Zde je tiskovka z 18.7 (den po MH17), kde NSDC detailně rozebírá ten sestřel Su-25 ruskou stíhačkou MiG-29 a předkládá důkazy - odposlechy komunikace ruského pilota.
Je fakt zvláštní, že na logiku, že když se toto stalo 16.7 kolem 19h, tak to muselo znamenat skoro okamžité uvedení PVO UA do bojové pohotovosti u hranic s RF a byla to ta poslední příslovečná kapka, a další konsekvence z toho vyplývající i pro vyšetřování následného sestřelení MH17, že to snad nikoho ani nenapadlo a vyšetřovatele z JIT už asi vůbec.
Otázkou je, jestli to byl opravdu ruský stíhač MiG-29 - údajně pilot dostal rozkaz používat pasivní IR PLŘS R-27T středního dosahu a vzdálenost mezi letouny byla 35-40km , nebo s ním jen Kyjev kryl něco jiného, ale ať lhal o něm nebo ne, vyplývají z toho dost klíčové závěry. Pokud by o tom MiGu-29 lhal, tak by velice pravděpodobně musel s ním krýt nasazení Buků-M1 před veřejností na straně separatistů (jelikož už několik dní probíhá speciální operace SBU, co minimálně sleduje na Donbasu jejich přesuny a jeden přesun je sledován a zadokumentováván velice detailně), s kterými sestřelili ten Su-25 večer na tak velké výšce, když sestřel byl prvně udáván na výšce 8250m, pak to až po sestřelu MH17 sníží na 6250m, ale i tak to vypadá jak zametání stop, aby tato konstrukce nikoho nenapadla.
Na této tiskovce (18.7) ještě Lysenko uvádí výšku zásahu Su-25 po 19h 16.7 na 8250m (ta výška je potvrzená i z odposlechu UA vojenské kontrarozvědky - ruského pilota MiGu-29 (který tam uvádí výšku cíle) sám byl na výšce 8850m, co střílel po té Su-25 s R-27T). Lysenko tam tvrdí, že pilot Su-25 s letounem dokázal přistát, protože R-27T zasáhla jen trysku motoru, což je nesmysl, protože ten letoun
spadl, pilot se katapultoval a byl přepraven do bezpečí - uvádí
zpráva MO UA z 17.7 a 13h.
Další nesmysl s kterým tam Lysenko operuje je ten, že ruské velení nařídilo pilotu MiGu-29 použít pasivně naváděné IR R-27T, tak aby ukrajinský letoun Su-25 se nemohl o tom, že je postřelován dozvědět, protože tento typ rakety nemůže být detekován systémem SPO-15, který detekuje radarové ozařování letounu a ani satelitními zpravodajskými a sledovacími prostředky při střelbě.
A pak tam Lysenko řekne >5:55, že za použití
IR optického lokátoru letounu MiG-29 zamkl cíl a provedl jeden útok s PLŘS R-27T po ukrajinském letounu Su-25. Díky mistrovství ukrajinského pilota,
který vykonával protiraketové manévry nedošlo k přímému zásahu letounu a jeho zničení. Raketa explodovala nedaleko motoru a pilot provedl nouzové přistání.
Hlavní nesmysl v tom je ten, že prvně používá argumentaci o tom, že je třeba použít pasivně IR naváděnou PLŘS R-27T s pasivním IR lokátorem letounu místo radaru na přímý rozkaz ruského veleni pilotu MiGu-29, tak aby UA letoun/pilot nevěděl o tom, že po něm letí nějaká raketa. Ale v dalších větách Lysenko tvrdí, že pilot prováděl protiraketové manévry, jenže ty by mohl provádět jen proti radarově naváděné PLŘS o které by věděl a měl o ní informaci, že po něm letí z RWR SPO-15 Berjoza, ale o na něj letící IR pasivně naváděné PLŘS by nemohl mít žádné informace, tedy by ani neměl důvod, proč provádět jakékoliv protiraketové manévry.