https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdvAktualizace softwaru se budou provádět na dálku jako v mobilu. Převratem bude doplňování výbavy na dálku – všechna vyrobená auta budou mít z pohledu „hardwaru“ většinu prvků, ovšem odemykat se budou softwarově podle toho, jak je zákazník bude chtít, třeba vyhřívání zadních sedadel jen na zimu. Výhoda to bude pro další majitele, ti si budou moci přikoupit věc, kterou původní uživatel nechtěl.
Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10999
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Škoda představila velké elektrické SUV. Enyaq startuje cenou nad milionem
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3409
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak to je panečku výhoda. Koupím si auto za mega a polovinu nainstalovanejch fičur nemusím využívat. Kolik by stálo, kdyby je tam nenamontovali? 700 000, nebo 995 000? Tohle nepochopím. Když si kupuju auto, kupuju je pro sebe, ne pro potenciálního dalšího uživatele, proto si vyberu variantu podle svých preferencí a podle své peněženky. Koupit auto nacpaný elektronikou, z níž je polovina blokovaná, to se vyplatí. 

-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11963
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Takže tie komponenty sú v aute už zabudované a pri prvom predaji už muselo byť auto i tak so ziskom predané a ten ďaľší majiteľ keď si to zaktivuje tak je to len bonus/poplatok pre automobilku,...alebo výpalné?
Neskôr príde vyšší level...že si danú funkciu budeš predplácať na určité obdobie....a tak sa ti stane že sa ti pri ceste dole zo zladovatelých horských serpentýn v zatáčke, keď pôjdeš do šmyku, rozsvieti hlásenie "práve vám skončilo predplatné na ABS a bolo vám deaktivované". :jo:
Neskôr príde vyšší level...že si danú funkciu budeš predplácať na určité obdobie....a tak sa ti stane že sa ti pri ceste dole zo zladovatelých horských serpentýn v zatáčke, keď pôjdeš do šmyku, rozsvieti hlásenie "práve vám skončilo predplatné na ABS a bolo vám deaktivované". :jo:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3043
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vy to nechápete. Práce je drahá a díly jsou levné. Takže pokud sjednotí výrobu a budou vyrábět jedno auto místo dvaceti různých, je to nakonec levnější. A už vůbec nemluvím o tom, jaké jsou reálné výrobní náklady na jedno auto. Takže ano, je levnější vyrábět auta s plnou výbavou a jen ji zapnout podle toho co si kdo zaplatí.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49581
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A "čipovanie vozov" získa ÚPLNE iný rozmer a zmysel.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A problemy s reklamaci taky :evil_smile:
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11963
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.autoforum.cz/bleskovky/kame ... a-na-kusy/?Kamera zachytila explozi elektrického auta při hašení, doslova jej roztrhala na kusy
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
V linkovanom clanku sa spomina, ze bateria obsahuje vysoko reaktivne litium, ktore nejde uhasit. Je to asi rovnako pravdive, ako tvrdenie, ze kuchynska sol obsahuje sodik a preto pri styku s vodou neuhasitelne hori. Preto doma nikdy nesypte sol do vody, hrozi vybuch. 
To, co hori pri poziari litiovej baterie je organicke rozpustadlo elektrolytu (dimetyloxyetan), ktore sa pri prehriati vyparuje. Pary rozpustadla v zmesi so vzduchom horia a vybuchuju. Cize hori to podobne, ako benzin. Nejde o reakciu kovoveho litia s vodou, lebo kovove litium sa tam nenachadza, to sa pouziva napriklad v jednorazovych nenabijatelnych clankoch typu 2032, co napaja hodiny v pocitaci.
http://www.szsbajkalska.sk/data/01/proj ... i-ion.html
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9105832154
To, co hori pri poziari litiovej baterie je organicke rozpustadlo elektrolytu (dimetyloxyetan), ktore sa pri prehriati vyparuje. Pary rozpustadla v zmesi so vzduchom horia a vybuchuju. Cize hori to podobne, ako benzin. Nejde o reakciu kovoveho litia s vodou, lebo kovove litium sa tam nenachadza, to sa pouziva napriklad v jednorazovych nenabijatelnych clankoch typu 2032, co napaja hodiny v pocitaci.
http://www.szsbajkalska.sk/data/01/proj ... i-ion.html
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9105832154
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49581
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:dobre:
Roztrhanie na kusy vyzerá inak, toto sú len opadané plechy po objemovom výbuchu malého výkonu - zhruba na úrovni malého delobuchu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11963
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vo výsledku je to jedno. Skrátka v poškodenom mieste sa nachádza aj iniciátor,zdroj energie a aj doprovodné látky. A ten iniciátor(nejaký skrat) spôsobí že zdroj energie "odpáli" tie doprovodné látky. A nevieme tieto komponenty pri hasení nijako od seba oddeliť. Benzín pomocou vodnej clony/hasiacej peny oddelíme od prístupu vzduchu a tak zamedzíme ďaľšiemu horeniu a uvoľňovaniu energie.
U akumulátorov sme zatiaľ nič obdobné nevymysleli.
Možno u tých akumulátorov čo sa k nim privádzajú dve kvapaliny/elektrolyty a vzájomnou reakciou generujú el.prúd by to išlo. Zastavením prítoku tých kvapalín do baterky.
Ale u klasického Li-akumulátoru máme zatial stále problém. A už samotná skratová explózia niečoho kde je uložených 50kWh v čase pol sekundy je pekná rana a to tam nemusí byť ten elektrolyt ktorý to ešte zhorší.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9607
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Díky mzprx se Hasiči přestanou požárů eletroaut bát - oni to rakouští a i němečtí hasiči s tím speciálním hašením přehnali - a začnou je podporovat
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10999
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Pocet elektromobilu na 100.000 obyvatel v roce 2020
https://www.reddit.com/r/MapPorn/commen ... er_100000/
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11963
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vzdialenejší známy mal elektromobil Nissan, takú malú dodávku ktorú používal cca dva roky vo svojej firme. Som sa teraz dozvedel že už sa ho zbavil. Musim sa ho, keď ho niekedy stretnem, opýtať na dôvody.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Neznalost sposobuje strach.
Mimochom, ako mozes mat vo vrecku mobil a nechavat bez dozoru taku nebezpecnu vec, ako notebook.
A stare skladovat len tak, v skrini a nie ponorene vo vani plnej vody.
Viac hláv - viac kapusty.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9607
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Místo keců porovnat třebas hmoty batérií ....???......pokud to neumíte , tak je to problém vašich myšlenkových pochodů a doporučuji Vaší Bezstrachovou Hrdinskou Batérii uchovávat třebas v Lednici aby se nepřehřála .... :jo:
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Problem zacina vzdy v jednom clanku baterie. Napriklad clanky pouzite v Teslach su rovnake, alebo o trochu vecsie, ako tie v notebooku. Vybuch, alebo poziar baterie mobilu s dvoj az trojnasobnou kapacitou voci 18650, ale umiestneneho priamo na tele by nebol asi prijemnou skusenostou. Pri miliardach mobilnych telefonov, co su vo svete, ale necitame kazdy druhy den, ze doslo k poziaru baterie v telefone. Mojim prispevkom som chcel povedat, ze kazdy z nas ma osobnu skusenost s mnozstvom zariadeni s LiIon bateriou s ktorymi nikdy nebol problem v podobe poziaru.
Takze to, ze jav existuje, este neznamena, ze je obvykly a netreba z toho robit pravidlo alebo senzaciu.
Bol by som rad, keby si ma presvedcil nejakou statistikou, ktora porovna percento zhoretych elektromobilov voci percentu zhoretych aut so spalovacim motorom.
Bolo by dobre, keby debata zostala vo vecnej rovine.
Takze to, ze jav existuje, este neznamena, ze je obvykly a netreba z toho robit pravidlo alebo senzaciu.
Bol by som rad, keby si ma presvedcil nejakou statistikou, ktora porovna percento zhoretych elektromobilov voci percentu zhoretych aut so spalovacim motorom.
Bolo by dobre, keby debata zostala vo vecnej rovine.
Viac hláv - viac kapusty.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9607
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Hmota zůstane hmotou a je rozhodující pro hašení chlazením , porucha článku začíná místním přehřátím a přenosem tepla do okolních článků , poměr hmota vs povrch je rozhodující pro nebezpečí přehřátí i chlazení......a porovnávat směšnou Malobatérijku s tím že jsou nebezpečné jako vši , protože jsou jich milijárdy
Jinak StrachoNeznalost ze své Znalosti statistik jste mi přičetl Vy a přitom chcete abych vám je sehnal ...dobré.... :dobre:
END

Jinak StrachoNeznalost ze své Znalosti statistik jste mi přičetl Vy a přitom chcete abych vám je sehnal ...dobré.... :dobre:
END
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 872
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Bateriovy clanok typu 18650 je rovnaky v Tesle model S aj v beznych notebookoch.
Notebookov a podobnych zariadeni, je ovela viac ako elektromobilov a nikde v tlaci sa nepise, ze su nebezpecne a nikto ich za extremne nebezpecne nepovazuje. Tesla model S sa naproti tomu v tlaci prezentuje ako velmi horlave auto.
Neviem, kde pisem o tebe, nevedomost sa tykala neskolenych hasicov. Ti skoleni su oboznameni o tom, kde je v ktorom aute bezpecnostny odpojovac baterie, rozpojenim obvodu sa zdroj energie obmedzi na ten poskodeny clanok.
Notebookov a podobnych zariadeni, je ovela viac ako elektromobilov a nikde v tlaci sa nepise, ze su nebezpecne a nikto ich za extremne nebezpecne nepovazuje. Tesla model S sa naproti tomu v tlaci prezentuje ako velmi horlave auto.
Neviem, kde pisem o tebe, nevedomost sa tykala neskolenych hasicov. Ti skoleni su oboznameni o tom, kde je v ktorom aute bezpecnostny odpojovac baterie, rozpojenim obvodu sa zdroj energie obmedzi na ten poskodeny clanok.
Viac hláv - viac kapusty.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9607
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Místo slov STATISTIKY co jste po mně požadoval
.... jinak k neškoleným hasičům :dobre: , to jsou asi ti co přijdou k požáru elektroauta až když hoří a už to nerozpojí , protože se ohně bojí .....no a k té nebezpečnosti ntb a pod bateriových skrčků ,,,,,, porovnat hmotu batérií elektroauta a jejich, od které se požární nebezpečnost odvíjí .... váš odhad pane ( v mých 72 letech vám jako vy tykat ani vytýkat nic nebudu), je to 1:100 nebo 1:1000 ???

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 18 úno 2017, 11:17
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
mzprx štatistika koľko neelektro aut zhorelo samovznietením asi nikde nie je. To čo som ja kedy stihol zaznamenat je, že sa vznietilo po havárii, náraze, u nákladných obcas od pneumatiky (dvoj montáže), alebo zaseknutej brzdy na návese. To, že by sa vznietilo odstavené vozidlo, som nepočul ešte nikdy (Paríž a iné vyspelé mestá neberiem v úvahu). Videl som osobne jeden prípad, keď začalo horieť osobné auto za jazdy. Príčina bol uvoľnený prívod paliva, ktoré začalo striekať na horúci motor.
Je to iba môj názor, no myslím si, že na počet vyrobených vozidiel čo sa týka samovznietenia nutne vedú elektromobily. A to i keď započítame prvé vyrobené kusy klasických automobilov. To však neznamená, že sa to vývojom nemôže zmeniť, len to ešte nejaký čas bude trvať. Odpor voči elektromobilom je daný do značnej miery fanatizmom s ktorým nám to zase štátne i neštátne orgány pchajú do hláv všetkými teľnými otvormi.
Je to iba môj názor, no myslím si, že na počet vyrobených vozidiel čo sa týka samovznietenia nutne vedú elektromobily. A to i keď započítame prvé vyrobené kusy klasických automobilov. To však neznamená, že sa to vývojom nemôže zmeniť, len to ešte nejaký čas bude trvať. Odpor voči elektromobilom je daný do značnej miery fanatizmom s ktorým nám to zase štátne i neštátne orgány pchajú do hláv všetkými teľnými otvormi.
Co je tvrzeno bez důkazu, může být odmítnuto bez důkazu.