Čína - letectvo
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Čína - letectvo
A musi ta anti-AWACS raketa trefovat jen AWACSy a tankery? Proc by nemohla sundat normalni dopravak? A posunout tak sakra nebezpecnou zonu pro prisun posil a metrialu na 2000 km od fronty...
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8201
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Čína - letectvo
V zasade ma k nazoru ze neviditelne liatadlo nefunguje tak ako je nam predkladane je realne nepouzitie ani F-22 a ani F-35 v boji. Vyhovorka, ze je to tak fatalne strategicka zbran a preto ju treba pouzit az bude treba zachranit svet neobstoji. Americania uz maju roky osinu v zadku co sa vola Iran a ani pri zahanbujucej odvete za zabitie generala ich nepouzili. Iran je z roka na rok mocnejsi a Americania musia branit Saudov, aj keby tamojsi princovia jedli malych americkych cernoskov. Predsa s takymi zbranami sa nechova tak hanebne.
Teraz je ale treba zasadnu vec. Verim ze superstihacka ako F-22 a Su-57 ma zmysel, ale nevidelny univerzal ako ja F-35 je hlupost. Nakoniec dnes Americania nevyraduju A-10 a idu opat vyrabat F-15 a F-16. Podla mna technologicki giganti poblaznili vojakov a poslancov a predali im kockopsa, ktory vie trochu lietat. A dnes zistuju, ze do Ciny nicim nedoletia a do Ruska im nedovolia letiet zhyckani (racionalni) Europania.
Teraz je ale treba zasadnu vec. Verim ze superstihacka ako F-22 a Su-57 ma zmysel, ale nevidelny univerzal ako ja F-35 je hlupost. Nakoniec dnes Americania nevyraduju A-10 a idu opat vyrabat F-15 a F-16. Podla mna technologicki giganti poblaznili vojakov a poslancov a predali im kockopsa, ktory vie trochu lietat. A dnes zistuju, ze do Ciny nicim nedoletia a do Ruska im nedovolia letiet zhyckani (racionalni) Europania.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Čína - letectvo
Iran, IMHO, drzi nad vodou nejen jeho PVO, ale armada, jako celek. Vzhledem k mnozstvi tunelu a podzemnich tovaren, je nejspis Iran realne neznicitelnej leteckym bombardovanim. Ostatne, kdy bombardovani vyhralo valku, vzdycky je potreba noha pesaka na zemi. V pripade nejakyho masivniho leteckyho utoku, spousta cilu prezije, ale Izrael a SA ne.
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Čína - letectvo
V roku 1896. Počas anglo-zanzibarskej vojny britsské lode asi trištvrte hodiny bombardovali sultánov palác.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Zanzibar_War
Ale to je len skôr dôkaz a potrebe morálky.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Fotka modelu v aerodynamickém tunelu .
Údajně jde o nový čínský bombardér ( Nebo jeden z návrhů )
Koluje to různě po internetu ,ale bohužel žádné bližší info jsem nenašel
https://twitter.com/clemente3000/status ... 45/photo/1
https://t.me/ChDambiev/8250
https://vk.com/or_news?w=wall-25189118_1201571

Údajně jde o nový čínský bombardér ( Nebo jeden z návrhů )
Koluje to různě po internetu ,ale bohužel žádné bližší info jsem nenašel
https://twitter.com/clemente3000/status ... 45/photo/1
https://t.me/ChDambiev/8250
https://vk.com/or_news?w=wall-25189118_1201571
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Čína oznámila řešení problému s motory stíhaček 5. generace

Čína uvedla, že vyřešila problém s motorem, který brzdil vývoj jejího stíhacího programu 5. generace. Problém byl v tom, že při dosažení určité teploty ztratily letecké motory významnou část svého tahu. Tento problém byl typický pro letecké motory WS-15, které se plánují vybavit stíhačkami nové generace J-20. Dnes většina z těchto stíhaček používá motory ruské výroby.
Čínská státní média uvedla, že byl vyvinut nový potahový materiál turbíny, který „vyplňuje technologickou mezeru“. Z publikací v čínských médiích:
Tento materiál v konečném důsledku pomůže zvýšit tah motoru při dosažení provozní teploty.
Tato technologie byla vyvinuta specialisty z provincie Che-pej. Materiál odolává teplotám až 1,8 tisíc stupňů Celsia, chrání proti korozi a poskytuje vyšší trakci. Čína porušuje svou závislost na technologii leteckých motorů.
Nový povlak je založen na fullerenech a jeho záruční provoz v motorech bude asi 2 tisíce hodin.
https://topwar.ru/183498-sozdano-fuller ... enija.html

Čína uvedla, že vyřešila problém s motorem, který brzdil vývoj jejího stíhacího programu 5. generace. Problém byl v tom, že při dosažení určité teploty ztratily letecké motory významnou část svého tahu. Tento problém byl typický pro letecké motory WS-15, které se plánují vybavit stíhačkami nové generace J-20. Dnes většina z těchto stíhaček používá motory ruské výroby.
Čínská státní média uvedla, že byl vyvinut nový potahový materiál turbíny, který „vyplňuje technologickou mezeru“. Z publikací v čínských médiích:
Tento materiál v konečném důsledku pomůže zvýšit tah motoru při dosažení provozní teploty.
Tato technologie byla vyvinuta specialisty z provincie Che-pej. Materiál odolává teplotám až 1,8 tisíc stupňů Celsia, chrání proti korozi a poskytuje vyšší trakci. Čína porušuje svou závislost na technologii leteckých motorů.
Nový povlak je založen na fullerenech a jeho záruční provoz v motorech bude asi 2 tisíce hodin.
https://topwar.ru/183498-sozdano-fuller ... enija.html
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
:sipka:
Nový problém s čínskými leteckými motory WS-15: Fullerenové membrány vedou k nadměrné spotřebě paliva
Od zveřejnění materiálu v čínském tisku, že fullerenový povlak vytvořený v ČLR „vyřeší problémy s motory pro stíhače páté generace“, uběhl něco málo přes týden. Připomeňme, že podle čínských médií vyvinuli vědci speciální membránový povlak pro turbíny, který vydrží teploty až 1,8 tisíc stupňů Celsia.
Ve skutečnosti však problém s motory stíhaček J-20 páté generace zdaleka není vyřešen. A čínští novináři zjevně spěchali s předáváním zbožného přání.
Ukázalo se, že když teplota dosáhne 1 200 stupňů (blízko pracovní teploty) ve stupních Celsia, tlak v komoře leteckého motoru přispěje k prudkému zvýšení sorpčních vlastností použitých fullerenových filmů. Film začíná buď aktivně absorbovat pracovní látku (palivovou směs), nebo přispívá k jejímu zahušťování v průběhu chemické reakce. V prvním i druhém případě klesá účinnost paliva u motorů WS-10 a WS-15. Pokles tahu již není 25%, jako tomu bylo před použitím fullerenových filmů, ale přibližně dvakrát nižší. V tomto případě však byla uvedena nadměrná spotřeba paliva, což představuje nový problém pro čínské inženýry a vědce.
https://topwar.ru/183738-novaja-problem ... pliva.html
Nový problém s čínskými leteckými motory WS-15: Fullerenové membrány vedou k nadměrné spotřebě paliva
Od zveřejnění materiálu v čínském tisku, že fullerenový povlak vytvořený v ČLR „vyřeší problémy s motory pro stíhače páté generace“, uběhl něco málo přes týden. Připomeňme, že podle čínských médií vyvinuli vědci speciální membránový povlak pro turbíny, který vydrží teploty až 1,8 tisíc stupňů Celsia.
Ve skutečnosti však problém s motory stíhaček J-20 páté generace zdaleka není vyřešen. A čínští novináři zjevně spěchali s předáváním zbožného přání.
Ukázalo se, že když teplota dosáhne 1 200 stupňů (blízko pracovní teploty) ve stupních Celsia, tlak v komoře leteckého motoru přispěje k prudkému zvýšení sorpčních vlastností použitých fullerenových filmů. Film začíná buď aktivně absorbovat pracovní látku (palivovou směs), nebo přispívá k jejímu zahušťování v průběhu chemické reakce. V prvním i druhém případě klesá účinnost paliva u motorů WS-10 a WS-15. Pokles tahu již není 25%, jako tomu bylo před použitím fullerenových filmů, ale přibližně dvakrát nižší. V tomto případě však byla uvedena nadměrná spotřeba paliva, což představuje nový problém pro čínské inženýry a vědce.
https://topwar.ru/183738-novaja-problem ... pliva.html
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49536
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Čína - letectvo
turbína pracuje v prúde spalín za spalovacou komorou - aktívne chemické reakcie (horenie paliva so vzdušným kyslíkom) v spalovacej komore motora museli dobehnúť už pred turbínou.
Niečo sa muselo stratiť v prekladoch a cestou... Alebo je to celé blud, možno i úmyselný...
Niečo sa muselo stratiť v prekladoch a cestou... Alebo je to celé blud, možno i úmyselný...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Čína - letectvo
Zní to přesně jako když nevzdělaní žumpálisté popisují nějakou technologii... divím se jenom, že nepopletli stupně Celsia a kW nebo milimetry a kilometry... Na turbíně se samozřejmě už nic nespaluje, a že by fulereny byly nějak super hyper teplotně odolné... to myslím vůbec nejsou.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 680
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Čína - letectvo
Síce nie som odborník, no i tvrdenie straty výkonu pri vyššej teplote mi pripadá divné. Účinnosť/finkčnosť turbíny záleží od jej tvaru. Aby došlo k poklesu jej účinnosti vplyvom teploty, museli by sa teda jej lopatky zdeformovať, čo je jednorázový a nezvratný proces.
Takže Číňanov trápi to čo ostatných - odolnosť turbíny voči vysokým teplotám. Podobný problém hoci na kvalitatívne vyššom stupni riešia aj Američania na PW F135. Tam zase praská keramický povlak turbínových lopatiek pri vysokých teplotách, pravdepodobne >1700°C
Takže Číňanov trápi to čo ostatných - odolnosť turbíny voči vysokým teplotám. Podobný problém hoci na kvalitatívne vyššom stupni riešia aj Američania na PW F135. Tam zase praská keramický povlak turbínových lopatiek pri vysokých teplotách, pravdepodobne >1700°C
срочно расстрелять
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Y-20 s motory WS-20
https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 2988550146


https://twitter.com/i/status/1402996262039785492
Video :sipka:
https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 2988550146
https://twitter.com/i/status/1402996262039785492
Video :sipka:
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
No a teraz v tom je úplný hokej - Čína prevzala "chaos" od Rusov v tom ich označovaní, ale treba rozlíšiť kúpu od Ruska, licenčnú výrobu a vlastný vývoj:
Shenyang J-16 (čínsky projekt): Su-30MKK (Су-30МКК) - kúpili 73ks + 24ks Su-30MK2: Shenyang J-11BS (J-11A by mala byť licenčná výroba, BS je už niekde inde): Zdroj https://vk.com/wall-173678697_193232 z 26.07.2021
Shenyang J-16 (čínsky projekt): Su-30MKK (Су-30МКК) - kúpili 73ks + 24ks Su-30MK2: Shenyang J-11BS (J-11A by mala byť licenčná výroba, BS je už niekde inde): Zdroj https://vk.com/wall-173678697_193232 z 26.07.2021
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
J-16 Je podle mě nejpokročilejší Flanker ever

J-16 používá velké množství kompozitních materiálů, slitin titanu a technologie 3D tisku a hmotnost je asi o 1 tunu lehčí než Su-27.
J-16 má větší poměr tahu k hmotnosti s maximálním zatížením 12 tun, zatímco Su-30MKI má pouze 8 tun.
Kromě toho strukturální životnost draku J-16 daleko překračuje životnost Su-30MKI
Efektivní dosah detekce J-16 je 300 kilometrů, může být dokonce použit jako malé letadlo včasného varování a může používat širokou škálu raketových zbraní. Radar vybavený Su-30MKI tvrdí, že má detekční dosah 400 kilometrů proti stíhačům, ale nemůže poskytnout přesné informace. Skutečný efektivní rozsah detekce je pouze 130 kilometrů.
https://daydaynews.cc/en/military/698307.html
Používají na nich i materiály snižující radarovou stopu ....a nevím ,jestli to nemá něco s polečného s tím nazelenalým odleskem kabiny ,který je občas na některých fotkách vidět
https://militarywatchmagazine.com/artic ... early-2018


J-16 používá velké množství kompozitních materiálů, slitin titanu a technologie 3D tisku a hmotnost je asi o 1 tunu lehčí než Su-27.
J-16 má větší poměr tahu k hmotnosti s maximálním zatížením 12 tun, zatímco Su-30MKI má pouze 8 tun.
Kromě toho strukturální životnost draku J-16 daleko překračuje životnost Su-30MKI
Efektivní dosah detekce J-16 je 300 kilometrů, může být dokonce použit jako malé letadlo včasného varování a může používat širokou škálu raketových zbraní. Radar vybavený Su-30MKI tvrdí, že má detekční dosah 400 kilometrů proti stíhačům, ale nemůže poskytnout přesné informace. Skutečný efektivní rozsah detekce je pouze 130 kilometrů.
https://daydaynews.cc/en/military/698307.html
Používají na nich i materiály snižující radarovou stopu ....a nevím ,jestli to nemá něco s polečného s tím nazelenalým odleskem kabiny ,který je občas na některých fotkách vidět
https://militarywatchmagazine.com/artic ... early-2018

- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Čína robí vývoj a vlastnú výrobu
India so Su-30MKI si za to môže sama že od 2002 nič nerobili s vývojom, hoci ich licenčne vyrábali - to je Indický prístup.
India so Su-30MKI si za to môže sama že od 2002 nič nerobili s vývojom, hoci ich licenčne vyrábali - to je Indický prístup.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Čína - letectvo
Číňan ty stroje J-16 nikam nexportuje a tak není kdo by mohl nezávisle povrdit takové informace. Jak je to v Číně s vypouštěním informací alespoň tušíme. Nic neprojde bez přísného schválení. Pokud by něco nefungovalo nebo mělo technické problémy se nedovíme. Podíval jsem se na zdroj s údajem 130 km pro radar bez jakýchkoliv specifikací a je to "překvapivě" nějaký čínský pofidérní web bez odzdrojování. Výkon motoru 140 kN je taky pochybný. Třeba anglická wiki uvádí rozmezí 120-140 kN a odvolává se na západní zdroje a čínská mutace zase tvrdí 135 kN. Stačí si vybrat.
Tolik k důvěryhodnosti zdroje. Přitom jejich dlouhodobé problémy s vývojem leteckým motorů jsou obecně známé. Tedy i snah dostat se k know how proudových motorů.

Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Tak na druhou stranu ani nikdo dnes nepopře, že jsou indické suchoje čtvrt století stará technologie a prostě proti konkurenci zaostává víc a víc.
Co třeba dělá z ruských Su30sm generaci 4+?
Já osobně netuším co znamená to +
Ale už i oni se pouštějí do modernizačních projektů-motory, radar a tuším i zakonfigurování nových modelů zbraní. Čina na J16 využívá kombinaci nejmodernější domácí avioniky, aesa radaru a moderních zbraní +je stavěn z materiálů, díky nímž by měl mít mnohem nižší rcs. Stejně, jako je to třeba na Su35, eurofighteru, rafalu a dalších.A navic je tím pádem i lehčí.Takze úspora paliva, nebo vyšší maximální bojová zátěž... Pokud to konstrukce dovolí. Tam už to + docela chápu.
Ostatně někteří vidí v J16 čínskou obdobu k F15EX
Motory WS10 se používají oficiálně již několik let a to právě na J16 a J10.. Údajně i na nově vyrobených J20. Ws15 zatím v nedohlednu
Co třeba dělá z ruských Su30sm generaci 4+?
Já osobně netuším co znamená to +
Ale už i oni se pouštějí do modernizačních projektů-motory, radar a tuším i zakonfigurování nových modelů zbraní. Čina na J16 využívá kombinaci nejmodernější domácí avioniky, aesa radaru a moderních zbraní +je stavěn z materiálů, díky nímž by měl mít mnohem nižší rcs. Stejně, jako je to třeba na Su35, eurofighteru, rafalu a dalších.A navic je tím pádem i lehčí.Takze úspora paliva, nebo vyšší maximální bojová zátěž... Pokud to konstrukce dovolí. Tam už to + docela chápu.
Ostatně někteří vidí v J16 čínskou obdobu k F15EX
Motory WS10 se používají oficiálně již několik let a to právě na J16 a J10.. Údajně i na nově vyrobených J20. Ws15 zatím v nedohlednu
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Čína - letectvo
Taky nevím co znamená to + nebo ++. Podobně když modernizací zvednou bojovou efektivitu 2,5x a podobně. Beru to jako kulturní píár specifikum.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Shenyang J-16D určený pre REB
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_210568 z 21.09.2021 + detail foto https://vk.com/wall-173678697_210629 z 21.09.2021
nie je kánon, nie je OLS, nebude (nemal by byť) v zóne priameho konfliktuZdroj https://vk.com/wall-173678697_210568 z 21.09.2021 + detail foto https://vk.com/wall-173678697_210629 z 21.09.2021
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49536
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Čína - letectvo
- kanón
- OLS
+ 400-500 kg ušetrenej hmotnosti
+ 2-3 m3 využiteľného vnútorného priestoru (nielen samotný priestor kanonu, ale i izolačné prepážky okolo neho...)
- OLS
+ 400-500 kg ušetrenej hmotnosti
+ 2-3 m3 využiteľného vnútorného priestoru (nielen samotný priestor kanonu, ale i izolačné prepážky okolo neho...)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5755
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Čína - letectvo
Tá sivá kamufláž sa mi páči, prečo Rusi tiež nepoužívajú jednotný sivý náter?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire