Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 23 pro 2021, 22:50

Nemusí to být ani elektrovozítko... Už ty dnešní "eko" auta je velká zábava...

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

bugsy
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2327
Registrován: 01 srp 2021, 20:37

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bugsy » 24 pro 2021, 14:22

Pre Toho,súhlasím,ale máš tam pár chyb v prepocte-ratas s tým,že sieť bude rovnomerne zaťažená...áno,je to správne vypočítané,no nerátal si s tým,že nabíjať budú chcieť všetci večer..totiž,výrobná sféra si nemôže dovoliť nabíjať ráno,ráno potrebujú mať všetci prevadzkuschopne vozidla..ľudia čo pracujú,tiež ráno nemôžu nabíjať...ďalej ,s čím si nerátal,je tranzit..obrovské množstvo áut u nás paliva nedoplna,len tranzituje..zabezpečiť len sieť pre dokovacie stanice sú náklady v desiatkach MLD eur..niekto si myslí,že hej,tak sa to zaplatí..Teraz Vám napíšem jednu vec a zapamätajte si ju-ak zhorí jedna trafostanicu,vymení sa do týždňa,ak zhoria 4,vymení sa do mesiaca,lebo nie sú na sklade..nie je to obložený sendvič,ktorý si niekto objedná,zaplatí a bude do 5 minút..výmena elektroinfrastruktury by trvala pri tomto stave 50 rokov a to som ešte dal groo 20 rokov plus..totiž nie sú výrobné kapacity nikde na svete meniť infraštruktúru pre 500 miliónov obyvateľov únie nikde na svete..to je nonsens..asi tak..majiteľom elektromobilov,eko aktivistom odporúčam..nie,to,čo im odporúčam nenapíšem..napíšem ,len,že je to cele zle..veľmi zle..ľudstvo nemá ani kapacitu na výrobu batérií..pri spotrebe lithia sa minie do 80 rokov a to ešte nezačala masová výroba..sme stále vo výrobe v stave,že el.mobil je kuriozita...je to cele veľmi zle..
Tí,ktorí prekovali svoje meče na radlice, budú orať pre tých,čo tak neurobili.

Demokracia je, keď dvaja vlci a jedno jahňa hlasujú,čo bude na večeru, ale sloboda je,keď to jahňa vezme do rúk pušku a odmietne hlasovať.

bugsy
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2327
Registrován: 01 srp 2021, 20:37

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bugsy » 24 pro 2021, 14:23

Ospravedlňujem sa,pre Riho,nie Toho..nejako mi komoli text
Tí,ktorí prekovali svoje meče na radlice, budú orať pre tých,čo tak neurobili.

Demokracia je, keď dvaja vlci a jedno jahňa hlasujú,čo bude na večeru, ale sloboda je,keď to jahňa vezme do rúk pušku a odmietne hlasovať.

bugsy
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2327
Registrován: 01 srp 2021, 20:37

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bugsy » 24 pro 2021, 14:33

A ešte jeden dodatok,pre Riho-kolko dovážame a vyvážame,hm,to je jedna obrovská záhada,už desiatky kontrol štátnych orgánov,ako daňový úrad,NAKA,experi ,pre nik pracujúci,nedokázali zistiť transfer tokov energií,peňazí,zaporov a kladov..to nevie nik..ale môžeme s určitosťou predpokladať,že špičkovú elektrinu musíme,ako krajina dovážať v rádovo v stovkách megawattov..
Tí,ktorí prekovali svoje meče na radlice, budú orať pre tých,čo tak neurobili.

Demokracia je, keď dvaja vlci a jedno jahňa hlasujú,čo bude na večeru, ale sloboda je,keď to jahňa vezme do rúk pušku a odmietne hlasovať.

bugsy
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2327
Registrován: 01 srp 2021, 20:37

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bugsy » 24 pro 2021, 14:48

Pre mprzx,keď spustíme Emo 3 po 35 rokoch výstavby,nahradíme dovoz,ktorý teraz nakupujeme..odstavenie bohunickych blokov 1 a 2 z nás spravilo krajinu,ktorá nie je sebestačná vo výrobe energií..posledná elektráreň,ktorá bola u nás vybudovaná,bola projekt eon a Siemens v malzeniciach,ako plynová,pouzivajuc ako špičková..to je asi 17 rokov stará záležitosť..Slovensko má jediné riešenie a to ísť cestou jadra..no,ak oznámime nový projekt,monitoring územia,kvôli seizmicite trvá 15 rokov,ak bude v súlade,môže sa požiadať o vydanie rozhodnutia,povolení..v skratke,asi o jeden vagón odrazeného papiera,potom príde nejaký ficov vnuk a hrdzavou lopatou položí základný kameň..a ak Boh dopraje a daaa,to musia byť ozaj všetci pokrstený,o ďalších 35 rokov postavíme blok...rátame časomiery podľa stavby posledného bloku..takže 50 rokov,ak sa dnes rozhodne,že budeme hneď na Silvestra stavať nový blok..skôr to nepôjde..to sú tie záväzky,zmluvy,kritériá,zákony..v skratke,gule v hrsti
Tí,ktorí prekovali svoje meče na radlice, budú orať pre tých,čo tak neurobili.

Demokracia je, keď dvaja vlci a jedno jahňa hlasujú,čo bude na večeru, ale sloboda je,keď to jahňa vezme do rúk pušku a odmietne hlasovať.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 24 pro 2021, 15:01

Proč stavět nové elektrárny, když si můžeme elektřinu koupit na burze ... :lol:

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od skflanker_ » 24 pro 2021, 15:16

bugsy - ak ma pamäť neklame - za ČSSR sa hovorilo o možnej lokalite pre A-elektráreň pri obci Kecerovce (Košice) = takže plány asi boli, predpokladám monitoring územia + seizmicita územia už bežala vtedy

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 24 pro 2021, 22:43

homer píše:
24 pro 2021, 15:01
Proč stavět nové elektrárny, když si můžeme elektřinu koupit na burze ... :lol:
Proč kupovat elektřinu na burze, když je v každé zásuvce? :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 25 pro 2021, 10:18

A někteří mají v té zásuvce i zelenou elektřinu.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 25 pro 2021, 11:51

Majitel vyhodil do vzduchu 8 let starou Teslu pomocí 30 kg dynamitu, když zjistil, kolik stojí nová baterka
Pravidelně se zmiňujeme o řadě problémů elektrických aut viditelných na první či druhý pohled, které značně podrývající jejich údajnou ekologickou či ekonomickou výhodnost. Opakovat je dnes nebudeme, za těmi jasně patrnými se ale skrývá i spousta dalších úskalí, která se projevují teprve postupem času. To největší souvisí s omezenou životností akumulátorů, která v kontextu s jejich cenou dělá z elektromobilů ekonomické harakiri, i kdyby náhodou všechno ostatní fungovalo na jedničku a dokonale zapadalo do očekávání jejich kupců.

Zatímco dnes máme tendenci na auta hledět tak, že po 3 nebo 4 letech jsou s rozumným nájezdem zánovní, po nějakých 8 letech perspektivní a s 15 roky na krku průměrně stará, u elektromobilů platí jiné pořádky. Karoserie nebo interiéry jsou prakticky stejné, tady problém není, elektrické motory či převodovky také mohou vydržet pomalu věky. Jenže akumulátory nikoli, o čemž svědčí obvykle osmiletá záruka výrobce nejčastěji spojená s limitujícím počtem najetých kilometrů - nejčastěji je to 160 tisíc km (třeba i u Škody Enyaq tomu tak je).

To samo o sobě pochopitelně neznamená, že akumulátory po 8 letech a 160 001 kilometrech automaticky hodí ručník do ringu, jenže nezřídka se přesně to děje. Psali jsme už o několika podobně starých elektrických autech a patáliích s nimi, mimo jiné o Nissanech. Opakovaně ale došlo i na Tesly, které po osmi letech též odmítly sloužit spoustě majitelů. Není to tak, že by už nebyly vůbec použitelné, spíše kapacita jejich akumulátorů klesne tak nízko, že jezdit s nimi šlo jen pár desítek km mezi nabitími. Nebo se smířit s tím, že budete svědky různě nevyzpytatelného chování.

Přesně to postihlo Tuomase Katainena, majitele 8 let staré Tesly Model S. Auto začalo „házet” různé chyby, až přestalo sloužit zcela. Po jeho prohlídce v servisu Tesly pak bylo Katainenovi řečeno, že baterie musí být vyměněna a vzhledem ke skončení osmileté záruky za tu novou bude muset zaplatit. To by ovšem znamenalo vydat 20 tisíc euro, tedy asi 505 tisíc Kč. Je pochopitelně nesmysl cpát do tak starého auta takové peníze, a tak se Katainen naštval a na protest proti Tesle a omezené životnosti jejich aut se rozhodl vyhodit svůj Model S do vzduchu.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... a-baterka/


Test zjistil skutečný dojezd elektromobilů v zimních podmínkách, výsledky jsou tristní
Dojezd v Evropě prodávaných elektromobilů v zimních podmínkách dle čínského testu

Nio EC6 - 336,9 km - 54,78 %
Tesla Model Y - 279,6 km - 47,07 %
Audi e-tron - 272,3 km - 58,57 %
VW ID.4 X - 269 km - 51,73 %
Nio ES8 - 268,5 km - 46,29 %
Polestar 2 - 246,6 km - 48,16 %
Porsche Taycan - 226,2 - 54,64 %
Hongqi E-HS9 - 219,2 km - 47,65 %
Nio ES6 - 217,1 km - 50,49 %
Tesla Model 3 - 200,2 km - 42,78 %
VW ID.3 - 167,3 km - 38,91 %
Dartz Freze Nikrob - 103,2 km - 60,71 %
BMW 535Le (plug-in hybrid) - 44,4 km - 45,36 %
Honda CR-V PHEV (plug-in hybrid) - 38,1 km - 45,36 %
https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... u-tristni/

Britové ukázali, jak se elektromobily chovají na konci kapacity svých baterií, ani Škoda neohromila
U všech testeři dobili baterie na maximum a vyrazili na silnice, aby následně veškerou kapacitu projezdili extrémně pomalým tempem. Jednak sledovali reálný dojezd, který se ani naprosto defensivní jízdou nikdy nevyrovnal udávanému, sledovali ale hlavně chování vozu „na konci sil“, neboť jednotlivé kousky se mizejícími se kilowatthodinami chovaly rozdílně.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/br ... -na-skodu/
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 26 pro 2021, 08:58

Enyaqem do Berlína? Kein Problem!
Vrátil jsem se z Berlína a šel si postěžovat paní dopravní referentce, že v tom krámu zase polovina věcí nefunguje a že to asi bude chtít přehrát software a nahrát nejnovější záplaty záplat, kterými soudruzi z Boleslavi záplatují ty minulé záplaty. Nebo ten krám rovnou hodit ze skály. Nicméně tentokrát jsem narazil. „Buďte rád, že jste rád. Nová firemní auta už budou elektrická“. Dále jsem se dozvěděl, že se bude jednat o Škody Enyaq. Zachvátila mě panika. Panebože. Jak se dostanu do Berlína?

Předložil jsem návrh umístit do kufru elektrocentrálu. Do střechy by se vyřízl otvor na komín. Samozřejmě že by se tomu nemělo říkat komín, ale třeba asistent autonomní mobility. V případě vybití baterie by se prostě nahodil agregát a tím by se dobíjela baterie. Bylo by to samozřejmě zcela ekologické, protože to přece jede na elektřinu. Komín trčící ze střechy by nebyl způsobilý design vozidla nějak zhoršit, protože ten už je dost příšerný. Nicméně tento návrh neprošel, protože vyříznutí díry do střechy se prý nedá pokládat za běžné opotřebení.

Co teď?

Nedávno provedla nějaká redakce test Škody Enyaq. Ukázalo se, že ten bazmek ujede asi 210 km na jedno nabití. Nepochybně se na tom podílelo, že si posádka nezodpovědně užívala buržoazního luxusu v podobě topení, místo aby si navlekla asistent termické rovnováhy, prodávaný pod komerčními názvy vaťáq a qulich. A to se vsadím, že to ještě nebylo všechno. Možná také odmrazovali skla, aniž by použili legendární šqrabqu ve víčku nádrže… počkat, Enyaq nemá nádrž, kde je tedy simply clever šqrabqa?

Bohužel se mi už článek nedaří najít, asi se nejednalo o politicky štastný výsledek testování, nicméně dojezd Škody je 537 km v cyklu WLTP a reálně to bude tak 350 km. Na dálnici ještě méně a o crcání v kolonách ani nemluvě. 250 km bude myslím docela dobrý odhad.
https://dfens-cz.com/enyaqem-do-berlina-kein-problem/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 27 pro 2021, 11:05

Bugsy, je ti odpustené :)

V tejto chvíli je saldo cca -400 MW, teda dovážame.

U spustení Malženíc som bol. A ich príbeh je taký typicky Bruselský. Začali sa stavať na mieste, ktoré všetky technickoekonomické štúdie určili ako nerentabilné. Jedinou výhodou bola stará plynová stanica SPP a predpoklad, že elektráreň bude stavať SPP a zarábať na rozdiele cien plynu pre prevádzkovateľa prenosovej infraštruktúry a veľkoobchodnou. Potom projekt odkúpil E.On s tým, že 400 MW inštalovaného výkonu bude využívať na reguláciu svojej prenosovky v D. To bolo v čase, keď sa v modrej energii videla budúcnosť a kdejaké rychlokvašne thinkthaky nám chodili dávať rozumy, ako prejsť na paroplyny, v druhej polovici prvej dekády. Potom prišla zelená politika z Bruselu, rozdávanie miliónov za nič, stačilo stavebné povolenie na výstavbu FTV a prednostný výkup elektriny z obnoviteľných zdrojov. To stlačilo cenu elektriny na 20 Eur/MWh a v Nemecku dokonca výrobcovia platili odberateľom. Proste Kocúrkovo non plus ultra. Malženice sa stali vysokonerentabilné, boli zakonzervované a reálne sa uvažovalo o predaji technológie do Turecka, či Brazílie. Zvrat nastal tak dva roky dozadu, kedy skončilo to bruselské šialenstvo a ceny za elektrinu sa znormálnili. Teraz pre zmenu, síce zas z dôvodu bruselkého debilizmu, sme pri opačnom mantinely a cena elektriny láme rekordy na opačnom konci spektra.
Každý normálny podnikateľ v takomto legislatívnom stave nebude žiaden nový zdroj stavať. Nové zdroje sa stavajú buď so štátnou podporou v rámci vyššieho hospodárskeho záujmu, ale s politicky zaručeným ziskom.

K tomu nabíjaniu, ja s tým rátam. Rovnomerne zaťaženie prenosovej sústavy je od tohtoročnej veľkej noci zabezpečené. Vtedy sa spustilo vedenie z TS Rimavská Sobota -SajoIvanka, čím bola splnená podmienka napájania z dvoch strán. Prenosová kapacita v rámci regulačnej oblasti Slovenska je dostatočná, ako som už skorej písal, úzke body sú cezhraničné vedenia. Čo bude horieť sú NN vedenia.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 27 pro 2021, 22:22

Předpovědi AK se zase naplňují. :nahoru: :pivo

Elektrifikace náklaďáků je nesmysl, zjistili Němci, způsobí jen zdražení a vyšší ekologickou zátěž
Ze všech míst světa byste odpor k tomuto nápadu čekali odkudkoli, jen ne z Německa. Fakta jsou ale neúprosná, s aktuálními technologiemi a zdroji energie přechod nelze rozumně realizovat.

Německý Franuhoferův institut přišel se studií, v níž simuloval 9 500 cest do 543 supermarketů, které podniklo 224 kamionů o hmotnosti přesahující 12 tun. Výsledky zastáne elektrifikace nákladní dopravy asi nepotěší, neboť bylo zjištěno, že hned 80 procent oněch zavážek, na nichž se podílelo 60 procent zmíněných vozidel, nelze s elektrickým pohonem rozumně podniknout. Zbytek je pak reálný jen v důsledku specifických podpor a bez ohledu na aktuální cenu elektřiny.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/el ... kou-zatez/
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 28 pro 2021, 07:00

Takze to zadotujeme...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 pro 2021, 12:48

:sipka: Keby to bolo ako tak funkčné tak práve elektrifikáciou nákladiakov by sa najintenzívnejšie šetrilo CO2 ale muselo by sa jednať o nejaké špecifické nákladiaky od ktorých sa nevyžaduje intenzívny denný kilometrový nájazd a majú dosť času na nabíjanie. Nejaké lokálne rozvážky tovaru alebo prevozy automobilových komponentov medzi prevádzkami závodu/neďalekými závodmi? . To čo ušetrí za deň desať osobákov sa dá ušetriť jedným nákladiakom. A na nákladiaku sa ľahšie zabuduje vymeniteľný bateriový box na výmenu za nabitú bateriu. A aj finančne by to mohlo byť ekonomickejšie. Úprava jedného nákladiaku je lacnejšia ako úprava desiatich osobákov. Ide o to aby bateria tie svoje cykly životnosti vyčerpala čo najrýchlejšie.
Ide len o to urobiť skutočne reálnu ekonomickú bilanciu a bilanciu na CO2 v rámci celého cyklu baterie a auta.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 28 pro 2021, 13:10

:sipka: Zasielkove služby u nas nakupuju elektricke dodavky Mercedes. cez noc sa nabijaju u firmy a dojazd bohate stači.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 29 pro 2021, 09:06

:sipka: Taky jsem to slyšel.
K nám do ulice dojíždí několik zásilkových služeb, ale elektrikou zatím nepřijela ani jedna.
Ba dokonce jsem ještě nikdy žádnou elektrickou dodávku na silnici nepotkal.
Tady je možná důvod ... letošní tisková zpráva společnosti GLS
Od letošního července využívá 14 nových elektrododávek značek Mercedes, Renault a MAN spediční firma GLS. V každo­denním provozu její elektrododávky potkáte ve dvanácti městech Česka, například v Praze, Brně, Karlových Varech, Jihlavě, Plzni, Berouně, Hradci Králové nebo Ostravě. Nejčastěji zastoupeným vozem je Mercedes‑Benz eSprinter s dojezdem až 158 km na jedno nabití.
Doplňuji:
- vozidlový park GLS zahrnuje více jak 800 dodávek (14 elektrických)
- elektrikou rozváží GLS zásilky po 12-ti městech = cca 1 na město ... v rámci propagace, jak je firma "zelená"
- čtrnáct elektrododávek od tří výrobců = nulová unifikace = seriózně se s nimi nepočítá. Jsou jen aby byly.

Je to stejné jako s těmi eletroauty u nadnárodních firem, co jsem o tom už tady psal. Každá jejich pobočka si musela jedno, dvě koupit, aby se mohly prohlásit za "ekologicky" odpovědné firmy. Ale prakticky nikdo s nimi nejezdí ... max. některý z managerů domu a do práce, a nebo ho mají k dispozici "holky z podatelny", když jedou na postu nebo vyzvednout chlebíčky.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 29 pro 2021, 09:11

Ku nám jazdí GLS na elektrike. Ostatní tiež už presedlávajú. Zatiaľ je to tak pol na pol.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 29 pro 2021, 09:17

Tož potom je asi slovenské GLS mnohem progresivnější než to české.
Ostatně jako celé Slovensko :mrgreen:

P.S. My byli zase mnohem progresivnější při zavádění komunismu ... tak jsme si to teď prohodili :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 pro 2021, 12:32

Zamrzol v kolone na dialnici.
Viac hláv - viac kapusty.

Odpovědět