Stránka 1 z 16

Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 14:28
od gandalf
V Černém moři se ve čtvrtek srazila ruská výzvědná loď Liman s nákladním plavidlem plující pod vlajkou Toga. Vojenská loď měla trhlinu v trupu a potopila se. Informovala o tom agentura Interfax.
Incident se udál krátce před polednem v oblasti vzdálené zhruba 40 kilometrů severozápadně od Bosporského průlivu, potvrdilo ruské ministerstvo obrany. Okolnosti srážky nejsou jasné. Nákladní loď podle tureckých médií převážela zvířata.
Ruský úřad dodal, že neeviduje žádnou oběť, ačkoliv server Conflict News původně hovořil o 15 pohřešovaných námořnících.
Více na https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... a-lod.html

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 16:49
od WuVirr
Ruská průzkumná loď se v Černém moři srazila s jinou lodí

Průzkumná loď ruské Černomořské flotily Liman utrpěla trhlinu poté, co se srazila s jinou lodí 40 kilometrů od Bosporu. Nikdo z posádky nebyl zraněn, informuje ruské ministerstvo obrany.

K incidentu došlo ve čtvrtek kolem poledne. Liman se srazil s lodí Ashot-7 a utrpěl trhlinu na pravé části pod čárou ponoru. V současné době se zjišťuje, komu patří druhé plavidlo. "Posádka lodi se snaží plavidlo zachránit," stojí ve zprávě vojenského resortu.

Na místo havárie byly vyslány lodě Černomořské flotily ze skupiny službu konajících plavidel a letadlo An-26 s týmem záchranářů.

Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017042 ... erne-more/

PS: Tady nepíšou, že by se potopila. novinky :blbec:

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 17:10
od Alchymista
http://www.express.co.uk/news/world/797 ... rs-missing
The intelligence ship collided with a Togo-flagged vessel carrying livestock, identified as Youzarsif H, in fog and low visibility.
Prieskumná loď sa zrazila s loďou pod vlajkou Togo prevážajúcou dobytok identifikovanou ako Youzarsif H v hmle a nízkej viditeľnosti

Loď Liman
Obrázek
z opačnej strany (veľmi veľký):
https://turkishnavy.files.wordpress.com ... g_1249.jpg

loď YOUZARSIF H
YOUZARSIF_H.jpg
YOUZARSIF_H (2).jpg

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 17:15
od WuVirr
PetrP – Jak? Nějak tak :lol:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 18:33
od Skeptik
Takže jestli tomu dobře rozumím, náklaďák z Toga téměř stál (rychlost 0,6 kt = 1 km/h) a ruský vyzvědač to do něj zprava zezadu nahustil rychlostí 6,4 kt (12 km/h)

A jak říká klasické pravidlo ... kdo má poškozený čumák, ten je viníkem :jo:

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 19:26
od Grif
Koukal jsem na trasu toho frachťáku.Vyplul z Constanty v Rumunsku,směřoval na Bospor.Před Bosporem(asi v místě nehody) udělal obrátku a vypadá, že má namířeno někam na Oděsu, pokud zachová kurz.
YOUZARSIF H
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 3.6/zoom:8

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 19:50
od Alchymista
Pôvodný cieľ Aqaba Jordánsko, teda trasa Bospor - Suez - Červene more - Aqabský záliv.

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 20:19
od woxia
No, za to dostane někdo v CIA metál a prémie. Než tam Rusové dorazí, tak "podmořští sběrači"místo hezky vyčistí...
Jenom přemýšlím, jestli stačilo posunout souřadnice GPS, což víme, že to USA umí (takže se nemohly srazit jiné lodě, protože všechny v oblasti měly posun stejný), ale protože Rusové jeli na GLONASS, tak byli neomylně navedeni do lodi, která vypadala podle GPS dat, že je o 300 m vedle, a nebo museli ještě jednu půlku lodi natřít protiradarovou barvou.

A ne že mne bude někdo brát vážně! Jsou jen takové ženské myšlenky, že na náhodu se moc nehraje. :strelba:

Re: Námořní nehody

Napsal: 27 dub 2017, 20:38
od Grif
YOUZARSIF H změnila kurz,vypadá že pluje zpět do Rumunska.

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 13:13
od Beda
Lode sice pluji podle GPS, ale maji v provozu nekolik antikoloznich systemu. To spusti alarm nekolik NM predem na mustku a i v kajute kapitana. Ten se jiste neridi podle GPS.

Kamarad ex-kapitan namorni plavby rikal ze byl na nekolika lodi co pluji pod vlajkama zemi co setri naklady. Casto tam nefunguje radar a na dotaz jak se vyhnou jine lodi dostaval odpoved....ta lod ma radar a uhne nam.

Maji system AIS
http://www.yachtmeni.cz/namorni-jachtin ... e-to-ais-/
na monitor se sejdou udaje od AIS a radaru. Kdyz ta vyzvedna lod tam pluje, tak to jiste mela vse funkcni. Byla tam mlha a tak lod bez radaru je slepa.
Vykradou to.....jestli je tam neco extra tajneho, tak se to pokusi vyzvednout, hloubka tam je tak do 200m, je to 50 km od pobrazi, tak na volnem mori. Kdyz se to nepodari vyzvednout, tak to muzou odstrelit jako cas ponorky Kursk. Do te doby si to jiste pohlidaji a do doby vysetreni se k tomu nikdo nesmi priblizit. Jestli ta lod pluje zpet do Rumunska, tak musi byt poskozena a nebo ji zkontrolovali a zjistili stav. Kazda lod musi uchovavat data plavby, kurs, rychlost atd.
Jiste se to bude vysetrovat a vysetri se to. Ta ruska lod se jiste podle pravidel plavby vyhejbala a ze to nestacila spis vypada na umyslne najeti, provokace.

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 13:27
od Polite
Beda: Skus to opacne...Ta nakladna lod sa nakladala v Rumunsku a smerovala do Jordanska v case nehody sla cca 1 km/h a ruska vyzvedna 12 km/h. Co ak bol zamer znefunkcnit nakladnu lod? Aby musel byt tovar prelozeny na mori...pod dohladom alebo aby bola odtiahnuta do najblizsieho pristavu a tam by sa dal skontrolovat naklad...Ale chybicka sa vludila a vyzvedna sla ku dnu a nakladna ostala poskodena ale plavbyschopna...

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 13:34
od Alchymista
Označovať Liman ako "prieskumnu/špionažnu loď" - to sa mi nejak nezdá. Nenašiel som o nej žiadne väčšie podrobnosti (projekt, určenie, vybavenie atď.)

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 13:52
od Snork
na wikipédii je už napísané že sa potopila pri zrážke:
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_ship_Liman

podľa popisu je to upravená Moma class - hydrografický prieskum
žeby mala niečo spoločné zo South stream ? :D "konšpirácia"

By som povedal že výraz "špionážna" loď je veľmi hrubý preklad jej činnosti, ale kto vie našiel som toto: (možno to niekomu znalejšiemu povie viac)
Former hydrographic survey vessel "Liman" (No.861/19), converted into the Intelligence Ship in 1989.
Special Systems: «Vitok-AK», MRR-1-7, «Vakhta-M,10,12», «Vizit-M», «Rotor-N», «Uzel», «Kayra»

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 14:10
od petrp
Není to "průzkumná/špionážní", ale průzkumná/výzkumná loď - někdo z nejchytřejších novinářů nevládne jazyky - tipuji většinu, protože od sebe stejně jen kopírují.
PS: Co na ni doinstalovali by asi zajímalo více lidí....

Re: Námořní nehody

Napsal: 28 dub 2017, 14:12
od Beda
Alchymista píše:
28 dub 2017, 13:34
Označovať Liman ako "prieskumnu/špionažnu loď" - to sa mi nejak nezdá. Nenašiel som o nej žiadne väčšie podrobnosti (projekt, určenie, vybavenie atď.)

Tady ji vedou jako vojenskou lod
https://turkishnavy.net/foreign-warship ... s-in-2017/
nema cislo, tak to bude pomocna lod. Maji byt postavene tri.


na Bosporu byla.
26.1.2017 Liman Northbound Russia

Liman was one of the 3 Project 861M / Moma class intelligence gathering ships. All are based in the Black Sea.
https://turkishnavy.net/?s=liman

Na mori se i houka....je na to predpis

Celé předpisy najdeš na https://www.transportstyrelsen.se/tsfs/TSFS_2009-44.pdf

Příloha 3 k mezinárodním pravidlům pro zabránění srážek na moři
Technické specifikace pro zvuková výstražná zařízení
1 - Píšťaly
a. Frekvence a dosah
Základní frekvence signálu by měla být v rozmezí 70-700 Hz. Dosah signálu píšťaly je určen kmitočty v rozsahu 180-700 Hz (± 1%) pro loď o délce 20 metrů nebo více, nebo 180-2100 Hz (± 1%) pro lodě s délkou pod 20 metrů. Kmitočty pro stanovení dosahu signálu píšťaly se určí podle hladiny akustického tlaku stanoveného v C a mohou zahrnovat jak základní frekvenci jako jeden nebo více vyšších frekvencí.
b. Rozsah základních frekvencí
Aby bylo zajištěno, že píšťala může mít řadu vlastností, musí základní frekvence píšťaly být v intervalu:
1) 70 - 200 Hz pro plavidla o délce 200 metrů nebo více,
2) 130 - 350 Hz pro plavidla o délce 75 metrů, ale menší než 200 metrů,
3) 250 - 700 Hz pro plavidla s délkou pod 75 metrů.
c. Akustické síla signálu a dosah
Píšťala, která byla nainstalována na lodi musí mít hladina akustického tlaku které není menší, než příslušnou hodnotu v tabulce níže v nejméně 1/3-oktávového pásma (tersband) v kmitočtovém rozsahu 180-700 Hz (± 1%) pro lodě s délkou 20 metry nebo více nebo v kmitočtovém rozsahu 180-2100 Hz (± 1%) pro loď o délce méně než 20 metrů. Hladina akustického tlaku je měřena ve vzdálenosti 1 m ve směru, kde se píšťala má jeho největší sílu.
Délka plavidla (m) Třetinooktávové pásmo úrovně 1 m nad referenční hodnotou 2 × 10-5 N / m2 (dB) Rozsah (námořní mil)
200 nebo více 143 2
75, ale méně než 200 138 1.5
20, ale méně než 75 130 1
méně než 20 120 0,5