Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 23 úno 2020, 19:51

V nedeľu 23.02.2020 o cca 10:30 hod miestneho času India (Indické námorníctvo) prišla o ďalšie lietadlo rodiny MiG-29K v provincii Goa
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1343578 + video kde vidno 2 padáky po katapultáži
https://aviation-safety.net/wikibase/233172

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 11 bře 2020, 21:26

V stredu 11.03.2020 o cca 11 hod miestneho času sa v Pakistane zrútilo stíhacie lietadlo General Dynamics F-16A MLU. Pilot zahynul. Išlo o nácvik akrobacie pre letecký deň.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/233867 + ďalšie odkazy a videá
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1378388 z 11.03.2020 + video

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5313
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 20 bře 2020, 12:46

FAA šetří výskyt únavové trhliny Boeingu 737
Federální úřad pro letectví FAA oznámil, že zahájil vyšetřování potenciálního strukturálního problému, který může postihnout stovky letadel Boeing 737. Vyšetřování odstartoval incident letadla 737 společnosti Southwest Airlines, na jehož plášti byla objevena 30cm trhlina. FAA bude muset rozhodnout, zda je nutno zkrátit intervaly inspekcí části trupu.
Letoun Boeing 737-700 (N726SW) společnosti Southwest letící dne 13. března na lince z Las Vegas do Boise byl nucen vzhledem k nestabilnímu tlakování kabiny sestoupit z letové hladiny FL390 do FL220. Po přistání byla na plášti letadla zjištěna 30cm únavová trhlina v části, která podléhá pravidelným inspekcím každých 1500 hodin. Letadlo však absolvovalo tuto kontrolu pouhých 500 hod. před incidentem. Společnost Southwest informovala, že v rámci pravidelných prohlídek byly objeveny ve stejném místě trhliny u dalších dvou letadel.

http://www.planes.cz/cs/article/204232/ ... oeingu-737
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. - Jan Werich
Je těžké býti debilem, protože konkurence je obrovská. - Miroslav Horníček

rastik1585
Redaktor
Příspěvky: 67
Registrován: 16 říj 2018, 09:23

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od rastik1585 » 25 bře 2020, 16:51

V ruskom Krasnodarskom kraji havarovalo v stredu cvičné bojové lietadlo typu L-39. Pilot zrejme neprežil, informovalo ruské ministerstvo obrany.
Cvičné bojové lietadlo L-39 havarovalo 25. marca o 16:00 moskovského času počas rutinného cvičného letu v Krasnodarskom kraji," citovala z vyhlásenia ministerstva obrany agentúra TASS.

https://www.teraz.sk/najnovsie/v-rusku- ... lanok.html

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 25 bře 2020, 20:41

https://rusvesna.su/news/1585164330
Na Čiernom mori pri pobreží Krymu havaroval Su-27.
Do priestoru, kde bol zaregistrovaný signál rádiomajáku (tj pilot/piloti sa zrejme katapultoval) vyrazila malá protiponorková loď, vrtuľníky Mi-8, lietadlo An-26 a civilné lode. V oblasti sú zlé meteorologické podmienky, sťažujúce pátranie.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 27 bře 2020, 22:34

↑↑ Ad L-39 z 25.03.2020 - v lietadle bol iba jeden pilot, a to žiak 4. ročníka leteckej školy, podľa predbežných mal tému vyššie prvky pilotáže (akrobacia) a buď z technických dôvodov alebo z nesprávnej pilotáže išlo lietadlo k zemi. Pilot sa katapultoval, ale mimo technických možností sedačky v L-39 = pilot aj so sedačkou dopadol na zem a zahynul. Beží vyšetrovanie či technický problém na lietadle alebo chyba pilotáže.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/234378 + ďalšie odkazy a video trosiek

↑ Ad Su-27 z 25.03.2020 - pád do Čierneho mora o cca 20:10 hod miestneho času - to je horší prípad, doposiaľ (do dnes) nie je jasné čo je s pilotom a sú okolo toho vášnivé diskusie a prirovnávajú to k pádu Su-34 do Japonského mora. Podľa https://crimeapress.info/pilot-su-27-po ... azhdenija/ pilota našli ale v tak zimnej vode mal šancu prežiť ak by ho našli do 30min - telo vrtuľníkom previezli do Sevastopoľa ale nepodarilo sa ho zachrániť. Na to TASS vydal správu že to nie je pravda a aj oni tu https://crimeapress.info/tass-oproverga ... rnoe-more/ popreli tvrdenia v predchádzajúcom článku = že pilota doposiaľ nenašli a stále ho hľadajú. Je okolo toho veľa nejasných info, ale hanba je, že pilota doposiaľ nenašli (podľa dostupných zdrojov). V tak chladnej vode po toľkom čase už nemá šancu. Dosť sa k tomu pádu venujú na fóre https://www.forumavia.ru/t/201769/1/ (aj konšpirujú, vraj tam bol výbuch ...). Počkáme čo sa ďalej zverejní.
Zdroj

Kód: Vybrat vše

https://aviation-safety.net/wikibase/234386
+ ďalšie odkazy

Uživatelský avatar
gotha
Redaktor
Příspěvky: 91
Registrován: 11 srp 2017, 14:36

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od gotha » 29 bře 2020, 16:10

Pád lietadla v Manile, Filipíny. Lietadlo viezlo medikamenty, posádku a pacienta. Na palube osem ľudí.
Lion Air Plane RPC 5880 - prestrelil dráhu pri odlete. Začal horieť a vybuchol na NAIA Runway 24 počas odletu. Itinerár: Tokyo, Haneda, Msn: Medevac
Lietadlo IAI Westwind bolo chartované Filipínskou vládou na evakuáciu chorého pacienta do Tokia.
Na palube:
1 letový medik
1 sestrička
1 doktor
2 piloti + 1 posádka
1 pacient + 1 asistent
Nikto neprežil.
let.jpg

225bar
Redaktor
Příspěvky: 231
Registrován: 07 úno 2017, 20:57

Civilista omylem aktivoval katapult ve francouzské stíhačce

Příspěvek od 225bar » 09 dub 2020, 22:53

Životní zážitek si z letu stíhačkou francouzské armády odnesl civilista, pro kterého možnost originálního výletu zajistili jeho kolegové. Muž, který se původně zdráhal do kokpitu letadla vůbec usednout, se v jeden den stal letcem i parašutistou proti své vůli.

K letu s bizarním průběhem došlo loni v březnu, nyní o jeho průběhu ve své vyšetřovací zprávě podrobně informoval francouzský úřad pro bezpečnost státního letectví BEA-É, na níž upozornil server Aerotime. Let stíhačkou Rafale 64letému muži, který pracoval jako zaměstnanec zbrojního podniku spolupracujícího s francouzskou armádou, dojednali jako překvapení jeho kolegové. Podobné „pozorovatelské“ lety sice nejsou ničím zcela výjimečným, mají ale svá přísná pravidla a musí je schválit ministerstvo obrany.

Životní zážitek si z letu stíhačkou francouzské armády odnesl civilista, pro kterého možnost originálního výletu zajistili jeho kolegové. Muž, který se původně zdráhal do kokpitu letadla vůbec usednout, se v jeden den stal letcem i parašutistou proti své vůli.

K letu s bizarním průběhem došlo loni v březnu, nyní o jeho průběhu ve své vyšetřovací zprávě podrobně informoval francouzský úřad pro bezpečnost státního letectví BEA-É, na níž upozornil server Aerotime. Let stíhačkou Rafale 64letému muži, který pracoval jako zaměstnanec zbrojního podniku spolupracujícího s francouzskou armádou, dojednali jako překvapení jeho kolegové. Podobné „pozorovatelské“ lety sice nejsou ničím zcela výjimečným, mají ale svá přísná pravidla a musí je schválit ministerstvo obrany.

Organizátoři i účastníci letu ale protokol ignorovali. Lékař „obdarovaného“ pasažéra prohlédl pouhé čtyři hodiny před letem namísto obvyklých několika dní, a účast na letu mu povolil jen s podmínkou, že nebude vystaven zápornému přetížení. K pilotovi stíhačky se ale tato informace nedostala.

Již při nastupování do stíhačky byl podle závěrů vyšetřování pasažér silně nervózní. Jeho zaznamenaný tep se pohyboval mezi 136 a 142 údery za minutu. Se správným usazením v kokpitu mu přitom nikdo příliš neasistoval. Muž tak mě špatně nasazené „anti G“ kalhoty chránící proti důsledkům přetížení, neměl zapnutou helmu ani správně připnutou kyslíkovou masku a příliš slabě si utáhl i pásy, které jej měly držet v sedadle.

Problém tak nastal prakticky ihned po startu. Pilot vzlétl a začal stoupat, čímž cestujícího vystavil přetížení kolem čtyř G. Následně pilot převedl letadlo do vyrovnaného letu, na oba muže ve stíhačce v tu chvíli působilo přetížení -0,6 G. „Nedostatečně připoutaného pasažéra pocit záporného přetížení zcela zaskočil a ten se tak chytil rukojeti vystřelovacího sedadla, které tak nedopatřením aktivoval,“ popisuje zpráva BEA. Během katapultování civilista ztratil helmu i kyslíkovou masku. Následně selhal záchranný člun, který je součástí sedadla, a který se má samočinně nafouknout. Cestující byl lehce zraněn.

Podle stanoviska BEA k nehodě přispěla nedostatečná instruktáž nezkušeného cestujícího. Ten byl před letem z nečekané situace ve stresu, navíc „nikdy nevyjádřil touhu zúčastnit se podobného typu letu“. Muž byl podle svých slov kolegy dotlačen k tomu, aby nabídku letu přijal, píše BEA.

Vedle selhání nafukovacího člunu incident navíc odhalil další technickou chybu. Ta paradoxně ale vedla k záchraně letadla. Za normálních okolností by totiž systémy letadla měly katapultovat pilota i jeho pasažéra bez ohledu na to, kdo z nich za páku vystřelovacího sedadla zatáhl. Pilotovo sedadlo ale selhalo a ten tak mohl bezpečně přistát.

https://www.e15.cz/magazin/civilista-se ... ba-1368599

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5055
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od martanus » 14 dub 2020, 12:39

Francouz se omylem katapultoval ze stíhačky, mohla za to souhra náhod :blbec: :wink:

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_dtt
Muž se navíc podle vyšetřovatelů do kokpitu usadil sám, měl špatně utažené bezpečnostní pásy a během letu se „vznášel“.

Chyba zachránila letoun, pilot s ním bezpečně přistál
Když stíhačka vzlétla a rychlostí pět set kilometrů v hodině vystoupala do přibližně čtyř set metrů nad zemí, muž najednou zpanikařil a hledal něco, čeho by se chytil. Bohužel při tom omylem zatáhl za páku katapultu.

Aby toho nebylo málo, muž měl podle vyšetřovatelů od začátku letu také špatně připevněnou kyslíkovou masku a helmu, kterou po vymrštění ztratil.

K tomu všemu se ukázalo, že je vadná také jeho sedačka, protože se při katapultáži nenafoukl záchranný člun. Nehoda se ale naštěstí odehrála nad pevninou.

Senior nakonec bezpečně na padáku přistál na poli nedaleko německých hranic. Při nárazu utrpěl pouze lehčí poranění. Ani tím ale výčet závad nekončí. Pokud by vše fungovalo správně, katapultován by byl podle vyšetřovatelů také pilot.

Po zatáhnutí katapultovací páky mají být totiž vystřelena obě sedadla v letadle. V tomto případě ale došlo pouze k odstřelení pilotova překrytu a jeho sedadlo zůstalo na místě. Pilot proto dispečerům oznámil nehodu, vypustil palivo a vrátil se na základnu, kde letadlo urychleně opustil.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 14 dub 2020, 13:06

Toto snáď nie je ani možné...
Dokážem pochopiť, keď s takými "vývozmi" začali blbnúť rusi v deväťdesiatych rokoch - urobili niekomu vývozy do stratosfery a základňa mala zaplatenú elektrinu na pol roka... Alebo dostali tú mašinu do prevádzkovateľného stavu... Alebo vôbec dostal pilotko šancu sa "preletieť", aby nestratil "triednosť" či "kvalifikáciu" na lietanie.
"Turistu" obskakovali aj piati a občas aj do mašiny usádzali dvaja, aby sa ani náhodou nič nestalo...

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1659
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 14 dub 2020, 14:11

Nebyl dobře přikurtován, tak tam lítal po kabině, helma mu padala z hlavy, takže nic neviděl a do masky mu asi nešel vzduch/kyslík...
Zázrakem je, že při katapultu mu to nezlámalo vaz, asi také nefungovaly všechny raketové motorky k tomu nefunkčnímu člunu :snaha:
https://valeursetmanagement.com/WordPre ... ix_vie.jpg
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5670
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 dub 2020, 14:30

Myslím že rusi tie "výlety" stíhačkami ešte stále robia, za cca 10000€.
Tiež sa divím že mu to nezlámalo väzy.
Majú tam francúzi v Rafale nejaké tie automatické "priťahovacie" šnúry, ktoré by pritiahli končatiny a telo do správnej polohy?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1659
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 14 dub 2020, 14:51

český překupník za půl mega, tj. dvojnásobek.
Ani si nevšimli, že to stopli: http://29mig.ru/strato/
Na přípravě se podílelo padesát lidí, za let se spálí tři tuny paliva.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Uživatelský avatar
Kolja
Výkonný redaktor
Příspěvky: 794
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Kolja » 14 dub 2020, 17:08

Třeba tady je vidět , jakej je to proces, než někoho posadí do MiGu. Papírování, strojení, instruktáž atd.
https://www.youtube.com/watch?v=F3li1NxJF1A&t=3635s

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 14 dub 2020, 18:48

kenavf píše:
14 dub 2020, 14:30
... Majú tam francúzi v Rafale nejaké tie automatické "priťahovacie" šnúry, ktoré by pritiahli končatiny a telo do správnej polohy?
Stíhacie lietadlo Dassault Rafale má v kabíne sedadlá Martin-Baker Mark 16F špeciálne modifikované pre FR podmienky na toto lietadlo, parametre sedadla viď napríklad http://martin-baker.com/products/mk16-e ... or-rafale/ priamo do výrobcu = pred deaktiváciou IFF lietadla sa pilotovi stabilizujú nohy a ramená, po spustení hlavnej pyropatróny sa nohy pritiahnu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 15 dub 2020, 20:19

puma píše:
05 kvě 2019, 18:48
Na letišti Šeremetěvo v Moskvě hoří letadlo Superjet 100 let Moskva-Murmansk ...
Skončilo vyšetrovanie leteckej havárie z 05.05.2019 = pilotovi hrozí 7 rokov, súd ešte nebol

https://youtu.be/PLBXn-2zSnc zverejnené 15.04.2020, dĺžka videa 5:46 min.
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1421894 z 15.04.2020

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2274
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 16 dub 2020, 00:03

Rusko zveřejnilo nové záběry z nehody letadla
https://tv.idnes.cz/zahranicni/rusko-ne ... nestv_jaha
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 16 dub 2020, 20:48

Vo štvrtok 16.04.2020 o cca 19:03 hod miestneho času v Kazachstane blízko letiska Karaganda (10km južne) havarovalo lietadlo rodiny MiG-31 vo vlastníctve Kazašských vzdušných síl - krátko po štarte z letiska začal jeden motor horieť, obaja piloti sa úspešne katapultovali, sú v nemocnici na pozorovaní, lietadlo je zničené.

https://youtu.be/dJSeoe3tStA zverejnené 16.04.2020, dĺžka videa 28 sek.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/235109 + ďalšie odkazy

Podľa https://vk.com/wall-123538639_1423551 z 16.04.2020 Kazachstan prevádzkuje 29 ks (dnes -1) lietadiel MiG-31B (МиГ-31Б) + MiG-31DZ (МиГ-31ДЗ)

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 19 dub 2020, 16:25

k ↑ vyjadrenie veliteľa protivzdušnej obrany Kazachstanu, Nurlan Oranbetov (Нурлан Оранбетов)

https://youtu.be/B2Bddq-PLi0 zverejnené 17.04.2020, dĺžka videa 9:16 min.
= zriadená komisia na vyšetrenie incidentu + Kazachstan "uzemnil" všetky lietadlá uvedeného typu do rozhodnutia komisie + info o posádke, predletovej kontrole pilotov a lietadla, lietadlo vyrobené v 03/1991 v Nižnom Novgorode (fy. Sokol), v prevádzke 29 rokov (resurs 30 rokov), budúci rok 2021 by bolo lietadlo vyradené, 19.11.2013 bola GO v Rusku - prevádzka po GO na 8 rokov = do konca jeho životnosti.
Podľa https://youtu.be/STc15OWLId8 má jeden pilot po katapultáži problémy s chrbticou.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 25 dub 2020, 15:27

V sobotu 25.04.2020 o cca 09:42 hod. miestneho času na Jamale pri mestečku Vankor (Ванкор) súkromná firma "Abakan-Avia" (Абакан-Авиа) po tvrdom pristátí rozbila vrtuľník rodiny Mil Mi-26T. Na palube boli 3 členovia posádky + 5 cestujúci (2 majú zlomené rebrá, zvyšok modriny/odreniny).

Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1431894 + ďalšie videá a foto a https://aviation-safety.net/wikibase/235497 + ďalšie zdroje
Podľa https://news.mail.ru/incident/41540949/ miesto nehody je plynové pole s názvom "Rotor 40" (Ротор 40) ca 120km od letiska Urengoj (Уренгой)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti