Hasiči
Limit pro dosažení kteréhokoli místa RWY od vyhlášení poplachu jsou 3 minuty, s doporučením 2 minuty. Tohle bylo cca uprostřed RWY, takže pokud tam byli za 2 minuty, je to OK.
Evakuace
Certifikačním limitem EASA pro evakuaci je 90 sekund (tedy 1,5 minuty).
To se provádí všemi skluzy a se zdravými lidmi připravenými se evakuovat.
Pokud se evakuuje je na jednu stranu (v tomto případě tu, kde nehrozil požár od poškození motoru) tak se čas logicky prodlouží ... a to na víc jak dvojnásobek (musí se počítat se "zácpou" u polovičního počtu východů). Takové 4 minuty by byl dobrý standard.
Vzhledem k tomu, že v tomto případě to byli "nepřipravení" cestující, kterým nehrozilo přímé ohrožení (kouř, plameny ...) tak je nutné počítat s tím, že se evakuace protáhne ... navíc někteří mají vždy tendenci brát si osobní věci a blokovat uličku.
Pokud evakuace trvala 8 minut, není to žádný oslnivý výsledek, ale ty 4 letušky s tím nic moc nenadělají.
Navíc ale nevíme, kdy dál kapitán pokyn k evakuaci ... mohl nejprve hodnotit situaci či čekat na její zhodnocení ze strany zasahujících hasičů. Oheň nebyl = nebylo přímé ohrožení.
EDIT ... Tak kapitán skutečně čekal, až dostanou hasiči situaci pod kontrolu (protože přímé nebezpečí nehrozilo).
Tady je časová osa
Timeline:
13:29:15: Touchdown (right-hand main gear first)
13:29:41: Aircraft came to a full stop on the runway
13:31:33: First fire truck enters the runway
13:31:50: First fire truck stopped at the scene
13:33:06: First fire truck began spraying the area around engine no.2
13:37:27: Slides were deployed for evacuation
Takže ani ti lidé nikam nespěchali ... i tak se 3 zranili a vyžadovali nemocniční ošetření.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire