Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 bře 2020, 15:41

A cementárne to už nestíhajú spalovať? Veď tie to spalujú bežne.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3350
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od gandalf » 07 bře 2020, 17:49

Te se divím, že to tady ještě není. Stavěli jsme /ČR/ spalovnu a elektrárnu v Itálii /trochu tam byly problémy s mafií- stříleli/. EU jí tam zaplatila 2x, protože to rozkradli. /asi jsem o tom tady kdysi psal/

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 07 bře 2020, 20:39

Zajel jsem do Globusu.....ve vchodu bylo nekolik samohybu...eBabeta, co me prekvapilo ze to ma oloveny AKU. Lithiovou lze za dalsi peniz dokoupit.
https://www.tntrade.cz/produkty-elektri ... ail-126835

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 07 bře 2020, 20:45

By ma zaujímalo - treba na takýto hybateľ na Slovensku vodičský preukaz?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 07 bře 2020, 20:48

Jel jsem na lehké (a dost dobré) koloběžce 250W - tohle má 66kg. Stačil mírný kopeček a zastavila se - inu nejsem 50kilová bloncka. Soryjako, ale šlapat s 66 kilama navíc a táákhle širokýma gumama, to fakt někomu haraší. Aby to něco vyjelo, chce to 1kW, ale to už nebude bez papírů.

Oověný aku v téhle konfiguraci vyjde na 2000. Lithiový bude 2x menší, 3x lehčí a stát 4x tolik.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 07 bře 2020, 20:52

Kolobežka chce, rovnako ako bicykel, aby si sa tiež "trochu snažil". Toto by malo byť sprevodované trochu inak...
Skúsenosť s mestským jazdením bicyklom a ebicyklom po rovine - sú zhruba rovnako ťažké (minus bateria a motor): Na ebiku som s najmenšou dopomocou - ukazuje to okolo 18W - o nejakých 5km/h rýchlejší (12-15 vs 18-20) pri pocitovo rovnakej záťaži.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 07 bře 2020, 21:55

ebajk na rovine nema opodstatnenie... pri jazde narocnym terenom uz ano... Uplne ina dimenzia jazdenia... Vzhladom na ceny som na najblizsie desatrocie tuto alternativu zavrhol.
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 07 bře 2020, 22:03

Pre mňa ako majiteľa kardiostimulátoru má zmysel veľký - keď už nič iné, vždy ma dovezie domov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16234
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 07 bře 2020, 22:08

Zajímavé - dtto tvrdí kamaradád, který byl celoživotní sportovec a dnes přežívá s jednou plicí. Kolo, mu jednoznačně prodloužilo život. Nejdříve to klasické, dnes elektro. Proč? Dalo mu smysl pohybu, když může na kolo, nepotřebuje prášky, může je klidně vysadit. Je to málo?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 07 bře 2020, 22:10

to je druha vec... ale zasa, sanitkou je to rychlejsie :evil_smile: Nic v zlom, ja uz mam najlepsie roky tiez davno zasebou, ale hrdost alebo blbost mi neda neskusat ci este stacim 13r. synovi. Je hokejista, takze to mam z roka na rok horsie. Nad ebajkom som rozmyslal, ale slusny stoji cez 3 litre. A obavam sa ze by mi ho mlady zhabal a nepozical a bol by som na tom este horsie...

Takze sa tesim ze jemu na hroskom stiham ja na slusnom cestaku... Ale narok... Asi zacnem jazdit sam :mrgreen:
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 bře 2020, 23:18

Alchymista píše:
07 bře 2020, 20:45
By ma zaujímalo - treba na takýto hybateľ na Slovensku vodičský preukaz?
Na jazdu s elektrobicyklom, ktorého výkon je maximálne 250 W a jeho podpora je obmedzená do rýchlosti 25 km/h nie je potrebný vodičský preukaz.

Pri elektrobicykloch typu S-Pedelec alebo pri bicykloch, ktoré sú odblokované, čiže tých, ktorých rýchlosť je obmedzená rýchlosť až na 40 km/h, je nutné vlastniť vodičské oprávnernie skupiny AM a taktiež musia spĺňať príslušné nariadenia ako napríklad zákonné poistenie a pridelená ŠPZ.
https://www.mtbiker.sk/elektrobicykle-v ... cykli.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 08 bře 2020, 07:58

Prodavaji pro to sadu 4 ks AKU 12 V 12 Ah, delaji k tomu pohybovadlu box nosic, tak by tam se ta dalsi sada vesla.
https://olovene-baterie.heureka.cz/moto ... de06bf8696

Me zaujalo jen ze davaji olovene AKU. Tak jsou dobre i v elektromobilite.

Elektrokola jsou od 40 litru do 120 litru.....

Maji tady nejake pohybovadla nizke, sezeni snad 50 cm vysoke,gumy take snad 20 cm siroke bez slapadel. Chlapik s tim po sidlisti jezdi na chodniku, tech 30 to pojede. Stoji to okolo 35 tisic.

Pardubice jsou rovina, tak na jezdeni po meste a okolo by to slo. To slapani na vetsi dojezd, do kopce.

Ma to motory 250W a clovek da:
Odhaduje se, že průměrný cyklista „ve formě“ může podávat výkon zhruba 3 watty na každý kilogram své váhy po dobu jedné hodiny, tedy okolo 200 wattů v případě sedmdesátikilového cyklisty. Bezec Bolt da 2600 W.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 08 bře 2020, 08:53

:sipka:
na prvy pohlad je 250W nic, ale uplne bezny clovek dava tak 40-50W, kratkodobo (myslim hodinu) dvojnasobok. priemerny cyklista sa bezne pohybuje pri dlhsich jazdach v priemere okolo 90W.

250W pripomoc v terene je neskutocne delo...
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 08 bře 2020, 12:35

Súhlas - ten môj Dewron dá podľa displeja maximálne 560W - a potiahne ma do solídneho stúpáku priemernou rýchlosťou 16-18km/h (pomáha tak do 24-26km/h). Zatiaľ jediné miesto, kde ma na "asfaltke" nepotiahol a musel som tlačiť, je na Sitne - úsek od Hradnej lúky k vykrývaču.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 08 bře 2020, 13:33

Cyklista při rozjezdu nebo do kopce dá až kilowatt.

250W je málo, neboť tento výkon to má až téměř v maximu otáček - je to v podstatě principem derivační motor (je jen prohozený rotor a stator), ne sériový, který tento výkon je schopný dát od nulových otáček. Ten magnet prostě nepřetáhnete.přes určitou sílu, danou činným odporem toho vinutí a omezením napájecím zdrojem, drátů atd.

S rostoucími otáčkami se moment mírně snižuje kvůli zvyšující se impedanci vinutí (jde do něj střídavý proud)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 08 bře 2020, 13:53

Jasne ze to vse nezvladne.
U hypermarketu jsou dost videt trojkolky s kosikem, jezdi tim starsi lidi na nakup. Mozna pro ne jedina moznost jak si jet sam nakoupit.
v cene te ebabety je i s motorem 1500W pro dve osoby
https://www.tntrade.cz/produkty-elektri ... ail-126850
tady je 2000W
https://www.tntrade.cz/produkty-elektri ... ail-126856

budou jiste i silnejsi, ma treba Alza 11kW
https://www.alza.cz/zero-s-zf-7-2-11kw-d5220457.htm
Cena s DPH
338 490,-





Dnes je uz velky vyber od bouchacich kol az po litrove motorky.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 08 bře 2020, 17:42

bacil píše:
08 bře 2020, 13:33
250W je málo
osobna skusenost? lebo moja je je taka ako som napisal... nezabudat ze dnes sa uz zvacsa pouzivaju stredove motory, ktore spolahlivo vedia trhat retaze a deformovat hlinikove kolecka/hrebenaky. Ten vykon je sprevodovany podla toho co mas zaradena a taky sa prenasa na zadne koleso. Taktiez vsetky motory maju vnutornu prevodovku (roznej konstrukcie). na vystupe z motora to mava 75-90 Nm.

250W ide samo a pedalmi len davas impulz. Mal som to pozicane, jazdil som. Zadna teoria...

Stredove motory (napr. bafang) sa vedia robit az do 1000W, ale to uz s bajkom nema nic spolocne, je to cista elektricka...

PS: ta e-babeta sa mi paci, trochu maly dojazd ale odbehnutie na nakup do vedlajsej dediny, na pivo, fotbal... idealne vozitko. Cena cca 900€ vzhladfom na osvetlenie, ceolodpruzenie... je podla mna OK :nahoru:
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 08 bře 2020, 21:20

Nejel jsem na kole, jen jednou na takové lepší koloběžce. Motor to mělo v kole, rozjezdy to byly ale slušné, jen do toho kopce se tomu nechtělo. Ale su přescent, lepou děvu by to asi vyvezlo.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 08 bře 2020, 21:42

:sipka:
to je prave problem motorov v naboje... Ale zasa nenicia prevody...

trebars zostava, uplne bezna - 250W, 70NM s klukami 34 a zadnym najvacsim prevodnikom 46 zobov, znamena ze na zadnom kolese mas max. tocivy moment takmer 95 NM a vykon 340W. Ak by sme este odpocitali straty v prevodoch, tak o nieco menej. Ten točák je to co taha do kopca, nie vykon.

A co teprve motor s 95Nm a sadou golden eagle (34/50) - to mas vyse 130 Nm :evil_smile: Casto uz je problem to vobec preniest na podklad, najma strk, prach to nezvladnu

Doporucujem sa previez. Alebo radsej aj nie, lebo tomu prepadnes. Jedina moja zachrana bola, ze bezny slusny bajk celopero stoji cca ako slusna motorka co mi reže viace a to co som mal pozicane za vyse 6000 € - to nedam ani bohovi :???:
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 09 bře 2020, 04:35

Ta kvalitní elektrokola jsou strašně předražená. Pěkný systém elektrokola je "kanadský" BionX - motor 350 W v zadním kole, tenzometr na ose zadního kola snímá tah řetězu, a regulace násobí sílu šlapání - až 4x; tj. jako moped to "samo" nejede, musí se šlapat. Ale i tak, když se to třeba namontuje na lehkou silničku, tak se stejným úsilím, jako se jede 25 km/h, to jede 50 km/h. Samozřejmě, taková silnička pak musí mít diskové brzdy, protože normálními ráfkovými to nejde ubrzdit. Známý na takovém čudu jezdí do práce cca 30 km, má cestovní průměr ke 40 km/h...

Ohledně ceny, origoš BionX stojí cca 45 tisíc Kč (konverzní souprava), od Žluťáků to jde (klon) koupit za cca $400, ale v Malajsii - kde se to ve skutečnosti vyrábí - to šlo sehnat za $150, přímo u fabriky. Obchodní rozpětí na těchto bazmecích je zkrátka několik set procent.

Výhoda toho BionX je hlavně v tom, že to jde namontovat na jakékoliv běžné kolo - od horáků po silničky, s minimálními úpravami. A že kolo pak zůstává kolem, nemění se v moped... což je celkem fajn pro zdraví, takové poježdění na kole je lepší než 1000 lapiduchů.
https://www.youtube.com/watch?v=W2L-pP-vGwo
https://www.youtube.com/watch?v=63Z4kKDw6a8

Odpovědět