Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Trošku poporiadku.
Najprv k tomu derivačnému motoru. Že sa tam nedávajú sériové má svoj význam. Sériový motor pri nulovom momente má nekonečné otáčky. Čo aj na tom prvom grafe vidno. Preto sa môže spúšťať len do záťaže.
A k tomu spaľovaniu odpadu. Čo mislíte, že budú tie elektrárne spaľovať? Smeti a biologický odpad zo západnej časti EÚ, ktorý sa predtým vozil do Číny. Dva roky sa eurohujeri skrabali na zadku, čo s tým robiť, keď ho Čína odmietla už odoberať. Doma si zasierať ekológiu nechcú, rumuni a bulhari to jednak už nestíhajú, druhák normálni obyvatelia sa búria, tak sa to bude spaľovať vo V4. Dajú tomu akože ekodotácie, super reklamu s vlajočkami na veľkoplošných infotabuliach, liberáli budú to budú prezentovať, ako úspešný europrojekt, ktorý priniesol peniaze a my sa budeme dusiť smogom a tráviť otrávenou vodou.
Najprv k tomu derivačnému motoru. Že sa tam nedávajú sériové má svoj význam. Sériový motor pri nulovom momente má nekonečné otáčky. Čo aj na tom prvom grafe vidno. Preto sa môže spúšťať len do záťaže.
A k tomu spaľovaniu odpadu. Čo mislíte, že budú tie elektrárne spaľovať? Smeti a biologický odpad zo západnej časti EÚ, ktorý sa predtým vozil do Číny. Dva roky sa eurohujeri skrabali na zadku, čo s tým robiť, keď ho Čína odmietla už odoberať. Doma si zasierať ekológiu nechcú, rumuni a bulhari to jednak už nestíhajú, druhák normálni obyvatelia sa búria, tak sa to bude spaľovať vo V4. Dajú tomu akože ekodotácie, super reklamu s vlajočkami na veľkoplošných infotabuliach, liberáli budú to budú prezentovať, ako úspešný europrojekt, ktorý priniesol peniaze a my sa budeme dusiť smogom a tráviť otrávenou vodou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A čo myslíš aký odpad sa spaluje v tej cementárke Mokrá a Rohožník, je z Rakúska.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Lenže aká je jeho kapacita? Aby sa západoeurópania zbavili toho množstva, čo napriek zeleným kecom produkujú, tak potrebujú rádovo viac spaľovní.
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3680
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
K tomu spalování odpadu /píši o Itálii/. Kolem spalovny byly obrovské hory odpadů zakryté fólií /ukrutný zápach/, z toho prosakovala do "širokého" okolí kontaminovaná voda /snad prý na kilometry/, která zabíjela vše živé /prý se tam válely pochcípané ovce, kozy ..../. Hlídala to armáda, ploty, věže, osobní prohlídky, jediný vstup i výstup .....
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Že by ďaľšia zázračná bateria?
https://elektrickevozy.cz/clanky/konecn ... pripraveneKonečně revoluce? Nové Li-Metal baterie firmy Sion Power jsou připravené
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17980
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Něco podobného už tady taky bylo - LiFePo. Žádný zázrak z toho nakonec nebyl.
Dle mého názoru, baterie není správná cesta. Ale kdyby už někdo konečně vymyslel jakýkoliv bezpečný palivový článek...

Dle mého názoru, baterie není správná cesta. Ale kdyby už někdo konečně vymyslel jakýkoliv bezpečný palivový článek...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Problémom palivových článkov nieje ani tak bezpečnosť, ale ich účinnosť. Účinnosť lítiovej batérie je 90-95%. (Samsung uvádza až 98%)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C ... l%C3%A1nek
https://www.energie-portal.sk/Dokument/ ... 05750.aspx
https://www.bpecotrading.sk/tesvolt-pre ... -30-rokov/
Ďalším problémom je získavanie vhodného paliva (vodík) bez produkcie CO2, alebo produkcia CO2 samotným palivovým článkom (metán, metanol, etanol). Skladovanie vodíka je tiež energeticky neefektívne, až 30% energie, v ňom obsiahnutej, sa spotrebuje na jeho stlačenie na 750 Bar.
Netreba zabúdať ani na to, že vozidlo s palivovým článkom je elektromobil s menšou batériou (veľkosti ako u PHEV), ktorá je dobíjaná palivovým článkom a rekuperáciou pri brzdení. Čiže problém životnosti batérie sa neodstráni a pribudne aj problém životnosti samotného palivového článku, ktorý je veľmi citlivý na čistotu reakčných zložiek.
https://www.honda.sk/cars/world-of-hond ... -cell.html
Z týchto dôvodov sú vozidlá s palivovými článkami drahšie, než čisté elektromobily a tak isto prevádzkové náklady sú niekoľkokrát vyššie.
Takže tadiaľto (cez palivový článok) asi cesta nevedie.
https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... stion.html#
https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C ... l%C3%A1nek
https://www.energie-portal.sk/Dokument/ ... 05750.aspx
https://www.bpecotrading.sk/tesvolt-pre ... -30-rokov/
Ďalším problémom je získavanie vhodného paliva (vodík) bez produkcie CO2, alebo produkcia CO2 samotným palivovým článkom (metán, metanol, etanol). Skladovanie vodíka je tiež energeticky neefektívne, až 30% energie, v ňom obsiahnutej, sa spotrebuje na jeho stlačenie na 750 Bar.
Netreba zabúdať ani na to, že vozidlo s palivovým článkom je elektromobil s menšou batériou (veľkosti ako u PHEV), ktorá je dobíjaná palivovým článkom a rekuperáciou pri brzdení. Čiže problém životnosti batérie sa neodstráni a pribudne aj problém životnosti samotného palivového článku, ktorý je veľmi citlivý na čistotu reakčných zložiek.
https://www.honda.sk/cars/world-of-hond ... -cell.html
Z týchto dôvodov sú vozidlá s palivovými článkami drahšie, než čisté elektromobily a tak isto prevádzkové náklady sú niekoľkokrát vyššie.
Takže tadiaľto (cez palivový článok) asi cesta nevedie.
https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... stion.html#
Naposledy upravil(a) mzprx dne 20 bře 2020, 12:44, celkem upraveno 1 x.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49612
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
zaujímavá tabuľka - https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
A nezanedbateľná otázka: ako je to s odpadným teplom? Pretože ak máme palivový článok s výkonom viac ako desať kilowatt a nejakou účinnostou, tak je to predovšetkým tepelný zdroj s nezanedbateľným výkonom niekoľko kilowattov a treba ho chladiť. Presnejšie - pri štarte ohriať na prevádzkovú teplotu a počas prevádzky a po dojazde chladiť.
A nezanedbateľná otázka: ako je to s odpadným teplom? Pretože ak máme palivový článok s výkonom viac ako desať kilowatt a nejakou účinnostou, tak je to predovšetkým tepelný zdroj s nezanedbateľným výkonom niekoľko kilowattov a treba ho chladiť. Presnejšie - pri štarte ohriať na prevádzkovú teplotu a počas prevádzky a po dojazde chladiť.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Uvádza sa že účinnosť palivového článku(asi priamo samotného článku a nie cyklu) je cca 60% takže tých zvyšných 40% bude asi teplo.
P.S.
Nevieme náhodou koľko percent energie sa stratí/spotrebuje skvapalnením zemného plynu (LPG)?
P.S.
Nevieme náhodou koľko percent energie sa stratí/spotrebuje skvapalnením zemného plynu (LPG)?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Energie se neztrati, ale nejakou elektriku spotrebujou na zkapalneni a opetovne zplynovani a vetsi dil na dopravu. Uz se delaji lode co maji motory na CNG. Ale furt to asi velka konkurence pro rusky plyn nebude, teda kdyz se z ameriky vozi do evropy.
https://byznys.ihned.cz/c1-63921960-vit ... velke-lode
https://byznys.ihned.cz/c1-63921960-vit ... velke-lode
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49612
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
ak si to pamätám správne, tak pri preprave LPG sa 5-10% plynu spotrebuje na skvapalnenie, chladenie v nádrži a splynovanie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17980
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
V tom případě zůstaneme u klasických spalovacích motorů

Jejich ekonomická účinnost, a dnes i čistota provozu, prostě nemá zatím konkurenci.
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Odkaz od Beda:
To Alchimista:
10% na skvalanenie by nebola až taká hrôza.
Zabudli k tej cene 0,75koruny pripočítať daň z paliv a bude po ekonomičnosti.Zatímco například octavia na benzin jezdí za 1,47 koruny na kilometr a na naftu za 1,20 koruny na kilometr, na CNG ujede stejnou vzdálenost za 0,75 koruny (ceny bez DPH)
To Alchimista:
10% na skvalanenie by nebola až taká hrôza.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17980
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Špatně - je třeba započítat celý komplex činností - od výroby vozu, získání zdrojové energie, až po konečnou likvidaci toho všeho. Teprve poté se můžene začít bavit o ekonomii provozu daného typu samohybu, jinak se srovnávají jabka s hruškama. Což je oblíbená činnost zastánců a propagátorů "ekologých vozidel"...
Ekonomie jejich provozování totiž nezačíná u tankovacího stojanu, či nabíjecí zásuvky... :gauc

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49612
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Skrátka a dobre - kým nebude fúzna elektráreň, elektrina na pohon samostatných vozidiel bude vždy drahšia a menej efektívna ako ropné/uhlovodíkové palivá.
A fúzna elektráreň nebude - niektoré veci v malom nefungujú.
A fúzna elektráreň nebude - niektoré veci v malom nefungujú.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tomu sa povie "Dust to dust".
Ale vychádzame z toho že časť tohto ukazovateľa je premietnutá do nákupnej ceny auta. A v nákupnej cene paliva.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 16 úno 2017, 20:13
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Po překonání současné krize předpokládáte, že bude politická vůle v Evropě pro tuto ekonomickou sebevraždu?
Credo in me
Spero on Deum
Наше дело правое, победа будет за нами
Spero on Deum
Наше дело правое, победа будет за нами
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49612
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Iste - ideologia nepustí.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Žiadna kríza nie je dostatočná na to aby sa z nej hlupáci poučili.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11007
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek
Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na dálnicích. Motoristy – dobrodruhy, kteří elektromobily využívají i na delší cesty, tím dostal do problému. Zbývající rychlonabíječky jsou přeplněné, nebo drahé.
Izivia svoje rychlonabíječky vypnula po dvou „bezpečnostních incidentech“. Firma sice ujistila, že nebylo ohroženo bezpečí nabíjejících řidičů ani jejich aut, zároveň ale přiznala, že u poškozených stanic byly elektrickým obloukem propálené krycí plechy celé stanice. „Po těchto událostech jsme zadali nezávislé organizaci posudek a na základě jeho závěru jsme všechny stanice vypnuli,“ připustil šéf rozvoje Izivie Michel Cozic.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na dálnicích. Motoristy – dobrodruhy, kteří elektromobily využívají i na delší cesty, tím dostal do problému. Zbývající rychlonabíječky jsou přeplněné, nebo drahé.
Izivia svoje rychlonabíječky vypnula po dvou „bezpečnostních incidentech“. Firma sice ujistila, že nebylo ohroženo bezpečí nabíjejících řidičů ani jejich aut, zároveň ale přiznala, že u poškozených stanic byly elektrickým obloukem propálené krycí plechy celé stanice. „Po těchto událostech jsme zadali nezávislé organizaci posudek a na základě jeho závěru jsme všechny stanice vypnuli,“ připustil šéf rozvoje Izivie Michel Cozic.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv