Raketoví křižník "Maršal Ustinov" a velká výsadková loď "Aleksandr Otrakovski" spolu s letectvem Severního flotu provedli raketové a dělostřelecké střelby v Barentsovo moři
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 31 kvě 2017, 16:39
od WuVirr
V Petrohradě spustili na vodu loď nové generace Raptor
V Petrohradu byla spuštěna na vodu loď nové generace Raptor pro ruské vojenské námořnictvo, prohlásil představitel oddělení informací a masových komunikaci Ministerstva obrany Ruska pro námořnictvo Igor Dygalo.
„V Petrohradské loděnici Pella se odehrála slavnost spuštění na vodu nejnovějšího patrolovacího člunu projektu 03160," řekl Dygalo.
Zrovna jsem se chtěl zeptat na tento rozpor.Viz. video Raptora z roku 2015.
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 31 kvě 2017, 18:19
od Alchymista
Je to napodobenina Combat Boat 90 / CB 90 / Stridsbåt 90 švédskeho pôvodu (nie kopia - v detailoch sú dosť rozdiely), prinajmenšom po stránke koncepcie a aj po stránke vizuálnej.
Raptor je o niečo väčší - výtlak 23t proti 20,5t, dlhší je zhruba o meter (16,9m proti 15,9m) aj o pár centimetrov širší (4,1m proti 3,8m), má tiež o niečo výkonnejší pohon.
Raptor
Stridsbåt 90
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 31 kvě 2017, 22:17
od Hektor
Dokonca aj číslo je okopírované a pozmenené len ma zaráža že Ruské je menšie... :dobre:
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 01 čer 2017, 18:47
od stetula
však oni ho vyrábějí na základě licence
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 02 čer 2017, 07:37
od Skeptik
No, ona to není čistá kopie, ale spíše další rozvoj ... např. motory Caterpillar jsou mnohem výkonnější, a tím vzrostla i max.rychlost ... ze 40 na 50 uzlů. Stejně tak jeho určení je méně "bojové" ... žádné jiný, žádné řízené střely (a to ani Kalibr ;) ) a posádka jen dva muži, namísto čtyř.
Licenční kopií by měli být čluny koncernu Kalašnikov, projekt 02510
No, ona to není čistá kopie, ale spíše další rozvoj ... např. motory Caterpillar jsou mnohem výkonnější, a tím vzrostla i max.rychlost ... ze 40 na 50 uzlů. Stejně tak jeho určení je méně "bojové" ... žádné jiný, žádné řízené střely (a to ani Kalibr ;) ) a posádka jen dva muži, namísto čtyř.
Licenční kopií by měli být čluny koncernu Kalašnikov, projekt 02510
Typ BK-16
Zaujímavé ako sa tam zlučuje so snahou o Ruúou nezávislosť, to použitie motorov Catterpillar,alebo výnimka potvrdzuje pravidlo,prípadne že je to dobeh starších projektov?
Otázka naviac:
Ten záporný sklon čelného skla sa často u rusov vyskytuje aj na nákladných autách a podvozkoch,má to aj nejaký iný funkčný účel?Jediné čo ma napadá sú odrazy slnka spozorovateľné na veľkú diaľku.
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 28 čer 2017, 20:06
od nine_mike
Plynové turbíny M90FR ako súčasti lodných motorov M55P začali cyklus skúšok na skúšobnom stende v Ribynsku. Od apríla tam už bežia skúšky M70FRU-2 pre motory M35P-1. http://www.uecrus.com/rus/presscenter/o ... NT_ID=2723
Otázka naviac:
Ten záporný sklon čelného skla sa často u rusov vyskytuje aj na nákladných autách a podvozkoch,má to aj nejaký iný funkčný účel?Jediné čo ma napadá sú odrazy slnka spozorovateľné na veľkú diaľku.
Otázka naviac:
Ten záporný sklon čelného skla sa často u rusov vyskytuje aj na nákladných autách a podvozkoch,má to aj nejaký iný funkčný účel?Jediné čo ma napadá sú odrazy slnka spozorovateľné na veľkú diaľku.
Otázka naviac:
Ten záporný sklon čelného skla sa často u rusov vyskytuje aj na nákladných autách a podvozkoch,má to aj nejaký iný funkčný účel?Jediné čo ma napadá sú odrazy slnka spozorovateľné na veľkú diaľku.
Není potřeba v zimě ráno škrábat skla :-)
Měl je i DC 2 i prvé DC 3, T 111 i T 128.
Ale prečo,v čom bola tá výhoda?
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 29 čer 2017, 22:50
od QVAK
Podstatně snižuje oslnění řidiče (pilota) ale pouze při rovných tabulích skla. Taktéž odráží podstatně méně světla zpět a nikdy ke zdroji osvícení. Nevýhodou je významné zvýšení aerodynamického odporu.
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 15 črc 2017, 12:42
od WuVirr
Malý raketový trumf. Kaspické „Bujany“ mohou svést bitvu i s křižníkem. Názor
Malé raketové lodě (MRL) Uglič, Grad Svijažsk a Velikij Usťug provedly v Kaspickém moři cvičné raketové a dělostřelecké střelby. Ve čtvrtek to uvedla tisková služba Jižního vojenského okruhu. Všechny tři MRL úspěšně zasáhly námořní, vzdušné a pozemní cíle včetně objektů mimo zónu přímé viditelnosti.
„Posádky provedly cvičení, zaměřené na zneškodnění lodí imaginárního nepřítele, během něhož provedly přípravnou raketovou střelbu z raketového komplexu Kalibr. Raketová střelba byla provedena způsobem elektronického odpálení, to znamená bez skutečného startu raket", uvádí se ve zprávě Ministerstva obrany.
Těžký atomový raketový křižník "Petr Veliký" a těžký podmořský křižník strategického určení "Dmitrij Donský" se přesouvají pro účast k hlavní válečné námořní přehlídce v Sankt Petěrburku
PS: Škoda že Rusko nemá víc takovýchto ponorek v provozu, jednomu by mohla trochu nahnat hrůzu :trefa
Re: RF – Válečné námořnictvo
Napsal: 19 črc 2017, 22:08
od Grif
Podle ruského deníku Izvestija ruské námořnictvo v roce 2018 obnoví výrobu obřích vznášedel Zubr (Projekt 1232.2). Vznášedla nahradí relativně nové, ale problémy stíhané výsadkové lodě třídy Djugoň.
Ruské námořnictvo a námořní pěchota pro obojživelné operace využívá několik typů výsadkových lodí a člunů. Dlužno dodat, že následující výčet nezohledňuje technicky stav (operační nasaditelnost, bojeschopnost) jednotlivých plavidel.
Ruské námořnictvo provozuje čtyři 50 let staré tankové výsadkové lodě třídy Aligator (Projekt 1171; prázdný výtlak 3400 t) a 15 tankových výsadkových lodí třídy Ropucha (Projekt 775; 2200 t) - plavidla třídy Ropucha jsou stará 30 až 40 let.
Dále se ruské námořnictvo opírá o řadu menších výsadkových člunů - 12 člunů třídy Serna (Projekt 11770; 61 t), 13 člunů třídy Ondatra (Projekt 1176; 90 t) a pět nových výsadkových člunů třídy Djugoň (Projekt 21820; 280 t). Kromě toho ruské námořnictvo provozuje i dvě zmiňovaná vznášedla třídy Zubr (Projekt 1232.2; 340 t).
Původně Rusko plánovalo vyrobit 11 lodí třídy Djugoň jako náhradu za lodě třídy Serna a Ondatra. Djugoň konstrukčně vychází z třídy Serna, ale je větší a uveze mnohem více nákladu.
V roce 2013 ale velení ruského námořnictva doporučilo výrobu lodí třídy Djugoň zastavit kvůli “vážným konstrukčním chybám.” Lodě byly projektovány na rychlost až 40 uzlů, ale při takto velkých rychlostech docházelo k poškozování trupu vlivem “hydrodynamického šoku”. Rusku se také nedostává velkých dieselových motorů vhodných pro pohon lodí třídy Djugoň.
Kreml se proto rozhodl pro obnovení výroby obřích vznášedel třídy Zubr - největších vznášedel na světě. Vznášedlo dokáže unést náklad až 150 t, tj. tři tanky nebo deset kolových obrněných vozidel (BTR-82) nebo až 500 členů námořní pěchoty.
Obnovení výroby vznášedel Zubr je součástí ruského státního programu zbrojení na období 2018 – 2025. „Během Vojensko-námořního salonu (skončil 2. července - pozn. red.) bude představena řada nových projektů, včetně projektu lodí na vzduchovém polštáři, které budeme znovu vyrábět v rámci nového státního zbrojního programu,” uvedl Alexej Rachmanov, prezident Sjednocené loďařské korporace.
Stavba vznášedel Zubr je možná díky ruské anexi Krymu, kdy se Rusko zmocnilo také ukrajinských (tedy dnes již ruských) loděnic More. Závod More byl Ruskem znárodněn v květnu 2015. More je výrobcem lodí pro vojenské i nevojenské účely: lodí na ponorných křídlech, na vzdušné podušce, na vzdušné kaverně, kluzáků a také jachet a člunů s trupy ze slitin hliníku a hořčíku.
Pohon vznášedla Zubr zajišťuje pět turbovrtulových motorů Kuzněcov NK-12MV (5×8,7 MW) - dva slouží pro vytváření vzduchového polštáře, tři pro pohon lodě. Stejné motory pohání i bombardéry Tu-95.
Pohyb vpřed zajišťují tři čtyřlisté stavitelné vrtule o průměru 5,5 m, v trupu jsou dále čtyři ventilátory o průměru 2,5 m, které vytváří vzduchový polštář pod vznášedlem. Díky své konstrukci a výkonným motorům se dokáže Zubr pohybovat rychlostí až 130 km/h.
K palebné podpoře výsadku námořní pěchoty slouží dva raketové komplety, každý pro vypouštění dvaadvaceti 122mm neřízených střel. Protivzdušnou obranu zajišťují čtyři čtyřnásobné protiletadlové raketové komplety krátkého dosahu Igla-1M a dvě věže AK-630M, každá se šestihlavňovým 30mm rotačním kanónem.
Podle Andreje Frolova, šéfredaktora magazínu Vývoz zbraní, ruské námořnictvo plánuje vznášedla nasadit v oblastech Černého, Baltského a Kaspického moře. Zubr je podle deníku Izvestija schopen přistát na 78 % světového pobřeží, klasické výsadkové lodě pouze na 14 % světového pobřeží.
Podle deníku Izvestija jde vznášedlo Zubr jen obtížně zaměřit radarem, neboť při plavbě Zubr vytváří mohutnou clonu z vodní tříště, která rozbíjí radarový odraz plavidla.