by bolo treba postaviť, aby sa dala nahradiť spotreba ropných palív elektormobilmi (niekoľko desiatok)...
Elektromobilita v praxi: Elektřina na příděl
Krajiny hlupákov a idiotov ... realizujú nápady hlupákov a idiotov.Zatímco „Pátky pro budoucnost“ demonstrují po celém světě, tak se ukazuje, jakým obtížím budou majitelé elektromobilů čelit: V budoucnu už nebudou nabíjet devět hodin denně ve své garáži.
Jak píše deník Times každý všední den kromě soboty a neděle by se soukromé domácí nabíjecí stanice na dálku deaktivovaly na devět hodin od května 2022 - od 8:00 do 11:00 a od 16:00 do 22:00 odpoledne /večer. Souvislosti: Britští provozovatelé elektrických sítí se obávají výpadků proudu v důsledku kolapsu místních distribučních sítí, pokud se současně nabíjí příliš mnoho elektromobilů.
Tato zpráva je pozoruhodná zejména ze dvou důvodů: Podle deníku Times je ve Velké Británii v současné době používáno pouze 300 000 elektromobilů. Země však od roku 2030 nechce povolit benzínová a naftová vozidla. Tyto cíle budou muset být pohřbeny, pokud již nyní existují problémy s místními distribučními sítěmi. Podle zprávy „Daily Mail“ bude Velká Británie do roku 2050 potřebovat ve špičce pro e-vozy 18 GW elektřiny navíc, což odpovídá výkonu šesti britských jaderných elektráren.
Jak velký problém to bude v každodenním životě, se teprve uvidí. Na jedné straně by mnoho řidičů elektromobilů, zejména pokud jde o druhé vozy, mělo být schopno nabíjet vozy v noci, aby příděly elektřiny pro ně neměly vliv. Veřejné nabíjecí stanice a rychlonabíječky na dálnicích by naopak neměly být vypnuty. Alespoň to je slib britské vlády. Už nyní však má problémy s celostátním napájením kvůli nedostatku letních dodávek větrné energie a nedostatku dodávek zemního plynu, takže některé uhelné elektrárny nyní běží opět na plné zatížení .
V Německu již existoval návrh zákona podobný tomu ve Velké Británii, kterého se spolková vláda před volbami nechtěla dotknout kvůli všeobecné euforii všech stran od Zelených po CDU pro e-mobilitu. Ale bez ohledu na to, zda bude dalším kancléřem Baerbocková, Scholz nebo Laschet: Bude muset vyjít s pravdou ven. Předloha ministerstva Petera Altmaiera, stále ještě ministra hospodářství, hovoří o „vyhlazení špiček“, což není nic jiného než parafráze na nucené pauzy v nabíjení . V Německu provozovatelé sítí varují před problémy způsobenými nárůstem počtu elektromobilů jako spotřebitelů elektřiny. Ministerstvo hospodářství proto připravuje předpisy, podobné Velké Británii, pomocí kterých mohou majitelé elektromobilů vypínat elektřinu - slouží k tomu wallbox, který může komunikovat s provozovatelem sítě.
Dálkovým ovladačem pak bude možné vypnout nejen elektromobily, ale také tepelná čerpadla a noční akumulační kamna. Spolkové ministerstvo hospodářství svůj návrh zákona stáhlo, když unikl na veřejnost. „Je to návrh pracovní úrovně, který nenašel souhlas ministra,“ citovaly noviny mluvčí ministerstva.
Každý pátý nový vůz v Německu je již elektromobil
Sdružení automobilového průmyslu VDA, které propaguje a rozšiřuje e-mobilitu v souladu s přáním politiků, bylo znepokojeno:
„To, čemu se říká vyhlazování špiček, bohužel znamená vypnutí pro zákazníky,“ řekla prezidentka VDA Hildegard Müllerová, „pokud to přijde, bylo by to velmi špatné pro všechny majitele elektromobilů a společnosti, které nyní uvádějí e-auta na trh, protože jejich počet skokově roste.“
Nejnovější zpráva Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu (KBA) zatím uvádí, že za rok 2021 je „421 567 nových vozidel, a tedy 23,2 procenta, bylo vybaveno elektrickým pohonem, což představuje nárůst registrací vozidla s tímto typem pohonu na 152,2 procenta. „Jelikož jsou elektromobily i nadále masivně dotovány penězi daňových poplatníků a současně je tankování kvůli novým daním z CO2 stále dražší - zejména Zelení požadují maximální ceny, aby zatěžovali motoristy - německé silnice budou pravděpodobně stále více zaplavovány elektromobily.“
Buď toto (nezmysel) alebo výpadky preťažených sietí (ešte väčší nezmysel). Niekde naokolo máme tuším aj výpočet, koľko "temelínov" by bolo treba postaviť, aby sa dala nahradiť spotreba ropných palív elektormobilmi (niekoľko desiatok)...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17965
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Falešný pokrok elektromobility
Pod články, jež zde na NP kritizují plán, který v podobě „Zeleného údělu“, včetně prosazování elektromobility, nastoupila k údajné záchraně klimatu EU, se objevují nesouhlasné komentáře, které tvrdí, že elektromobilita je přirozený technický vývoj a že ti, kdož ji popírají, se chovají stejně zpátečnicky jako rozbíječi strojů v 19. století, jako lidé, kteří v téže době tvrdili, že při jízdě vlakem se člověk zadusí proudem vzduchu, a o něco později pokládali první automobily za smrduté nestvůry, jež plaší koně a zabíjejí lidi. Proto ve Velké Británii platil až do roku 1896 zákon, že před automobilem musí kráčet zřízenec s červeným praporkem, aby jezdce na koních a pěší lid varoval. Takže lidé, pro něž je elektromobilita přirozeným vývojem techniky, vlastně pokládají její kritiky za takové „brzdiče s červeným praporkem“, za zpátečníky, stavějící se proti technickému pokroku.
Jenže když dva dělají totéž, není to totéž, a mezí tím, jak se v 19. století rozvíjela železniční doprava a automobilismus, a mezi dnešním prosazováním elektromobility je zásadní rozdíl, neboť se tak děje z naprosto jiných příčin a cílů.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_wag
Pod články, jež zde na NP kritizují plán, který v podobě „Zeleného údělu“, včetně prosazování elektromobility, nastoupila k údajné záchraně klimatu EU, se objevují nesouhlasné komentáře, které tvrdí, že elektromobilita je přirozený technický vývoj a že ti, kdož ji popírají, se chovají stejně zpátečnicky jako rozbíječi strojů v 19. století, jako lidé, kteří v téže době tvrdili, že při jízdě vlakem se člověk zadusí proudem vzduchu, a o něco později pokládali první automobily za smrduté nestvůry, jež plaší koně a zabíjejí lidi. Proto ve Velké Británii platil až do roku 1896 zákon, že před automobilem musí kráčet zřízenec s červeným praporkem, aby jezdce na koních a pěší lid varoval. Takže lidé, pro něž je elektromobilita přirozeným vývojem techniky, vlastně pokládají její kritiky za takové „brzdiče s červeným praporkem“, za zpátečníky, stavějící se proti technickému pokroku.
Jenže když dva dělají totéž, není to totéž, a mezí tím, jak se v 19. století rozvíjela železniční doprava a automobilismus, a mezi dnešním prosazováním elektromobility je zásadní rozdíl, neboť se tak děje z naprosto jiných příčin a cílů.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_wag
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49559
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vzato kolem kolem a kolem... Elektromobil je technologia, ktorá už raz súboj s automobilmi so spalovacím motorom prehrala... A pritom v roku 1899 bol elektromobil dokonca svetový rekordér - prvý prekročil hranicu 100km za hodinu
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente

https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8203
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Elektroauto sa lahko postavi. Do kazdeho rohu baterky das koleso. Na jednu napravu synchrinny a na druhu asynchronny motor a je vymalovane.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
"Falešný pokrok elektromobility" - takze objav LiIon akumulatora, za ktory dostali jeho autori Nobelovu cenu je uplne nepodstatny a nieje to vlastne ziaden pokrok?
PB akumulator:
hustota energie: 80 – 90 Wh/L a specificka energia: 35 – 40 Wh/kg
LiIon akumulator:
hustota energie: 185 - 220 Wh/L (wiki az 693Wh/L) a specificka energia:100 - 158 Wh/kg (wiki az 265Wh/kg)
Pri rovnakej kapacite ma LiIon 2,3x - 2,44x mensi objem a je 2,85x - 3,95x lahsi. Zanedbatelne?
https://www.mojandroid.sk/nobelova-cena-li-ion-baterie/
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
"Dálkovým ovladačem pak bude možné vypnout nejen elektromobily, ale také tepelná čerpadla a noční akumulační kamna. Spolkové ministerstvo hospodářství svůj návrh zákona stáhlo, když unikl na veřejnost. „Je to návrh pracovní úrovně, který nenašel souhlas ministra,“ citovaly noviny mluvčí ministerstva." - ma niekto predstavu, ze to funguje uz davno? Vola sa to HDO, su tak zapojene vsetky elektricke vykurovania.
"Niekde naokolo máme tuším aj výpočet, koľko "temelínov" by bolo treba postaviť, aby sa dala nahradiť spotreba ropných palív elektormobilmi (niekoľko desiatok)..."
Priemerny rocny najazd os. automobilu je 15 tis. km, priemerna spotreba elektromobilu je 15 kWh/100km.
15 000 x 15/100= 2 250kWh t.j. 2,25MWh
Vyroba "temelinu".
1000MW x 24h x 365d = 8 760 000MWh
8760000 / 2,25 = 3 893 333
JEDEN "Temelin" je schopny pohanat cca. 4 miliony osobnych aut po cely rok.
Vie niekto aky je rozdiel medzi dennou a nocnou spotrebou?
PB akumulator:
hustota energie: 80 – 90 Wh/L a specificka energia: 35 – 40 Wh/kg
LiIon akumulator:
hustota energie: 185 - 220 Wh/L (wiki az 693Wh/L) a specificka energia:100 - 158 Wh/kg (wiki az 265Wh/kg)
Pri rovnakej kapacite ma LiIon 2,3x - 2,44x mensi objem a je 2,85x - 3,95x lahsi. Zanedbatelne?
https://www.mojandroid.sk/nobelova-cena-li-ion-baterie/
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
"Dálkovým ovladačem pak bude možné vypnout nejen elektromobily, ale také tepelná čerpadla a noční akumulační kamna. Spolkové ministerstvo hospodářství svůj návrh zákona stáhlo, když unikl na veřejnost. „Je to návrh pracovní úrovně, který nenašel souhlas ministra,“ citovaly noviny mluvčí ministerstva." - ma niekto predstavu, ze to funguje uz davno? Vola sa to HDO, su tak zapojene vsetky elektricke vykurovania.
"Niekde naokolo máme tuším aj výpočet, koľko "temelínov" by bolo treba postaviť, aby sa dala nahradiť spotreba ropných palív elektormobilmi (niekoľko desiatok)..."
Priemerny rocny najazd os. automobilu je 15 tis. km, priemerna spotreba elektromobilu je 15 kWh/100km.
15 000 x 15/100= 2 250kWh t.j. 2,25MWh
Vyroba "temelinu".
1000MW x 24h x 365d = 8 760 000MWh
8760000 / 2,25 = 3 893 333
JEDEN "Temelin" je schopny pohanat cca. 4 miliony osobnych aut po cely rok.
Vie niekto aky je rozdiel medzi dennou a nocnou spotrebou?
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Aktivistická "optimistická" (=lživá) čísla...
Auta jezdí převážně ve dne, tudíž dobíjet se budou hlavně v noci, a nelze celkovou spotřebu takto sumarizovat, jelikož vše musí být dimenzované na nutnou špičkovou spotřebu při nabíjení. Ale celková kapacita elektráren není ten největší problém, jelikož nové elektrárny lze do cirka 20-ti let postavit. Co ovšem do 20-ti let postavit nelze, je posílená rozvodná soustava, až ke konečnému spotřebiteli (tj. k "domácí nabíječce") - vyžadovalo by to nejméně 5-ti násobné posílení všech rozvoden, transformátorů a vedení - na to není výroba, materiál ani pracovní síla. Jak znovu zakopat nové vedení ke každému domu? To je úkol na minimálně 50 let, ne-li na mnohem více...
A to ještě s předpokladem "inteligentních rozvodných sítí" (vysoce nad rámec dnešního HDO - "nočního proudu") a "inteligentních spotřebičů", které by měly umožnit rozložení zátěže a případné zapínání/vypínání spotřebičů (i nabíječek elektronesmyslů na kolech) dle stavu výroby/zátěže v rozvodné síti. Znamenalo by to všechny nové spotřebiče s vyšším odběrem (pračky, ledničky, sporáky, elektrokotle, tepelná čerpadla, klimatizace, ...), novou regulační soustavu s velice malou granularitou regulace. Taková věc se bude budovat celá desetiletí, tj. 50 let není nijak nafouknutý odhad.
Přičemž ekonomická stránka je zcela hrůzná, společnost by při těchto šílenostech prostě přestala fungovat - doprava by se ukázala jako příliš drahá, pro dnešní propojenost a všechna ta "vlákna", na kterých je soudobá technologická společnost absolutně závislá.
Zkrátka jsou to zhovadilé výmysly zcela nezodpovědných idiotů a dementů, škůdců společnosti - kteří by v lepších časech plnili blázince a kriminály, coby celospolečensky nebezpečné živly.
Auta jezdí převážně ve dne, tudíž dobíjet se budou hlavně v noci, a nelze celkovou spotřebu takto sumarizovat, jelikož vše musí být dimenzované na nutnou špičkovou spotřebu při nabíjení. Ale celková kapacita elektráren není ten největší problém, jelikož nové elektrárny lze do cirka 20-ti let postavit. Co ovšem do 20-ti let postavit nelze, je posílená rozvodná soustava, až ke konečnému spotřebiteli (tj. k "domácí nabíječce") - vyžadovalo by to nejméně 5-ti násobné posílení všech rozvoden, transformátorů a vedení - na to není výroba, materiál ani pracovní síla. Jak znovu zakopat nové vedení ke každému domu? To je úkol na minimálně 50 let, ne-li na mnohem více...
A to ještě s předpokladem "inteligentních rozvodných sítí" (vysoce nad rámec dnešního HDO - "nočního proudu") a "inteligentních spotřebičů", které by měly umožnit rozložení zátěže a případné zapínání/vypínání spotřebičů (i nabíječek elektronesmyslů na kolech) dle stavu výroby/zátěže v rozvodné síti. Znamenalo by to všechny nové spotřebiče s vyšším odběrem (pračky, ledničky, sporáky, elektrokotle, tepelná čerpadla, klimatizace, ...), novou regulační soustavu s velice malou granularitou regulace. Taková věc se bude budovat celá desetiletí, tj. 50 let není nijak nafouknutý odhad.
Přičemž ekonomická stránka je zcela hrůzná, společnost by při těchto šílenostech prostě přestala fungovat - doprava by se ukázala jako příliš drahá, pro dnešní propojenost a všechna ta "vlákna", na kterých je soudobá technologická společnost absolutně závislá.
Zkrátka jsou to zhovadilé výmysly zcela nezodpovědných idiotů a dementů, škůdců společnosti - kteří by v lepších časech plnili blázince a kriminály, coby celospolečensky nebezpečné živly.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Pokial mas s tymi cislami problem a vidis vo vypoctoch chybu, dokaz to.
Denne potrebujes dobit to, co si prejazdil:
15000km/365d = 41km
41km x 15kWh/100 = 6,1KWh (3h dodanou 10A "nabijackou", alebo 30min. 11kW wallbox 3x16A)
Taku spotrebu ma bezne maly bojler na ohrev vody, pracka pri prani, alebo je to spotreba energie na uvarenie nedelneho obeda.
Ked sam CEZ prehlasuje, ze milion elektromobilov nieje pre prenosovu sustavu ziaden problem, tak asi vedia, co tvrdia.
Cisla su pesimisticke, lebo ja mam priemernu rocnu spotrebu u 3 roznych elektrickych aut 10,2kWh/100km (KIA E-NIRO), 11,9kWh/100km (NISSAN LEAF) a 14 kWh/100km (MITSUBISHI OUTLANDER PHEV).
Denne potrebujes dobit to, co si prejazdil:
15000km/365d = 41km
41km x 15kWh/100 = 6,1KWh (3h dodanou 10A "nabijackou", alebo 30min. 11kW wallbox 3x16A)
Taku spotrebu ma bezne maly bojler na ohrev vody, pracka pri prani, alebo je to spotreba energie na uvarenie nedelneho obeda.
Ked sam CEZ prehlasuje, ze milion elektromobilov nieje pre prenosovu sustavu ziaden problem, tak asi vedia, co tvrdia.
Cisla su pesimisticke, lebo ja mam priemernu rocnu spotrebu u 3 roznych elektrickych aut 10,2kWh/100km (KIA E-NIRO), 11,9kWh/100km (NISSAN LEAF) a 14 kWh/100km (MITSUBISHI OUTLANDER PHEV).
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49559
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
V tom prípade máš iste rovnako dobré vysvetlenie, prečo pristupujú k regulácii v Británii.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11961
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Je to snaha aj túto spotrebu posunúť mimo obdobie odberovej špičky.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9962
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jde i o to, že česko a německo jsou texnicistní země plné elektrikářů. Rozvodné sítě jsou robustnější než v jiných zemích evropa a po poslední vlně rekonstrukcí, kdy se dávalo vedení do země je určitá rezerva.
4 mil aut je ovšem nesmysl. 0,5 - 1 max.
To co píše kolega o bojleru. NE takové odběry malé bojlery nemají. Veřím, že má 3 auta, ale na druhou stranu mám za sebou nejednu rekonstrukci kuchyně s moderními spotřebiči Siemens. V plné palbě a pokud nepředpokládáte, že nechodíte jen do macdonaldu, ale opravdu tam někdo vaří a peče, vám orientační tabulka podle kterých projektanti postupují na špičkové odběry nestačí a skončíte rekonstrukcí rozvodů, pěkně vyhrazeným připojením přímo od hodin a minirozvaděčem skrytým někde blízko kuchyně.
Takové pracoviště zahrnuje varnou desku 7kW, parní trobu 3kW, Kávovar 2kW, Digestoř 0,6kW, Troubu klasickou 3,6kW, Mikrovlnku 1,2W a Myčku 1,8kW, Rychlovarná konvice 2,2 kW může být také v procesu zapnuta.. někdy je potřeba rychle horká voda..
Takže najednou skoro cca 20kW?
Takže vepřovou do trouby, Do parní trouby knedlíky, Do robota který jsem neuvedl tam těsto na koláč, Na plotnu na polívku, jíšku, nádivku do koláče, odfuk z digestoře, k tomu si pípnu kafe z vestavěného kávovaru, nedejbože si někdo z rodiny vyžádá něco přihřát v mikrovlnce. a kde že jsem?
A to je jen kuchyně. Babička si vystačila s troubou na plyn a plotýnkou.
Co tím chci říci, schopnost domácností vyrobit slušný špičkový odběr se zmnohonásobila.
A do toho plné sídliště elektroaut..
Takhle by to nešlo soudruzi..
4 mil aut je ovšem nesmysl. 0,5 - 1 max.
To co píše kolega o bojleru. NE takové odběry malé bojlery nemají. Veřím, že má 3 auta, ale na druhou stranu mám za sebou nejednu rekonstrukci kuchyně s moderními spotřebiči Siemens. V plné palbě a pokud nepředpokládáte, že nechodíte jen do macdonaldu, ale opravdu tam někdo vaří a peče, vám orientační tabulka podle kterých projektanti postupují na špičkové odběry nestačí a skončíte rekonstrukcí rozvodů, pěkně vyhrazeným připojením přímo od hodin a minirozvaděčem skrytým někde blízko kuchyně.
Takové pracoviště zahrnuje varnou desku 7kW, parní trobu 3kW, Kávovar 2kW, Digestoř 0,6kW, Troubu klasickou 3,6kW, Mikrovlnku 1,2W a Myčku 1,8kW, Rychlovarná konvice 2,2 kW může být také v procesu zapnuta.. někdy je potřeba rychle horká voda..
Takže najednou skoro cca 20kW?
Takže vepřovou do trouby, Do parní trouby knedlíky, Do robota který jsem neuvedl tam těsto na koláč, Na plotnu na polívku, jíšku, nádivku do koláče, odfuk z digestoře, k tomu si pípnu kafe z vestavěného kávovaru, nedejbože si někdo z rodiny vyžádá něco přihřát v mikrovlnce. a kde že jsem?
A to je jen kuchyně. Babička si vystačila s troubou na plyn a plotýnkou.
Co tím chci říci, schopnost domácností vyrobit slušný špičkový odběr se zmnohonásobila.
A do toho plné sídliště elektroaut..
Takhle by to nešlo soudruzi..

Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Bojlery maju zvycajne spiralu s prikonom 2kW. Presne takym sa v 95% pripadov nabijaju elektromobily. Ked taky bojler zohrieva 3 hodiny vodu, spotrebuje 6kWh. Debata bola o nocnom nabijani, ked malokto vari nedelny obed a teda tebou zmienovana schopnost domacej pripojky 3x25A je nevyuzita a teda sa moze pouzit na nabijanie. Inteligentnejsie wallboxy maju na vstupe do domu meranie, ktore umoznuje riadit nabijaci vykon podla aktualneho odberu ostatnych spotrebicov tak, aby nebola prekrocena maximalna kapacita pripojky.
Popierat matematiku a tvrdit, ze ked vypocitam kolko elektromobilov moze nabijat jeden blok Temelinu, tak to nieje pravda a je to 5-10x menej zavana ohybanim reality podla vlastneho presvedcenia. Ked sa mi vypocitana hodnota nepaci, nemozem si len tak vypocitanu hodnotu znizit, aby vyhovovala mojim predstavam.
Popierat matematiku a tvrdit, ze ked vypocitam kolko elektromobilov moze nabijat jeden blok Temelinu, tak to nieje pravda a je to 5-10x menej zavana ohybanim reality podla vlastneho presvedcenia. Ked sa mi vypocitana hodnota nepaci, nemozem si len tak vypocitanu hodnotu znizit, aby vyhovovala mojim predstavam.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9962
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Když ono v noci nesvítí to slunce, a večer se obvykle i stiší vítr..
Kdyby kdosi ideologicky evropě nenaordinoval zrušení jaderné energetiky, tak by noční nabíjecí cyklus dával smysl.
Bude to celkem zábavné.. uvidíme za 5 let..
. JAk říkám, Česko je na tom se soustavami celkem fajn. V jiných evropských zemích to bude jiný mazec.
Kdyby kdosi ideologicky evropě nenaordinoval zrušení jaderné energetiky, tak by noční nabíjecí cyklus dával smysl.
Bude to celkem zábavné.. uvidíme za 5 let..

Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To je ale ich blaznovstvo a som presvedceny, ze na to doplatia. Vo vseobecnosti zda sa, ze ludstvo osprostieva a necha sa ovladat roznymi iracionalnymi pohnutkami. Realita sa vsak vzdy riadi matematikou a fyzikou.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 18 úno 2017, 11:17
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Elektromobily zvíťazia vtedy ak bude mať bateria objem nádrže benzínu a taktiež jej hmotnosť. Nabijem ju za 15 minút i zo srknutím presa na čerpačke a samozrejme ma dovezie na jedno natankovanie aspoň z Ostravy do Waršavy. V opačnom prípade to je možné iba totalitným nariadením a tvrdými postihmi neveriacich.
Problém sietí ktorý majú susedia sa týka ČR/SR viacej než si kto myslí. Netýkal by sa iba vtedy ak by sme neboli prepojený, prípadne by sa dalo vyriešiť veľmi rýchle odpojenie od susedov, čo tu už niekto vysvetľoval že nie je vypnutie vypinača svetla. Už tu bol kdesi článok o tom ako Rakušania v pravidelných intervaloch robia problémy susedom.
Problém je a to jednoznačne doprava paliva ku konečnému odberateľovi. A tu tiež zatiaľ vyhrávajú "fosílne" a to i keď je problém ako teraz v Anglii, kde nemajú šoférov cisterien. Zohnať šoféra a prípadne tankovať priamo z cisterny je možné, ale tankovať elektrinu inak než z príslušne dimenzovaného vedenia som ešte nevidel.
Problém sietí ktorý majú susedia sa týka ČR/SR viacej než si kto myslí. Netýkal by sa iba vtedy ak by sme neboli prepojený, prípadne by sa dalo vyriešiť veľmi rýchle odpojenie od susedov, čo tu už niekto vysvetľoval že nie je vypnutie vypinača svetla. Už tu bol kdesi článok o tom ako Rakušania v pravidelných intervaloch robia problémy susedom.
Problém je a to jednoznačne doprava paliva ku konečnému odberateľovi. A tu tiež zatiaľ vyhrávajú "fosílne" a to i keď je problém ako teraz v Anglii, kde nemajú šoférov cisterien. Zohnať šoféra a prípadne tankovať priamo z cisterny je možné, ale tankovať elektrinu inak než z príslušne dimenzovaného vedenia som ešte nevidel.
Co je tvrzeno bez důkazu, může být odmítnuto bez důkazu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Z Ostravy do Varsavy je to 377km, to bez problemov prejdes skoro s kazdym dnesnym elektromobilom. Elektromobily sa nabijaju prevazne doma, vtedy ked nejazdia. Kazde rano mas teda "plnu". Nemusis chodit na ziadne verejne nabijacky. Na rychlonabijacky sa chodi len pri cestach dlhsich, nez je dojazd auta, co je zriedkave. Ti, co nemaju kde nabijat, nech si to zatial nekupuju a najprv si vyriesia byvanie alebo garaz. Viac ako polovica obyvatelstva zije v rodinnych domoch a nema s nabijanim doma ziaden problem.
Viac hláv - viac kapusty.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17965
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tomu se říká "střelit se do vlastní nohy".

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...