To je taky maximum, co můžeš v normálním případě od rozvoďáků dostat - ale úplně běžně potkáš max. 3x20A. A je taky spousta těch, co mají jen 1f přívod...
Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4821
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A co lidi v panelácích?Kde budou nabíjet oni?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nebudou - nemají nárok na ekologii...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Dovolim si zacitovat z "Definície zásad pre tvorbu projektovej elektroinštalácie"
Väčšinou sa pre rodinné domy používa istič s nominálnym prúdom 25A a viac. Pre byty a menšie stavby zvyčajne menší (20A).
A to je aj realita, všetky nove (20-30 rokov) rodinne domy maju istenie 3x25A a viac, hlavne dnes, ked sa developeri nenamahaju s tahanim rozvodov plynu a naprojektuju elektricke vykurovanie a ludia maju v suterene vykurovane vnutorne bazeny.
S mojimi priemernymi cca. 20kWh spotreby denne mam v porovnani so susedmi skor maly odber.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11961
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Keď mi schvalovali el. hodiny v projekte pri prestavbe staršieho "štvorca" tak som si musel hodne vymýšlať toľko el.spotrebičov, aby to prešlo aspoň na 3x25A. (Nám kurenie plynom.)Dovolim si zacitovat z "Definície zásad pre tvorbu projektovej elektroinštalácie"
Väčšinou sa pre rodinné domy používa istič s nominálnym prúdom 25A a viac..
Nie som si istý či súčasné "bungalovy" s plynovým kotlom dostanú tak silné hodiny.
Napíšte kto má nový bungalov alebo skúsenosť s ním.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Všetky asi nie. Aj keď v nemeckých mestských domoch môžu byť siete slabšie dimenzované, ako v našich končinách.
Dnes bežné veľké spotrebiče sú sústredené v kuchyni a kúpeľni. Nabíjanie elektromobilu dodanou nabíjačkou je na úrovni jedného z nich.
Takže nechápem tú paniku, prečo by pre 10A odber počas pár hodín v noci (keď nikto nepoužíva cirkulár ani miešačku) mal skolabovať 400-630kVA transformátor na stĺpe alebo rozvodná sieť v dome. Rekonštrukciu rozvodov je dnes potrebné robiť u starších domov v kuchyni a kúpeľni kvôli novým spotrebičom. Voľakedy bolo v kuchyni akurát svetlo a rádio, dnes je tam umývačka (2-10A), mikrovlnka (5A), varná konvica (10A), trúba na pečenie (2x8A), varná doska(2x16A) a často aj práčka(2-10A) so žehličkou(5-10A). V kúpeľni pribudli prietokové vodovodné batérie (14A), bojlery (10A) a el. radiátory a ohrievače(5-10A). Kúpeľní býva v dome niekoľko, lebo sa často používajú súčasne. Zásuvka 3x16A je bežná v garáži na miešačku a cirkulárku a bola vybudovaná pre potreby výstavby domu ako prvá.
Dnes bežné veľké spotrebiče sú sústredené v kuchyni a kúpeľni. Nabíjanie elektromobilu dodanou nabíjačkou je na úrovni jedného z nich.
Takže nechápem tú paniku, prečo by pre 10A odber počas pár hodín v noci (keď nikto nepoužíva cirkulár ani miešačku) mal skolabovať 400-630kVA transformátor na stĺpe alebo rozvodná sieť v dome. Rekonštrukciu rozvodov je dnes potrebné robiť u starších domov v kuchyni a kúpeľni kvôli novým spotrebičom. Voľakedy bolo v kuchyni akurát svetlo a rádio, dnes je tam umývačka (2-10A), mikrovlnka (5A), varná konvica (10A), trúba na pečenie (2x8A), varná doska(2x16A) a často aj práčka(2-10A) so žehličkou(5-10A). V kúpeľni pribudli prietokové vodovodné batérie (14A), bojlery (10A) a el. radiátory a ohrievače(5-10A). Kúpeľní býva v dome niekoľko, lebo sa často používajú súčasne. Zásuvka 3x16A je bežná v garáži na miešačku a cirkulárku a bola vybudovaná pre potreby výstavby domu ako prvá.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49557
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Koľko bytov/domov je na ten 400-630kVA transformátor pripojených? Tak 30-50? Alebo dokonca rovno efektívne developerská stovka?
Kým má elektromobil pár jedincov, problém nevzniká. "Kľudový" nočný odber je na priemernej úrovni 1-5kW na prípojku (ohrev vody po večernej spotrebe, klima, kúrenie, svietenie, televizor...). Takže trafák je v noci vyťažený na 25-35% a cez deň je vysoká záťaž skôr krátkodobá.
Lenže taká trojfázová nabíjačka je potiahne 20-25kVA (3x400V 25-32A), takže 15-20 elektromobilov v ulici si bez hanby cucne 300-500kVA k bežným 50-150kVA nočného odberu. A z trafáku sa začína dymiť...
Kým má elektromobil pár jedincov, problém nevzniká. "Kľudový" nočný odber je na priemernej úrovni 1-5kW na prípojku (ohrev vody po večernej spotrebe, klima, kúrenie, svietenie, televizor...). Takže trafák je v noci vyťažený na 25-35% a cez deň je vysoká záťaž skôr krátkodobá.
Lenže taká trojfázová nabíjačka je potiahne 20-25kVA (3x400V 25-32A), takže 15-20 elektromobilov v ulici si bez hanby cucne 300-500kVA k bežným 50-150kVA nočného odberu. A z trafáku sa začína dymiť...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Docela by mě zajímalo, co na ty noční odběry pak řeknou naše přečerpávací elektrárny... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To, ako je nadimenzovany transformator je vecou ZSDIS, resp. ineho distributora. Ked bude treba, navysia kapacitu.
Ja stale hovorim o nabijani standardnou 10A "nabijackou" dodavanou k autu. Teda odber 2,3kW. Potrebujes nabit 6-12 kWh (50-100km), co si minul na jazdu predosly den.
Ak si osadis wallbox a chces specialny tarif (0,092EUR/kWh) na nabijanie, dostanes (za 1000EUR) wallbox 11kW (3x16A) s blokovanim odberov v spicke. Akurat ze za cenu toho wallboxu mozes jazdit 5 rokov a najazdit 100 000 km. Preto sa do toho nikto nehrnie.
Ale bezne elektromobily este niesu bezne osadzane trojfazovou nabijackou (11kW) a 22kW nabijacku az na jednu vynimku (Renault ZOE) maju len luxusne modely a aj to len za priplatok. Lenze mozes mat palubnu nabijacku akukolvek, ked tvoja EVSE "nabijacka" dodana k autu ma nastavenych 10A, tak budes nabijat stale 1f/10A = 2,3kW. Ta krabicka na kabli do 230V zasuvky (EVSE "nabijacka") povie autu, aky je maximalny prud, co je mozne odoberat.
Preto uvahy o tom, ako kazdy bude dobijat doma prikonom 22kW (3x32A), su hudbou buducnosti. Navyse, potom by na dobitie denneho najazdu stacila necela hodina.
A preto je mozne na pripojke 3x25A dnes bez problemov nabijat za beznej prevadzky domu aj dva elektromobily.
To niesu teoreticke uvahy, ja to tak bezne pouzivam.
Ja stale hovorim o nabijani standardnou 10A "nabijackou" dodavanou k autu. Teda odber 2,3kW. Potrebujes nabit 6-12 kWh (50-100km), co si minul na jazdu predosly den.
Ak si osadis wallbox a chces specialny tarif (0,092EUR/kWh) na nabijanie, dostanes (za 1000EUR) wallbox 11kW (3x16A) s blokovanim odberov v spicke. Akurat ze za cenu toho wallboxu mozes jazdit 5 rokov a najazdit 100 000 km. Preto sa do toho nikto nehrnie.
Ale bezne elektromobily este niesu bezne osadzane trojfazovou nabijackou (11kW) a 22kW nabijacku az na jednu vynimku (Renault ZOE) maju len luxusne modely a aj to len za priplatok. Lenze mozes mat palubnu nabijacku akukolvek, ked tvoja EVSE "nabijacka" dodana k autu ma nastavenych 10A, tak budes nabijat stale 1f/10A = 2,3kW. Ta krabicka na kabli do 230V zasuvky (EVSE "nabijacka") povie autu, aky je maximalny prud, co je mozne odoberat.
Preto uvahy o tom, ako kazdy bude dobijat doma prikonom 22kW (3x32A), su hudbou buducnosti. Navyse, potom by na dobitie denneho najazdu stacila necela hodina.
A preto je mozne na pripojke 3x25A dnes bez problemov nabijat za beznej prevadzky domu aj dva elektromobily.
To niesu teoreticke uvahy, ja to tak bezne pouzivam.
Viac hláv - viac kapusty.
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka:
Prečerpávačky budú predsa nahradené LERmi(batériové úložiska) z vyradených Tesiel, ako to má elektrolobby vysnívané.
Prečerpávačky budú predsa nahradené LERmi(batériové úložiska) z vyradených Tesiel, ako to má elektrolobby vysnívané.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49557
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://ekonomickydenik.cz/cez-hlasi-ru ... mcdonaldu/
ČEZ hlásí růst spotřeby elektromobilů o 33 procent. Oblíbené jsou dobíječky u McDonaldu
ČEZ hlásí růst spotřeby elektromobilů o 33 procent. Oblíbené jsou dobíječky u McDonaldu
Spojiť nezdravé s nezdravým - to je nápad!Zastavit se u McDonaldu, auto zapojit do nabíječky a mezitím si dát oběd nebo svačinu. Takový je postup majitelů elektromobilů v Česku. Ukazují to statistiky, které zveřejnila největší energetická skupina ČEZ. Největší vytížení totiž mají dvě dobíjecí stanice u provozovny McDonald’s v Mladé Boleslavi, v top 5 nejvytíženějších míst je ještě místo u McDonaldu na dálnici D11 u Vrbové Lhoty. V celé síti dobíjecích stanic ČEZ vzrostl meziročně odběr elektřiny o 33 procent.
Téměř 800 tisíc kilowatthodin načerpaných u veřejných stanice v majetku skupiny ČEZ od ledna do března letošního roku je pro srovnání zhruba tolik, co elektromobily „natankovaly“ za celé první pololetí roku 2019. ČEZ v současnosti na území České republiky provozuje více než 280 veřejných dobíjecích stanic, z 220 patří mezi rychlodobíjecí. Infrastruktura vzniká i díky evropským dotacím z programu Connecting Europe Facility.
Zájem o energii z dobíjecích stojanů Skupiny ČEZ v České republice byl v období od ledna do března meziročně o třetinu vyšší, celkové počítadlo odběrů vyšplhalo na 793 tisíc kWh elektřiny. Dobíjení elektromobilů roste i přes protipandemická omezení, která se týkají mimo jiné cestování. „Vliv pandemie samozřejmě pozorujeme i v našem sektoru, ale rozvoj elektromobility má přesto vyšší dynamiku a my mu rozšiřováním našich služeb jdeme naproti. Od začátku pandemie jsme postavili dalších víc než 80 stanic,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.
Zatímco v minulých letech řidiči preferovali častější odběry o menších objemech, v období pandemie se tento trend otočil. Šoféři letos průměrně při jednom zastavení u dobíječky odebrali 16,3 kWh elektřiny. Ve stejném období loni činil průměr na jedno dobití 13,5 kWh. Hlavní tíhu provozu nesou rychlodobíjecí stanice o výkonu 50 kW. Ty dnes tvoří 80 procent sítě a umožňují dobití většiny kapacity baterií všech typů a značek elektromobilů v řádu desítek minut.
V České republice je aktuálně registrováno více než 6000 elektromobilů, z toho přes 3300 jich přibylo v loňském roce. Za první tři měsíce tohoto roku zatím přibylo 585 nových čistě elektrických aut. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, se tak i v České republice elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Aha, to mi nejak uniklo - teda to, že předpokládají životnost Tesel 3 měsíce, když na baterie se obecně dává záruka na půl roku...

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49557
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Asi sem...
https://echo24.cz/a/SB56t/tesla-bez-rid ... de-zemreli
Tesla bez řidiče narazila do stromu. Dva lidé zemřeli
https://echo24.cz/a/SB56t/tesla-bez-rid ... de-zemreli
Tesla bez řidiče narazila do stromu. Dva lidé zemřeli
prírodný výber funguje aj v elektrických vozidlách...NEHODA TESLY
Dva muži zemřeli při srážce vozu Tesla S se stromem nedaleko amerického města Houstonu. Podle místní policie v autě ale nikdo neseděl za volantem, informovala agentura Reuters. Tesla ani úřady pro silniční bezpečnost nehodu nekomentovaly.
Podle místních médií se nehoda stala v sobotu. Vůz jel vysokou rychlostí, když nezvládl zatáčku a narazil do stromu. Po uhašení požáru policie našla ostatky dvou mužů – jeden seděl v přední části na sedadle spolujezdce a druhý v zadní části vozu.Nehoda se stala v období, kdy se kvůli několika nehodám zvýšila pozornost vůči systému poloautomatického řízení americké automobilky. Americké silniční úřady prošetřují několik desítek nehod vozů Tesla.Two people killed in fiery Tesla crash with no one driving https://t.co/hKDZKRTzUl pic.twitter.com/uWIhSjRr8F
— The Verge (@verge) April 18, 2021Šéf Tesly Elon Musk přitom na twitteru informuje, že u vozů se zapnutým autopilotem je desetkrát nižší pravděpodobnost nehody než u průměrného vozidla.Two men dead after fiery crash in Tesla Model S.
“[Investigators] are 100-percent certain that no one was in the driver seat driving that vehicle at the time of impact,” Harris County Precinct 4 Constable Mark Herman said. “They are positive.” #KHOU11 https://t.co/q57qfIXT4f pic.twitter.com/eQMwpSMLt2
— Matt Dougherty (@MattKHOU) April 18, 2021Americká firma vyvíjí vůz s plně automatizovaným systémem řízení. Od toho si šéf Tesly Elon Musk slibuje velký obchodní úspěch a také větší bezpečnost provozu díky zmenšení vlivu lidských chyb na řízení. Než bude systém plně automatického řízení zaveden do provozu bude muset projít náročnými bezpečnostními testy a regulacemi.Tesla with Autopilot engaged now approaching 10 times lower chance of accident than average vehicle https://t.co/6lGy52wVhC
— Elon Musk (@elonmusk) April 17, 2021
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49557
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://ekonomickydenik.cz/dojezd-650-k ... ovy-pohon/
Dojezd 650 kilometrů a 182 koní. Toyota v České republice zahájila prodej prvního osobáku na vodíkový pohon
Dojezd 650 kilometrů a 182 koní. Toyota v České republice zahájila prodej prvního osobáku na vodíkový pohon
Voda, vodná para je prakticky najefektívnejší skleníkový plynCena nové Mirai na vodíkové palivové články začíná na 1,7 milionu korun. Aktuální model je již druhou generací vodíkového elektromobilu, která má dojezd 650 km a výkon 182 koní. Natankování přitom nezabere více než pět minut. Jiné podobné vozy se v České republice zatím neprodávají, konkurenční Hyundai Nexo je zatím v nabídce jen v Německu.
Toyota s uvedením vozu na trh čekala na vybudování vodíkových tankovacích stanic. Letos by měly být zprovozněné první dvě veřejné čerpací stanice na vodík v Praze a Litvínově. Vedle pumpy v Praze na Barrandově by měla v příštím roce přibýt druhá v Horních Počernicích a v Brně. V roce 2023 pak další v Plzni.
Jedinou emisí je voda
Cena vodíku v České republice dosud nebyla stanovená. V Německu se pohybuje okolo deseti eur na kilogram. V přepočtu tedy asi 2,2 koruny na kilometr, což je zhruba srovnatelné s naftovým vozem stejné třídy.
Podle generálního ředitele Toyoty v ČR Martina Pelešky je jedinou emisí vozu čistá voda. Tankování plynného vodíku funguje prostřednictvím plnícího ventilu pod tlakem sedm set barů. Vodík z nádrží se za provozu slučuje s kyslíkem nasávaným kompresory v přední části vozu a k finální reakci dochází v palivovém článku pod kapotou.
Takto vzniklá elektrické energie pohání elektrický motor. „Díky tomu, že vůz má absolutně nulové emise, je možné s ním parkovat v Praze na modrých a fialových zónách zdarma a využívat všech výhod spojených se speciální ekologickou registrační značkou EL,“ dodal.
Tankování do pěti minut
Mirai na délku měří 4,975 metru. Disponuje celkovým výkonem systému 134 kW, což mu umožňuje zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu za devět vteřin a maximální rychlost 175 kilometrů za hodinu.
Vodíkové palivo o hmotnosti 5,6 kilogramu pojmou tři vysokotlaké zásobníky v zadní části. Doba natankování je do pěti minut, což je výrazně kratší doba proti dobíjení elektromobilů.
O bezpečnost při jízdě se stará několik bezpečnostních systémů včetně aktivního systému zatáčení ACA, adaptivního tempomatu nebo plně automatického parkování, které se mezi modely Toyoty objevuje poprvé. Speciální akustický systém pak generuje zvuk vozu při akceleraci.

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 224
- Registrován: 07 úno 2017, 17:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Doporučuji se podivat na youtube, či kdekoliv jinde na recenze auta. Hlavně jejich inkotinence, pouští to na silnici jak staré vagony na koleje. V zimě to bude veliká zábava jezdit na ledových ostrůvcích.
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16727
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Navíc to je pojízdná bomba. Nechápu jak to mohli homologovat.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11961
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Samozrejme ale "zabudli" dodať že tá cena nafty je zaťažená vysokou daňou z uhlovodíkových palív.Cena vodíku v České republice dosud nebyla stanovená. V Německu se pohybuje okolo deseti eur na kilogram. V přepočtu tedy asi 2,2 koruny na kilometr, což je zhruba srovnatelné s naftovým vozem stejné třídy.
A nenapísali koľko uhlia sa spotrebovalo na výrobu toho vodíka(energetický mix).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49557
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A tiež nenapísali, že čoho ten vodík vyrobili
(z metánu zo zemného plynu - zostali im sadze)

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.