Sice se říká, že opakování je matka moudrosti, ale nic se nemá přehánět...

Tak prečo sú na tých grafoch tie nočné poklesy o 2000MW keď je to liché, a deje sa to každý deň, počas celého roka. To si akože naši elektrikári len tak čmárajú grafy?
Výstavba pilotní linky eWayBW je hotová, a tak v Bádensku-Württembersku začali s pravidelným testovacím provozem. Po úspěšném dokončení přípravných prací, které zahrnovaly mimo jiné realizaci testovacích a seřizovacích jízd a školení hasičských jednotek, záchranných složek, provozního personálu a řidičů, je možné trolejový systém určený pro elektrická nákladní auta odzkoušet přímo v terénu. Informovalo o tom německé ministerstvo dopravy.
Pro zahájení pravidelného provozu jsou k dispozici dva nákladní vozy s trolejovým vedením od společnosti Scania. Do poloviny října se přidají další tři vozidla. Cílem pilotního projektu je elektrický provoz hybridních nákladních vozidel s trolejemi za účelem rozšíření předchozích znalostí z této oblasti.
Další technologie pro srovnání
Celkově najedou trolejové vozy více než sto tisíc kilometrů za rok. Během tří let skutečného provozu ale nebudou v provozu jen náklaďáky s trolejemi. Aby bylo možné výsledky později porovnat, použijí se i další alternativní pohonné technologie. Patří k nim i nákladní automobil na vodíkové/palivové články od společnosti Iveco Nikola a nákladní automobil na biometan od firmy Iveco.
Kromě toho se otestuje také bateriový elektrický nákladní vůz se sběračem a čistě bateriový nákladní vůz společností Daimler AG a IVECO či vozidla na syntetická paliva. Budou tak zastoupeny všechny v současné době slibné pohonné technologie pro silniční nákladní dopravu šetrnou ke klimatu.
„Můžeme dosáhnout maximálního využití testovacích vozidel, a tak znovu zdůraznit náš cíl, kterým je prosazení technologie trolejového vedení pro silniční nákladní dopravu jako součást terénního testu. Jsem proto velmi rád, že po čtyřech letech příprav konečně začíná běžný nepřetržitý provoz,“ uvádí ministr dopravy Winfried Hermann.
Provoz a monitorování
Výstavbu trolejového vedení měla na starosti regionální rada v Karlsruhe. Samotný provoz řídí středisko mobility Bádensko-Württembersko, které je součástí regionální rady v Tübingenu. Projekt je zároveň vědecky monitorován – v čele výzkumného konsorcia eWayBW stojí Fraunhoferův institut pro výzkum systémů a inovací.
O provozní řízení systému se stará Netze BW. Elektrotechnické monitorování se provádí prostřednictvím síťového řídicího centra North v Heilbronnu, údržby a servisu systému na místě provozním servisem Netze BW v Ötigheimu, který se nachází v bezprostřední blízkosti systému eWayBW.
Veřejná podpora projektu
Celkové náklady na projekt se pohybují kolem 28 milionů eur. Zahrnují jak plánování, stavbu a provoz, tak i doprovodný vědecký výzkum. Celkem 26,4 miliony na projekt přispělo ministerstvo pro životní prostředí, ochranu přírody a jadernou bezpečnost prostřednictvím programu financování na obnovitelná zařízení.
Vlastní státní příspěvek se pohybuje okolo 1,6 milionu eur. Stát má rovněž zájem na účasti na výzkumném projektu a na propagaci inovativních technologií.
Další vývoj technologie trolejového vedení pro nákladní silniční dopravu ministerstvo podporuje již řadu let. Do roku 2024 plánuje zafinancovat celkem tři úseky. Kromě projektu eWayBW v Bádensku-Württembersku běží také projekty ELISA a FESH na dálnicích v Hesensku a Šlesvicku-Holštýnsku. Kamiony s trolejovým vedením zde působí již od roku 2019. Na všechny tři projekty chce ministerstvo přispět celkově asi 103 miliony eur.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/drah ... eps-175238Poslední otázka. Váš osobní odhad, jak se zvedne cena elektřiny pro české spotřebitele do roku 2030?
Nebudu takový odhad dělat, protože některé služby nakupujeme a nemohu trhu sdělovat naše očekávání. Ale pokud chceme mít opravdu zelenou energetiku, novou energetiku, tak v horizontu desítek let do ní prostě budeme muset hodně investovat. Energetika, jak ji známe, vymizí. Budeme muset daleko přesněji zvažovat, kdy si jaký spotřebič zapneme. Budeme se chovat daleko šetrněji, zvažovat, jestli budeme péct nebo prát v době špiček. Přijdou dynamické tarify, v nichž bude elektřina v době špiček dražší. To je jedna z podmínek pro novou energetiku
To počítaš v celej Europe?
Total net electricity generation in the EU was 2 780 TWh in 2019.
Podtržítko som prepísal na bodku ale i tak mi to píše že adresa neexistuje. Ako sa to dá otvoriť?
Kód: Vybrat vše
zpravy.
Kód: Vybrat vše
https://www.seznamzpravy tečka cz
Ted se dívám, že jsem zaměnil gigawaty za terawaty, tak se omlouvám. Výpočty jsou ale v pořádku. Vycházel jsem z tohohle grafuAlchymista píše: ↑27 zář 2021, 21:13Alebo si tu niekto príšerne pletie terawatty a gigawatty a vychádzajú mu z toho hovadiny...
Tak doufám, že jsem to napsal už dobře a omlouvám se za nepřesnosti minule.Denní spotřeba je asi 8500*24 = 206 GWh. Modrá plocha je asi 1/10 celodenní spotřeby. A tedy asi 20 GWh.
Pokud nabijí auto na 20 kWh => dojezd asi 100 km. Tak 20 000 000 000/20 000 = 1 000 000 aut co je maximum co jde nabít na noční proud a to jen pokud bude inteligentní nabíjení a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.
Pokud započítám 15% ztráty při nabíjení el aut tak maximum aut nabíjených na noční proud je jen 850 000 aut při optimálních podmínkách a jen s dojezdem do 100km.
Pokud by mělo být vic aut tak bude potřeba výstavba 4 x 1000 MW bloků. To je asi 4 000 000 aut při optimálním celodenním nabíjení.
Jeden blok vyrobí asi 1 000 000 000 * 24 = 24 GWh. A to je kapacita pro max 1 000 000 elektroaut při optimálním nabíjení.
Ale podľa tých spotrieb benzínov a nafty, pri priemernom nájazde 15000km vychádza denný priemer 47km a spotreba na deň 7,5kWh na auto. Takže dobiješ cca trojnásobok toho čo si vypočítal.Pokud nabijí auto na 20 kWh => dojezd asi 100 km. Tak 20 000 000 000/20 000 = 1 000 000 aut co je maximum co jde nabít na noční proud a to jen pokud bude inteligentní nabíjení a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.
Auta nabudú "dobíjané na 20kWh" ale budú "dobité o 20kWh 7,5kWh"(napríklad zo 70kWh na 77,5kWh)(to čo spotreboval ten deň na cestu do práce a späť si znova doplní na pôvodný stav nabitia).a auta budou nabíjeny jen na 20 kWh.
1) Podle tohohle je průměrný nájezd za rok kolem 20 000 km tedy průměr je kolem 55 km/ den.kenavf píše: ↑28 zář 2021, 02:02
Auta nabudú "dobíjané na 20kWh" ale budú "dobité o 20kWh 7,5kWh"(napríklad zo 70kWh na 77,5kWh)(to čo spotreboval ten deň na cestu do práce a späť si znova doplní na pôvodný stav nabitia).
Takže stávajúce elektrárne a stávajúca distribučná sieť vedúca do ulíc k RD a bytovkám by v rámci tých nočných režimov bola schopná dobiť 2 až 3miliony aut. Problém by bol len s tými nabíjačkami na parkoviskách pred bytovkami(teraz je s parkovaním všeobecne problém).
Ale priemer je reálny údaj, preto existuje obor štatistika. Ak niekto jeden deň najazdí 350km tak je "statisticky dokázano" že niekoľko ostatných áut vôbec nevyrazí na cestu(mne niekedy stojí auto doma aj päť dní). Preto to porovnanie podľa reálneho ročného predaja benzínu a nafty. Takže až niekto v ankete nahlási že nabehal 15000km alebo 20000km za rok tak ich celková spotreba palív ukáže ako je to v reále. Takže niekto pred tým sídliskom bude potrebovať dobiť 350km a niekoľko ľudí nebude potrebovať dobiť nič. V priemere budú potrebovať dobiť 47km. Náhodnému problému preťaženia z náhodného skumulovania požiadaviek na dobitie musí zabrániť to inteligentné dobíjanie.Ale nejde brát průměry, ale reálné data. Někdo ujde za den 350 km a bude potřebovat dobít za noc vše.
Ale to je u nás už bežná záležitosť, ale týka sa to zatiaľ len firiem a závodov. Neviem teraz koľko je pokuta za prekročenie maximálneho odberu o 1kW aj na dobu 15 minút(nad dohodnutú/povolenú hranicu), kedysi to tuším bolo 750 korún(údaj pred 25 rokmi). Elektrické vedenie to zvládalo ale vyrábalo to odberové špičky v sieti tak boli za to vysoké pokuty. Ale to sa bežných obyvateľov ešte netýka. Týka sa to akurát tých čo majú nizky a vysoký tarif elektriny..to je ten Spitzenglättung(9:00 až 11:00; 16:00-18:00) ktorý sa používa u nás už desiatky rokov. Vo firme sa tak napríklad muselo zorganizovať že veľké stroje prišiel spustiť niekto o 20 minút pred začiatkom rannej smeny aby ho náhodou nespustil niekto v dobe keď už ostatní robotníci začali robiť s teplovzdušnými pištoľami a ohrevmi(cca 200+ks teplovzdušných pištolí, 100+profi šijacích strojov).
To bolo už aj za socíku, odberové stupne boli vyhlasované v pravidelnom čase v rozhlase - a podobné záležitosti.