Stránka 14 z 18

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 09:06
od k42
Všichni víme (tj. kdo chce, tak ví, protože se díval a četl), že Ukroši ve skutečnosti o NOTAMu nad Donbasem také uvažovali, ale pak zavedli jen omezení do určité výšky - nejspíš z podobně hloupého důvodu jako nyní Íránci - nešlo o rezervované letenky, ale o poplatky za přelety. Určitě i v Kyjevě bylo hodně lidí, kteří tehdy požadovali kompletní zákaz civilních letů, ale nebyli vyslyšeni. A kdo ten zákaz letů zamítl, se k tomu samozřejmě nějak moc nehlásí...
---
Jj, :sipka: to si představit nedokážeme (aspoň tedy já ne), ale představovat si to nemusíme, jelikož "nefungování ukrošských radarů v okolí Donbasu v čase sestřelu MH17" je schválená a respektovaná verze skutečnosti, posvěcená nejvyššími místy, všemi hlavouny a zlatě puncovaná. Kdo tvrdí nehorázně opak, je Putinův otrok, škůdce lidstva, nepřítel socialistického zřízení svobody a demokracie. Normálka.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 10:34
od woxia
to prolomení kódů - ale my si neodporujeme - já jen říkám, že prolomení kódů pro běžného smrtelníka je nemožné, pro organizace typu NSA je to obyčejné API volání. :evil_smile:
Každý subjekt globálního významu to ví, kromě kryptokolonií, ty logicky k takovým informacím nedostávají přístup.

Puma - řešit kyjevské pohádky znamená přijmout jejich verzi událostí. A jak sám píšeš, tak tam nesedí to, že pilot přístál, ale byl ve skutečnosti sestřelen.
Že by příkaz na sestřel letounu šel otevřeným kanálem, to je dobré sci-fi, stejně jako skutečnost, že by to ukrajinci dokázali rozšifrovat a pokud by to dokázali, tak by to takto stupidně na sebe práskli, že to umí.

Prostě já sem ráda chodím proto, že tu jsou lidé co přemýšlejí a nebojí se analýzy. Ale při ní musí fungovat elementární logika, pokud nejsou náznaky, že je naopak z nějakých důvodů v daném procesu popřena, což jsou ale "pouze případy", velmi složitě a nákladně připravených akcí typicky dlouhodobého významu.

Jak už jsem říkala, klíčová informace v tomto procesu, která je oficiálně dostupná, je zarušená komunikace ve složkách revolučních gard a to přímo v ústředí.
Pokud toto vyhlásí Írán veřejně, tak tím říká - USA se nám mohou jakkoliv napadnout, protože se jim podařilo zarušit komunikace takovým způsobem, že nemůžeme řídit PVO. Fakt si myslíte, že je to pravda?
Spojte tuto informaci s tím, že od července 2019 nemůže bez souhlasu Kongresu vést Trump válečné akce přímo proti Íránu.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_knn

Už jsem tu psala - Král je nahý! A nikdo nic. Tak to tady máte polopaticky.
Ještě že nás ženské máte :evil_smile:
https://cz.sputniknews.com/nazory/20200 ... usa-nazor/

Další nápověda:
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/53 ... oci-iranu/

Metodická pomůcka (film a doba, kdy byl vytvořen):
https://www.csfd.cz/film/4735-tisicrocn ... komentare/

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 10:49
od PeterM
Mne zaráží to ticho po takovém průšvihu. Pokud to porovnám s tím co se dělo po MH17 tak je to jak tichý vánek v korunách stromů. Úplne fantazijně konspirační myšlenka. Není nakonec ten sestřel "omylem" ta slibovaná odplata za generála? Od počátku tady něco nehraje v tom podivném příběhu.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 10:50
od puma
@woxia: Ale tady nejde o to, zda ten sestřel UA Su-25 ruským MiGem-29 20h před MH17 a tvrzení/důkazy předložené MO UA jsou pravdivé - sestřelen každopádně večer 16. července 2014 u hranice byl, pokud to totiž není pravda s tím ruským MiGem-29, bude to 1000% větší průser ohledně MH17 pro Kyjev, než kdyby to byla pravda - přesněji řečeno pro SBU (až to vyplave na povrch a ono to jednou vyplave na povrch), ale to tady nemá cenu znovu rozvádět z jakého důvodu, je to rozvedené ve vlákně o MH17.

To proč se teď ozval bývalý tajemník Rady bezpečnosti a obrany Ukrajiny Oleksandr Turčynov ohledně PS752 s takovým vyhlášením, není žádná náhoda. Až by člověk řekl, že potrefená husa nejvíc kejhá a dokáži si představit, z čeho má obavu - vzhledem k tomu, kam bude vyšetřování sestřelení PS752 tlačit novou administrativu pod Zelenským, která mu není vůbec nakloněná.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 12:01
od k42
woxia:
Přesně tak, s rozšifrováním komunikace pilotů - pohádka. Pravděpodobné by to bylo, kdyby se jim to povedlo dešifrovat třeba až teď, po 4 letech dešifrování na nějakém supervýkonném dešifrovacím clusteru. A to jenom díky tomu, že taková "polní" šifrovaná voice komunikace mezi letadlem a řídícím střediskem nemusí být asi až tak superultra neprůstřelná, slouží to primárně k tomu, aby to protivník nemohl v operačně důležité době (třeba 1-2 měsíce) dešifrovat a hlavně podvrhnout a napodobit (tj. kromě šifrování ta šifra pomáhá také k autentizaci účastníků). V otevřené řeči se tyhle vojenské letecké věci dělaly naposledy někdy začátkem 90. let, od té doby to všichni mají digitální a kryptované. Že by v moderním MiG-29SMT neměli kryptování komunikace, v roce 2014, to je nepravděpodobné až k nemožnosti.

Takže Ukroši v tomhle docela jistě kecají. O nějaké pravdy v tomhle nejde, jsou to propagandistické operace - že to informovanější část publika okamžitě odmítne jako zjevné nesmysly, jim vůbec nevadí.

Kdyby třeba Amíci nějak podstrčili Rusákům v těch letech nějaké podvržené kryptovací čipy (tj. se zavlečenou skrytou chybou, takže by to pak mohli v pohodě dešifrovat téměř on-line), určitě by se tím jen tak otevřeně nechlubili kvůli takové "pitomosti" jako sestřel jednoho ubohého dopraváku...
---
K těm zázračným dešifrátorům z NSA/CIA/FBI/... tak většina těch jejich "API kouzel" spočívá prostě v tom, že oni se s nějakým lámáním šifer nemusí vůbec zatěžovat, jelikož se podívají na originální klíče a hesla k nim - přes hloubkově napadené (z výroby) platformy. Tj. nepotřebují louskat šifru do třeba Telegramu nebo Proton mailu nebo kdoví jaké "bezpečnostní aplikace", prostě se kouknou přes Intel ME rovnou na ty klíče a hesla, ke "sprostému podezřelému" do jeho kompu. Případně mají přes Intel ME rovnou puštěný logger klávesnice a stream z obrazovky... není to prostě žádná velká věda.

Pokud je napadená platforma - rovnou na úrovni hardware, což je, Intel ME sedí přímo v procesoru - tak je jakýkoliv hypersuper bezpečnostní operační systém, firewally, šifrování, ... naprosto na nic. To samé v bleděmodrém běží tajně na hw úrovni v jiných procesorových architekturách, v čipsetech atd.
Aby toho nebylo dost, podobné věci a zadní vrátka jsou vestavěné i do vyšších úrovní, tj. do operačního systému, do aplikačního a komuikačního softu.

Tomu se nikdo z profesionálů dávno nediví - téměř mlčky se přejdou kdysi absolutně nevídané maléry, např. před pár lety se ukázalo, že skoro všechny notesy od HP měly v originálním ovladači klávesnice keylogger, několik let, a HP reagovali docela "kouzelně" - že to byla chybička programátorů při testování, kterou zapomněli chudáčci vypnout... takové kecy.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 12:04
od puma
MiG-29SMT má samozřejmě šifrovaný komunikační kanál, druhá věc je, jestli jej vždy používá i druhá strana (má na to technické vybavení) - návodčí na zemi, a to bych si dovolil tvrdit, že teda ne, kor v r. 2014.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 12:44
od k42
:sipka: Šifrování nemusí být "end-to-end", a také většinou nebývá. Troufám si tvrdit, že i kdyby návodčí seděl třeba v lese na posedu s prastarým kličkovým vojenským telefonem, radiolink zem-letadlo bude šifrovaný. Neviděl jsem na videích Rusáky pobíhat po lese s elektronkovou radiostanicí R-109, většinou měli prudce moderní radiokrámy... :D

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 13:39
od mauler
A co takhle to zkusit opačně - PVO komplety jdou taky ovládat remote,stačí aby použil Irán při upgrade nějaké součástky - OS západu a neměl by být velký problém si na chvíly vypůjčit ovládání,koneckonců by teoreticky tomu mohl odpovídat i výpadek spojení že se na něj na chvíly připojil remote někdo jiný,pokud to není výmluva.

Už v roce 2011 to remote control byla standartní záležitost třeba u Geparda



3:42

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 14:59
od Tomas BB SK
nerad sa vraciam k MH17... ten zostrel Su25 udajne MiGom mi pride dost cez ciaru, naco by to rusi robili... Co megadolezite mohol ten Su25 ohrozit aby bolo NUTNE ho zostrelit z uzemia RF ? Nezabranili ani vrazdam ustrednych postav opolcencov ani mnohym inym vaznejsim vecian nez SU25...

odhliadnuc od toho, ake ste prisli k tomu, ze to bol MiG29 a este vo verzii SMT ??? Preco nie starsia verzia alebo Su27/30/35 alebo akakolvek ina stihacka?

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 15:47
od El Diablo
„Panebože, jak se tohle mohlo stát?“ Íránci nic neprověřili a po boeingu jen stříleli
Dnes 15:44Novinky
Írán v sobotu přiznal, že omylem sestřelil ukrajinský Boeing 737-800. Podle amerických expertů to ukazuje na velké pochybení íránské protivzdušné obrany. Zasáhla odlétající letadlo, které navíc vysílá identifikační signál, že nejde o vojenský stroj, uvedl pro server Defence One generál amerického letectva ve výslužbě David Deptula. Íránci prý nic neprověřovali, po stroji hned stříleli.
https://www.novinky.cz/zahranicni/blizk ... i-40309584

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 16:09
od mauler
Jsem netušil že USA experti mají takový přehled co vidí obsluha Iranského Toru na obrazovkách :razz:

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 16:13
od HONZIK11
Nebyl čas. Kdybych byl před tlačítkem tak již vím co bych udělal.
Let jsem měl hlášeny před více než 50 minutami. Od té doby jsem si ohryzal nehty i na nohou a nic. Když to teď nezmacknu a je to střela, kterou mě měli zmylit, tak se mi hlavní letiště promění v trosky a já půjdu ke zdi mám rodinu. Mám jen dvě možnosti.,prepnout do automatického režimu kdy se mi nactou data z nadřízeného systému a budu z obliga nebo to zmacknu sam. .Když to zmacknu, tak to bude 50 na 50. Postaví mě ke zdi nebo vyznamenají jak kapitána lodě v Americe?
Tak asi tak.

Ještě dodatek, radar Thoru mi tu trasu letounu či střely může zobrazovat velice kratkym vektorem. Je to prostředek krátkého dosahu a navíc je v blízkosti terénní překážka a odrazy od ní jsou predpokladatelne.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 16:18
od mauler
Je tu ale malý problém a ten je že pokud tam poletí střely s plochou dráhou letu tak je blbost že je zázračně detekuje jen jeden radar a nebo že je jen jedna.A od pobřeží k Teheránu je to pěkných pár kilometrů.A ty střely se tam sami neteleportují a přes datalink by určitě bylo varování že zachytily i jinde něco podezřelého.Zvlášť když byly všichni v bojové pohotovosti.A jako operátor se spolehnout jen na jeden zdroj informací když je okolo celá baterie a přehledové radiolokátory...... :???: Takže to buď byla SW chyba a nebo tomu někdo dopomohl....ostatně můžeme se zeptat těch který u PVO opravdu sloužily jestli si mohly sami střílet na cíl když uznaly za vhodné.....

dodatek už proto je to blbost zmáčknout odpal zvlášť když se nalézá pvo komplet blízko letiště kde startují letadla bez rozkazu z nadřízeného stupně a nebo bez možnosti vidět komplexní situaci na datalinku. :roll:

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 16:49
od palo satko
Stalo sa. Kurna ved tam sedel stremovany chlap s Bohvie akym vycvikom a hlavne nebol v tej situacii online so všetkymi experami na AK. :lol:

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 16:52
od HONZIK11
MAULERE.Dodatek si s tvym nazorem neodporuje.

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 17:18
od mauler
palo satko píše:
12 led 2020, 16:49
Stalo sa. Kurna ved tam sedel stremovany chlap s Bohvie akym vycvikom a hlavne nebol v tej situacii online so všetkymi experami na AK. :lol:
To je fakt ale měl jsem za to že Peršané jsou trochu důslednější ve výběru obsluhy i když kdoví nic není nemožné :razz:

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 21:32
od Zvedavec
mauler píše:
12 led 2020, 13:39
A co takhle to zkusit opačně - PVO komplety jdou taky ovládat remote,stačí aby použil Irán při upgrade nějaké součástky - OS západu a neměl by být velký problém si na chvíly vypůjčit ovládání
Neprehaname to uz s tymi spekulaciami? Iran mohol upgradovat TOR-M1 americkymi komponentami? Este chvilu pojdeme touto cestou a zistime, ze to vlastne zostrelil na dialku Putin :lol:

Re: Flight752

Napsal: 12 led 2020, 21:41
od kenavf
mauler píše:
12 led 2020, 16:18
......ostatně můžeme se zeptat těch který u PVO opravdu sloužily jestli si mohly sami střílet na cíl když uznaly za vhodné.....
Konečný povel na odpal nedával nikto z oddielu ale niekto z nadriadeného veliteľstva.
IMHO:Výnimka by bola ak by sa jednalo o narušené spojenie s veliteľstvom ale muselo byť pred tým asi povolenie že ak bude strata spojenia tak sa povoluje samostatná činnosť(IMHO).

Re: Flight752

Napsal: 13 led 2020, 00:21
od bacil
k42 píše:
12 led 2020, 12:01
...
K těm zázračným dešifrátorům z NSA/CIA/FBI/... tak většina těch jejich "API kouzel" spočívá prostě v tom, že oni se s nějakým lámáním šifer nemusí vůbec zatěžovat, jelikož se podívají na originální klíče a hesla k nim - přes hloubkově napadené (z výroby) platformy.
...
skoro všechny notesy od HP měly v originálním ovladači klávesnice keylogger, několik let, a HP reagovali docela "kouzelně" - že to byla chybička programátorů při testování, kterou zapomněli chudáčci vypnout... takové kecy.
Ale ty západní šifry jsou už desítky let udělané tak, aby ke každé existovaly superklíče díky úmyslným děrám v šifrovacím algoritmu. Toto bylo objeveno čínskými programátory snad už před 15 lety a od té doby platí informační embargo.

NSA-friendly jsou dnes i routery, které neukazují komunikaci NSA a posílají ji dále do vnitřní sítě. A nemyslete si, že ta komunikace je nějaká lehce viditelná, ona je dost dobře schovaná i tak, prostě vždy TCP IP protokol být použit nemusí, jen je důležité, aby všechna zařízení v řetězci mu rozumněla a předala ho dál. Zřejmě jediný Huawei odolal nátlaku, protože proti třeba taiwanským výrobcům žádné sankce nejsou a do USA běžně prodávají.

U toho keyloggeru - ne že ho zapomněli vypnout, ale zapomněli zapnout šifrování. Špinážní aféra provázela už MS-Office97, taky to tam zapomněli jako text.

A zpět k F752 - fakta:

- radar má malý dosah, je stíněn kopci
- letadlo nijak nekomunikovalo, prostě nic nevysílalo
- mělo kurs na stanoviště
- klesalo
- rychlost i chování odpovídá kategorii střel s plochou dráhou letu
- spojení s velením nefunguje, existuje ještě?

Já bych taky střílel, protože bych měl nasráno v gatích.

Re: Flight752

Napsal: 13 led 2020, 02:41
od k42
bacil píše:
13 led 2020, 00:21
Ale ty západní šifry jsou už desítky let udělané tak, aby ke každé existovaly superklíče díky úmyslným děrám v šifrovacím algoritmu. Toto bylo objeveno čínskými programátory snad už před 15 lety a od té doby platí informační embargo.
Bejvávalo.

Tenhle přístup (děravé algoritmy se zpětným kanálem) se už léta nepoužívá, ačkoliv ho samozřejmě také Amíci zkoušeli. Ale už léta se používají pouze dokonale prozkoumané šifry, otevřené algoritmy, které může zkoumat a testovat celý svět, jako třeba AES a nespočet dalších - k nim žádné superklíče docela jistě nejsou. Tj. pokud se útočník (NSA) nedostane ke klíčům, je to bezpečné - jenže oni se k nim dostanou, protože dnešní x86 platforma (Intel a AMD procesory) je děravá "by design".

Obskurní "tajné" nepublikované šifry se nepoužívají, je to zavržený koncept "security by obscurity" - jak do toho "není vidět", pryč od toho. Svět je poučen mnoha takovými skandály - doslova mamutí byl např. se švýcarskou firmou Crypto AG, v 90. letech preferovaného dodavatele kryptologických řešení. Jely na tom banky, průmysl, vlády, diplomatické kanály... bylo to velmi drahé a na "Západě" to bylo skoro všude (mimo vojáků). Dokud si Žabožrouti nevšimli, že jim americké koncerny vyžírají důvěrně domluvené kontrakty, útočí na akciový trh s použitím vnitřních informací atd. Crypto AG byla od sklepa po půdu prolezlá NSA/CIA, fakticky tu firmu založili. Všechna jejich bezpečnostní řešení a šifry byly podvržené, se "superklíči" (nebo velmi jednoduchým dešifrováním).
---
V Íránu publikovali podrobný rozhovor s operátorem toho dotyčného Toru M1, který odpálil rakety. Vyšlo najevo, že to byl úplně izolovaný "standalone" komplet, postavený 30 km od toho letiště coby posílení PVO. Mimo spojení do sítě PVO - jediný kontakt byl radiofonním pojítkem. Měl k dispozici jen 1991 technologii toho Toru M1, tj. analogový radar s výstupem na analogovou obrazovku, kde prý téměř není vidět rozdíl mezi cíly s větším nebo menším RCS. Několikrát dostali přes to radiopojítko výstrahu, že už letí křídlaté střely, také před tím osudným odpalem. O faktické situaci v PVO síti jinak neměli žádné informace. Když se objevil "cíl" (ukrošské letadlo), velitel se pokoušel spojit pro schválení odpalu, ale nepovedlo se mu to - frekvence spojení byla zarušená (nebo plná jiným spojením), měl na to 10s, tak v souladu s rozkazy odpálil. Viděli sice, že "cíl" vysílá ADS-B a má civilní odpovídač, ale to prý běžně dělají amícké křídlaté střely také (maskují se za civilní provoz).

Jak to vypadá, z vojenského hlediska žádnou vinu nenese, všechno udělal "správně". Viníkem je tedy prakticky někdo výše, kdo tam ten osamocený Tor M1 umístil, fakticky bez spojení, jen s radiopojítkem a ještě k tomu na nějaké společné frekvenci, která samozřejmě byla plná/zarušená jiným provozem. Neměli žádné spojení s civilním ATC, o startech civilních letadel je nikdo neinformoval. Počítali prý s tím, že civilní provoz bude ukončen, no jenže nebyl.

Něco je přeložené (ne ten rozhovor, ale článek) tady: https://www.moonofalabama.org/2020/01/w ... .html#more