Obnovitelné zdroje energie

Odpovědět
Uživatelský avatar
martanus
Senior redaktor
Příspěvky: 4121
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od martanus » 06 zář 2019, 12:54

Spotřeba elektřiny v ČR loni vzrostla na rekordních 73,9 TWh
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/spotr ... wh/1755702

Počet registrovaných vozidel v ČR poprvé překročil hranici 8 milionů, osobních vozů je přes 5,9 milionu.
http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=6393&v=m

Toho 41% je starších 13 let. Takže realně pouzívaných je tak 5 0000 000 Aut tedy 1 auto na 2 obyvatele ČR.

Spotřební daň loni představovala téměř 92 mld. Kč, rychleji roste benzin
https://www.cerpacka.cz/2019/03/26/ceta ... te-benzin/


------------------------------

Takže nejenže musí se vytvořit navíc zdroje pro garantovaná odběr kolem 10TWh, znovu přebudovat sít, Ale musíte nahradit výpadek 92 miliard z spotřební daně z benzínu a nafty :!: :jo:

Odkud to chcete vzít?
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 06 zář 2019, 13:08

Beda píše:
06 zář 2019, 08:36
kenavf píše:
05 zář 2019, 17:35

Tu sa ale nebavíme o tom ako "ochrániť" satelitné kolieska diferenciálu(on to zle nazýva ako reduktor, reduktor sú tie dve válcové čelné ozubenia(čas 0:56), v jednom z nich je namontovaný ten diferenciál ktorý sa láme/kazí).
Kolik otacek toci max. elektromotor?
www.youtube.com/watch?time_continue=56& ... 3VI&t0m56s
Podľa toho videa v čase 0:56 je vidieť čelné ozubené kolesá reduktoru Tesly. Pomer veľkostí odhadujem 1:2
Pri rýchlosti 90km/hod má náprava otáčky cca 750ot/min. S tým stálym prevodom 1:2 by teda elektromotor mal obrátky cca 1500ot/min.


P.S. Predtým som dával hrúbý výpočet kde som bral prevodový pomer 1:8 čo bolo spomínané v nejakej diskusii o elektromobiloch ale na tom videu taký pomer kolies nie je, jedine že by bol ešte vnútri nejaký ďaľší prevod.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 62
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od mzprx » 06 zář 2019, 15:16

martanus píše:
06 zář 2019, 12:54

Toho 41% je starších 13 let. Takže realně pouzívaných je tak 5 0000 000 Aut tedy 1 auto na 2 obyvatele ČR.

Spotřební daň loni představovala téměř 92 mld. Kč, rychleji roste benzin
https://www.cerpacka.cz/2019/03/26/ceta ... te-benzin/


------------------------------

Takže nejenže musí se vytvořit navíc zdroje pro garantovaná odběr kolem 10TWh, znovu přebudovat sít, Ale musíte nahradit výpadek 92 miliard z spotřební daně z benzínu a nafty :!: :jo:

Odkud to chcete vzít?
Keby tu (alebo v CR) bolo do roku 2030 100tis. elektromobilov, bol by to zazrak. Vypadok dane by bol priblizne 2mld. Kc, netreba zabudat, ze aj elektrina je zatazena spotrebnou danou, samozrejme mensou. V praxi ma ekonomicky zmysel nahradit postupne tak asi polovicu vozidiel. Vypadky dani nech si riesi ten, co ich zaviedol, stat ma siroke moznosti zdanovania. Spotrebna dan z paliv nieje prave pozehnanim pre ekonomiku. Cele je to smiesne, ked ten, co plati si robi starosti, ci plati dost. A stat mina stale viac a viac a to casto neefektivne. Takze, co tak okresat vydavky statu a zit z toho, co sa vyberie?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 06 zář 2019, 17:46

mzprx píše:
06 zář 2019, 15:16
.. Takze, co tak okresat vydavky statu a zit z toho, co sa vyberie?
Ale veď oni žijú z toho čo sa vyberie.
A ľudia študujú z peňazí ktoré sa vyberú, a sú ošetrovaní z peňazí ktoré sa vyberú, tak isto aj dôchodci.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 62
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od mzprx » 06 zář 2019, 18:07

Davat dokopy statny rozpocet, odvody do zdravotnych poistovni, socialne odvody je trochu zmetocne. Su to samostane institucie a nemaju nic spolocne s vyberom dani, teda aspon nie poslednych cca. 30 rokov. To, ze system je navrhnuty tak, aby umoznoval ich tunelovanie pod politickym krytim, je ina vec. Zle hospodarenie menovanych institucii je obcas sanovane zo statneho rozpoctu, ale nemalo by to byt pravidlom.

Stat poslednych 30 rokov zije v trvalom deficite a ujeda prostrednictvom inflacie kazdemu obcanovi z prijmov a uspor.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 06 zář 2019, 18:14

A nie je to jedno, pod akou hlavičkou ti tie peniaze odoberú a vyplýtvajú?
Je treba vstúpiť do nejakej strany a spraviť tam poriadok.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1605
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od classix » 06 zář 2019, 18:25

Mám pocit, že státní rozpočet, zdravotní a sociální odvody, Mýto, daně je jeden a ten samý guláš.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Mio
Redaktor
Příspěvky: 139
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od Mio » 06 zář 2019, 18:56

kenavf píše:
05 zář 2019, 23:32
A ako myslíš že je "rozbiehaná" Tesla? Kedysi dávno som videl na "húsenkovej dráhe" kolotočiara, ktorý keď spúšťal/rozbiehal tú húsenkovú dráhu s deťmi, tak mal takú nádobu s vodou do ktorej ponáral, pomocou špagátu, taký plechový hrebeň a tým ovládal rozbehový prúd toho elektromotora, tam softvér určite nebol. Myslíš že Tesla to má obdobne?
Reduktor je "tvrdý" prevod, ten žiadne rázy netlmí, len prispôsobuje pracovné otáčky(fixným prevodom/stálym prevodom) elektromotora otáčkam nápravy..

Takže je vysoký predpoklad že v Tesle ide signál z pedálu "plynu" do riadiacej jednotky a tá na základe toho vytvorí správne/požadované elektrické napájanie toho motora. A keby sa teslákom chcelo tak tam môžu dať "prúdové obmedzenie" pre prvé desatiny sekundy aby ten diferenciál nebol tak namáhaný, ale to by zase asi nerobilo také efektná rozbehy auta(neboli by také G-čka).
Každý elektromotor pri rozbehu trhne lebo sa dá regulovať až od nejakých otáčok nie od nulových a tým prevodom docieliš to že to trhnutie je menšie lebo to je prevod do pomala ale ty to kľudne rob softverovo :DDD

Jedna z mojich naplní prace je nastavovať stroje kde je 7 - 9 motorov na ktorých sú prevodovky a tie treba vyladiť aby išli plynule pri rozbehu a dobehu mne to nevysvetľuj ako funguje elektromotor alebo kolotoče.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 06 zář 2019, 19:27

Mio píše:
06 zář 2019, 18:56
..
Každý elektromotor pri rozbehu trhne lebo sa dá regulovať až od nejakých otáčok nie od nulových a tým prevodom docieliš to že to trhnutie je menšie lebo to je prevod do pomala ale ty to kľudne rob softverovo :DDD

Jedna z mojich naplní prace je nastavovať stroje kde je 7 - 9 motorov na ktorých sú prevodovky a tie treba vyladiť aby išli plynule pri rozbehu a dobehu mne to nevysvetľuj ako funguje elektromotor alebo kolotoče.
Tak to skusíme trocha inak:
Tesla má motor na 350V.
Čo myslíš trhne keď naň privedieš z napájacieho meniča el.napätie o frekvancii dajme tomu 10Hz a amplitúdou 10V?...netrhne
-potom za 0,02sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 20V
-potom za 0,02sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 20V a 12Hz
-potom za 0,024ekundy zvýšiš tú amplitúdu na 30V a 12Hz
-potom za 0,05sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 40V a 13Hz
-potom za 0,08sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 50V a 13Hz
-potom za 0,1sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 60V a 14Hz
-potom za 0,15sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 70V a 14Hz
-potom za 0,2sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 80V a 14Hz
-potom za 0,4sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 90V a 15Hz
-potom za 0,5sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 100V a 15Hz
-potom za 0,6sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 120V a 16Hz
-potom za 0,7sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 140V a 16Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 160V a 18Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 190V a 20Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 220V a 22Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 260V a 23Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 300V a 24Hz
-potom za 0,8sekundy zvýšiš tú amplitúdu na 350V a 25Hz

Keď sa tie parametre takto plynule zvyšujú tak obmedzíš to "kopnutie" a pri tom máš za 6 sekund 100km/hod.
Samozrejme môžeš dosiahnuť stovku aj za 15 sekund a potom budú tie G-čka ešte nižšie.

P.S. Čím rozbiehaš tie stroje? Dúfam že nie hviezda trojuholník.

Ako si myslíš že to má riešené tá Tesla? Na tom videu rozobraného reduktoru nie je vidieť žiadna mechanická lamelová ani viskozna spojka.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4475
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od skflanker_ » 06 zář 2019, 20:13

Ad staré kolotoče = tam bol použitý "špeciálny" motor s krúžkovým napájaním rotora cez rozbehový reostat.
Viď napríklad https://elektrika.cz/data/clanky/o-moto ... rm=reostat + video

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7615
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od Alchymista » 06 zář 2019, 20:19

ten reostat bol na kolotočoch často "kvapalinový" :lol:

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 1039
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od gandalf » 06 zář 2019, 20:26

A slaná voda.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 09 zář 2019, 22:50

Mio píše:
06 zář 2019, 18:56
....
Každý elektromotor pri rozbehu trhne lebo sa dá regulovať až od nejakých otáčok nie od nulových a tým prevodom docieliš to že to trhnutie je menšie lebo to je prevod do pomala ale ty to kľudne rob softverovo :DDD...
Softverovo to robia aj japonci.
Daisuke Umecu si prosadil ještě jednu specialitu, která jde proti aktuálnímu trendu u elektroaut. Ta jsou díky charakteristice elektromotoru s maximálním točivým momentem od nulových otáček šampiony ve sprintech s pevným startem. Jenže vývojáři Mazdy si myslí, že raketový start s okamžitou frenetickou akcelerací je možná ohromující, při poskakování v městských kolonách a vůbec při běžném užívání vozu (tedy poté, co už jste všem kamarádům, známým a soupeřům na křižovatce ukázali, jak elektromobil frčí) je to spíš na škodu, protože vyžaduje velmi citlivou a soustředěnou práci s pravým pedálem.

A tak má motorový pedál u elektromazdy charakteristiku naladěnou jinak: bezprostředně po sešlápnutí se auto rozjede uvolněněji, asi jako atmosferický benziňák, lineární mocná akcelerace přichází o něco později.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/magazin/mazda ... ntent=main
Alebo myslíš že ten jemný rozjazd urobili nejako inak ako softverom?


Ale inak v tom článku ma zaujala aj iná veta ohľadom Wankelovho motora ktorý tam chcú použiť ako "extender" dojazdu.
Rotační motor měl vždy problém s mazáním a tím pádem i životností. Jenže když se Wankel použije jako generátor elektřiny, poběží v ideálních otáčkách s maximální efektivitou a bez změn v režimu, bude to jiná písnička.
...
U wankela sa vždy udávalo že jeho problémy sú, väčšie tepelné straty spôsobené tvarom spalovacieho priestoru a hlavne problém utesniť spalovací priestor a s tým súvisiaca aj veľká spotreba oleja.
Preto sa divím ako by mu malo v tomto smere, významne pomôcť "práca v stabilných otáčkach" v režime generátor elektriny. :shock:

P.S. Wankel ako APU používa/bude používať? vraj aj Abrams, ale tam som to bral že im išlo hlavne o malé rozmery a účinnosť ich toľko nezaujímala.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1250
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od bacil » 10 zář 2019, 01:17

U wankela je nutné si uvědomit, že jeho záře vyskočila v 70. letech a pohasla na ony zmiňované problémy. Jenže v té době se ještě auta "zabíhala", protože nebylo k dispozici tak přesné obrábění, zatímco dnešní auta už záběh nevyžadují kvůli řádově vyšší sériové přesnosti.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10674
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od QVAK » 10 zář 2019, 02:44

U wankela bylo a je stále největším problémem zatěsnění spalovacího prostoru(díky jeho tvaru) ve všech jeho funkcích(taktech) a zajištění rovnoměrného olejového filmu na jeho stěnách. Proto nemůže ani pracovat ve vyšších tlacích(kompresi) i v přeplňovaném režimu a tudíž je jeho spalování málo účinné.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host