Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11961
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 zář 2021, 10:44

Ano, vtedy bola ale výhoda a aj začiatkom 90tych rokov, že záznamové zariadenia o prekročení povolenej hodnoty boli mechanické, ručička maxima bol posunula ručičkou aktuálneho/okamžitého odberu na hodnotu nového maxima a tam zostala/nevrátila sa.
Keď prišiel kontrolór z rozvodných závodov, tak sa mu dala flaška rumu a on odblomboval okienko a posunul ručičku napäť. Tak sa bojovalo proti odberovým špičkám..rumom. :idea:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49563
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 28 zář 2021, 11:16

Tak to sme mali o hodne horšie - u nás (ZSNP ~1983) na to bol "razítkovací strojček", čo na centrálny povel cez rozvodnú sieť každú štvrťhodinu udrel na papierovú pásku celkovú a okamžitú spotrebu z elektromerov (respektíve strojček sám bol elektromerom).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 29 zář 2021, 12:05

Teda ja som tiež silnoprúdový inžinier so špecializáciou na elektroenergetiku, ale zatiaľ jediné o čom ma mzprx presvedčil, že je geneticky podporovateľ SASky. Pretože jeho vyjadrenia sú v súlade s ich politikou všetko elite a chudobné jelitá nech zdochnú.

Na všetko sa tu za tých 8 strán popísalo upozorňujeme my energetici politikov a aktivistov desať rokov. Už desať rokov sa tu mohlo pracovať na posilňovaní sústav, ako prenosových, tak aj distribučných, prípravy legislatívy, atď. Miesto toho to všetko smeruje opačným smerom. Akurát dnes som videl správu z incidentu z 24.7.2021, kedy sa odpojil Pyrenejský polostrov od Európy. To je tento rok už 3 závažný incident, kde došlo k rozpojeniu jednotnej siete. Ešte minulý rok to bolo niečo nepredstaviteľné. A do toho eurobordelu chceme pripojiť záťaž v rádovo stoviek gigawatov? Poviem vám ako sa to vyrieši. Keď EK narazí na realitu, tak to vyrieši smernicou, ktorá obmedzí ďalšie práva obyvateľov EÚ. Presne ako to posledne urobila s nedostatkom čipov. Proste podľa byrokrata je lajstro tou najsilnejšou zbraňou a univerzálnym riešením na všetko.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17968
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 29 zář 2021, 12:08

:sipka: :tlesk přesný rozbor situace...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 zář 2021, 15:13

Riho, dakujem, vyborne som sa pobavil. :smich:
Bohuzial ta musim sklamat, tvoje vyvody o mojej politickej orientacii su uplne chybne.
Mimochodom, ich nezmysly o vodiku, ako energetickom nosici, vyvraciam tiez na zaklade vypoctov.
Nezamienaj si technicke prepocty o uskutocnitelnosti niektorych veci s nejakym aktivizmom. Ked argumentami vyvraciam technicke nezmysly, neznamena to, ze nieco propagujem, len vysvetlujem, ze je to mozne, nic viac. Ostatne je len tvoja predstava na zaklade projekcie. Ja osobne ziadne elektricke auto nevlastnim, mam dve benzinove, len jazdim na firemnom BEV a obcas na PlugIn hybride. Bateriovy elektromobil vlastni moja zena. Mam teda moznost porovnavat rozne druhy pohonu. Kedze mam na dome aj fotovolticky system, viem, co dokaze priniest a ake to ma synergicke efekty v suvislosti s elektrickymi autami. Neviem, kde pisem o pripajani radovo GW odberov nahle do siete, skus mi to pripomernut.
Aktivizmus je naopak podla mna to, ked niekto o chystanom zakaze PREDAJA NOVYCH spalovacich aut, ktory ma byt aktualny o 14 rokov sa hovori ako o zakaze PREVADZKOVANIA spalovacich aut. Vzhladom na priemerny vek aut, ktory je okolo 15 rokov, je zrejme, ze priemerne auto bude elektricke o takych 30 rokov. Cize plny prechod bude mozno o 50-60 rokov. Dovtedy sa mnohe veci vyriesia a navyse, to uz nebude moja starost, ale necham to na dalsie generacie.
Bohuzial, ked chces usporit, musis do toho aj nieco investovat. Ked na to nemas, musis obmedzit na nejaky cas svoju spotrebu, alebo si zobrat uver. Pokial peniaze prehulis a prepijes, ako znacna cast populacie, potom sa nestazuj. A ked nahodou prestanes, hrozne, znicis stat, lebo ho oberies o dane z alkoholu a tabaku.
Energetika je prirodzeny monopol, ale v oblasti distribuovanej vyroby prevazne pre vlastnu spotrebu, stat robi vsetko preto, aby monopolom pomohol a poskodil vlastnych obcanov. Napriklad, dnes nieje mozne postavit fotovoltiku na bytovych domoch, lebo dodavatel energie nevie/nemoze a hlavne nechce rozpocitat vyrobenu energiu medzi jednotlive byty. Presne tak isto nuti stat a dodavatel tepla odoberat 3-4x drahsie teplo na vykurovanie z centralneho zdroja miesto lokalneho. Preto su naklady na byvanie v bytoch 3-4x vyssie na jednotku plochy oproti vlastnemu domu. Jedina cesta ako z toho von je mat vlastny dom, z toho potom vyplyva potreba dochadzania do prace autom a teda dalsim logickym krokom na znizenie dopravnych nakladov je ta fotovoltika a elektricke auto.
Viac hláv - viac kapusty.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10999
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 29 zář 2021, 15:25

Pokud si postavim/poridim rodinny dum, tak pri dnesnich a hlavne budoucich cenach, minimalne po dobu 30-ti let na nove e-auto nebudu mit penize :idea:

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 29 zář 2021, 15:39

Budeš... Ostatní spoluobčané ti ho ze svých daní ve formě dotací zaplatí...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 zář 2021, 15:50

Pametam si, ze v roku 1987 dostali moji spolubojovnici, co si pocas vojny vyrobili na dovolenke potomstvo, nenavratny prispevok na stavbu domu 150tis. Kcs. Za to sa vtedy dal postavit slusny 200m2 dom.
Ale mne v roku 2000 nikto nic nedal, musel som si zobrat hypoteku, predat byt (ktory som tiez kupil) a byvat par rokov v nedokoncenej stavbe. Robil som viac nez 12 hodin denne a stalo ma to zdravie a 10 rokov zivota.
Viac hláv - viac kapusty.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 29 zář 2021, 15:53

mzprx: Vtip je v tom, že EUhnijní "zákaz prodeje NOVÝCH aut se spalovacím motorem" je v podstatě roven onomu "zákazu provozu aut se spalovacím motorem", jelikož jinak si prodej nových elektročud EUhnije vynutit nedokáže. Věrozvěsti těch zářných zítřků takhle postupují běžně: jakmile někde napíší "můžeš", znamená to "musíš". Běžný člověk si to už umí přeložit...
:mrgreen:

Plíživým způsobem, samozřejmě, alias pomalým vařením žáby: postupným zvyšováním zdanění aut, zaváděním zákazu vjezdu do vnitřních měst mimo elektročudy, dotacemi elektročud na úkor všech ostatních daňových otroků, zdaněním převodu ojetin se spalovacími motory, zavedením všemožných nesmyslných ekonorem a povinných ekokontrol na exhalace, vyšší spotřební daní na paliva, vysokými parkovacími poplatky pro "opravdová auta", ... těch metod, jak provoz aut opravdicky zakázat, je plno.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 zář 2021, 16:16

Ale zvysovanie cien paliva, eko dane a zakazy vjazdu/parkovania su uz dnes, cize nemozu sposobit, ze o 14 rokov nebudes moct pouzivat stare auto.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 29 zář 2021, 16:36

Ale můžou... A způsobí... Stačí ty ekodaně zvednout, zákazy rozšířit, plošně zavést zákazy vjezdu vozidel se spalovacími motory (s čím fanatičtí ekoteroristé mávají již nyní), etc... A k tomu tihle zelení fašisté směřují mílovými kroky...
Při vší úctě, tvrzení, že zákaz prodeje automobilů se spalovacím motorem není zákazem provozování automobilu se spalovacím motorem je na úrovni památného projevu A. Zápotockého "naše měna je pevná a měnová reforma nebude, všechno jsou to fámy, které šíří třídní nepřátelé"...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10999
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 29 zář 2021, 16:57

mzprx píše:
29 zář 2021, 15:50
Ale mne v roku 2000 nikto nic nedal, musel som si zobrat hypoteku, predat byt (ktory som tiez kupil) a byvat par rokov v nedokoncenej stavbe. Robil som viac nez 12 hodin denne a stalo ma to zdravie a 10 rokov zivota.
Ale byla/zatim je moznost koupit auto za 5-10.000 CZK, kde nejvetsi hodnota auta je 2 roky platna STK, a s takovym autem jezdit z dediny do prace, na nakupy. Pokud STK propadne, nebo se auto stane nepojizdne, tak se odveze na srotiste a koupi se dalsi.
To je u novych e-aut vzhledem k cene nemozne, u starych, ojetych e-aut vzhledem k cene baterii taky nemozne, nehlede na to, ze trh s ojetymi e-auty neni vytvoren.

Dalsi vec, o ktere se nijak moc nemluvi, jsou ekonomicko-socialni dopady.
Jak se bude kompenzovat vypadek spotrebni dane za pohonne hmoty ?
E-auta jsou jednodussi, k jejich vyrobe nebude treba tolik lidi. Co s nima ? Rekvalifikace na programatory ?
E-auta jsou jednodussi, nebude treba tolik servisu, nebude treba tolik servisaku. Co s nima ?
E-auta negeneruji emise. Co s lidma a vybavenim STK ?
Co s lidma co bydli v nedokoncene stavbe pod hypotekou, kteri na e-auto mit nebudou a verejna doprava spis nefunguje nez funguje ?
Pokud nebude mobilita, nebude na splaceni hypotek.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 zář 2021, 20:12

Ale tu moznost ti nikto neberie, stale je to najlacnejsia moznost dopravy, ktorej nove auta nemozu konkurovat. Minule som videl u znameho v autobazari pojazdnu Feliciu za 130,- EUR, co bola este vizualne v celkom dobrom stave. Zobrali si ju filmari na podpalenie... Len sa musis uspokojit s nizkym vykonom, trasenim, hlukom a smradom. Ale stale lepsie, ako cakat v zime na autobus. Lebo zakaz sa bude tykat len novych aut.
Tvrdit, ze neexistuje trh s ojazdenymi elektroautami je velmi odvazne. https://www.autobazar.eu/hladaj/?fuel=5
Trh je umerny ich poctu.
Ludia sa ich zbavuju nie z dovodu poruchy alebo opotrebenia, ale preto, ze dojazd a ostatne parametre sa vylepsuju rychlo a ti, co ich kupuju su vo velkej miere nadsenci, co chcu mat stale nejaku novinku. Baterie vydrzia dost, treba rozlisovat medzi poruchou a opotrebenim. Kedze clanky su zapojene serioparalelne, ked odide jeden(porucha), prejavi sa to po nejakom case ako opotrebena bateria, ale je to zvycajne len jeden-dva clanky, co je lahko opravitelne. Len to nesmies dat robit niekomu, co vie len vymienat diely bez rozmyslu. U spalovacich aut je to to iste, ked sa dostanes do ruk vymienacovi, postupne ti vymeni pol auta, kym poruchu nahodou odstrani. A to si si uz mohol za tie peniaze kupit druhe.
Ako kompenzovat spotrebne dane z alkoholu, tabaku alebo pokuty za rychlu jazdu? Ved cena krabicky cigariet sa rovna asi cene benzinu potrebnemu na priemerny denny najazd. A mnohi bez problemov pustia hore kominom denne dve krabicky.
Dnes je nedostatok kvalitnych remeseknikov, takze pre ludi znalych a ochotnych manualnej prace sa praca najde. Ja standardne nosim v aute priklepovu vrtacku... :-)
Viac hláv - viac kapusty.

Hobol
Redaktor
Příspěvky: 244
Registrován: 19 úno 2017, 21:19

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Hobol » 29 zář 2021, 20:25

Za 15let mi nikdy neklekl motor nebo převodovka. Vždycky něco jiného, např. Kulový čepy, ložiska, silentbloky. hadice, různá čidla, ovládaní oken a dveří, brzdy, ABS, airbag, atd, atd. To všechno má i elauto, takže automechanici žádný strach o práci, akorát místo dopravního čerpadla benzínu se budete muset naučit opravovat vadný články v bateriích, abyste udrželi elauta v provozu i po 8. roce života baterek.
STK budou dělat to co dělají, Brzdy, světla, zavěšení a řízení atd. Místo emisí budou dělat revize elektrozařízení a jiná specifika elauta. místo rezatých benzínových trubek budou prohlížet kabeláže a baterky.

Hobol
Redaktor
Příspěvky: 244
Registrován: 19 úno 2017, 21:19

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Hobol » 29 zář 2021, 20:53

Elauta jsou zatím na úrovni kočáru do kterého někdo namontoval motor. Vycházejí z koncepce současných aut. Již dochází k určitý změnám, ale je to stále málo. Mělo by dojít k sendvičové konstrukci, kvůli tepelným ztrátám. (topení a klimatizace) a taky kvůli požární bezpečnosti. baterky by neměli být pod celým autem, ale v bloku, který bude splňovat bezpečnostní předpisy, které budou specifické, a budou se vyvíjet, tak jak se vyvíjely předpisy pro auta benzínová. budou se zmenšovat okna, zadní asi nebude, nahradí ho kamera. Dobíjení se asi trochu zlepší, ale u aut která budou potřebovat větší dojezd by se baterky měly vyměňovat, a baterky dobíjet mimo auto v době kdy bude levná elektřina, nebo mimo špičky. U dodávek, autobusů a nákladních aut to bude asi nutnost. Proč by po 4 hodinách jízdy měl stát autobus 8 hodin u nabíječky, když bude stačit, aby tam stáli jen baterky. Nechme to uzrát.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 29 zář 2021, 21:33

Mzprx, takže síce propaguješ elektromobil, ale sám ho nevlastniš. Máš 6,2V8 benzín, ak sa nemýlim. Svoje skúsenosti hodnotíš na základe prideleného SMV. Vieš, moja známa dostala od firmy 15 ročného favorita a tvrdila, že v živote nemala lepšie auto. Žiadne náklady na kúpu, žiadne starosti s údržbou, poistkou, firemnou kartou platila palivo, nikto nepočítal kilometre. Ale to neznamená, že by som si kvôli jej názoru kupoval 15 ročné škodovky.
Najprv si ten elektromobil kúp, prevádzkuje ho a po 6tich rokoch nám napíš svoj názor, či tie peniaze za to stáli. Pretože o peniaze ide vždy až v prvom rade. A v rámci priblíženia sa reálnemu obyvatelovy si zober hypotéku na 30 rokov, kúp si za ňu byt zo splátkou 300+eur, na mesiac si vyčleň nech nežerem 1200 eur a až potom si kúp ten elektromobil.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 zář 2021, 23:14

Ked si pre firmu klucovy zamestnanec, mozes si vybrat auto ake chces (len nesmies mat lepsie ako sef) v danej cenovej kategorii.
A kedze to elektricke auto stalo rovnako ako bezna oktavka v trochu lepsej vybave, tak som sa rozhodol, ze to vyskusam. Bud si isty, ze som firme vyprodukoval za ten rok minimalne 10x viac, nez to auto stalo. Ze je to vcelku bezna prax viem aj od zakaznikov, jeden si napriklad moze raz za 4 roky vybrat auto triedy A6 do 50 tis. EUR. Len nesmie mat A8, to je vyhradene pre jeho sefa.
A pokial existuje BSM, tak elektricke auto vlastnim a prevadzkujem. A myslis ze kto to auto manzelke kupil a myslis, ze by som jej ho kupil, keby som nebol presvedceny, ze sa mi to vyplati? Nejde len o to dopravit sa z bodu a do bodu B, ale aj ako pohodlne a lacno sa tam dostanes. Pokojne mozem postavit na nastartovany motor mincu na hranu ako v RollsRoyce V12. :mrgreen:
Hypoteku som mal, platil som 25tis. Sk mesacne. Dakujem, uz dalsiu nechcem.
Ja nic nepropagujem, ja len vyvraciam technicke povery a nepravdive informacie. Mne terajsi stav, ked je elektrickych aut malo, vyhovuje.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8203
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 30 zář 2021, 08:24

Ja som mal to tiež tak. Firemny passat pre seba a manželke som kupil za vlastne Polo. Vozila sa nejakych 5 rokov a potom zistila, že vlakom je to rychlejšie a pohodlnejšie. Dal som Polo synovi a ten sa o nič nestral a zadrel motor. A tak som kasne Polečko (manželka sa o neho starala, takže vo vnutri bolo ako nove a nebolo nikdy buchnute) s diskami Enkei predal za 300 ečeiek (tolko stal jeden ten disk). Teraz nam stači jedno auto.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8683
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od IgorT » 30 zář 2021, 09:08

mzprx píše:
29 zář 2021, 15:50
... ze v roku 1987 dostali moji spolubojovnici, co si pocas vojny vyrobili na dovolenke potomstvo, nenavratny na stavbu domu 150tis. Kcs. Za to sa vtedy dal postavit slusny 200m2 dom.
Ale mne v roku 2000 nikto nic nedal, musel som si zobrat hypoteku, predat byt (ktory som tiez kupil) a byvat par rokov v nedokoncenej stavbe. Robil som viac nez 12 hodin denne a stalo ma to zdravie a 10 rokov zivota.
243303032_2992470664400542_8640132320801191132_n.jpg
mzprx píše:
29 zář 2021, 15:50

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 30 zář 2021, 14:14

Mzprx, to nie je vyvracanie technických bludov, ale vyvracanie sedliackého rozumu a nahrádzanie aktivistickými bludmi. To že si šéfovi zarobil na elektromobil, ktorý ti kúpil je bezpredmetné, ak si bežný roboš nebude môcť zarobiť toľko, aby si ho kúpil sám. Už len preto, že tvoj šéf si tebou užívaný elektromobil odpísal do dvoch rokov na daniach a ešte získal dotáciu.
Si proste vládca v Slonovinovej veži a netušíš čo je život a čo trápi bežných ľudí.
A k tomu technickému. Ty sa tu rozplývaš nad nad odberom 2 kW, mne vstávajú vlasom dubkom, keď si to vynásobím 10 tisíckami na stredne veľké mesto len pri osobákoch a keď do toho započítam autobusy, ťažkú techniku, dodávky deliverových služieb, či zvýšený odber trakčných vozidiel, keďže sa tí čo na to nebudú mať, budú musieť presunúť z ciest na koľajnice, tak my vychádzajú čísla pri súčasnom stave európskej energetiky ako nereálne. A to vidím aj do legislatívy ktorá sa v Bruseli ešte len pripravuje. A proti tomu je terajšia bublina s povolenkami, ktorá vystrelila ceny elektriny do nekonečna, iba ľahkou nepríjemnosťou.
Ale mám aj na to riešenie. Zrušiť rovnú daň, zaviesť progresívnu až do 90% pre najbohatších bez možnosti ulievať majetok do daňových rajov a vybraté peniaze vraziť do dotácií na elektromobilizmus a rekonštrukciu infraštruktúry.

Odpovědět