Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 kvě 2022, 23:12

mzprx píše:
09 kvě 2022, 15:36
poutnik28 píše:
09 kvě 2022, 13:23
Moje původní připomínka byla: jaké je srovnání ceny nikoliv nejvyšší výbavy, ale výbavy základní pro uvažované srovnání Octavie a Leaf-u?
Edit: A nebyl by náhodou ekvivalent (rozměrový, prostorový) Leaf-u spíš Rapid?
Problem porovnania najnizsej vybavy je to, ze v tak nizkej vybave ako ma Octavia, Leaf neexistuje.
Nemozes porovnavat liftback s hatchbackom, je to iny tvar karoserie. Ale napriklad Leaf 2018 je auto 4450mm dlhe a s razvorom 2,7m (prekonava ho len Octavia IV). Je v nom viac miesta nez v Octavii. Skus ho postavit vedla Octavie I combi a budes velmi prekvapeny.
Prečo by ho porovnával s autom ktoré sa už 15 rokov nevyrába.
Octavia II 590L kufor. Leaf kufor 435L. To skutočne nie sú auta rovnakej kategorie.https://octaviaclub.cz/clanky/skoda-oct ... ery-combi/
https://www.nissan.sk/vozidla/nove-vozi ... ation.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 23:36

Kedze ide o priblizne rovnako dlhe auta, vecsi kufor je na ukor priestoru pre cestujucich. Proste O1, O2, O3 su vnutorne male auta s velkym kufrom.
To, ako ake je auto velke urcuje hlavne razvor, aj trieda auta sa urcuje podla razvoru a dlzky, nie podla velkosti kufra. A kedze sa nejedna o rovnaky typ karoserie, nieje mozne ich priamo porovnavat. Pri rovnakej dlzke auta bude mat hatchback vzdy vecsi vnutorny priestor, ako liftback.
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
https://sk.wikipedia.org/wiki/Trieda_automobilu
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 kvě 2022, 23:49

Octavia má rázvor 2680mm to je o 14mm menej ako Leaf. Octavia je dlhšia o 180mm. Takže nemusí riešiť kufor na úkor interieru. Takže úžitná hodnota Octavie je vyššia. Leaf by bolo treba porovnávať s Rapidom alebo Fabiou combi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

poutnik28
Redaktor
Příspěvky: 151
Registrován: 28 úno 2022, 07:44

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od poutnik28 » 10 kvě 2022, 07:46

Někdo považuje u auta za významný prostor pro cestující, někdo kufr - oba názory jsou stejně validní (třeba já považuji za významnější ten kufr, protože když opravdu potřebuji jet autem na ty srovnávané krátké vzdálenosti, je to téměř vždy kvůli věcem které chci dát do kufru. Jinak budu výrazněji zvažovat to kolo - ze zkušenosti to bude pro mne zvláště ve městě rychlejší).

Podle fotek na webu mi přišel Leaf spíš podobný tomu Rapidu, ale asi jsem se koukal jen zběžně - a na technické parametry jsem se nedíval vůbec. Pokud je Leaf ale auto délky Octavie, spadá pro mne do kategorie nesmyslné - elektromobil je optimální krátký a malý - právě na ty krátké cesty převážně do města, aby s ním šlo dobře zaparkovat (a variabilní interiér - 4 místa k sezení nebo 2 místa a prostorná "nákupní taška" vzadu). Delší a pohodlnější (luxusnější) auta jsou pak na ty delší jízdy - na které jsou elektromobily principiálně v současném modelu a technickém stavu nevhodné.

Proč prostě neudělat diesel-elektrický agregát a baterie dobíjené tím agregátem? Motor nastavený na optimální stabilní výkon, baterií nemusí být tolik (váha/prostor), doplnění energie (dotankování) otázka chvíle. Co je na takovém řešení špatné?

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 10 kvě 2022, 11:17

Ked urobis hatchback s dlzkou sedanu, tak ten hatchback bude mat vnutri viac miesta. Staci si sadnut do uvedenych aut a okamzite je vsetko jasne. Ja sa s 185cm a 100kg do Fabie ani O1 a O2 rozumne nezmestim. A za mna si uz nikto nesadne. Zakladom je, aby sa do auta zmestil sofer, az potom ma zmysel tam davat naklad. Rapid aj Fabia su auta s rozmermi o 20-30 cm mensimi a aj s o 20-30 cm mensim razvorom. Su teda o 1-2 triedy nizsie. O3 a Leaf su auta rovnakej triedy, ale s inym typom karoserie, Leaf je navyse o 10 cm vyssi, vdaka comu mam nad hlavou 15cm miesta. A aj ten posed je trochu vyssi, skoro ako v SUV.
Trieda auta sa nemeni podla karosarskej verzie. Z novych aut napr. Ioniq 5 je velky hatchback s razvorom 3000mm a dlzkou 4635. Vnutorneho priestoru ma ovela viac nez O3 s podobnymi rozmermi.
Priestrannost a miesto v kabine je dane razvorom, kufor dlzkou zadneho previsu.
Fabia1: razvor 2462 dlzka 3960
Fabia1SW: razvor 2462 dlzka 4220
Octavia 1: razvor 2512 dlzka 4507
Octavia 2: razvor 2578 dlzka 4569
Octavia 3: razvor 2686 dlzka 4659
Rapid: razvor 2602 dlzka 4483
Leaf 2018: razvor 2700 dlzka 4490
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Viac hláv - viac kapusty.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 10 kvě 2022, 13:42

:pise to si primeriavate čo? Aký zmysluplný vzťah je medzi rázvorom, dĺžkou, šírkou vozu a vnútornými rozmermi a objemom kabíny a bagaže? :nahlavu:
V lepšom prípade dávajú nejaké medzné hodnoty.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 10 kvě 2022, 14:12

Když se vydáte chybným směrem, rozbor parametrů této cesty, jako je šířka v mm, poloměr zatáčet a tak, nemění nic na tom, že vede špatným směrem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 kvě 2022, 15:30

mzprx píše:
10 kvě 2022, 11:17
Ked urobis hatchback s dlzkou sedanu, tak ten hatchback bude mat vnutri viac miesta. Staci si sadnut do uvedenych aut a .
Octavia 3: razvor 2686 dlzka 4659
.
Leaf 2018: razvor 2700 dlzka 4490
..
Ale ten Leaf nie je tak dlhý ako Octavia. Je o 170mm kratší a kufor začína hneď za zadnými sedadlami u oboch vozidiel. Takže pri cca rovnakom rázvore má Octavia podstatne väčší kufor čo je pre väčšie rodiny dôležitý argument(mal som Felíciu combi a teraz Octaviu II combi). Kufor nevyužívač často do plna ale len sem tam ale keby si ho nemal tak máš pri veľkej rodine, poriadny problém pretože nesklopíš zadné operadla. A preto nie je Leaf tá istá kategoria, bez ohľadu na to čo hovoria definície o rázvoroch.
Mám výšku 186cm a hmotnosť 94kg, v Octávii II nenarážam hlavou do stropu, takže ďaľších 10cm by mi bolo k ničomu.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7606
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 10 kvě 2022, 16:01

Pred 15 rokmi som išiel do Toyoty kupit sedan Corolla. Lenže v showroome mali aj Auris. Ked som to porovnal pre svoju potrebu: jeden velky nakup v tyždni, jedna tyždena dovolenka v Tatrach, druha v Chorvatsku a niekolko vyletov na chatu pre dve osoby (ja a manželka), odišiel som s Aurisom, lebo sa don zmestil aj televizor po sklopeni sedadiel.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 18 kvě 2022, 01:12

Přelomový rozsudek rakouského soudu je těžkou ránou pro elektromobily, lži a přetvářka už neprojdou
EU vnucuje lidem elektrická auta všemi prostředky a výrobci se s ní rozhodli jet na jedné lodi. Protože jde o z podstaty nekonkurenceschopná auta, malují jejich schopnosti narůžovo a zamlčují podstatné informace. Rakouský soud teď už pravomocně rozhodl, že to dále nelze tolerovat.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/pr ... neprojdou/?
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4089
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 18 kvě 2022, 06:53

Elektromobil jak zdroj energie.
Chytrá Praha: To bude třeba blok domů, které si samy vyrobí elektřinu a pošlou ji i do aut
Ovšem i v Česku si přece můžete pořídit na střechu soláry…
Jistě, ale pokud instalujete panely nikoli pouze na jeden dům, ale na několik domů zároveň a energii hned v místě spotřebujete, je to mnohem efektivnější. Například ve Vídni či Hamburku můžete energii, kterou zrovna nepotřebujete, ukládat do elektromobilů, do jejich baterií. A naopak elektroauta zase mohou fungovat jako zdroj energie v případě, že jí domy mají málo. Tohle se v Praze moc neděje, ale myslím si, že vzhledem k tomu, co se odehrává ve světě, nabude komunitní energetika na důležitosti. Navíc je to i ekonomicky výhodnější. Ve standardní smlouvě od vás velké energetické společnosti vykupují elektřinu za výrazně nižší cenu, než za kterou vy ji ze sítě kupujete. Pokud byste ji však neposílali do sítě, ale spotřebovali ji v rámci bloku nebo malého území ve městě, dostali byste se na mnohem lepší cenu. Bohužel právně tohle zatím v Česku udělat nejde, ale vedení Prahy už připravuje řešení, které to v rámci stávajících možností alespoň částečně dokáže. Jednoduše uzavřete smlouvu se sousedem, že mu prodáte elektřinu za takovou a takovou výkupní cenu, a bude to výhodné pro všechny. Například v Německu už tohle začíná fungovat docela dobře.
https://archiv.hn.cz/c1-67070420-chytra ... i-i-do-aut
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

wella-tabor
Sponzor fóra
Příspěvky: 208
Registrován: 07 úno 2017, 17:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od wella-tabor » 18 kvě 2022, 07:23

Kdysi dávno bylo na téma ukládání a vydávání energie do/z aut vypsáno kvanta eu grantů. Výsledky famózní, peníze rozděleny a zašuflíkováno. Důvod tohoto podivného experimentu je nedostatečná el.infrastruktura. Vše se točilo okolo super nových baterií, jaké svět neviděl, a téma vybíjecí cykly se potichounku přehlizelo. Kolega mi povídal zajímavou zkušenost. Jsou mlžiči, lháři, arcilháři a vyrobci baterií.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 kvě 2022, 07:52

3x :sipka: Ohľadom toho rakúskeho súdu to dopadne najskôr tak že v budúcnosti niekde na konci manuálu elektromobilu pribudne riadok s drobnými písmenami, že "reálna spotreba elektromobilu sa môže líšiť podľa konkrétnej aktuálnej teploty, tlaku, prevádzky na cestách, rýchlosti auta,...." a automobilka bude z obliga. :pivo
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 18 kvě 2022, 08:15

Ale ved sa to vsade pise. Pri akejkolvek zmienke o dojazde je napisane, ze ide o dojazd podla metodiky WLTP. A ta s odporom vzduchu a s teplotou nepocita. Ani u spalovacich aut.
Viac hláv - viac kapusty.

modrak
Senior redaktor
Příspěvky: 3301
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od modrak » 23 kvě 2022, 20:39

Keď búra elektromobil. https://tvnoviny.sk/domace/clanok/17619 ... dy-tri-dni To radšej vola, koňa.

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6448
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 26 kvě 2022, 22:37

Ako zaryty odporca nasilnej a dotovanej elektromobility som nuteny povedat, ze som videl video vybuchu benzinaku za jazdy.
Ale bol to stary vrak a vybuch bol kratky ale intezivny.. neviem nic o nasledkoch v kabine, ale zadna cast vyletela meter do vzduchu a vzduchom leteli aj nejake plechy...nic pekne. Co ma stve na elektrobastardoch je bateria pod zadkom posadky...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 26 kvě 2022, 23:21

:sipka:
Idiocia v priamom prenose. Islo o plug-in hybrid Mitsubishi. Ako asi policajti zabezpecovali 24h, ze sa nevznieti?
Ponaranim do vody akurat mozu sposobit koroziu a nasledny poziar, ak je voda znecistena solami a teda vodiva. Auto sa ponara do vody kvoli dochladeniu po uhaseni, aby nedoslo k opakovanemu poziaru. Ak auto nevykazuje zvysenu teplotu baterie, treba len pre istotu odpojit havarijny odpojovac baterie. Tu bateriu pokojne odkupim(tak za 3000EUR), je s velkou pravdepodobnostou neposkodena. Znalec z odboru, ktory pouziva termin "elektrika", urcite nema elektrotechnicke vzdelanie. Ak odpojili 12V bateriu, mozu ponarat do vody kolko chcu, na trakcnu vysokonapetovu bateriu to nema vplyv, lebo je odpojena stykacom a je hermeticky uzatvorena.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Kolja » 27 kvě 2022, 08:29

Jako elektrikář, který zná další stovky elektrikářů, můžu potvrdit, že slovo "elektrika" se v oboru používá naprosto běžně :wink: Ještě jsem neslyšel "dráteníka", že by řekl "elektrická energie" :smich:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 kvě 2022, 09:55

To auto na fotke s vlakom je jasná totálka a nikoho ani poisťovňu nebude zaujímať nejaké použitie komponentov na náhradné diely. Ale vzdhľadom k tomu že absolvovalo obrovský náraz tak hrozí že bateria bude poškodená vo vnútri a v tom prípade je jedno či niekto rozpojil bezpečnostný rozpojovač pretože malý skrat môže byť priamo vo vnútri medzi fóliami jednoho článku a ten sa môže časom z miliampérov zmeniť na ampéry a preskočením na ostatné články na kiloampéry. A preto je ponorenie do nádrže s vodou ako rozumná prevencia. Je mnoho prípadov ako ľuďom zahoreli mobily od lion baterky. A v tej lionke je potom všetko pohromade: extra silný žhavič/zapalovač, palivo a aj okysličovadlo. To je vidieť z tých videí ako sú tie elektromobily a elektrické autobusy schopné kompletne vyhorieť do jednej minúty.
U klasického auta je tá rýchlosť horenia spomalená schopnosťou prístupu kyslíku z okolia a to dáva osádke čas na útek. U požiaru elektromobilu sú hasiči len v roli asistentov ktorí chránia okolie a seba.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 27 kvě 2022, 10:19

Nepouzil by ten termin v oficialnom vyjadrovani, maximalne pri pive. A duplom znalec by asi mal mat vysoku skolu a vyjadrovat sa primerane k tomu, cize nie "elektrika", ale "elektrina".
Bateria bude vzhladom k jej umiestneniu pod podlahou auta a k vyske naraznikov vlaku takmer urcite mimo oblast narazu a teda neposkodena. Ponara sa do vody kvoli ochladzovaniu, aby nedoslo k sekundarnemu poziaru. Tam, kde poziar nieje, to moze naopak sposobit viac skody, ako uzitku. A skus vysvetlit, kde je v tom clanku okyslicovadlo. Ved to by sa potom nemohli na hasenie pouzivat specialne plachty.
Viac hláv - viac kapusty.

Odpovědět