Hrubé chyby pilotáže...☠Strašidelné zábery z posledných okamihov pred haváriou vrtuľníka v Dagestane
Pilot sa zúfalo snažil pristáť s nefunkčným vrtuľníkom na pláži a vode, ale po odtrhnutí chvosta sa Ka-226 opäť vzniesol do vzduchu a po úplnej strate kontroly spadol na súkromný dom.
Pri havárii zahynulo 5 ľudí a ďalší 2 utrpeli zranenia.
Letecké nehody všeobecne
-
Alchymista
- Redakční rada
- Příspěvky: 54202
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
https://t.me/RVvoenkor/103413
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18843
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Ten snad byl nalitej... 
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
-
halftrackus
- Redaktor
- Příspěvky: 161
- Registrován: 10 bře 2017, 17:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Ku katastrofe F18 a Seahawku vyšiel zaujímavý článok, hraničiaci s konšpiráciou, ktorého autorom je Paul Crespo ,bývalý dôstojník bojových zbraní námornej pechoty, ktorý slúžil v Obrannej spravodajskej službe (DIA). Je prezidentom Centra pre americké obranné štúdie.
Neviem, či to patrí sem, do Činy alebo USA, tak to dávam sem:
Text:
Nehoda alebo útok? V nedeľu sa v nepokojnom Juhočínskom mori v priebehu 30 minút zrazili dve americké námorné lietadlá z americkej lietadlovej lode Nimitz (CVN 68), vrtuľník MH-60R Sea Hawk a stíhačka F/A-18 Super Hornet, čo sa považuje za veľmi nezvyčajnú udalosť.
K incidentom došlo počas Trumpovej cesty po Ázii, počas ktorej sa očakáva stretnutie s množstvom ázijských lídrov vrátane čínskeho vodcu Si Ťin-pchinga, čo situáciu robí ešte podozrivejšou a trápnejšou.Juhočínske more je mimoriadne citlivý geopolitický región a potenciálne ohnisko konfliktu, kde Čína tvrdí, že má väčšinu regiónu pod kontrolou, a to aj napriek rozhodnutiu medzinárodného súdu, ktoré zamieta nároky Pekingu.
Operácie amerického námorníctva v regióne sú súčasťou širšej stratégie na boj proti čínskej námornej expanzii a agresii.
Našťastie sa všetkých päť členov americkej posádky na palube dvoch zostrelených lietadiel podarilo zachrániť. Hoci je USS Nimitz našou najstaršou leteckou loďou, uvedenou do prevádzky pred 50 rokmi a naposledy nasadenou pred vyradením z prevádzky budúci rok, odborníci tvrdia, že je nepravdepodobné, že by to súviselo s týmito dvoma nehodami.
Keď sa mnohí informovaní pozorovatelia a mnohí neinformovaní dozvedeli o tomto zriedkavom javu, obávali sa, že námorné lietadlo bolo napadnuté nejakým druhom laseru pre elektronický boj (EW), riadený energetický boj (DEW) alebo kybernetickou zbraňou, čo spôsobilo ich zlyhanie a haváriu.
DEW, EW alebo kybernetická vojna by mohli spôsobiť tieto havárie nenápadným narušením letových systémov vrátane GPS lietadla alebo vyprážaním elektroniky, najmä v spornej oblasti, ako je Juhočínske more, kde bežne pôsobia moderné čínske sledovacie lode a lietadlá EW.
Čína má pravdepodobne aj schopnosti zostreliť lietadlá, či už sabotážou alebo chybami v našej avionike, ktoré objavila prostredníctvom špionáže.
Pozrite si video a dozviete sa, ako mohla Čína spôsobiť tieto havárie.
Doktrína Čínskej ľudovej oslobodzovacej armády (PLA) zahŕňa cielenie na elektronické zraniteľnosti skupín lietadlových lodí amerického námorníctva, čo môže spôsobiť kaskádovité zlyhania v koordinovaných operáciách, ako sú tie z USS Nimitz.
Napríklad čínske zbrane s vysokým výkonom mikrovlnného žiarenia (HPM), ako napríklad tie, ktoré boli predstavené v roku 2025 a ktoré dokážu vyradiť elektroniku z prevádzky, by mohli vyradiť elektroniku lietadiel nekaneticky, zatiaľ čo letecké platformy elektronického boja, ako napríklad čínske lietadlá J-16D, sú navrhnuté tak, aby vytvárali „elektronické nočné mory“ premôcť americkú obranu.
Toto čínske úsilie je potenciálne účinnejšie v Juhočínskom mori kvôli čínskym sieťam A2/AD (anti-access/area denial) a militarizovaným umelým ostrovným základniam, hoci americké lietadlá majú protiopatrenia, ako je zosilnená elektronika, ktorá by mala tieto hrozby zmierniť.
Ak by Čína tieto opatrenia použila, pravdepodobne by sa to dalo po havárii zistiť prostredníctvom telemetrickej analýzy. Nie však s istotou. Bolo by veľmi ťažké zistiť, či išlo o kybernetický útok.
Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí po tom, čo ponúkol pomoc pri pátracích a záchranných prácach, využil príležitosť na kritiku operácií USA v regióne, obvinil Washington z pravidelných demonštrácií vojenskej sily v Juhočínskom mori (pričom ignoruje vlastné demonštrácie) a vyhlásil, že tieto aktivity amerického námorníctva zvyšujú riziko pre námornú činnosť a podkopávajú regionálny mier.
Keď sa prezidenta Trumpa na palube lietadla Air Force One smerujúceho do Japonska opýtal reportér, či vie, čo sa stalo s týmito dvoma lietadlami, Trump pokrčil plecami a povedal: "Dajú mi čoskoro vedieť. Myslím, že by to mali byť schopní zistiť. Mohlo by to byť zlé palivo . Myslím, že je možné, že je to zlé palivo. Veľmi nezvyčajné, že by sa to stalo. Zistíme to. Niet čo skrývať. Zistíme to."
Áno, je to veľmi nezvyčajné, ako informoval Newsweek :„Je určite nezvyčajné mať dvoch v ten istý deň,“ povedal Matthew Savill, riaditeľ vojenských vied v Kráľovskom inštitúte zjednotených služieb (RUSI), britskom think-tanku.„Je zvláštne, že dve lietadlá havarovali naraz, tak krátko po sebe,“ dodal Dan Rice, bývalý poradca hlavného veliteľa ukrajinských ozbrojených síl a absolvent West Pointu, v súčasnosti prezident Americkej univerzity v Kyjeve. Americké námorníctvo je pravdepodobne v stave vysokej pohotovosti. A ako niektorí poznamenali, zlé palivo by pravdepodobne ovplyvnilo viac než len tieto dve lietadlá. Pozor, tím Trump sa možno snaží túto udalosť zľahčiť, aby sabotoval svoje stretnutie so Si Ťin-pchingom.
Ak by bola Čína vinná, išlo by o vojnový akt. Dokázať to však môže byť veľmi ťažké.
Mohlo by to však byť úplne iné. „Prevádzka lietadlových lodí je strašne komplikovaná, najmä na takej veľkej a rušnej lodi, akou je Nimitz,“ povedal Savill pre Newsweek . „Existuje množstvo malých vecí, ktoré sa môžu pokaziť a mať nebezpečné následky.“
Zlé alebo kontaminované palivo na palube Nimitzu určite mohlo byť jednou z vecí, ktoré sa mohli pokaziť. Mohlo to však byť aj nezistený čínsky útok pomocou DEW, EW alebo kybernetického útoku.
V každom prípade ide o dva nákladné incidenty, a to finančne, ktoré sa vyšplhajú na niekoľko stoviek miliónov dolárov, a tiež z hľadiska reputácie. Je nevyhnutné rýchlo identifikovať príčinu.
link na originál https://www.realcleardefense.com/articl ... 43717.html
.....že by to bolo niečo podobné udalosti ako v US raketovým križníkom v Čiernom mori pred pár rokmi, čo okolo neho poletovala SU-24?
Text:
Nehoda alebo útok? V nedeľu sa v nepokojnom Juhočínskom mori v priebehu 30 minút zrazili dve americké námorné lietadlá z americkej lietadlovej lode Nimitz (CVN 68), vrtuľník MH-60R Sea Hawk a stíhačka F/A-18 Super Hornet, čo sa považuje za veľmi nezvyčajnú udalosť.
K incidentom došlo počas Trumpovej cesty po Ázii, počas ktorej sa očakáva stretnutie s množstvom ázijských lídrov vrátane čínskeho vodcu Si Ťin-pchinga, čo situáciu robí ešte podozrivejšou a trápnejšou.Juhočínske more je mimoriadne citlivý geopolitický región a potenciálne ohnisko konfliktu, kde Čína tvrdí, že má väčšinu regiónu pod kontrolou, a to aj napriek rozhodnutiu medzinárodného súdu, ktoré zamieta nároky Pekingu.
Operácie amerického námorníctva v regióne sú súčasťou širšej stratégie na boj proti čínskej námornej expanzii a agresii.
Našťastie sa všetkých päť členov americkej posádky na palube dvoch zostrelených lietadiel podarilo zachrániť. Hoci je USS Nimitz našou najstaršou leteckou loďou, uvedenou do prevádzky pred 50 rokmi a naposledy nasadenou pred vyradením z prevádzky budúci rok, odborníci tvrdia, že je nepravdepodobné, že by to súviselo s týmito dvoma nehodami.
Keď sa mnohí informovaní pozorovatelia a mnohí neinformovaní dozvedeli o tomto zriedkavom javu, obávali sa, že námorné lietadlo bolo napadnuté nejakým druhom laseru pre elektronický boj (EW), riadený energetický boj (DEW) alebo kybernetickou zbraňou, čo spôsobilo ich zlyhanie a haváriu.
DEW, EW alebo kybernetická vojna by mohli spôsobiť tieto havárie nenápadným narušením letových systémov vrátane GPS lietadla alebo vyprážaním elektroniky, najmä v spornej oblasti, ako je Juhočínske more, kde bežne pôsobia moderné čínske sledovacie lode a lietadlá EW.
Čína má pravdepodobne aj schopnosti zostreliť lietadlá, či už sabotážou alebo chybami v našej avionike, ktoré objavila prostredníctvom špionáže.
Pozrite si video a dozviete sa, ako mohla Čína spôsobiť tieto havárie.
Doktrína Čínskej ľudovej oslobodzovacej armády (PLA) zahŕňa cielenie na elektronické zraniteľnosti skupín lietadlových lodí amerického námorníctva, čo môže spôsobiť kaskádovité zlyhania v koordinovaných operáciách, ako sú tie z USS Nimitz.
Napríklad čínske zbrane s vysokým výkonom mikrovlnného žiarenia (HPM), ako napríklad tie, ktoré boli predstavené v roku 2025 a ktoré dokážu vyradiť elektroniku z prevádzky, by mohli vyradiť elektroniku lietadiel nekaneticky, zatiaľ čo letecké platformy elektronického boja, ako napríklad čínske lietadlá J-16D, sú navrhnuté tak, aby vytvárali „elektronické nočné mory“ premôcť americkú obranu.
Toto čínske úsilie je potenciálne účinnejšie v Juhočínskom mori kvôli čínskym sieťam A2/AD (anti-access/area denial) a militarizovaným umelým ostrovným základniam, hoci americké lietadlá majú protiopatrenia, ako je zosilnená elektronika, ktorá by mala tieto hrozby zmierniť.
Ak by Čína tieto opatrenia použila, pravdepodobne by sa to dalo po havárii zistiť prostredníctvom telemetrickej analýzy. Nie však s istotou. Bolo by veľmi ťažké zistiť, či išlo o kybernetický útok.
Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí po tom, čo ponúkol pomoc pri pátracích a záchranných prácach, využil príležitosť na kritiku operácií USA v regióne, obvinil Washington z pravidelných demonštrácií vojenskej sily v Juhočínskom mori (pričom ignoruje vlastné demonštrácie) a vyhlásil, že tieto aktivity amerického námorníctva zvyšujú riziko pre námornú činnosť a podkopávajú regionálny mier.
Keď sa prezidenta Trumpa na palube lietadla Air Force One smerujúceho do Japonska opýtal reportér, či vie, čo sa stalo s týmito dvoma lietadlami, Trump pokrčil plecami a povedal: "Dajú mi čoskoro vedieť. Myslím, že by to mali byť schopní zistiť. Mohlo by to byť zlé palivo . Myslím, že je možné, že je to zlé palivo. Veľmi nezvyčajné, že by sa to stalo. Zistíme to. Niet čo skrývať. Zistíme to."
Áno, je to veľmi nezvyčajné, ako informoval Newsweek :„Je určite nezvyčajné mať dvoch v ten istý deň,“ povedal Matthew Savill, riaditeľ vojenských vied v Kráľovskom inštitúte zjednotených služieb (RUSI), britskom think-tanku.„Je zvláštne, že dve lietadlá havarovali naraz, tak krátko po sebe,“ dodal Dan Rice, bývalý poradca hlavného veliteľa ukrajinských ozbrojených síl a absolvent West Pointu, v súčasnosti prezident Americkej univerzity v Kyjeve. Americké námorníctvo je pravdepodobne v stave vysokej pohotovosti. A ako niektorí poznamenali, zlé palivo by pravdepodobne ovplyvnilo viac než len tieto dve lietadlá. Pozor, tím Trump sa možno snaží túto udalosť zľahčiť, aby sabotoval svoje stretnutie so Si Ťin-pchingom.
Ak by bola Čína vinná, išlo by o vojnový akt. Dokázať to však môže byť veľmi ťažké.
Mohlo by to však byť úplne iné. „Prevádzka lietadlových lodí je strašne komplikovaná, najmä na takej veľkej a rušnej lodi, akou je Nimitz,“ povedal Savill pre Newsweek . „Existuje množstvo malých vecí, ktoré sa môžu pokaziť a mať nebezpečné následky.“
Zlé alebo kontaminované palivo na palube Nimitzu určite mohlo byť jednou z vecí, ktoré sa mohli pokaziť. Mohlo to však byť aj nezistený čínsky útok pomocou DEW, EW alebo kybernetického útoku.
V každom prípade ide o dva nákladné incidenty, a to finančne, ktoré sa vyšplhajú na niekoľko stoviek miliónov dolárov, a tiež z hľadiska reputácie. Je nevyhnutné rýchlo identifikovať príčinu.
link na originál https://www.realcleardefense.com/articl ... 43717.html
.....že by to bolo niečo podobné udalosti ako v US raketovým križníkom v Čiernom mori pred pár rokmi, čo okolo neho poletovala SU-24?
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6016
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Poškozený ruský vrtulník dosedl a opět vzlétl. Záběry havárie se šíří internetem
Autor: jhr
9. listopadu 2025 16:03
Autor: jhr
9. listopadu 2025 16:03
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... s#cxrecs_sRuský vrtulník Ka-226 se v pátek zřítil v Dagestánu. Na palubě byli zaměstnanci Kizljarského elektromechanického závodu (KEMZ). Pět lidí zemřelo, včetně zástupce generálního ředitele závodu pro stavebnictví a dopravní podporu. Záběry pádu se šíří na sociálních sítích.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6016
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Střemhlavý pád. Kamera zachytila zřícení tureckého armádního letounu u hranic s Gruzií
Včera 11. 11., 13:54
Aktualizováno včera 16:06
Tedy přijde mi to spíš jako plochá vývrtka...
Včera 11. 11., 13:54
Aktualizováno včera 16:06
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... l-40548314Turecký vojenský nákladní letoun C-130 Hercules se v úterý zřítil poblíž ázerbájdžánsko-gruzínské hranice, uvedlo turecké ministerstvo obrany. Letadlo vzlétlo z Ázerbájdžánu a bylo na cestě zpět do Turecka. Dlouho nebylo jasné, kolik lidí bylo na palubě, po několika hodinách ministerstvo uvedlo, že s letounem se zřítilo 20 osob včetně posádky.
Tedy přijde mi to spíš jako plochá vývrtka...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
Skeptik
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9977
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
No, vzhledem k tomu, že na záběrech padá už jen centroplán s křídlem se všemi čtyřmi motory, muselo dojít k oddělení přední i zadní části trupu již ve vzduchu ... a to v počáteční fázi havárie.
Dost dobře si nedovedu představit příčinu, jak by k takovéto masivní dezintegraci vojenského transportního letounu mohlo dojít z důvodu technické závady nebo pilotážní chyby a srážka s jiným letadlem zatím hlášena nebyla.
Podle mne tedy zbývají pouze dvě možnosti ... sestřel (ale kým a proč???) nebo výbuch na palubě.
Výbuch považuji za mnohem pravděpodobnější ... ať již výbuch převáženého nákladu, nebo výbuch nastražené výbušniny.
Pozn. Vzhledem k tomu, že se jedná o turecký vojenský letoun, přičemž Turecko významně podporovalo Ázerbájdžán při jeho agresi vůči Arménii, vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o "poděkování" ze strany nějaké arménské (náhorně-karabašské) skupiny.
Dost dobře si nedovedu představit příčinu, jak by k takovéto masivní dezintegraci vojenského transportního letounu mohlo dojít z důvodu technické závady nebo pilotážní chyby a srážka s jiným letadlem zatím hlášena nebyla.
Podle mne tedy zbývají pouze dvě možnosti ... sestřel (ale kým a proč???) nebo výbuch na palubě.
Výbuch považuji za mnohem pravděpodobnější ... ať již výbuch převáženého nákladu, nebo výbuch nastražené výbušniny.
Pozn. Vzhledem k tomu, že se jedná o turecký vojenský letoun, přičemž Turecko významně podporovalo Ázerbájdžán při jeho agresi vůči Arménii, vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o "poděkování" ze strany nějaké arménské (náhorně-karabašské) skupiny.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11270
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Štvrtok 13.11.2025, Rusko, Karélia, Prionežskij rajón (Прионежский район), katastrofa lietadla Suchoj Su-30SM patriaci VSK Ruska, obaja piloti zahynuli
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_420292 / https://vk.com/wall-182816816_92297 / https://aviation-safety.net/wikibase/561906
УТП – Учебно-тренировочный полёт = Výcvikový let.
СМУ – Сложные метеорологические условия = Zložité meteorologické podmienky (let v oblačnosti, za zníženej viditeľnosti, v daždi, hmle atď.
УТП – Учебно-тренировочный полёт = Výcvikový let.
СМУ – Сложные метеорологические условия = Zložité meteorologické podmienky (let v oblačnosti, za zníženej viditeľnosti, v daždi, hmle atď.