Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11975
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nie je v Česku prihlásených cca 5,8mil aut?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4830
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jak se podepíše to rychlonabíjení na celkové kapacitě akumulátoru?Četl jsem,že baterie Li ion se dají rychlonabíjet do cca.70% kapacity a do 100% už podstatně menším proudem.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17999
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Zajímavě popsáno - smutná realita...
Hoří vám elektroauto? Nebo to vidíte? Rychle nohy na ramena a utíkejte pryč! Je to bez nadsázky o život!
Masivní a ekonomicky neoddůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů. Pojďme si představit zcela běžnou věc, že v důsledku havárie nebo technické poruchy vůz vzplane. Nevím jak vy, ale já jsem už za život několik aut hořet viděl. Předpokládám, že četnost těchto požárů bude řádově stejná u všech typů aut. To, že nevidíme hořet elektromobily, je způsobeno pouze tím, že jich zatím je statisticky bezvýznamné množství. Ale to se velmi rychle mění.
https://jandocekal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=744506
Hoří vám elektroauto? Nebo to vidíte? Rychle nohy na ramena a utíkejte pryč! Je to bez nadsázky o život!
Masivní a ekonomicky neoddůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů. Pojďme si představit zcela běžnou věc, že v důsledku havárie nebo technické poruchy vůz vzplane. Nevím jak vy, ale já jsem už za život několik aut hořet viděl. Předpokládám, že četnost těchto požárů bude řádově stejná u všech typů aut. To, že nevidíme hořet elektromobily, je způsobeno pouze tím, že jich zatím je statisticky bezvýznamné množství. Ale to se velmi rychle mění.
https://jandocekal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=744506
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1125
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka:
Volal jsem hasiče k autu , který blaflo ( od topení , fábka ) na parkovišti . Přijeli za sedm minut a už jenom kontrolovali dohoření . Zbyla z ní jenom přední maska . Než jsme tam doběhli z dvěma hasičáky asi sto metrů, tak bylo v pěkných plamenech , tak jsme udržovali odstup asi 20 metrů .Maník tam čekal a protože byla zima , tak měl puštěný topení . Shořel mu v ní foták za 80K , nestihnul ho vytáhnout . Auto dostal od dědy . Ten plamínek byl pěkný fofr .
Volal jsem hasiče k autu , který blaflo ( od topení , fábka ) na parkovišti . Přijeli za sedm minut a už jenom kontrolovali dohoření . Zbyla z ní jenom přední maska . Než jsme tam doběhli z dvěma hasičáky asi sto metrů, tak bylo v pěkných plamenech , tak jsme udržovali odstup asi 20 metrů .Maník tam čekal a protože byla zima , tak měl puštěný topení . Shořel mu v ní foták za 80K , nestihnul ho vytáhnout . Auto dostal od dědy . Ten plamínek byl pěkný fofr .
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11975
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Niekde tu bol graf s tým že akumulátory pri rýchlonabíjaní strácajú podstatne rýchlejšie kapacitu a vydržia menej cyklov a rokov.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
CEMU TO VADI ?? Na cestu do prace a po nakupu to bude stacit
Jak to vypada v Bratislave. v roce 2014 se psalo ze zadarmo nabijeni maji nektere hotely, dodavatele elektriky, plynu, supermarkety maji nabijecky zadarmo. Nekde jen za parkovaci poplatek. Jaky je stav dnes? Nektere davali karty na nabijeni zadarmo?
Vetsina aut ma v sobe vlastni nabijecku, tak bude ma rozhodnuti ridice jestli bude nabijet rychle nebo zadarmo. Ta Alza tady ma rychlonabijecku a pisou nebijeni zdarma pro zakazniky.
Nabijecka je, ale nikdo nenabiji.........
Mate tady nekdo elektroauto?? Porad je to JPP.
Take si muzete auto pujcit, mrnave je za 300 kc/den, zase to bude nejspis Praha, Brno, Bratislava. V takovych vecech jsou Pardubice vetsi vesnice. Pisou ze pro toho kdo si potom auto koupi, odectou mu pujcovne z ceny a to auto muze mit i nejaky mesic. .
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ja firemny elektromobil denne pouzivam na dochadzanie do prace.
Vsetky elektricke auta maju v sebe nabijacku, zvycajne jednofazovu 16-32A. Kazdy vyrobca dava k autu kabel s normalnou zasuvkou 230V/10A. Na nej sa nachchadza "black box", ktory zabezpecuje vypnutie pri poruseni izolacie a limituje prud na 10A. Bezne domace nabijanie je teda limitovane na odber 10A, alebo 2,3kW. Domace nabijanie tvori 99% vsetkeho nabijania, auto vzdy odchadza plne nabite. Kto nema garaz, alebo garazove statie, nech si elektromobil nekupuje.
Ak by okamzite zakazali predaj spalovacich aut, pri priemernom veku aut v CR 15 rokov, tak by ani po 15 tich rokoch nebolo 100% aut elektrickych.
V Bratislave sa da zadarmo nabijat pri Lidli, Kauflande, Alze, Ministerstve Hospodarstva a v nakupnych centrach.
Nabijaciu kartu ZSE vybavoval predajca auta za tarif 0,19EUR/kWh pri pomalo ajrychlonabijani. Raz som zo zvedavosti nabil 1kWh a skutocne prisla faktura na 0,19EURa. ZSE ma nabijacky po celom slovensku pri McDonalds.
Vsetky elektricke auta maju v sebe nabijacku, zvycajne jednofazovu 16-32A. Kazdy vyrobca dava k autu kabel s normalnou zasuvkou 230V/10A. Na nej sa nachchadza "black box", ktory zabezpecuje vypnutie pri poruseni izolacie a limituje prud na 10A. Bezne domace nabijanie je teda limitovane na odber 10A, alebo 2,3kW. Domace nabijanie tvori 99% vsetkeho nabijania, auto vzdy odchadza plne nabite. Kto nema garaz, alebo garazove statie, nech si elektromobil nekupuje.
Ak by okamzite zakazali predaj spalovacich aut, pri priemernom veku aut v CR 15 rokov, tak by ani po 15 tich rokoch nebolo 100% aut elektrickych.
V Bratislave sa da zadarmo nabijat pri Lidli, Kauflande, Alze, Ministerstve Hospodarstva a v nakupnych centrach.
Nabijaciu kartu ZSE vybavoval predajca auta za tarif 0,19EUR/kWh pri pomalo ajrychlonabijani. Raz som zo zvedavosti nabil 1kWh a skutocne prisla faktura na 0,19EURa. ZSE ma nabijacky po celom slovensku pri McDonalds.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11975
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To je to čo som písal, že obyvateľ Petržalky(činžiaku) by mal problém.
Kde nabíjaš, doma alebo v práci?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49699
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
takto je hneď všetko jasnejšie
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Dobrá ukážka konkurencieschopnosti elektroáut bez dotácií: Holandsko, december 2019, s dotáciami na kúpu elektroáut, len Tesiel 3 bolo predaných 12123 kusov. Január 2020, to isté Holandsko, ale s dotáciami na elektromobily zníženými (ale stále existujúcimi), predaje modelu Tesla 3: 43 kusov. Snáď už len konštatovanie z článku: "Registrácie z prvého mesiaca roka totiž len potvrdzujú, že elektromobily môžu byť úspešné iba v prostredí, kde pre ne neplatia bežné pravidlá hry. Keď sa podmienky vyrovnajú alebo aspoň priblížia štandardu, idú rovno ku dnu. A presne to sa stalo v Holandsku."
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... n=mostread
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... n=mostread
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4830
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Beda,čemu vadí snižující se kapacita akumulátoru při rychlonabíjení? Akumulátor odejde dříve do věčných lovišť a je to jedna z nejdražších součástí elektroauta.Jak dlouho ten akumulátor vydrží? 2 roky při každodenní jízdě?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11975
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A zároveň také auto bude strácať veľmi rýchlo svoju hodnotu.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vyrobca dava zaruku 8 rokov a zvycajne maximalny pokles kapacity (dojazdu) je 70-80%. Cize urcite vydrzi viac. Cim vyssia kapacita, tym dlhsia vydrz.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2975
- Registrován: 21 říj 2017, 16:53
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Výrobcovia dávajú záruku 8 rokov a kapacita batérie môže klesnúť na 60% maximálny počet nabíjacích cyklov 500 čo je strašne málo ak denne batériu nabíjate.
Čím sú Li-on baterie chemicky staršie tým horšia je ich schopnosť udržať náboj klesá kapacita preto bude rýchlejšie klesať hodnota auta vekom a tu sa to nebude dať ani oklamať lebo kapacita (zdravie batérie) sa dá ľahko zmerať, mimochodom pri Li-on batériách sa odporúča batériu vymeniť pod 80% kapacity inak zariadenie nemusí správne fungovať.
Čím sú Li-on baterie chemicky staršie tým horšia je ich schopnosť udržať náboj klesá kapacita preto bude rýchlejšie klesať hodnota auta vekom a tu sa to nebude dať ani oklamať lebo kapacita (zdravie batérie) sa dá ľahko zmerať, mimochodom pri Li-on batériách sa odporúča batériu vymeniť pod 80% kapacity inak zariadenie nemusí správne fungovať.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mozes to konkretizovat? Ktory vyrobcovia davaju zaruku 8 rokov pri poklese na 60%? A kto limituje pocet cyklov na 500? Prosim link na zarucne podmienky.
Napriklad takto: https://www.nissan.sk/vozidla/nove-vozi ... yhody.html
Napriklad takto: https://www.nissan.sk/vozidla/nove-vozi ... yhody.html
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11975
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Keby si to mal posúdiť ako "bežný" občan ktorý si to auto kúpi a prevádzkuje sám.
Aké vidíš klady aké zápory, a či by si si to kúpil sám.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2975
- Registrován: 21 říj 2017, 16:53
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Počet cyklov limituje technológia Li-on batérii, udava sa od 500-1200 ale každý to meria trochu inak presnejšie platný cyklus je do vtedy kým má batéria určitú kapacity ak pod ňu klesne už je mŕtva rozdiel je v tom že niekto rata cykly po 80% kapacity batérie a niekto na 70 % prípadne menej a zistiť dáta je ťažké.
To že garantujú 60% bolo v nejakom teste čo som pozeral môžem to pohľadať ktorá automobilka to má v podmienkach.
To že garantujú 60% bolo v nejakom teste čo som pozeral môžem to pohľadať ktorá automobilka to má v podmienkach.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17999
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nad 500 cyklů garantuje více značkových výrobců, ale důležité je toto - tj. rychlonabíjení a jeho vliv na kapacitu a životnost...

https://batteryuniversity.com/learn/art ... ion_to_die

https://batteryuniversity.com/learn/art ... ion_to_die
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4830
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ještě se může projevit na kapacitě baterie mráz v zimním období pokud auto stojí venku.Teoreticky by tam mohlo být vytápění,ale to zase sežere kus kapacity.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49699
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Treba porovnávať relevantné - decembrové predaje boli vysoké, pretože mnohí nakupovali rýchlo, aby ešte stihli vysoké dotácie. Januárové sú potom pochopiteľne nízke.nine_mike píše: ↑05 úno 2020, 18:23Dobrá ukážka konkurencieschopnosti elektroáut bez dotácií: Holandsko, december 2019, s dotáciami na kúpu elektroáut, len Tesiel 3 bolo predaných 12123 kusov. Január 2020, to isté Holandsko, ale s dotáciami na elektromobily zníženými (ale stále existujúcimi), predaje modelu Tesla 3: 43 kusov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.