Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 1606
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od homer » 07 črc 2020, 18:07

V pondělí večer místního času musel na letišti Johna F. Kennedyho v New Yorku nouzově přistát Airbus A319 společnosti Delta Airlines. Letadlu se povedlo bezpečně přistát, fotografie odhalily značně poškozený čumák letadla. Podle letecké společnosti se jednalo o střet s ptákem.
fWLDpY.jpeg
https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... _campaign=

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3474
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 07 črc 2020, 23:01

Spíš bych to tipoval na kroupy. Těch "zobanců je tam příliš.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2274
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 07 črc 2020, 23:42

V New Yorku nouzově přistál airbus s promáčknutým nosem. Záhadnou kolizi vyšetřují úřady
New York/Praha Na newyorském mezinárodním letišti JFK musel v noci na úterý nouzově přistát airbus společnosti Delta Airlines. Z fotografií je patrné, že letadlo mělo silně poškozenou příď, podle informací americké televize ABC News jej mohly poškodit kroupy. Příčinu vyšetřuje americký letecký úřad (FAA).
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/v-new-yorku ... ranici_pev
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3474
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 08 črc 2020, 05:54

Jen pro představu, jak mohou kroupy poškodit letadlo.
Tyhle byly malé
Obrázek
Tyhle trochu větší ...
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 08 črc 2020, 08:41

jj, "Mraky plné kamení"

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2274
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 12 črc 2020, 19:49

U vodní nádrže na Bruntálsku havaroval malý letoun, škoda je milion korun

12. července 2020 19:11, aktualizováno 19:37
Nedaleko vodní nádrže Slezská Harta na Bruntálsku havaroval v neděli malý letoun, takzvaný vírník. Jeho pilot se lehce zranil. Škoda na stroji se zadní vrtulí a vrchním rotorem se pohybuje okolo milionu korun.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/bru ... zpravy_pmk
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 12 črc 2020, 20:33

Jeden milion za vírnik, to je trošku veľa! Čo to bol za typ? :roll:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2274
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 12 črc 2020, 20:41

Vírníky bez pozlátka
Tato Bensenova zjednodušená koncepce vírníku ovšem přináší vážné problémy, mající za následek neblahou statistiku nehod. Vírník nepřipouští let pod hranicí násobků 1 g - viz vyšrafovaná část letové obálky (v-n diagram) na obr. 2. Je známou skutečností‚ že pro řadu leteckých úřadů v Evropě letmý pohled na letovou obálku vírníku ukončil další diskuze o povolení jejich provozu. Na rozdíl od ULLt (MZK), který má stejný v-n diagram, má pro vírník vyvození nulového či záporného letového násobku fatální následky.
http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro3.htm

Říkal jsem si jak vůbec může vírník havarovat...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3783
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Aaron Goldstein » 13 črc 2020, 17:57

Slovenská stíhačka MiG-29 se zřítila proto, že jí došlo palivo
Stíhačka MiG-29 slovenské armády havarovala loni v září v důsledku nedostatku paliva. Na pondělní tiskové konferenci to potvrdil slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... o-40330451
Piloti dvou stíhaček s ostrou municí chtěli přistát po cvičném letu na svém domovském letišti ve Sliači, ale podařilo se to jen prvnímu z nich.

„Po přistání prvního letadla se rapidně zhoršilo počasí a druhé letadlo bylo nasměrováno na záložní letiště v Bratislavě. Neměl však dostatek paliva,“ řekl Naď.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 13 črc 2020, 23:06

Dal som tie Podhorany a Ceroviny-Nové Sady do GoogleEarth a ukázalo mi to 13km vzdialenosť.
Ako môže lietadlo nasmerované do zeme(predpokladám že je to štandardný postup) s vypnutými motormi preletieť ešte 13km. To si snáď niekto robí srandu. To lietadlo preletelo nad niekoľkými mestami a mestečkami. O nasmerovaní do "bezpečného priestoru" sa tu dá ťažko hovoriť.
Ja viem že od monitoru sa to ľahko hovorí ale predsa absolvujú tréningy, simulácie a určite aj nejaké psycho-tréningy.
Je to jeden diletantizmus za druhým.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 14 črc 2020, 00:41

Tak zrovna tomuto by som sa nečudoval.
Trinásť kilometrov je často menej ako minúta letu, nech minuta a pol... Pilot sa môže i snažiť, ale v momente, keď "vystupuje", v kabíne horí raketový motor - a čo za desatinu sekundy spravia spaliny v kniplom a pedálmi, vie len panboh... Bolo na to celkom zaujímavé video katapultáží sedačiek Martin-Baker - celkom to dokáže s riadením zacvičiť.

A nejaké "blokovanie" je akurát tak cesta do skutočne veľkých pruserov, pretože by to bol systém, ktorý dokáže brutálne zasiahnuť do riadenia ale použije sa len na 1% strojov.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1633
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od bacil » 14 črc 2020, 01:05

Stíhačky mají obecně špatnou aerodynamiku, takže moc neplachtí. Ale pořád je to lepší aerodynamika, než aerodynamika letící dodávky. Takže z výšky 4km, pokud bude plachtit co to jde, uletí podle mně mnohem víc, než těch 13km. Je potřeba si uvědomit také, za jak dlouho těch 13km uletí, když letí 0,3km/s - třičtvrtě minuty, to je tak na dva zdrávasy při klesání 100m/s. Myslím, že by mohl letět podstatně dál, ale zapíchnul to tam kde nikoho neohrozil.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 črc 2020, 06:33

:sipka: Akých 0,3km/s? Akých 4km?
Jednalo sa o cielenú katapultáž z plne kontrolovateľného stroja. Takže môj laický názor aby mal všetko pod najväčšou kontrolou (miesto dopadu stroja a aj dopadu padáku(aby nedopadol na stromy)), tak by sa malo jednať o vypnutie motorov, nasmerovanie do klesavého letu 30°,spomalenie na "pristávaciu" rýchlosť(pádovú rýchlosť?) a katapultáž v 500 metroch.
V takom prípade je pilot vystavený najmenším vonkajším vplyvom a lietadlo uletí veľmi málo pretože má rýchlosť cca 50m/s a vlastne nie je schopné letu ani plachtenia aj keby mu pohýbalo kniplami.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3474
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 črc 2020, 07:37

Dovoluji si upozornit, že se to stalo v září ve 21:30 LT.
Jinými slovy byla tma jak "v prdeli" a jediné, co pilot viděl byla zářící Nitra před ním ... tedy pokud i ta nebyla v mlze.

Pilot byl vystresovaný, katapultáž se neprovádí každý den a vůbec není jisté, že ji přežije.
Bylo by zajímavé slyšet / přečíst si radiokomunikaci, ale předpokládám, že tam bylo něco jako:
"Dobře, před Tebou je Nitra, tak to otoč doleva, tam moc vesnic není, vypni motory a vystup."

Nic moc víc se udělat nedalo. Řeči o nasměrování letadla do neobydleného místa jsou jen řeči pro veřejnost. A jak píše Alchy, nikdo neví, jak letadlo zareaguje na katapultáž.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 črc 2020, 11:40

Lietadlo s vypnutými motormi, vysunutými klapkami, na minimálnej rýchlosti padá okamžite po katapultáži a neletí ešte 13km.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3474
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 črc 2020, 15:47

Včera kolem 18:00LT havaroval při přistání na základně Holloman Air Force Base v Novém Mexiku letoun F-16C. Pilot se úspěšně katapultoval.
https://www.businessinsider.nl/us-air-f ... =true&r=US

Je to již pátá nehoda vojenského stíhacího letadla USA za poslední 2 měsíce.
15. května havaroval F-22A Raptor na Eglin Air Force Base na Floridě ... pilot se katapultoval
19. května havaroval F-35A Lightning II na Eglin Air Force Base na Floridě ... pilot se katapultoval
15. června havaroval F-15C Eagle ze základny Lakenheat (UK) do moře ... pilot zahynul
30. června havaroval F-16CM Fighting Falcon Shaw Air Force Base v Jižní Karolíně ... pilot zahynul

Kromě toho
2. května kvůli technické závadě nouzově přistál F-15C na Endrews Air Base a při přistání vylítl z dráhy (RWY excursion)
8. června havaroval F-35A na Hill Air Force Base, když mu po přistání zkolaboval podvozek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 14 črc 2020, 16:03

kenavf píše:
14 črc 2020, 11:40
Lietadlo s vypnutými motormi, vysunutými klapkami, na minimálnej rýchlosti padá okamžite po katapultáži a neletí ešte 13km.
To je čistá teoria laika.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 črc 2020, 17:54

Ako ďaleko môže doplachtiť tehla s rýchlosťou 200km/h z výšky 500m?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 14 črc 2020, 18:47

500-600 metrov od bodu vypustenia.
Lenže Mig-29 nie je tehla a nie je aerodynamicky nestabilný (má len mechanické riadenie).
A 200km/h je rýchlosť na hranici pádu.

Takže ak nemáš k dispozícii presné údaje z letového záznamníku o rýchlosti, výške, priestorovej orientácii a nastavení kormidiel v momente katapultáže, varíš len z vody.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 črc 2020, 19:47

Alchymista píše:
14 črc 2020, 18:47
..
Takže ak nemáš k dispozícii presné údaje z letového záznamníku o rýchlosti, výške, priestorovej orientácii a nastavení kormidiel v momente katapultáže, varíš len z vody.
Samozrejme že varím z vody.
Vychádzam len z logickej úvahy "ako zabezpečiť pád lietadla do bezpečného priestoru".
Aby lietadlo neplachtilo 13km tak ho pilot musí opúšťať v čo najnižšej rýchlosti, s vypnutými motormi, nasmerované šikmo k zemi, s vysunutými klapkami a vysunutým podvozkom. Takže i keby mu pri katapultáži pohlo kniplom tak to má aerodynamiku tehly a ide to okamžite k zemi.
Ešte druhá varianta by bola keby "urobil sviečku"(Kvočur) a vtedy vypol motory. Lietadlo skĺzne o ocase a v plochej vývrtke padne na zem.

Sú to varianty "v klude od monitora". Ale pilot by mal byť na to aspoň trochu trénovaný.

V trase tých 13 kilometrov som napočítal cca 5 mestečiek a osád.

Pilot sa ide cielene katapultovať z plne letuschopného stroja, tak mu nemôže robiť problém doviesť lietadlo na pádovú rýchlosť a katapultovať sa.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti