Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 30 led 2022, 14:38

ventilátor a jeho sanie je v širokej nôžke - na reze to ostatne aj vidno
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9075
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 30 led 2022, 14:41

Není to podvod.. v tom videu vysvetluje kde je ventilátor i jak pracují ty trysky po obvodu., vytvážejí podtlak v tom velkeém sacím kanálu.. Fyzikálně je to OK a i prodejně.. vysvětluje princip.. Tahák je v tom, že to působí efektně a uvádí i nedostatky.. problémy s čištěním prachu..
Tohle má daleko do prodavače hrnců.. vidím to jako korektní pezentaci..
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 30 led 2022, 15:48

Nesledoval jsem to celé, jen pár obrázků - pak je to můj omyl... :nahoru:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 09 úno 2022, 10:26

Evropa bude mít do roku 2035 na silnicích 130 milionů elektromobilů. Pro tyto vozy bude potřebovat 65 milionů nabíječek, z toho zhruba 85 procent bude instalováno v domácnostech. Vyžádá si to investice do infrastruktury ve výši asi 134 miliard USD (2,8 bilionu Kč). Vyplývá to z prognózy poradenské společnosti Ernst & Young (EY) a evropského energetického sdružení Eurelectric, na kterou upozornila agentura Bloomberg.

„Instalace 400 000 nabíječek nám trvala deset let,“ řekl analytik EY Serge Colle. „Nyní jich budeme potřebovat do roku 2030 v každém roce zhruba 500 000 a zhruba jeden milion ročně mezi lety 2030 a 2035,“ dodal.

EY odhaduje, že náklady na tuto výstavbu budou 62 miliard USD a dalších 72 miliard USD bude potřeba k instalaci 56 milionů nabíječek do domácností. Nástup elektromobilů se bude časově shodovat se zvýšením výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, elektrifikací vytápění a růstem extrémního počasí.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/evro ... e-40386582

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 09 úno 2022, 11:57

:mrgreen: a čím to chcú živiť? Pol miliona nabíjačiek každý rok - :pise to je tak jeden temelínsky blok každý druhý rok
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 09 úno 2022, 20:15

https://ekonomickydenik.cz/ve-svete-se- ... ely-tesla/
Ve světě se loni prodalo přes 10 milionů elektromobilů a hybridů. Dvě třetiny z nich v Číně
Na světových trzích se loni prodalo téměř 10,5 milionu aut s elektrickým nebo hybridním pohonem, meziroční nárůst je tedy 78 procent. Na celkových prodejích se nízkoemisní vozidla podílela 19 procenty, tedy téměř každé páté prodané auto má hybridní nebo čistě elektrický pohon.

Nejrychleji přitom rostl segment čistě elektrických aut, kterých se prodalo 4,5 milionu, meziročně o 121 procent víc. Nejvíc se jich prodalo v Číně.

„Největším tahounem zájmu o elektroauta zůstává Čína, kde se prodají téměř dvě třetiny všech čistě elektrických aut. Právě čínské automobilky se do elektromobility pustily ve velkém a už jasně deklarovaly, že se vydají dobýt i evropský trh,“ komentuje expert na automobilový průmysl Pavel Štefek.

V Evropě i USA vládnou modely Tesly. Ta je populární i v Číně, žádná jiná zahraniční značka se ale mezi čínské automobilky neprosadila.
Krize na trhu polovodičů

Růst prodeje nízkoemisních vozidel se očekává i letos, i když krize automobilového průmyslu spojená s nedostatkem polovodičů prodej aut velmi ovlivňuje. Vliv bude mít i omezení státních dotací na některých klíčových trzích.

„Trh rozhodně dále poroste a překoná nové rekordy. Otázkou zůstává tempo růstu. Na jedné straně budou pokračovat regulatorní tlaky, díky kterým je elektromobilita pro automobilky klíčová. Poroste také spontánní zájem spotřebitelů. Na druhé straně ale i letos přetrvá problém s nedostatkem čipů. A uvidíme, jak poptávku v některých zemích omezí snížení nebo omezení státních dotací,“ dodává Pavel Štefek.

Kód: Vybrat vše

Typ vozu	Nové registrace 4Q21	Změna 21/20	Tržní podíl 2021
Bateriové elektromobily (BEV)	379 000	    + 25 %	          11,6 %
Plug-in hybridy (PHEV)	        227 000	      -2 %	           9,2 %
Hybridy                          445 000      -4 %                21,1 %
Celkem                         1 051 000      +6 %                41,8 %
Zdroj: studie PwC Strategy & Electric Vehicles Sales Review
Zpomalení tempa růstu se výrazně projevilo v Evropě už v posledním čtvrtletí loňského roku. V Evropě se za poslední tři měsíce roku prodalo přes milion elektrických a hybridní aut, zájem o hybridy dokonce meziročně poklesl.

„Komponentová krize zasáhla automobilový trh na výrazně delší dobu, než jsme si dokázali představit. A určitě trh ještě není z tohoto zásahu venku, i proto jsou očekávání pro letošní rok s řadou otazníků. Dlouhodobě ale bude elektromobilita dále posilovat svou pozici,“ vysvětluje Štefek.
Státy omezují dotace na elektromobilitu

První velké země se rozhodly dotace na elektromobilitu omezit. Ve Velké Británii nově dosahuje maximální podpora 1500 liber, zatímco před rokem to byl dvojnásobek.

Německo zatím pokračuje ve stávající podpoře, ale už oznámilo, že se zpřísní podmínky jejího poskytnutí a že zároveň omezí dotace na budování domácích dobíjecích stanic.

Švýcarský kanton Valais zcela zastavil dotace na nákup plug-in hybridů, podle tamních úředníků není efekt snižování emisí u tohoto typu vozů dostatečný.

Naopak v České republice chce vláda nově elektromobilitu podpořit, zatím ale pouze ve firemním sektoru a pro živnostníky. Stát na podporu pro letošní rok vyčlenil necelou miliardu korun, kterou by se podpořilo asi 4500 nově prodaných elektroaut.
V prodeji vede Čína

Hlavním světovým tahounem prodejů čistě elektrických aut je opět Čína. Ta loni na silnice uvedla
3 miliony čistě elektrických aut, to je meziročně téměř 3krát více než o rok dříve.

Na 10 nejvyspělejších evropských trzích se přitom ve stejném období prodalo 1,1 milionu čistě elektrických aut, tedy o 63 procent více než předloni. V Evropě přitom zůstávají nejoblíbenější hybridní vozy, kterých se loni prodalo přes 2 miliony.

„Český trh stále výrazně zaostává. Loni se zde prodalo jen 2600 čistě elektrických aut, to je zhruba jednoprocentní podíl na všech prodejích. Meziročně dokonce došlo k pětinovému poklesu. Dotace by tedy mohly k nárůstu prodejů výrazně přispět, stále však budeme jen na zlomku prodejů nejvyspělejších trhů,“ dodal Pavel Štefek.

Zatímco ještě před dvěma lety tvořila plně elektrická nebo hybridní auta jen 8 procent z celkových prodejů v Evropě, nyní je to 42. „Nebude to trvat dlouho a v Evropě již každé druhé nově prodané auto bude mít elektrický nebo hybridní pohon,“ domnívá se Pavel Štefek.

Podle studie PwC by na konci letošního roku mělo po celém světě jezdit asi 21 milionů hybridních
a elektrických aut. Na konci roku 2027 by jich mělo být už 57 milionů.

Nejrychleji se bude zvyšovat počet čistě elektrických aut, kterých by letos mohlo být přes 6 milionů a na konci roku 2027 4krát více. Podobnou situaci zaznamenají hybridy, které se za pět let posunou z letošních 12 na 30 milionů.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 10 úno 2022, 18:45

https://echo24.cz/a/idwzW/cena-lithia-v ... tromobilum
Cena lithia vzrostla za rok pětinásobně. Ohrožuje přechod k elektromobilům
Analytici se nedokážou shodnout, zda bude na trhu dostatek lithia. Tento kov má přitom zásadní úlohu ve výrobě baterií pro elektromobily, a výrobci aut, těžaři a investoři se proto snaží zjistit, kolik lithia bude svět potřebovat v nadcházejících letech, a také kolik ho bude mít. Informuje o tom agentura Bloomberg.

Za poslední rok se cena kovu zvýšila pětinásobně, což odráží rostoucí obavy o jeho dostupnost. Výroba baterií a elektromobilů roky zlevňovala s tím, jak se zdokonalovala technologie a zvyšovala výroba. Nyní však existuje riziko, že růst nákladů na suroviny, jako je právě lithium, by mohl zbrzdit přechod k elektromobilitě. A to ve chvíli, kdy tento přechod zrychluje.

Výrobci aut vynakládají miliardy dolarů za auta na baterie, na což těžební společnosti a vlády reagují ambiciózními plány na zvýšení těžby. Poptávka však roste tak závratným tempem, že není jasné, zda to bude stačit.

V průzkumu mezi šesti předními odborníky na lithium se odhady toho, jak bude trh vypadat v roce 2025, výrazně liší. Pohybují se od deficitu odpovídajícího 13 procentům poptávky po přebytek 17 procent. Výrazně se liší i prognózy velikosti trhu. Prognózy poptávky se pohybují od 502.000 tun až po 1,25 milionu tun.

Rozdíl mezi prognózami je výrazný, průměr všech šesti dohadů však ukazuje, že mezi roky 2021 a 2025 by poptávka i nabídka měla růst o více než 20 procent ročně. Pro srovnání – běžné tempo růstu u větších a zralých trhů, jako je třeba trh s mědí, se pohybuje mezi dvěma až čtyřmi procenty.

Na prognózách záleží, protože banky je používají z mnoha důvodů – od prognóz budoucího prodeje automobilů až po oceňování úvěrů v těžebních projektech. Nejasné tržní prognózy dávají větší prostor pro prudké cenové výkyvy, když nastane panika v nabídce. To by mohlo být zvlášť nepříjemné pro automobilový průmysl, který lithium zařadil do centra svých plánů elektrifikace.

Roky se experimentuje s různými chemickými sloučeninami, aby se minimalizovalo použití dalších bateriových kovů, jako je kobalt, který se někdy těží za neetických podmínek, a zároveň se zvýšilo používání jiných, hojných kovů, jako je například železo. Lithium je ale základem prakticky všech komerčně používaných a vyvíjených bateriových technologií. Růst jeho ceny by se tak mohl rychle projevit. Pokud by například ceny lithia na promptním trhu zůstaly na úrovni, na které jsou teď v Číně, mohlo by to zvýšit náklady na nový elektromobil až o 1000 USD (21.300 Kč), odhadla společnost Benchmark Mineral Intelligence.

Automobilový průmyslu byl zatím v otázce dodávek lithia relativně klidný, protože tento kov se ve vysokých koncentracích těží v zemích, které jsou nakloněny těžbě, jako je Chile, Austrálie a Kanada. Někteří přední světoví těžaři se ale zatím vyhýbají rozvoji těžby lithia kvůli obavám, že velký růst nabídky by mohl rychle zahltit trh. Jediným velkým těžařem, který se zatím nechal zlákat ke vstupu na tento trh, jenž je ve srovnání s komoditami jako železná ruda a měď stále malý, je britsko-australská společnost Rio Tinto.

Předními těžaři lithia jsou firmy Ganfeng Lithium, Albemarle, SQM a Livent. Dosavadní vývoj ukazuje, že by těžaři měli zatím zůstat opatrní. Prudký nárůst cen před několika lety se rychle rozplynul, protože těžaři zaplavili trh. Někteří analytici varují, že by se to mohlo opakovat.

Na druhé straně existují dobré důvody, proč by nabídka mohla zaostávat. Těžební průmyslu má pověst odvětví, které neplní stanovené cíle. Společnost McKinsey & Co odhaduje, že více než 80 procent projektů se realizuje se zpožděním a nad rámec rozpočtu. Mnoho zkoumaných aktiv také vlastní menší těžaři, kteří nemají dostatek zkušeností ani zdrojů příjmů, na které by se v případě problémů mohli spolehnout, tak jako velcí těžaři.

Dokonce i největší těžaři se potýkají s překážkami při rozvoji těžby kvůli obavám o životní prostředí. Lithium se přitom považuje za důležitý materiál pro ekologičtější svět. Srbsko v lednu zastavilo plány společnosti Rio Tinto na vybudování dolu v hodnotě 2,4 miliardy USD kvůli obavám z negativních dopadů na životní prostředí. Také v Chile, kde jsou největší světové zásoby lithia na světě, se těžební průmysl potýká s tvrdým politickým odporem.

Je tedy jasné, že velikost budoucích dodávek je v ohrožení, uvádí Bloomberg. Za velkým rozdílem v názoru, zda trh s lithiem bude nadměrně, nebo naopak nedostatečně zásobován, však stojí převážně možnost obrovského růstu poptávky. Mezi nejoptimističtější ohledně nabídky patří Bank of America, po zohlednění očekávané spotřeby však předpovídá hluboký deficit na trhu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 14 úno 2022, 15:42

https://ekonomickydenik.cz/rolls-royce- ... tromobilu/
Rolls-Royce mění po 111 letech svoji ikonickou sošku. Kvůli prvnímu elektromobilu
Bohyně rychlosti, důraz na aerodynamiku. Legendární soška, která už více než století zdobí všechny kapoty luxusních vozů, mění podobu. Flying Lady se pokrčila, zkrotila vlající róbu a dychtivě se dívá vpřed. Elektromobilita je především o aerodynamice. Rolls-Royce právě v tomto duchu přepracoval svoji ikonickou značku Spirit of Ecstasy.

Nová soška se poprvé objeví na chystaném elektromobilu Spectre. U elektromobilů je třeba nabídnout co největší dojezd na jedno nabití, takže automobilky dbají na co nejlepší aerodynamiku. Britský Rolls-Royce v tomto duchu přepracoval svůj legendární emblém – ukázal novou podobu sošky Duch extáze, která se poprvé objeví na chystaném elektromobilu Spectre.

Soška má nižší postoj, měří necelých 83 milimetrů, takže se proti předchůdkyni zmenšila zhruba o 17 milimetrů. I její hábit – často mylně považovaný za křídla – byl přepracovaný tak, aby byl aerodynamičtější a realističtější.

„Dříve stála s narovnanýma nohama u sebe, byla skloněná v pase. Teď je to skutečná bohyně rychlosti, připravená na vítr, má jednu nohu vpřed, tělo stažené nízko, oči dychtivě zaměřené dopředu,“ popsala automobilka v tiskové zprávě.

Nová podoba sošky se má poprvé objevit na kapotě prvního elektrického vozu Rolls – Royce. Kupé Spectre s výkonem přes 600 koní a dojezdem kolem 600 kilometrů má vyjet na konci roku 2023.
Aerodynamika. To nejdůležitější u elektromobilů

​Kupé Spectre bude nejaerodynamičtějším vozem, jaký kdy automobilka vyrobila. První prototypy mají koeficient aerodynamického odporu 0,26 a dá se očekávat, že se údaj před zahájením sériové výroby ještě zlepší. Nejnižší aerodynamický odpor ze všech vyráběných aut má aktuálně Mercedes-Benz EQS, a to koeficient 0,20.

Inspirovala ho milenka
Současný dynamičtější postoj je prý podobnější původním náčrtům, které vytvořil designér Charles Sykes na začátku minulého století.

Při vytváření sošky se inspiroval skutečnou osobou, Eleanor Thorntonovou, která na začátku minulého století pracovala jako vedoucí kanceláře pro britský motoristický časopis The Car Illustrated a zároveň měla řadu let milenecký poměr s jeho zakladatelem lordem Johnem Montagu z Beaulieu.

Výtvarník Charles Sykes v časopisu působil jako ilustrátor a mladá a půvabná Eleanor byla i pro něj múzou. Sykes sošku původně vytvořil pouze jako ozdobu pro Rolls-Royce svého šéfa.

​Tehdejší generální ředitel Rolls-Royce Claude Johnson, který měl k redakci Car Illustrated blízko, nechal Sykese upravit Šepot ve stylu starověké řecké sochy Níké Samothrácké a vznikl první emblém, který byl nejprve volitelnou výbavou. V roce 1912 se pak stala ozdobou všech vozů Rolls-Royce.
To je to najdôležitejšie :smich:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 úno 2022, 15:43

https://realisticka.cz/2022/02/02/myty- ... omobility/
Mýty kolem elektromobility
V současné době zesiluje tlak na rozvoj elektromobility a omezování automobilů se spalovacími motory až ke snaze o jejich zákaz. Je to zdůvodňováno škodlivostí automobilů na životním prostředí, zejména vlivem emisí CO2 na oteplování planety a změny klimatu. Spalovací motory jsou považovány za jeden z nejdůležitějších zdrojů CO2 a současně elektromobily jsou prezentovány jako bezemisní. V této oblasti panuje řada mýtů, kreré jsou široce publikovány a různá tvrzení jsou uváděna bez konkrétních podkladů a výpočtů. Tento článek se snaží uvést konkrétní data a racionální pohled na tuto problematiku.

Mýtus č. 1: Elektromobil je bezemisní
...

+ veľmi dlhý text
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 23 úno 2022, 23:36

kozlus píše:
18 úno 2022, 16:17
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... r-40387561
V Atlantiku hoří loď plná vozů Porsche, Volkswagen, Lamborghini a Bentley
Hašení komplikovaly baterie z elektromobilů...

Požár na Felicity Ace se 4000 auty na palubě ustupuje. Ohni dochází potrava
O víkendu Cabeças prohlásil, že oheň živily baterie elektrických vozidel, která byla rovněž na palubě. Nebylo nicméně jasné, jestli nějaký elektromobil byl i příčinou samotného vzplanutí. Na loď měli kvůli hašení lithiových baterií dorazit specialisté.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 24 úno 2022, 08:11

Zaujímavé - takže loď prežila?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 úno 2022, 08:14

Vypadá to, že ano...
Manažer nákladní lodi, kterým je společnost Mitsui O.S.K. Lines, uvedl, že dva velké vlečné čluny s protipožárním vybavením začaly v úterý na loď stříkat vodu. Posádka byla evakuována už minulý týden, ve stejný den, kdy na lodi začalo hořet. Žádné palivo z lodi neuniklo a plavidlo je stabilizováno, uvedla dopravní společnost na zvláštním webu, který zřídila jen pro účely informování o postupu záchranných prací.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... i-40387966

... a tady je ten speciální web, co je v té citaci zmíněn...
https://www.felicity-ace-information-centre.com
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 26 úno 2022, 21:04

Lidé z Kolovče odmítli v referendu elektrárny na okraji městyse
Obyvatelé Kolovče na Domažlicku v referendu rozhodli, že nechtějí, aby na okraji městyse vyrostly dvě větrné elektrárny. Plebiscitu se zúčastnilo 383 hlasujících z celkového počtu 811 voličů, což bylo 47,23 procenta voličů. Proti bylo 243 lidí, vyplývá z výsledků referenda, které městys zveřejnil na svých webových stránkách.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/lide- ... e/2168330?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 02 bře 2022, 17:02

Alchymista píše:
24 úno 2022, 08:11
Zaujímavé - takže loď prežila?
Tak nakonec nepřežila...

Velký neúspěch. Gigantická loď s luxusními vozy na palubě se nakonec potopila
Stupeň poškození Felicity Ace překvapil i odborníky
Podle dostupných zpráv se loď potopila ve chvíli, kdy začaly stahy o její odtažení. Loď se naklonila o 45 stupňů na pravobok a rychle začala nabírat vodu. Důvodem potopení byly strukturální změny, způsobené požárem a rozbouřené moře. I přes nepřízeň počasí je potopení plavidla pro řadu odborníků překvapením.
https://elektrickevozy.cz/clanky/velky- ... c-potopila
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 08 bře 2022, 19:33

Přelomová česká baterie dostává trhliny. Soud rozhodl o vrácení investice
https://vtm.zive.cz/clanky/prelomova-ce ... fault.aspx
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 11 bře 2022, 17:16

MPO vyhlašuje výzvu na podporu fotovoltaických systémů, rozdělí čtyři miliardy
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyhlašuje výzvu na podporu fotovoltaických systémů z Národního plánu obnovy. Na projekty jsou připraveny čtyři miliardy korun. Žádosti lze podávat od 22. března do 30. června. Cílem je rozvoj fotovoltaiky s možností akumulace a související náhrada fosilních zdrojů energie. Výzva má mimo jiné přispět ke zvýšení energetické soběstačnosti podnikatelů a úspoře provozních nákladů. Ministerstvo to dnes uvedlo v tiskové zprávě.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mpo-v ... y/2175999?

Další solární tunel byl právě spuštěn...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 11 bře 2022, 17:58

Zesměšňoval jsem video kde je propojený alternátor a motor,pro výrobu elektřiny.A ejhle, Ampérák ukazuje,že to funguje.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 11 bře 2022, 18:25

Funguje? Protože je to nedovzdělaný diletant a neumí ani měřit.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 11 bře 2022, 19:25

Já nevěřil ani že se to bude točit.A točí,kolik to dá skutečně proudu netuším,ale pokud by to bylo jen schopný dobít noťas tak dobrý.LED světla omezeně asi taky.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 11 bře 2022, 23:02

Ale páni, to ste nepochopili že to je Ampérákova paródia? :pivo
Nedobije to nič. Nikto kto má možnosť že je v jeho platenom klube by mal prístup aj do kompletného videa kde vysvetluje ako sa tie podvody nakrúcajú. Ja tú možnosť nemám. Ale ak by to fungovalo tak by na záver toho videa nespomínal že si ide prikúpiť fotovoltaiku.(čas 12:20)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět