Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 25 led 2021, 13:47

:sipka: A teraz babo raď. Vyrábať akumulátory pre potreby regulácie, alebo pre potreby príčiny regulácie? Budeme z akumulátorov robiť LERy (limited energy reservoir), lebo nič iné nám ekomozgy nedovolia, alebo ich budeme pchať do elektroáut, lebo nám nič iné ekomozgy nedovolia? Obyčajný mozog by z toho dostal schyzofréniu. Ale nie ekomozog.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10999
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 26 led 2021, 13:47

Výrobce elektromobilů čekají žně, Biden chce modernizovat federální flotilu
Americké výrobce elektromobilů včetně největšího výrobce elektromobilů – společnosti Tesla čekají v příštích letech velké zakázky na dodávky vozů přímo pro americké federální složky. Jen pár dní po nástupu do své funkce totiž americký prezident Joe Biden oznámil, že chce současnou flotilu federálních vozidel nahradit elektromobily.

Nové zakázky pro americké automobilky by tak měly být opravdu rozsáhlé, jelikož vozový park osobních i užitkových vozidel, které spadají pod federální vládu činí něco přes 645 000 vozidel. Hlavní podmínkou u nových vozidel tak bude, aby jejich kompletace probíhala přímo ve Spojených státech amerických.

Modernizace by se tak v následujících letech mohla dočkat mnoha úřadů mezi nimiž bude i americká federální pošta. Ta má ve své správě více jak 225 000 poštovních vozů přičemž většinu z nich už by opravdu bylo potřeba nahradit.

Mimo pošty se ale dočká výměnu za elektrické vozy i 245 tisíc civilních vozů úřadů a 173 tisíc vojenských vozidel.
https://energozrouti.cz/z/vyrobci-elekt ... 2101261229

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 led 2021, 13:59

:sipka: tak to bude ešte veľmi zaujímavé, ako sa taká zmena autoparku popíše na i beztak biednej funkčnosti federálnych služieb. Zvlášť v zime.
A tiež - čo na to povie americký energetický systém, ktorý je už teraz v niektorých štátoch výrazne preťažený.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 led 2021, 14:23

Nerieš jadrové zbrane, na "znebojaschopnenie" takej "armády na baterky" postačí dobrá puška na poškodenie veľkých transformátorov - ako vo Venezuele.
Keď napríklad elektrický vysokozdvižný vozík nevyvezie bomby zo skladu, je celá letecká základňa akurát tak na ozdobu...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10999
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 27 led 2021, 18:10

Francouzům téměř došla elektrika: Špička ledovce ukazuje problém elektromobility
Nástup prvních vážných mrazů ve Francii odhalil vážný problém s kapacitou místní elektrické sítě. Zvýšená spotřeba obyvatel vyvolaná velkou zimou totiž zatížila elektrickou rozvodnou síť až na hranici své kapacity. Informoval o tom magazín Caradisiac. Svou roli přitom sehrály i elektromobily se zvýšenými nároky na elektriku během venkovních mrazů. Jak okamžitě zdůraznili odborníci na energetiku, štěstím je, že po francouzských silnicích zatím jezdí jen poloviční počet elektrických aut, než zněly původní francouzské předpovědi na rok 2020. V současnosti totiž tvoří elektromobily pouze 1,1% francouzského vozového parku, vláda však na rok 2020 předpověděla 3% zastoupení. Kdyby se předpovědi naplnily, Francie začátkem ledna 2021 zcela “zhasne”.

Zástupci přenosové soustavy RTE proto přišli s doporučeními pro občany, jak se chovat, aby se Francie vyhnula blackoutu. Některé jsou přitom dost absurdní, RTE je však myslelo skutečně seriózně a jen dokreslují, v jaké vážné situaci Francie byla. Řešením mělo být údajně skromnější vytápění domácností a společností (lidé si zkrátka měli ubrat z interiérové teploty), dalším zajímavým doporučením bylo i mazání přebytečných mailů, které zatěžují externí servery se zbytečně vysokou spotřebou elektrické energie. RTE varovala lidí dokonce i před nabíjením mobilních telefonů v dopoledních hodinách a v době od půl šesté do deváté večer.

Podle statistik RTE roste během mrazů spotřeba elektrické energie o celých 70%. Řešením by měl být zaběhnutý systém V2G, což je vlastně připojení elektromobilů na veřejnou rozvodnou síť, kde by mohli vykrývat energetické špičky a energii do sítě v případě krátkodobé potřeby naopak dodávat. Zatímco tento systém nefunguje, i RTE přiznala, že bude muset regulovat nabíjení elektrických aut. A ať je už reálná situace kolem množství elektrické energie dostupné v rozvodných sítích EU jakákoliv, jisté je jedno – elektriky máme málo už i při současném stavu elektromobility. S rostoucím množstvím elektrických aut v reálném provozu se tento problém bez nových zdrojů “čisté” elektrické energie rozhodně tak brzy nevyřeší. Mnozí odborníci spíše upozorňují na fakt, že z elektrické energie se stane méně dostupná a drahá, jednotlivými vládami dotovaná komodita.
https://www.autojournal.cz/francouzum-t ... 2101271705

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17968
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 27 led 2021, 23:12

Pro odlehčení - jedna elektrokára...
.
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1920
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 27 led 2021, 23:21

Reseni? V CR strilet ekofasos na potkani, poradne posilit prenosovou soustavu a postavit par dalsich bloku toho fujky fuj jadra.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 27 led 2021, 23:32

Prenosova sustava je silná dosť, miestna spotreba a výroba sú bezproblémové. Absolutný problém sú ale neregulované a "politicky neregulovateľné" cezhraničné toky do Rakúska a Nemecka.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1920
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 28 led 2021, 00:12

Proto to posileni soustavy - aby se nas prebytecny vykon dal posilat treba az do Zabostanu.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3603
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 28 led 2021, 07:44

skor by som sa zemeral na "spickove" zdroje a ciastocne zdroje stredu nez zdroje zakladneho pasma. V pomerne kratkej buducnosti to moze by slusny biznis. A cim viac zelenych, tim lepsie.
Ako idealne mi pridu precerpavacky ktore by kupovali lacnu elektrinu zo zeleneho zahranicia a predavali drahu spickovu do zahraniacia.
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11961
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 led 2021, 11:30

Tomas BB SK píše:
28 led 2021, 07:44
...
Ako idealne mi pridu precerpavacky ktore by kupovali lacnu elektrinu zo zeleneho zahranicia a predavali drahu spickovu do zahraniacia.
Zrealizovať v dnešnej dobe prečerpávačku je Sizyfovský problém, rev aktivistov by bol neskutočný a máloktorý politik by sa do toho pustil.
A podľa tvojho konceptu by "nákup z vonka a predaj von" bol len o kšefte, ale mi potrebujeme riešiť svoj problém(keď už obetujeme tie krajinné zásahy do prírody). Nevyváženosť prenosovej sústavy nech si riešia nemci a rakušáci medzi sebou, svojími prečerpávačkami. Na našej hranici(resp. českej) by mal byť veľký "odpojovač" a v prípade problému sa odpojiť a nech si to riešia sami.
Podobné podpásovky robia rakušáci pri likvidácii odpadov. Tvária sa ekologicky, ale denne lifrujú desiatky plných kamionov domového odpadu do českých a slovenských cementární. Prečo si to nespalujú doma. Každý nech sa stará o svoj bordel.
Kto problém vyrobí nech si ho aj rieši a nie ho outsorsovať na niekoho iného. Naše cementárky nech spalujú náš spaliteľný odpad a nie že ten sa zahŕňa do zeme. Tak isto aj prečerpávačky majú riešiť v prvom rade náš problém pretože ich nemáme nadbytok.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16727
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 28 led 2021, 11:41

:sipka: Pro všichni místo přečerpávaček, budují mega, super baterie. Kde energijí uchovávají. Nikdo nehledí na to co s těmi bateriemi bude za 10-20 let. :wink:
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 28 led 2021, 13:27

a to sú "vysoko prezieravý" politici. Bežný politik vidí priemerne na štyri, takzvaný prezieravý na päť-šest rokov vopred...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od k42 » 28 led 2021, 13:39

To mi zní jako přilišný optimismus. Dle mých zkušeností běžný politik vidí akorát tak do předání provize, což bývá obvykle "zítra", jinak se věnuje něčemu jinému a zapomene. Prozíravý politik vidí do příštích nominací (protože pozice na kandidátce rozhoduje, volby nerozhodují). Politik s viděním na 4-6 let, ne-li déle, existuje jen v pohádkách pro voliče s těžkým mentálním postižením a percepční poruchou ve vnímání reality, v praxi žádný takový není. Pokud tedy ano, jde zajisté o Putina nebo "Xi", těm se ale neříká politici, nýbrž diktátoři nebo ještě hůře.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 29 led 2021, 12:03

Tomáš, s prvou vetou viac menej súhlas. S druhou nie. Prečerpávačky sú prakticky kusovky závislé na reliéfe krajiny a dostupnosti vody. Paroplynku postaví Siemens na kľúč za dva roky, čo už by spadalo do zorného uhla prezieravého politika. Česi aj poliaci si na nemecké hranice linky postavili pfaseshiftery, tak ak by bol naozaj prúser, tak vedia odkloniť výkon na Rakúsko. Pre mňa by bolo riešením, ak by každý obnoviteľný zdroj, ktorý sa chce pripojiť do sústavy mal povinnosť postaviť 100 % zálohu vo výkone v podobe stabilného zdroja, napríklad dieselakregátmi, či pri veľkých veterných parkoch práve tou PPCčkou.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 29 led 2021, 12:36

https://roklen24.cz/prave-se-stalo/pise ... w-stojany/
Písek přechází na elektrobusy. Má pět dobíjecích stanic a dva ultrarychlé 170kW stojany
Městská hromadná doprava v Písku kompletně přechází na elektrický pohon. Pětice nových elektrobusů má zázemí v areálu o sedmi dobíjecích stanicích, který dodala na klíč společnost ČEZ ESCO. Obnovou vozového parku MHD naplňuje město na řece Otavě svou strategii Smart Písek. ČEZ v Písku podporuje již delší dobu také individuální elektromobilitu, provozuje zde celkem tři rychlodobíjecí stanice.
Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice provozující MHD v Písku si vybrala ČEZ ESCO k realizaci areálu dobíjecího zázemí pro flotilu pěti nových elektrobusů typu SOR EBN 11 a EBN 8. Doplňování energie v akumulátorech nových e-busů zajišťuje stejný počet dobíjecích stanic o výkonu 44 kW a také dva ultrarychlé stojany s výkonem až 170 kW.

„Písek se posunuje mezi města s ekologickou veřejnou dopravou pro 21. století. Nová flotila elektrobusů je jednoznačně šetrnější k přírodě a městu přinese i výrazné provozní úspory. Věříme, že ekologické vozy ocení písecká veřejnost i návštěvníci města,“ říká Eva Vanžurová, starostka Písku.

„Elektrobusy v Písku jsou realitou. Jsme moderní dopravce, který využívá moderní technologie a věří v ně. Veřejná doprava je právě tím odvětvím, které musí jít příkladem v používání ekologicky šetrných technologií. Jsme rádi, že městskou dopravu v Písku můžeme provozovat elektrobusy, které lze v současně době považovat za jedničku ekologicky úsporných vozidel. Vladimír Homola, generální ředitel společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice.

„Služby ČEZ ESCO pro bezemisní hromadnou dopravu vnímám jako důležitou součást rozvoje měst a praktické naplňování konceptu smart řešení. V Písku již ČEZ ESCO dlouhodobě působí v rámci úspěšného projektu energetických úspor formou EPC, rádi tak přidáváme další „díl“ do mozaiky čistého a příjemného města pro život. Vedle technologie k napájení a kompletních servisních služeb pro sedmičku dobíjecích stanic zajistíme i osvětlení části areálu,“ doplňuje za ČEZ ESCO generální ředitel Kamil Čermák.

Zatímco pětice standardních stanic zajišťuje především noční dobíjení a balancování trakčních baterií, pro podporu vyššího denního nájezdu slouží dvě rychlodobíjecí stanice. Ty zvládnou dobít elektrobusy během jedné až dvou hodin na kapacitu postačující k dokončení turnusového oběhu. Součástí řešení z dílny ČEZ ESCO je také nově vybudovaná trafostanice připojená k distribuční síti vysokého napětí, která celý areál napájí. Kontrakt je realizován na klíč formou garantované služby po dobu 5 let.

ČEZ v jihočeském regionu buduje také infrastrukturu nutnou pro rozvoj elektromobilů. Aktuálně zde funguje 10 veřejných rychlodobíjecích stanic o výkonu 50 kW schopných doplnit většinu kapacity baterie e-auta v řádu desítek minut. Vedle tří stojanů v krajské metropoli Českých Budějovicích je stejný počet stanic právě v Písku a po jedné v Třeboni, Soběslavi, Prachaticích a Vimperku. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách. Celkově provozuje ČEZ v České republice momentálně více než 270 veřejných dobíjecích stanic. Aktuální mapa lokalit s dobíjecími stanicemi a komplexní set informací je k dispozici na www.elektromobilita.cz
Autobus na päť rokov :smich: :nahlavu:
QVAK píše:V Praze se tyto elektrobusy zkoušely(např. linka 213) v provozu před 3-4 roky a s velmi nevalným úspěchem. V provozu na lince vydržely 4-6 hod. oproti nabíjení 8 hod. 40% vypravených se do garáží vracela na tyči(nebyly schopny za silného provozu ani vlastní silou se dopravit k nabíječce). Deklarovaných 8 hod. v provozu vydržely pouze v noci kdy byly schopni svého optimálního provozu. Tak celou zkušební kompanii o 5ks (-1 který v Praze shořel) přemístily do Ostravy kde jako nebezpečné zkoušky ukončili (2 shořely). Že by zbytek těchto hokus pokusů dojížděl na jihu Čech?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11961
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 29 led 2021, 15:11

Namiesto jedného dízel autobusu musia kúpiť dva alebo tri elektrobusy.
Bomba kšeft.
:blbec:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49562
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 29 led 2021, 15:34

Čo to dva-tri kusy, ale každé tri-štyri roky v nich meniť baterky, to je ten správny kšeft.

BTW - prečo že asi vyhynuli rovnako ekologické trolejbusy?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11961
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 29 led 2021, 16:30

Brusel nemá na ne tabulky a fondy.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1920
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kozlus » 29 led 2021, 17:23

Trolejbus je neco stareho, overeneho a opravdu fungujiciho. Na tom se nedaji tocit granty na vyzkum a podporu vyroby a zavedeni do provozu.

Odpovědět