Bude sa môcť nabíjať 200watmi, to budú fofry.

Pandemie již rok hýbe celosvětovým děním. Automobilové trhy připravila o růst, ale zároveň ovlivňuje i chování zákazníků. Ti tak začali více přemýšlet o tom, jaký typ automobilu a zejména pak jeho pohonná jednotka jsou pro ně a jejich využití ideální. Vytrvale roste podíl benzínových motorizací a rostou i prodeje aut s hybridními nebo plně elektrickými motory.
Ve střední Evropě lze v poslední době vypozorovat měnící se trend v nákupu ojetých automobilů. Zatímco dříve bylo možno tento region označit za „ráj dieselů“, situace kolem covidu a její dopad i na peněženky motoristů, tento trend mění.
„Trend se obrací a v současnosti už benzínové motorizace vedou prodejní statistiky s podílem 49,4 procenta. Diesely mají 48,2 procenta, zbytek připadá alternativním palivům. V Polsku jde poměr ještě více ve prospěch benzínu, tam je podíl již lehce přes 60 procent. Pouze na Slovensku stále vedou diesely s 51,6 procent, ale svůj náskok pomalu ztrácí i zde,“ Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. Tyto údaje vyplynuly z kontinuální analýzy, kterou firma nyní zveřejnila.
Podle statistik největšího evropského prodejce ojetých vozů jsou kategorie, kde se trendy od roku 2019 nijak významně nezměnily. Sem patří například hatchbacky nebo kombíky, kde se podíl benzínových motorizací pohybuje okolo 77 procent, respektive 33 procent u kombíků. Naopak u stále populárnější kategorie sportovně užitkových vozidel SUV a crossoverů je nárůst patrný. Oproti roku 2019 podíl benzínových motorizací vzrostl o 7,7 procentního bodu na současných 49,9 procent. „Je to dáno tím, že automobilky dnes produkují mnohem více modelů této kategorie a zároveň se u velké části zákazníků snížily vzdálenosti a četnost jízd, ke kterým automobil používají, takže se jim úspornější naftový motor nevyplatí,“ dodává Vaněček.
Opačný trend, tedy příklon k naftě, je vidět u sedanů, tedy luxusnějších limuzín využívaných zejména středním a vyšším managementem ve firmách. Zde poklesl podíl benzínových motorizací od roku 2019 ze 44 procent na současných 36,8 procent. „Tady si to vysvětlujeme downsizingem, kdy automobilky postupně vyřazují z nabídky kultivované víceválcové benzinové motory, které nahrazují právě diesely nebo hybridní pohony. Ostatně velkých sedanů s hybridním ústrojím přibývá a s ním i jejich prodeje v rámci trhu ojetin, kde se dnes jedná už téměř o jedno procento,“ uzavírá Vaněček. Zajímavostí je i skok z 0 na 2,7 procent u benzínových motorů u dodávek, kde byla nafta vždy prakticky stoprocentní. Růst je způsoben zařazením benzínových motorizací do pick-upů, které využívají zejména stále rostoucí rozvážkové služby ve městech.
se Nissanu podařilo dosáhnout u benzinového motoru nevídané 50% termodynamické účinnosti.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ntent=main
Anglicko-holandská společnost Shell Global LNG Limited dostala od Gazpromu první dávku stlačeného plynu bez vytvoření oxidu uhličitého v Evropě.
Náklad byl dovezen do terminálu Dragon LNG ve Walesu. Uhlíkově neutrální plyn je určen pro spotřebitele na vnitřním trhu Velké Británie.
Jak zmínila společnost Shell v tiskové zprávě, průměrně se na zásilku stlačeného plynu o objemu okolo 70 tisíc tun vyděluje přibližně 240 tun ekvivalentu CO2 v průběhu celého cyklu nakládání s ním.
„Děkujeme Gazpromu za spolupráci s námi ve věci dodávky první dávky stlačeného plynu bez vzniku CO2 v Evropě. Už jsme dodávali sedm nákladů bez vzniku CO2 do Asie a jsme velmi rádi, že nyní můžeme nabídnout takovou možnost klientům ve Velké Británii,“ řekl výkonný vice prezident Shell Energy Steve Hill, jehož slova stojí v tiskové zprávě.
Ruská společnost ve své tiskové zprávě vysvětlila, že Gazprom a Shell společně kompenzují uhlíkovou stopu certifikáty Verified Carbon Standard (VCS) a Climate, Community and Biodiversity (CCB). Využité kvóty na vypouštění CO2 budou započteny. Díky tomu dodávaný plyn se stává neutrálním z pohledu CO2 v průběhu celého cyklu: od vytěžení a zpracování až po transport a konečné spotřebování.
Ředitel CIA
Před několika dny bylo informováno o sporech v USA kvůli stavbě ruského plynovodu Nord Stream 2. Senátor za Texas, republikán Ted Cruz, prohlásil, že bude i nadále blokovat kandidaturu Williama Burnse na post ředitele Ústřední zpravodajské služby (CIA), dokud administrativa současného amerického prezidenta Joea Bidena nerozšíří sankce proti projektu plynovodu Nord Stream 2.
„Blokování odvolám teprve ve chvíli, kdy Bidenova administrativa splní své právní závazky – oznámí a uvalí sankce na lodě a společnosti, které staví Putinův plynovod,“ napsal Cruz na svém Twitteru.V USA může i jeden jediný senátor podstatně zdržet schválení té či oné kandidatury, i když jej úplně nezastaví. Burnse už jednomyslně doporučil profilový výbor. Očekává se, že horní sněmovna Kongresu dokáže jeho kandidaturu schválit i bez Cruze.I’ll release my hold when the Biden admin meets its legal obligation to report and sanction the ships and companies building Putin’s pipeline.
Follow the law.
Stop being soft on Russia.
#NordStream2 https://t.co/UifxAj1cuk
— Ted Cruz (@tedcruz) March 5, 2021
Len terminologicka poznamka - auto, ktore spalovacim motorom pohana generator, co dobija bateriu, ktora napaja elektromotor pohanajuci kolesa sa nazyva "seriovy hybrid".Aaron Goldstein píše: ↑09 bře 2021, 01:08Zaregistroval jsem... A pobavilo mě, že na zvýšení použitelnosti elektromobilu museli zdokonalit spalovací motor...