Elon Musk uvedl, že společnosti Apple nabídl koupi Tesly. Jaká byla reakce Cooka?
Generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že v této těžké době nabídl Timu Cookovi, aby koupil jeho společnost za desetinu současných nákladů. Šéf společnosti Apple však schůzku s ním odmítl. Musk o tom informoval na svém profilu na Twitteru.Zmiňme, že kapitalizace společnosti Tesla v současné chvíli přesahuje 600 miliard dolarů, což znamená, že její nákup mohl Apple stát 60 miliard dolarů, uvádí TechCrunch.„Během těch nejtemnějších dnů v programu Model 3 jsem se obrátil na Tima Cooka, abychom diskutovali o možnosti získání Tesla Apple (za desetinu jeho hodnoty k dnešnímu dni). Odmítl se však setkat,“ uvedl podnikatel na sociální síti.
Musk se tím vyjádřil i k informacím, že Apple v roce 2024 plánuje vypustit osobní automobil pro cestující. Zdroje sdělily, že společnost v současné době pracuje na baterii, která představuje velkou jednobuňkovou baterii. Podle všeho by výroba této baterie měla být ve srovnání s vícečlánkovými bateriemi levnější a energeticky náročnější.
Připomeňme, že Tesla představila automobil Model 3 v březnu roku 2016 a výrobu zahájila v roce 2017. Společnost dosáhla čistého zisku až ve druhém čtvrtletí roku 2018. V průběhu roku 2020 vzrostly akcie Tesly o 630 % a majetek Elona Muska se zvýšil o 110 miliard dolarů na 137 miliard dolarů. Právě díky tomu se zařadil mezi jednoho ze tří nejbohatších lidí na světě.
Dříve se uvádělo, že by Tesla mohla uvést hatchback pro evropský trh. Mělo by se jednat o zásadně nový model, kompletně navržený a vyrobený v továrně v Německu.
Apple uvede v roce 2024 svůj první elektromobil
Zdroje obeznámené s plány společnosti uvádí, že Apple plánuje zahájit masovou výrobu svého prvního automobilu v roce 2024. Vůz bude poháněn elektřinou, vlastním řízením a průlomovou baterií.
Zdroje rovněž prozradily, že projekt s kódovým označením „titan“ byl od roku 2014 pozastaven. Nicméně poté, co Apple upustil od svého zaměření jen na software a změnil tým, byl do vývoje tohoto stroje zapojen „veterán“ společnosti Doug Field, který hned v prvním roce propustil 190 lidí.
Společnost podle všeho dlouho pracovala na technologii, až se nakonec dostala ke spotřebitelské verzi svého vozu. Na rozdíl od ostatních hráčů na trhu si Apple neklade za cíl dosáhnout nejautonomnějšího ovládání, jelikož strategií společnosti je nový bateriový systém. Inženýři se domnívají, že to „radikálně“ sníží náklady na nabíjení baterie a zvýší dojezd vozidla.Apple chce navíc použít design „jedné buňky“, který umožní zvětšit jednotlivé články baterie a uvolní místo tím, že se zbavín adbytečných prvků.„Je to stejné, jako když poprvé vidíte iPhone,“ vysvětlil zaměstnanec společnosti.
e známo, že technologie vlastního řízení společnosti Apple se bude při mapování okolí vozu spoléhat na senzory LiDAR. Společnost se sice při hledání hotového řešení obrátila na různé výrobce, ale nakonec se rozhodla, že si vytvoří vlastní.
Zatím však není jasné, jak přesně bude Apple své auto vyrábět. Je ale pravděpodobné, že pro něj budou na základě smlouvy vyrobeny samostatné díly. Rovněž se nevylučuje, že by společnost mohla zabudovat senzory a software do již připraveného vozu od renomované automobilky.