Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 kvě 2022, 07:25

:sipka: K tomu by bolo treba podotknúť že Octávia TDI je plnohodnotné rodinné auto a Fiat 500 je auto "prdítko" len "pre jednu osobu" na cestu na nákupy.
A je otázne ako počítali emisie spotreby elektromobilov, či nulové(ako to často robia/skreslujú) alebo z energetického mixu.
A pri tom fiate je to treba vynásobiť dvomi pretože pri vyraďovaní 16 ročnej Octávie sa bude vyraďovať už druhý fiat pretože prvý bol zošrotovaný už pred ôsmimi rokmi pre nepoužiteľnú bateriu a novú nikto nekúpi pretože je extrémne drahá.Takže by to bolo IMHO: Octavia TDI=164MWh a Fiat 500e = 171x2=342MWh.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

asdf
Redaktor
Příspěvky: 113
Registrován: 12 úno 2018, 14:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od asdf » 09 kvě 2022, 10:35

:sipka: Definuj, co je to nepozitelna bateria. Poznam chlapika, ktory ma 9 rocny nissan leaf s 24 kWh bateriu. Dojazd na tom aute ma nieco nad 100 km, bateria je na nejakych 80% stavu. Pre mna to auto bolo nepouzitelne uz ako nove. Jazdi len trasy okolo komina, takze ten dojazd mu staci. Doma ma FVE, takze nabija z nej a v praci ma elektrinu na nabijanie auta zadarmo, takze si pochvaluje, kolko setri oproti benzinovej almere, ktoru tiez ma.

Tak isto bratovi by stacilo ako druhe auto EV s dojazdom 30 -40 km. Nova 500e ma realny dojazd nejakych 250 km. Takze nech by po 8 rokoch bola ta bateria na 50% kapacity, tak stale ma dojazd vyse 100 km. Bratovi by to stacilo, lebo ako druhe auto ma I10, ktora za tie 3 roky nerobila trasu dlhsiu ako 30 km.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 kvě 2022, 11:46

:sipka: Opýtaj sa toho chlapíka či už sa mu vrátil ten cenový rozdiel pri nákupe Nissan Leaf ak by si kúpil tak isto veľký spalovák.
Tak si porovnaj nákupnú cenu Fiat 500e a toho spalovacieho I10

Známy nedávno predal elektrický Nissan malú dodávku(kúpil ho z druhej ruky), pretože stále musel riešiť bateriu a dojazd a to je chlapík ktorý by si nechal "pre korunu koleno vŕtať" a mohol si to auto nechať v nákladoch. Jazdil aj do supermarketov kde nabíjal zadarmo.
Od vtedy som s ním nebol ale musím ho niekedy vyspovedať až ho stretnem, pretože ma to tiež veľmi zaujíma tie dôvody predaja(mám ich sprostredkované)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 12:18

Ceny najvyssie vybaveneho Leafu a najvyssie vybavenej Octavie su priblizne rovnake. Rocna uspora na palive je cca. 2000 - 3000eur pri priemernom rocnom najazde 20 tis. km. Komfort jazdy NEPOROVNATELNY.
Viac hláv - viac kapusty.

poutnik28
Redaktor
Příspěvky: 151
Registrován: 28 úno 2022, 07:44

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od poutnik28 » 09 kvě 2022, 12:38

Pro druhé (třetí) auto do rodiny na převážně krátké pojížďky není asi potřeba mít nejvyšší výbavu. Takže si myslím, že adekvátnější je spíše srovnání základní nebo jen minimálně vyšperkované základní výbavy. Jaký tam bude rozdíl v ceně?
(a jako hlavní auto s dlouhými nájezdy - kde bych očekával tu nejvyšší výbavu / luxus / komfort je elektromobil v současném stadiu technologického vývoje nevhodný. Samozřejmě, když na to někdo má a peníze ho netrápí, nemusí vidět žádný důvod brát cokoliv menšího než nejvyšší výbavu).

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 12:41

Lenze tie kratke jazdy tvoria 95% vsetkych jazd, co sa tyka poctu aj najazdenych km. Takze u vsetkych, co uvazovali tak, ako ty, sa zakratko stal elektromobil prvym autom. Skus si viest aspon mesiac knihu jazd a uvidis. Pokial mas dom, alebo garaz (stabilne parkovacie miesto), tak netreba vahat. Naopak, na aute, ktore mam len na to, aby som nim isiel 2x rocne na dovolenku, nepotrebujem najvyssiu vybavu, lebo 2x do roka to znesiem.
Viac hláv - viac kapusty.

poutnik28
Redaktor
Příspěvky: 151
Registrován: 28 úno 2022, 07:44

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od poutnik28 » 09 kvě 2022, 12:48

Ekvivalent knihy jízd si vedu. Máš pravdu, že nemálo jízd tvoří krátké jízdy. Není to sice 95% jak píšeš, ale 50%-60% ano. Tedy donedávna - kolo tyto krátké jízdy nahradí mnohem lépe a efektivněji (a pro zelené magory i ekologičtěji) :D . A z praktického pohledu téměř za stejnou dobu - autem do práce jedu průměrně 16-17min, na kole 25min (21-22minut v pohybu dle cyklokomputeru)

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 12:55

Za kratke jazdy povazujem tie do 100km. Co je asi tretina dojazdu dnesnych elektromobilov.
https://www.teslamagazin.sk/elektromobi ... 0-priemer/

Napr. spoločnosť HUK-Coburg skúmala prostredníctvom zhromažďovania dát správanie nemeckých vodičov (35 000) v reálnej premávke. Ukázalo sa pritom, že bežný vodič jazdí prevažne na krátke až stredne dlhé vzdialenosti. A väčšina vodičov najazdí denne len niekoľko kilometrov.
Takmer polovica vodičov počas 8 sledovaných mesiacov nenajazdila počas žiadneho zo svojich dní viac ako 250 km. 200 km hranicu zas ani raz nepresiahlo 35 % vodičov a 22 % vodičov nikdy neprekročilo denný nájazd 150 km. Jazdy na vzdialenosť vyše 250 km pritom tvorili len 1 % zo všetkých jázd (25 mil.).
https://www.teslamagazin.sk/elektromobi ... cionalita/
Viac hláv - viac kapusty.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 09 kvě 2022, 13:21

https://echo24.cz/a/SUERu/stat-chce-kou ... ardy-korun
Stát chce koupit přes 700 elektromobilů, chce za ně dát až tři čtvrtě miliardy korun
Ministerstvo financí jako centrální zadavatel vypsalo dvě zakázky na nákup až 711 elektromobilů v rámcových smlouvách dohromady za až 750 milionů korun bez daně z přidané hodnoty. Na informace z Věstníku veřejných zakázek dnes upozornil server Zdopravy.cz, podle kterého jde o dvě zatím největší zakázky státu na nákup aut s elektrickým pohonem.

Ve větší soutěži s hodnotou téměř 446 milionů korun ministerstvo chce až 386 vozidel s dojezdem na jedno nabití nejméně 380 kilometrů a zavazadlovým prostorem minimálně 330 litrů. Většinu z těchto aut, 200 vozů, má podle serveru převzít Správa železnic, další mají dostat některá ministerstva, úřady, města a obce.

Stát objednává auta v jednom balíku, protože tak může dosáhnout na lepší podmínky, než kdyby auta poptávaly jednotlivé úřady. V hodnocení větší zakázky bude mít váhu 90 procent cena, sedm procent dojezd vozidla a zbylá tři procenta možnost dobíjení na třífázový proud s napětím 400 voltů. Vypsání soutěže předcházely podle serveru takzvané předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnily automobilky Renault, Škoda Auto, Hyundai a Ford.

V menší soutěži ministerstvo požaduje maximálně 325 menších elektromobilů, hodnotu zakázky předpokládá téměř 304 milionů korun. Auta mají mít podle serveru dojezd na jedno nabití alespoň 270 kilometrů a zavazadlový prostor nejméně 300 litrů. Také z této rámcové smlouvy má 200 vozů zamířit ke Správě železnic.

Stát se k nákupu elektromobilů zavázal v Národním akčním plánu čisté mobility. Zatím poslední velká objednávka z oblasti alternativních pohonů byla z počátku dubna na nákup až 263 hybridních osobních aut, která mají spalovací i elektrický motor. Pro státní organizace a úřady je dodá Škoda Auto, vyhrála dvě zakázky v součtu za 256 milionů korun. Největší část dostane opět Správa železnic, až 120 vozů.
To vyzerá ako trošku väčšia ako len "malá domů"
Znalci - ktoré vozy tomu zodpovedajú?
Kto z príbuzných koho má zapichnutý rypák v predajcoch príslušných značiek?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

poutnik28
Redaktor
Příspěvky: 151
Registrován: 28 úno 2022, 07:44

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od poutnik28 » 09 kvě 2022, 13:23

OK, přesto jízdy do 50km jsou v pohodě nahraditelné kolem (dobře, nepojedu to 35min ale 2h, ale i to se dá).

A parametry pro vytváření statistiky si každý nastaví tak, aby to vycházelo lépe pro vyjádření které chce zdůraznit: je správný limit pro "krátkou" jízdu 100km? 50km? 150km? (v podmínkách střední Evropy? v podmínkách Skandinávie? v podmínkách USA?).

Debata se ale přesunula (jak je obvyklým zvykem zastánců elektromobilů) úplně jinam. Moje původní připomínka byla: jaké je srovnání ceny nikoliv nejvyšší výbavy, ale výbavy základní pro uvažované srovnání Octavie a Leaf-u?

Edit: A nebyl by náhodou ekvivalent (rozměrový, prostorový) Leaf-u spíš Rapid?
Naposledy upravil(a) poutnik28 dne 09 kvě 2022, 13:37, celkem upraveno 1 x.

asdf
Redaktor
Příspěvky: 113
Registrován: 12 úno 2018, 14:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od asdf » 09 kvě 2022, 13:30

kenavf píše:
09 kvě 2022, 11:46
:sipka: Opýtaj sa toho chlapíka či už sa mu vrátil ten cenový rozdiel pri nákupe Nissan Leaf ak by si kúpil tak isto veľký spalovák.
Tak si porovnaj nákupnú cenu Fiat 500e a toho spalovacieho I10
Toho Leafa - jazdenku kupil za nejakych 7500 euro. Jeho rocny najazd je okolo 20 000 km, takze urcite sa mu to uz vratilo.
K I10 - zachvilu nieco taka ako I10 sa v spalovaku nebude dat kupit a tie ostatne spalovaky drazeju a budu priblizovat cenovo EV. Podla mna era lacnych aut skoncila.

asdf
Redaktor
Příspěvky: 113
Registrován: 12 úno 2018, 14:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od asdf » 09 kvě 2022, 13:50

mzprx píše:
09 kvě 2022, 12:55
Napr. spoločnosť HUK-Coburg skúmala prostredníctvom zhromažďovania dát správanie nemeckých vodičov (35 000) v reálnej premávke. Ukázalo sa pritom, že bežný vodič jazdí prevažne na krátke až stredne dlhé vzdialenosti. A väčšina vodičov najazdí denne len niekoľko kilometrov.
Takmer polovica vodičov počas 8 sledovaných mesiacov nenajazdila počas žiadneho zo svojich dní viac ako 250 km. 200 km hranicu zas ani raz nepresiahlo 35 % vodičov a 22 % vodičov nikdy neprekročilo denný nájazd 150 km. Jazdy na vzdialenosť vyše 250 km pritom tvorili len 1 % zo všetkých jázd (25 mil.).
https://www.teslamagazin.sk/elektromobi ... cionalita/
No, ked si zoberiem moj jazdny profil. Rocne 8- 10 000 km. Tyzdenne na aute tak 50 -100 km. Jazdy cisto po meste. V nedelu som bol prec a 350 km len tak fuklo. No a tento tyzden si zase auto bude prdkat po meste tych svojich tyzdennych 50 -100 km. O dva tyzdne cez vikend mam naplanovanu akciu, kde padne nejakych 300 km za den.

Brat ma dva auta Citroen C4 piccaso a tu spominanu I10. Na tej C4 za rok najazdy 8000 km. No len trasy na tom aute su - dovolenka taliansko, dovolenka cechy, koncert v praha, jednodovny vylet do Kosic cez pol republiky po dialnici a podobne. To auto cez tyzden je vecsionou casu v garazi a vytahuje sa vtedy, ked ide niekde cela rodina na cez vikend.
Druhe maju spominanu I10 - to sluzi ako denne auto. No len rocny najazd na tom krpcovi je tak 4000 km. To auto sa za tie 2,3 roky co ho ma nepozrelo z mesta.

Ked sa na toto pokusis nasrobovat EV, tak sa zisti, ze zatial nie je sanca usetrit na palive tolko, aby sa vratil rozdiel v nakupnej cene spalovak EV. Takze ekonomicky argument pada. To nehovori nic o tom, ze pre niekoho moze byt dolezitejsie ticho v EV a je ochotny sa za to priplatit x tisic euro.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 09 kvě 2022, 13:52

Dražejú... O koľko sa to prepadla výroba a predaje Škodovky? Po strate Číny a Ruska o 79%? alebo rovno o štyri pätiny? A kvôli Rusku stúpol aj konkurenčný tlak v Europe - pretože vysánkovaná nebola len škoda, ale i skoro všetky ďalšie značky.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Dragon
Senior redaktor
Příspěvky: 3460
Registrován: 10 úno 2017, 09:05

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Dragon » 09 kvě 2022, 13:57

poutnik28 píše:
09 kvě 2022, 13:23
OK, přesto jízdy do 50km jsou v pohodě nahraditelné kolem (dobře, nepojedu to 35min ale 2h, ale i to se dá).
Jo, už vidím, jak bábinka s dědulou šlapou na kolech pro nákup do Kauflandu či Lidlu.

poutnik28
Redaktor
Příspěvky: 151
Registrován: 28 úno 2022, 07:44

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od poutnik28 » 09 kvě 2022, 14:17

Dragon, ano máš pravdu, zapomněl jsem napsat "... v pohodě nahraditelné pro mne, případně některé další nerepresentativní jednotlivce...". Ani po jednom prarodiči svém nebo manželky si neumím představit něco podobného chtít. Jako, jsou elektrokolisti, ale to je taky specifická skupina.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 09 kvě 2022, 14:21

patrím k nim. Reálne dosah v meste celoročne do 5km, príležitostne do 15km - s prípravou a len za pekného počasia (apríl-oktober)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 kvě 2022, 15:15

asdf píše:
09 kvě 2022, 13:30
kenavf píše:
09 kvě 2022, 11:46
:sipka: Opýtaj sa toho chlapíka či už sa mu vrátil ten cenový rozdiel pri nákupe Nissan Leaf ak by si kúpil tak isto veľký spalovák.
Tak si porovnaj nákupnú cenu Fiat 500e a toho spalovacieho I10
Toho Leafa - jazdenku kupil za nejakych 7500 euro. Jeho rocny najazd je okolo 20 000 km, takze urcite sa mu to uz vratilo.
K I10 - zachvilu nieco taka ako I10 sa v spalovaku nebude dat kupit a tie ostatne spalovaky drazeju a budu priblizovat cenovo EV. Podla mna era lacnych aut skoncila.
Jazdenka Leaf za 7500€, holt dobrý kšeft. Pozeral som teraz na autobazar a jazdenky ročníky 2014-2018 od 13000 do 21000 Eur.
Takže je otázka či tvoj chlapík kecal o cene alebo je niekde zádrhel. Pochybuju že by dnešné jazdenky toľko zdražili.
A "približovanie" cien elektro a spalovákov na základe toho že spalováku dajú niekoľko tisíc eur "pokutu" a tie peniaze dajú elektru a ešte iné bonusy, to nie je o ekonomike ale o vydieraní.
https://nissan-leaf.autobazar.eu/hladaj ... 018&fuel=5
Hyundai i10 od 2500€ -8000€ https://hyundai-i10.autobazar.eu/hladaj ... 5D=22|3047
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 15:36

poutnik28 píše:
09 kvě 2022, 13:23
Moje původní připomínka byla: jaké je srovnání ceny nikoliv nejvyšší výbavy, ale výbavy základní pro uvažované srovnání Octavie a Leaf-u?
Edit: A nebyl by náhodou ekvivalent (rozměrový, prostorový) Leaf-u spíš Rapid?
Problem porovnania najnizsej vybavy je to, ze v tak nizkej vybave ako ma Octavia, Leaf neexistuje.
Nemozes porovnavat liftback s hatchbackom, je to iny tvar karoserie. Ale napriklad Leaf 2018 je auto 4450mm dlhe a s razvorom 2,7m (prekonava ho len Octavia IV). Je v nom viac miesta nez v Octavii. Skus ho postavit vedla Octavie I combi a budes velmi prekvapeny.
Viac hláv - viac kapusty.

asdf
Redaktor
Příspěvky: 113
Registrován: 12 úno 2018, 14:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od asdf » 09 kvě 2022, 15:55

kenavf píše:
09 kvě 2022, 15:15
Jazdenka Leaf za 7500€, holt dobrý kšeft. Pozeral som teraz na autobazar a jazdenky ročníky 2014-2018 od 13000 do 21000 Eur.
To bol ten najlacnejsi leaf, ktory sa objavil, nekecal. Ono vseobecne jazdenky isli hore a EV tiez az tak moc neklesaju.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 kvě 2022, 23:06

Oprava - Leaf je dlhy 4490mm, cize len o 1,7cm menej ako O1. Ale kedze je to hatchbach/mini MPV, tak nema ten "kufor", cize vnutorny priestor je vecsi.
https://www.nissan.sk/vozidla/nove-vozi ... ation.html
Viac hláv - viac kapusty.

Odpovědět