-
martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16847
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Příspěvek
od martanus » 19 kvě 2021, 09:55
Francie, Německo a Španělsko se domluvily na vývoji bojového letounu FCAS, má nahradit eurofighter
Nový bojový letoun, který nahradí francouzské stroje Dassault Rafale a Eurofightery Typhoon, budou společně vyvíjet firmy Airbus a Dassault. Poslední překážky se podařilo odstranit tento týden na jednání ministrů obrany Francie, Německa a Španělska. I když vedoucími společnostmi budou Airbus a Dassault, do vývoje budoucího systému vzdušného boje FCAS se zapojí i řada dalších evropských společností.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... r-40360655
Vypadá to že to ukradli Rusku a MOOOOOOOOOC se to podobá Su 57. Levněji by to EU vyšlo kdyby to letadlo od RF koupili.
Suchoj Su - 57
Podrobnosti
https://www.airbus.com/newsroom/stories ... ystem.html
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 698
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Příspěvek
od vojvoda » 20 kvě 2021, 19:34
No "ukradli". Dobré riešenie je dobré riešenie. Rusi taktiež preberali.
срочно расстрелять
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10007
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Příspěvek
od Skeptik » 20 kvě 2021, 19:43
Jsem zvědav, kdy přidají vodorovnou plochu - ať již klasickou nebo kachní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 698
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Příspěvek
od vojvoda » 20 kvě 2021, 21:48
Trup vztlak generovať určite bude. Len miera tohto generovania je otázna.
Spôsobuje vztlakový trup aj vyšší odpor oproti jednoduchému?
срочно расстрелять
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10007
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Příspěvek
od Skeptik » 20 kvě 2021, 22:37
vojvoda píše: ↑20 kvě 2021, 21:48
Spôsobuje vztlakový trup aj vyšší odpor oproti jednoduchému?
Vždy samozřejmě záleží na konkrétní konstrukci, ale ve všeobecnosti ne. Naopak, odpor je při stejném vztlaku nižší.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11304
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Příspěvek
od skflanker_ » 10 říj 2025, 20:01
Dassault Aviation vyrobil 300. lietadlo rodiny Rafale – program na vrchole priemyselného rastu
Utorok 07.10.2025 spoločnosť Dassault Aviation oznámila výrobu 300. viacúčelového lietadla rodiny Rafale, čím dosiahla dôležitý míľnik pre kľúčovú bojovú platformu Francúzska. To sa zhodovalo s otvorením nového závodu v Sergy, severozápadne od Paríža, ktorý bude podporovať výrobu lietadiel Rafale aj biznis-jetov Falcon.
Rafale je už 2 desaťročia oporou francúzskeho letectva a námorníctva a okrem iného je dôležitým prvkom jadrového odstrašenia.
Celkovo bolo objednaných 533 lietadiel, z ktorých 233 ešte čaká na dodanie. Výroba v 06/2025 pripadá na Francúzsko 53 mašín.
V roku 2025 plánuje Dassault dodať 25 lietadiel, pričom postupne zvýši tempo výroby na 4 lietadlá mesačne. Portfólio objednávok dopĺňajú zmluvy s Indiou, Indonéziou, Spojenými arabskými emirátmi a Srbskom, ktoré zabezpečujú vyťaženie podnikov do 30-tych rokov (2030+)
Rafale nie je len bojový systém, ale symbol priemyselnej suverenity Francúzska: na programe pracuje viac ako 400 národných spoločností v leteckom, elektronickom a obrannom sektore.
Odtiaľ pochádza aj jedna z kľúčových výhod tohto lietadla – absencia amerických obmedzení ITAR robí lietadlo atraktívnym pre mnohých zahraničných zákazníkov.
Od momentu uvedenia do prevádzky (námorníctvo – 2004, letectvo – 2006) sa Rafale stal exportným hitom Francúzska a je v výzbroji Egypta, Kataru, Indie, Grécka, Chorvátska, Indonézie, Spojených arabských emirátov a Srbska.
Súčasná verzia F4 dostala vylepšené komunikačné systémy, senzorovú integráciu a výzbroj. V štádiu vývoja je aj Rafale F5, ktorý dostane funkcie elektronického boja, interakcie s bezpilotnými lietadlami a „bojového oblaku“, pričom zostane kľúčovým prvkom budúceho letectva Francúzska spolu s projektom FCAS.

Zdroj
https://vk.com/wall-173678697_417731 z 09.10.2025