Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Profesor Macek odpovedal, že to je síce pekné že v Číne stúpol predaj elektromobilov trojnásobne, ale ide o to z akého počiatočného počtu to bolo, a doplnil, že v Číne sa za elektromobily počítajú aj elektrické bicykle.
https://www.hlavnespravy.sk/debata-zele ... tu/2769082
https://www.hlavnespravy.sk/debata-zele ... tu/2769082
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://ekonomickydenik.cz/spirit-of-in ... -na-svete/
Spirit of innovation: nejrychlejší elektrické letadlo na světě
Spirit of innovation: nejrychlejší elektrické letadlo na světě

Dolet? Vytrvalosť?Plně elektrický letoun „Duch inovace“ z dílny Rolls-Royce aspiruje na nejrychlejší letadlo svého druhu na světě. Tento měsíc vytvořil tři nové světové rekordy. Nejvyšší dosažená rychlost atakovala 623 kilometrů v hodině.
K tomu, aby bylo potvrzeno světové rychlostní prvenství je potřeba ještě souhlasu Světové federace leteckých sportů, která certifikuje letecké a astronautické rekordy.
„Uplatnění nároku na světový rychlostní rekord je fantastický úspěch pro náš tým. Speciálně vytvořená technologie baterií a pohonu podporuje naše ambice přinést průlom v dekarbonizaci letecké, pozemní a námořní dopravy“, řekl generální ředitel společnosti Warren East.
Velká Británie je hrdá
Na úspěch společnosti Rolls-Royce v oblasti pokročilé letecké mobility je hrdá i britská vláda: „Revoluční letoun je dalším důkazem záviděníhodného kreditu Spojeného království, pokud jde o inovace. Vláda je hrdá na to, že podporuje takové projekty, aby využila soukromé investice nezbytné k odblokování čistších a ekologičtějších letadel, která lidem umožní létat jako nyní, ale způsobem, který sníží emise“, člen Parlamentu Spojeného království Kwasi Kwarteng.
Letoun při testovacích letech vytvořil najednou 3 světové rekordy. Rychlostí více jak 600 kilometrů za hodinu překonal předchozí rekord o 200 km za hodinu, v dalším testu vystoupal do výšky tří kilometrů za dosud nejkratší dobu, 202 sekund. Při testu na 15 kilometrů dosáhlo letadlo rychlosti 532 kilometrů v hodině, tím překonalo další rekord.
Letoun je poháněn elektrickým hnacím ústrojím a nejvýkonnějším pohonným akumulátorem, jaký kdy byl v letectví sestaven.
„Je vzrušující vidět naše ultra výkonné a super lehké elektrické motory, jak pohání ‘Spirit of Innovation’ do nejvyšších rychlostí. Jsme o krůček blíže k bezemisním elektrickým letům a jejich zavedení v komerčním světě tak, aby byly k dispozici pro všechny“, komentuje Tim Woolmer, šéf technologií a zakladatel společnosti YASA.
Plně elektrifikovaný let je podle něj předurčen k tomu být stejným milníkem pro dopravu jako tryskový motor před 70 lety.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To bude podobné jako všechny tyto elektrické startupy a demonstrátory technologií. 20minut a konec.
Vizuálně to vypadá jako podařené.
Vizuálně to vypadá jako podařené.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4823
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To jednoduché,až dojde baterka,bude se plachtit,dokud se zas nenabije a poletí se dál.A zašel bych ještě dál a vybavil křídla vrtulemi na nabíjení akumulátoru za letu.Takové letecké perpetum. 

Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
toto a plachtiť? Na tých superkritických krídelkách si zaplachtí asi ako Mig-21...
Na RedBull race okolo pylonov ale môže brutálne excelovať.
Inak Grif
urob na to grantový návrh, s takou
máš veľmi dobrú šancu uspieť 
Na RedBull race okolo pylonov ale môže brutálne excelovať.
Inak Grif



COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9608
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: Když bude nutnost , tak nabíjení 3Z ...pilot se Zamračí , Zakleje , Zahřeší , a tak se to nabije přes božské Blesky 

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
to lietadielko má baterku o štvrtinu väčšiu ako tesla a motor skoro dvojnásobný
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9255
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Elektrický "Spirit of Inovation" je elektrifikovanou verzi závodního letadélka Sharp Nemesis NXT.
To je držitelem světového rychlostního rekordu letadel kategorie C1b (letadla o hmotnosti 500 - 1.000 kg) na trase 3 km, s rychlostí 633,4 km/hod z 2.10.2015.
Sharp Nemesis NXT pohání šestiválcový motor Lycoming TIO-540-NXT o výkonu 240 kW.
Elektrickou verzi "Spirit of Inovation" pohání elektromotor o 400 kW a letadélko díky těžkým baterkám váží 1.350 kg. Dosažená rychlost na trase 3 km byla 555,2 km/h (tj. o 78 km/h méně než u originálu).
Nejvyšší okamžitá rychlost u "Spirit of Inovation" byla naměřena 623 km/h ... u Sharp Nemesis NXT pak 664 km/h
Ačkoliv jsou výkony "Spirit of Inovation" jistě úspěchem, je vidět, že výkonů stejného letadla s pístovým motorem zdaleka nedosahují.
Dobře je to vidět na porovnání okamžité maximální rychlosti a průměrné rychlosti na trati 3 km.
Vyšší rozdíl mezi nimi ukazuje na to, že ačkoliv má "Spirit of Inovation" výkonnější motor, tak baterie nejsou schopny dodávat dost energie ani po dobu letu na tak krátké trati jako jsou 3 kilometry a průměrná rychlost rychle klesá.
Ještě lépe je to vidět na rychlosti na trati 15 km
"Spirit of Inovation" dosáhl průměrné rychlosti 532,7 km/h
Sharp Nemesis NXT dosáhl 2.10.2015 průměrné rychlosti 653,2 km/h
Zatímco rychlost pístového letadla na této trati vzrostla ze 633,4 km/h na 653,2 km/h, rychlost její elektrifikované verze poklesla z 555,2 km/h na 532,7 km/h.
Jiné vysvětlení než že "baterky neměly dost šťávy" to nemá.
Tolik fakta.
EDIT
Jo, a pokud vezmeme letadlo s pístovým motorem stejné kategorie jako je "Spirit of Inovation", tj. C1c, pak je rozdíl na 3 km trati ještě větší ... 369,1 km/h vs 555,2 km/h.
To je držitelem světového rychlostního rekordu letadel kategorie C1b (letadla o hmotnosti 500 - 1.000 kg) na trase 3 km, s rychlostí 633,4 km/hod z 2.10.2015.
Sharp Nemesis NXT pohání šestiválcový motor Lycoming TIO-540-NXT o výkonu 240 kW.
Elektrickou verzi "Spirit of Inovation" pohání elektromotor o 400 kW a letadélko díky těžkým baterkám váží 1.350 kg. Dosažená rychlost na trase 3 km byla 555,2 km/h (tj. o 78 km/h méně než u originálu).
Nejvyšší okamžitá rychlost u "Spirit of Inovation" byla naměřena 623 km/h ... u Sharp Nemesis NXT pak 664 km/h
Ačkoliv jsou výkony "Spirit of Inovation" jistě úspěchem, je vidět, že výkonů stejného letadla s pístovým motorem zdaleka nedosahují.
Dobře je to vidět na porovnání okamžité maximální rychlosti a průměrné rychlosti na trati 3 km.
Vyšší rozdíl mezi nimi ukazuje na to, že ačkoliv má "Spirit of Inovation" výkonnější motor, tak baterie nejsou schopny dodávat dost energie ani po dobu letu na tak krátké trati jako jsou 3 kilometry a průměrná rychlost rychle klesá.
Ještě lépe je to vidět na rychlosti na trati 15 km
"Spirit of Inovation" dosáhl průměrné rychlosti 532,7 km/h
Sharp Nemesis NXT dosáhl 2.10.2015 průměrné rychlosti 653,2 km/h
Zatímco rychlost pístového letadla na této trati vzrostla ze 633,4 km/h na 653,2 km/h, rychlost její elektrifikované verze poklesla z 555,2 km/h na 532,7 km/h.
Jiné vysvětlení než že "baterky neměly dost šťávy" to nemá.
Tolik fakta.
EDIT
Jo, a pokud vezmeme letadlo s pístovým motorem stejné kategorie jako je "Spirit of Inovation", tj. C1c, pak je rozdíl na 3 km trati ještě větší ... 369,1 km/h vs 555,2 km/h.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vybité elektromobily zastavily provoz na E6 (Švédsko) během sněhového chaosu
Během sněhového chaosu na Hallandských silnicích tento týden musely být odtaženy mimo jiné elektromobily, protože když se silnice po několika hodinách otevřely, neměly už žádný proud. Problémy s elektromobily a s „poněkud neznalými řidiči a horšími výkony elektromobilů v mrazu jsou v provozu stále zřetelnější.
„Od policie a záchranářů jsme dostali zprávu, že existuje řada elektromobilů, které musely být odtaženy, protože odtamtud nemohly odjet, i když byla silnice volná, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Problémy s chladícím odporem elektromobilů byly ve sněhové bouři jasně patrné, protože na silnice přibylo oproti dřívějšku mnoho nových elektromobilů.
"Musí existovat nějaké řešení"
- U vozů, které jsou poháněny výhradně elektřinou, musí výrobce myslet na to, jak dostát časům vybití baterie, kterou vůz potřebuje k pohonu. Musí existovat nějaký typ řešení, který odpovídá tomu, mít s sebou kanystr benzínu nebo nafty, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Fredrik Sandberg, redaktor časopisu Elbilen, říká, že jde hlavně o to, aby řidiči nebyli zvyklí na to, že pokud jezdíte s elektromobilem během chladné zimy, vyžaduje to více plánování a rezervy.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -snokaoset
Během sněhového chaosu na Hallandských silnicích tento týden musely být odtaženy mimo jiné elektromobily, protože když se silnice po několika hodinách otevřely, neměly už žádný proud. Problémy s elektromobily a s „poněkud neznalými řidiči a horšími výkony elektromobilů v mrazu jsou v provozu stále zřetelnější.
„Od policie a záchranářů jsme dostali zprávu, že existuje řada elektromobilů, které musely být odtaženy, protože odtamtud nemohly odjet, i když byla silnice volná, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Problémy s chladícím odporem elektromobilů byly ve sněhové bouři jasně patrné, protože na silnice přibylo oproti dřívějšku mnoho nových elektromobilů.
"Musí existovat nějaké řešení"
- U vozů, které jsou poháněny výhradně elektřinou, musí výrobce myslet na to, jak dostát časům vybití baterie, kterou vůz potřebuje k pohonu. Musí existovat nějaký typ řešení, který odpovídá tomu, mít s sebou kanystr benzínu nebo nafty, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.

Fredrik Sandberg, redaktor časopisu Elbilen, říká, že jde hlavně o to, aby řidiči nebyli zvyklí na to, že pokud jezdíte s elektromobilem během chladné zimy, vyžaduje to více plánování a rezervy.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -snokaoset
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: to fakt nemá chybu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Presne toto je to co som hovoril tu kedysi...
Mas elektromobil a musis plánovať...cize starosti navyše a to denbodenne ..
Mas elektromobil a musis plánovať...cize starosti navyše a to denbodenne ..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Myslím že ono to má už aj svoj termínus technikus/diagnóza "dojazdový syndóm". (vodič elektromobilu má stále strach či sa dostane do cieľa)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4823
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To by snad měl vyřešit jednoduchý počítač z navigací.Lépe řečeno program který zohlední podmínky.Tedy zatížení,stav akumulátoru,svícení, topení(počasí),možnost návratu a pod.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8206
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Samozrejme že to rieši palubny počitač elektroauta. Len je to take srandovne. Dnes na benzinaku otočim klučikom a idem do Košic a naspät a to za jeden den. Nič viac. V elektrike si sadneš a daš si preratat cestu aj miestami nabitia a časom čo pri tom straviš. No a v zime, ked treba kuriť tak si na tom ako v roku 1972 s embečkou. Vylet na dva dni.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ten počítač aj s navigáciou tam samozrejme je, v Tesle určite a pre ostatných predpokladám že sú rôzne aplikácie, ale toho pocitu ťa to asi aj tak nezbaví.
Inak by ten pojem nevznikol.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 873
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
S autom, co ma dojazd v lete vyse 600km a v zime 500km ziaden problem. Ja s zeninym autom dosahujem priemernu spotrebu na dialnici (pri 120km/h) cca. 12 kWh/100km. Spotreba kurenia pri teplote okolo 0°C (vonku :-) ) je pri spusteni okolo 3kW a po ustaleni teploty (10min.) klesne na 300-500W. Spotreba svetiel, radia a ostatnej elektroniky v aute je tiez cca. 300Wh. Cize znizuje dojazd okolo 5%.
Pri troche snahy sa da prejst 5500km za 4 dni.
Pripadne treba pozriet zazitky z dovolenky na slovensku:
Kto ma zaujem moze si pozriet tento kanal - je venovany dlhym cestam, podrobnemu sledovaniu baterie (az na uroven clankov) a modifikaciam na opensource autonomne riadenie:
https://www.youtube.com/c/eNiro2020svk/videos
Pri troche snahy sa da prejst 5500km za 4 dni.
Pripadne treba pozriet zazitky z dovolenky na slovensku:
Kto ma zaujem moze si pozriet tento kanal - je venovany dlhym cestam, podrobnemu sledovaniu baterie (az na uroven clankov) a modifikaciam na opensource autonomne riadenie:
https://www.youtube.com/c/eNiro2020svk/videos
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49601
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://ekonomickydenik.cz/prechod-na-e ... di-studie/
Přechod na elektromobily v EU ohrožuje statisíce míst ve výrobě součástek, tvrdí studie
Přechod na elektromobily v EU ohrožuje statisíce míst ve výrobě součástek, tvrdí studie
Přechod od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům by v Evropské unii mohl vést k zániku zhruba půl milionu pracovních míst ve výrobě automobilových součástek. Tuto ztrátu by však téměř z poloviny mohl vykompenzovat vznik nových pracovních příležitostí v produkci součástek pro elektromobily. Vyplývá to ze studie, kterou pro evropskou asociaci dodavatelů automobilových součástek a systémů CLEPA vypracovala poradenská společnost PwC.
„Studie podtrhuje rizika, která přechod k elektromobilům představuje pro živobytí statisíců lidí,“ uvedla generální tajemnice asociace CLEPA Sigrid de Vriesová.
Upozornila rovněž, že dodavatelé automobilových součástek zajišťují většinu výrobních pracovních míst v automobilovém průmyslu.
Evropská komise navrhuje úplný zákaz prodeje aut se spalovacím motorem po roce 2035.
Podle studie by v takovém případě ve výrobě součástek pro tato auta mohlo do roku 2040 zaniknout 501 000 pracovních míst.
V produkci součástek pro elektromobily by naopak mohlo vzniknout 226 000 nových míst.
Celkově by tak zaniklo 275 000 pracovních míst, píše se ve studii.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Pohon elektromobilu, elektromotor a diferenciál a akumulátor, sú podstatne jednoduchšie na výrobu takže veľa ľudí nezamestná(+ možnosť použiť jednoduchšie/lacnejšie bubnové brzdy s dlhou životnosťou).
Proti tomu je spalovací motor, prevodovka, diferenciál, štartér, alternátor, chladiaca sústava, vstrekovacia jednotka, kotúčové brzdy sú podstatne komplikovanejšie na výrobu.
Ale o nezamestnanosť by som sa nebál, veď je nedostatok normálnej pracovnej sily takže si hospodárstvo tých ľudí "rozoberie".
Proti tomu je spalovací motor, prevodovka, diferenciál, štartér, alternátor, chladiaca sústava, vstrekovacia jednotka, kotúčové brzdy sú podstatne komplikovanejšie na výrobu.
Ale o nezamestnanosť by som sa nebál, veď je nedostatok normálnej pracovnej sily takže si hospodárstvo tých ľudí "rozoberie".
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8206
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
:sipka: To nebude take jednoduche. Clovek ktory robi v VW za 1500 čisteho a plus socialne vyhody, nepôjde sezonne oberat jablka do Dunajskej stredy.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)