Bojová / nebojová autonomní (bezosádková) podvodní technika - RF
Napsal: 24 zář 2018, 17:17
Podvodní roboti
„První obětí každé války je pravda.“ Aischylos --- "Sláma u kravína!" Aaron G
https://www.aktualnikonflikty.cz/
„To znamená, že počet Poseidonů v bojové službě může dosáhnout 32 kusů," vysvětlil zdroj.Podle slov agenturního zdroje se předpokládá, že dvě a dvě ponorky, nosiče Poseidonů, se zařadí do Severní a Tichooceánské flotily. Každá ponese maximálně osm dronů, uvedl.
Kód: Vybrat vše
https://ria.ru/20200509/1571201199.html
https://ria.ru/20200509/1571206148.html
https://ria.ru/20200509/1571206567.html
https://radiosputnik.ria.ru/20200509/1571205276.html
Okrem ochrany potrubí sa moderné bezpilotné podvodné vozidlo Argus môže používať aj na prieskum ropných alebo plynových polí a na záchranné operácie.
"Rubin", ruská Ústredná konštrukčná kancelária pre námornú techniku, vyvinula nový námorný dron na ochranu podmorskej potrubnej infraštruktúry, uviedla tlačová služba spoločnosti pre Sputnik.
Podľa tlačovej služby bude tzv. autonómne bezpilotné obývané podmorské vozidlo "Argus" prvýkrát vystavené na medzinárodnom vojensko-technickom fóre Armáda-2023, ktoré sa bude konať 14. - 20. augusta v Kubinke pri Moskve.
Hovorca spoločnosti Rubin vysvetlil, že po zistení neznámeho objektu v blízkosti hypotetického potrubia 5,6 metra dlhý dron "identifikuje objekt ako zdroj nebezpečenstva a následne prenesie informácie na podporné plavidlo [na hladine]".
Po položení potrubia bude Argus monitorovať jeho technický stav, uviedol hovorca a dodal, že dron je schopný odhaliť únik ropy alebo plynu, ako aj posun potrubia.
Okrem toho sa vozidlo môže podľa hovorcu používať na podmorský prieskum nerastných surovín a pri pátracích a záchranných operáciách. Uviedli, že 3,2 tony vážiaci Argus je poháňaný lítium-iónovou batériou a keď je v polohe na hladine, môže používať rádiové zariadenia súvisiace s veľmi vysokofrekvenčnými vlnami, satelitnú komunikáciu a systém Wi-Fi.
Výbuchy plynovodu Nord Stream
Zdá sa, že vývoj dronu je aktuálny najmä vo svetle minuloročných výbuchov, ktoré narušili sieť plynovodu Nord Stream. Plynovody vybudované na dodávku plynu pod Baltským morom z Ruska do Nemecka zasiahli výbuchy v septembri 2022. Prevádzkovateľ plynovodu, spoločnosť Nord Stream AG, uviedol, že škody boli bezprecedentné a nie je možné odhadnúť, koľko času môže trvať oprava.
Dánsko, Nemecko a Nórsko vynechali Rusko zo svojich vyšetrovaní útoku, čo podnietilo Moskvu, aby začala vlastné vyšetrovanie v súvislosti s obvinením z medzinárodného terorizmu.
Žiadne oficiálne výsledky vyšetrovania zatiaľ neboli oznámené, ale americký investigatívny novinár Seymour Hersh, držiteľ Pulitzerovej ceny, zverejnil vo februári 2023 správu, v ktorej tvrdí, že výbuchy zorganizovali Spojené štáty s podporou Nórska. Washington poprel akúkoľvek účasť na incidente.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Rusko vyvíjí nový těžký bezpilotní letoun "Náhrada-V", píše čínský The Paper. Jeho hlavním účelem je odlákat pozornost nepřátelských lodí, zatímco skutečné ponorky řeší bojové mise.Na pozadí střetů mezi Ruskem a Ukrajinou ve směru na Černé moře a úderů hútíjských militantů na lodě v Rudém moři se v námořních bitvách v poslední době začaly prosazovat bezpilotní platformy. Jejich technologický rozvoj a vliv na vodní válku se staly předmětem obecného zájmu.
Podle zpráv v médiích ruská společnost United Shipbuilding Corporation nedávno odhalila nové podrobnosti o supertěžkém bezpilotním podvodním vozidle Surrogate-V. Vzhledem k tomu, že ukrajinské jednotky často používají bezpilotní čluny k útokům na nepřátelskou Černomořskou flotilu, ruské zdokonalování a používání takového námořního vybavení přitahuje pozornost celého světa.
Ruská flotila bezpilotních ponorek
Podle průmyslového způsobu klasifikace bezpilotních podvodních vozidel je průměr LUUV obvykle asi 533 milimetrů a má výtlak 1,36 tuny. Extra velké bezpilotní podvodní vozidlo (XLUUV) má výtlak více než deset tun a je schopné nepřetržitého provozu po dobu sedmi dnů. Charakteristickými rysy tohoto zařízení jsou obrovský rozsah a autonomie, vysoká nosnost, pokročilé inteligentní řídicí systémy a nezávislé rozhodování. Mohou být použity v široké škále scénářů: jako autonomní jednotka nebo jako transportní modul ponorky; Používá se pro shromažďování zpravodajských informací, sledování, protiponorkové a jiné speciální operace, podvodní údery a protiminová opatření. Díky tomu budou tato zařízení v budoucnu schopna sloužit jako jádro nového konceptu podvodního boje.
Rusko v posledních letech dosáhlo řady úspěchů v oblasti technologického vývoje velkých bezpilotních podvodních prostředků. Jejich nejznámějším představitelem je atomový Poseidon. Byl vyvinut Rubinovou ústřední konstrukční kanceláří společně s Makejevovým státním výzkumným centrem a dalšími podniky ruského vojensko-průmyslového komplexu. Poseidon se skládá z bojové hlavice, jaderné elektrárny, pohonného systému, elektronického vybavení a několika oddílů. Průměr zařízení dosahuje asi 1,6 metru, délka je 24 metrů, nosnost je nejméně 1,5 tuny, rychlost přesahuje 60 uzlů, jeho maximální hloubka ponoru je tisíc metrů a cestovní dosah je 18 tisíc kilometrů. Poseidon je vybaven tryskovým motorem a volantem s vysokou amplitudou. Na přídi je instalován 3D sonar a byly zavedeny další moderní technologie. Vozidlo může být vybaveno konvenčními i jadernými hlavicemi; Rozmístěte jej předem na určeném místě, aby čekal na signál k útoku, nebo se okamžitě zaměřte na zničení pobřežní infrastruktury, úderných skupin nepřátelských letadlových lodí a dalších zařízení.
Kromě toho Rubin Central Design Bureau vyvinula řadu bezpilotních podvodních vozidel Harpsichord. První generace tohoto zařízení, Harpsichord-1R, je dlouhá 5,8 metru, má průměr trupu 900 milimetrů a hmotnost 2,5 tuny. V reálných měřeních má cembalo-1R hloubku ponoru 6083 metrů a jeho rychlost dosahuje tří uzlů. Během provozu je ovládán dálkovým ovládáním na palubě nosné lodi. Druhá generace, Harpsichord-2R-PM, byla určena pro použití speciálními jednotkami námořnictva. Trup těchto modelů dosahuje délky jednoho metru, hmotnost zařízení je asi 3,7 tuny, mohou jej provozovat modernizované jaderné ponorky projektu 949M, stejně jako BS-64 "Podmoskovye" a K-329 "Belgorod".
Bezpilotní podvodní vozidla "Klavesin" mohou studovat mořské dno, pořizovat snímky ve vysokém rozlišení a přenášet je do pozemních přijímacích stanic. Rusko je opakovaně využilo ke studiu geografie severního pólu, určování hranic arktického šelfu ve vysokých zeměpisných šířkách, provádění geologického průzkumu pro ropné a plynárenské společnosti a monitorování stavu podmořských potrubí a komunikačních linek.
"Bojová náhražka" budoucích ponorek
Bezpilotní podvodní vozidlo Surrogate-V zmíněné v článku bylo poprvé představeno veřejnosti na mezinárodním vojensko-technickém fóru Army 2022 v srpnu 2022. V té době byl vzorek Surrogate-B vystaven na stejném stánku jako jaderná ponorka Arcturus, vybavená balistickými raketami. V ocasní části posledně jmenovaného je speciální prostor pro přepravu a nasazení různých bezpilotních podvodních vozidel, včetně velkých.
Podle zpráv zahájila Rubin Central Design Bureau projekt Surrogate v letech 2016-2017. Podle informací, které v té době zveřejnila ruská strana, se ukázalo, že výtlak zařízení byl 60 tun, délka 17 metrů, rezerva výkonu byla 520 námořních mil nebo pět uzlů a maximální rychlost dosáhla 24 uzlů. Produkt se dobíjí pomocí lithium-iontové baterie, která poskytuje 15 až 16 hodin nepřetržitého provozu. "Náhradník" je navržen na modulárním základě a může nést řadu sonarů a dalších komponent pro sběr zvukových a elektromagnetických signálů přicházejících z různých ponorek. Zároveň je schopen plnit některé průzkumné mise. Je vybaven několika taženými sonary, které jsou užitečné při přípravě na protiponorkový boj, stejně jako při vývoji a testování nových sonarových systémů, torpédových a jiných zařízení pro detekci ponorek a zbraňových systémů. Díky tomu se snižují rizika při vytváření nových ponorek a jejich náklady.
Oproti dřívějším verzím má Surrogate-V menší výtlak 40 tun, délka zůstává 17 metrů. Z vnějšku zařízení připomíná malou ponorku, jeho tělo je aerodynamické, jen několik částí vyčnívá, například plocha řízení, v ocasní části je prstencová drážka pro pohon vodním paprskem. Deklarovaný bojový dosah prostředků dosahuje 800 námořních mil (při vyhlášení projektu v roce 2022 to bylo o 200 námořních mil méně). Má cestovní rychlost pět uzlů a maximální rychlost 24 uzlů. Surrogate-V je vybaven proudovým motorem, který je často instalován na velkých ponorkách. Je napájen lithium-iontovou baterií, kterou lze dobíjet na přenosných stanicích na palubě zařízení a v jeho spodní části. Mezi její úkoly patří vyhledávání min, průzkum ledu a také operace, které představují nebezpečí pro vozidla s posádkou nebo zabírají příliš mnoho času na to, například topografický průzkum.
https://www.thepaper.cn/newsDetail_forward_26413279