Letecké nehody všeobecne
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49538
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
podľa prednej nohy to nebolo "škrtnutie", ale skôr "jebol s tým ako kurva s deckom". Niekedy to tam inak nejde - a anduly sú na to stavané. Proste to nie je ako v Europe - neni počasie, tak čakaj alebo divertuj na iné letisko... Sadnúť musíš, pretože v okruhu dvoch hodín letu žiadne letisko proste nie je. A čo letisko, často nie je v ohruhu pár sto kilometrov ani plácek, kam by sa to dalo položiť tak, aby to aspoň našli...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Letiště a Letecké Muzeum Točná
V neděli nás tragicky opustil náš kolega, kamarád a výborný pilot Petr Pačes. Petr létal od čtrnácti let na větroních, pokračoval dráhou armádního pilota na letounech L-29 Delfín či Mig 21. Po opuštění vojenské sféry pokračoval do civilního letectví. Létal s kalibračním strojem L-410 u ŘLP a poté u společnosti Travel Service / Smartwings jako kapitán, instruktor a examinátor. Ve volném čase se věnoval organizaci jednoho z největších leteckých dnů v ČR a létání s historickými letouny.
Jeho ztráta je nenahraditelná a bude nám velmi chybět. Poslední fotka při přípravě na poslední let. “Peťo, ty vypadáš jako malý kluk v hračkárně!” S úsměvem odpověděl: “Taky si tak připadám!”
Blue sky, legendo!
Prosíme veřejnost, v případě nálezu součástek na místě nehody, odevzdejte je na letišti v Chebu. Mohou být důležité pro vyšetřování. Děkujeme!
https://www.tocna.cz/
V neděli nás tragicky opustil náš kolega, kamarád a výborný pilot Petr Pačes. Petr létal od čtrnácti let na větroních, pokračoval dráhou armádního pilota na letounech L-29 Delfín či Mig 21. Po opuštění vojenské sféry pokračoval do civilního letectví. Létal s kalibračním strojem L-410 u ŘLP a poté u společnosti Travel Service / Smartwings jako kapitán, instruktor a examinátor. Ve volném čase se věnoval organizaci jednoho z největších leteckých dnů v ČR a létání s historickými letouny.
Jeho ztráta je nenahraditelná a bude nám velmi chybět. Poslední fotka při přípravě na poslední let. “Peťo, ty vypadáš jako malý kluk v hračkárně!” S úsměvem odpověděl: “Taky si tak připadám!”
Blue sky, legendo!
Prosíme veřejnost, v případě nálezu součástek na místě nehody, odevzdejte je na letišti v Chebu. Mohou být důležité pro vyšetřování. Děkujeme!
https://www.tocna.cz/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8679
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Letecké nehody všeobecne
Kuriózny prípad v Etiópii:
ADDIS ABEBA - Lietadlo etiópskych aerolínií sa tento týždeň výrazne zdržalo na linke zo sudánskeho hlavného mesta Chartúmu do etiópskej metropoly Addis Abeby. Obaja piloti v kokpite zaspali a minuli cieľové letisko. O kurióznom prípade napísal server BBC News. Boeing kvôli spiacim pilotom nezačal včas zostup a pristál až pri druhom priblížení. Letecká spoločnosť Ethiopian Airlines incident vyšetruje.
O prípade ako prvý napísal server pre leteckú dopravu Aviation Herald. Podľa neho sa leteckí dispečeri pokúšali posádku niekoľkokrát kontaktovať, ale neuspeli. Pilotov vzbudil až výstražný tón po tom, ako sa po prelete cieľovej kóty odpojil autopilot.
Reakcie na manéver sa v komentároch pod článkom rôznia. Niektorí vyjadrovali šok nad tým, ako mohli piloti tak ľahkovážne ohroziť bezpečnosť letu. Iní zase majú pre prepracovaných pilotov pochopenie a problém vidia skôr v tom, ako únavu pilotov v kokpite riešia zamestnávatelia a regulátori leteckej dopravy.
https://www.topky.sk/gl/852035/3206445/ ... s-prekvapi
ADDIS ABEBA - Lietadlo etiópskych aerolínií sa tento týždeň výrazne zdržalo na linke zo sudánskeho hlavného mesta Chartúmu do etiópskej metropoly Addis Abeby. Obaja piloti v kokpite zaspali a minuli cieľové letisko. O kurióznom prípade napísal server BBC News. Boeing kvôli spiacim pilotom nezačal včas zostup a pristál až pri druhom priblížení. Letecká spoločnosť Ethiopian Airlines incident vyšetruje.
O prípade ako prvý napísal server pre leteckú dopravu Aviation Herald. Podľa neho sa leteckí dispečeri pokúšali posádku niekoľkokrát kontaktovať, ale neuspeli. Pilotov vzbudil až výstražný tón po tom, ako sa po prelete cieľovej kóty odpojil autopilot.
Reakcie na manéver sa v komentároch pod článkom rôznia. Niektorí vyjadrovali šok nad tým, ako mohli piloti tak ľahkovážne ohroziť bezpečnosť letu. Iní zase majú pre prepracovaných pilotov pochopenie a problém vidia skôr v tom, ako únavu pilotov v kokpite riešia zamestnávatelia a regulátori leteckej dopravy.
https://www.topky.sk/gl/852035/3206445/ ... s-prekvapi
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Jen upřesnění výše uvedeného.
Piloti neminuli cílové letiště, jen jaksi nezklesali
B738, přepnutý na autopilota, letěl přesně trasu, kterou měl v FMS. Jen v bodě, kde měl začít klesat, jaksi klesat nezačal, protože tentokrát neusnul jen jeden pilot, ale oba. A tak milý B738 letěl svoji trasu pořád ve FL370. Až v okamžiku, kdy minul konec naplánované RWY (naštěstí furt bezpečně v 10-ti kilometrech) tak to v kabině začalo pískat ... což piloty vzbudilo
Diskuse o tom jestli piloti byli lehkovážní či přepracování je celkem nesmyslná.
Posádka nastoupila do práce někdy o půlnoci času v Addis-Ababě. První let byl Addis-Ababa -> Chartúm ... let ET342, odlet 01:10, přílet 01:43 (časové pásmo -1 hod). Druhý byl inkriminovaný let ET343, který odlétal z Chartúmu v 03:13 ráno místního času (tj. 1,5 hod. po přistání). Let trvá cca 1,5 hodiny. Posádka s letounem odstartuje, vystoupá do FL a ... a pak se cca třičtvrtě hodiny "kope do zadku". Ve 3 hodiny ráno !!!
Aneb, jak mi kdysi řekl jeden dopravní pilot ... Kdo říká, že při přeletu nikdy neusnul, ten lže.
Naštěstí je celý systém nastaven tak, že s těmito individuálními pochybeními počítá ... na zemi jsou řídící letového provozu, kteří "spícímu letadlu" vyčistí cestu a autopilot na konci naplánované tratě začne vyvádět a spící piloty vzbudí.
Piloti neminuli cílové letiště, jen jaksi nezklesali

B738, přepnutý na autopilota, letěl přesně trasu, kterou měl v FMS. Jen v bodě, kde měl začít klesat, jaksi klesat nezačal, protože tentokrát neusnul jen jeden pilot, ale oba. A tak milý B738 letěl svoji trasu pořád ve FL370. Až v okamžiku, kdy minul konec naplánované RWY (naštěstí furt bezpečně v 10-ti kilometrech) tak to v kabině začalo pískat ... což piloty vzbudilo

Diskuse o tom jestli piloti byli lehkovážní či přepracování je celkem nesmyslná.
Posádka nastoupila do práce někdy o půlnoci času v Addis-Ababě. První let byl Addis-Ababa -> Chartúm ... let ET342, odlet 01:10, přílet 01:43 (časové pásmo -1 hod). Druhý byl inkriminovaný let ET343, který odlétal z Chartúmu v 03:13 ráno místního času (tj. 1,5 hod. po přistání). Let trvá cca 1,5 hodiny. Posádka s letounem odstartuje, vystoupá do FL a ... a pak se cca třičtvrtě hodiny "kope do zadku". Ve 3 hodiny ráno !!!
Aneb, jak mi kdysi řekl jeden dopravní pilot ... Kdo říká, že při přeletu nikdy neusnul, ten lže.

Naštěstí je celý systém nastaven tak, že s těmito individuálními pochybeními počítá ... na zemi jsou řídící letového provozu, kteří "spícímu letadlu" vyčistí cestu a autopilot na konci naplánované tratě začne vyvádět a spící piloty vzbudí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5384
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Stíhačky u Baltu startovaly kvůli „letadlu duchů“. To se nakonec zřítilo do moře
včera 21:20
Filip Šára, Novinky
včera 21:20
Filip Šára, Novinky
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... e-40407696U pobřeží Lotyšska se v neděli večer zřítil soukromý letoun cessna. Pád letadla do Baltského moře potvrdila agentuře Reuters švédská záchranná služba. NATO vyslalo své stíhačky, aby sledovaly „nevyzpytatelný kurz“ stroje. Piloti údajně v kokpitu viděli bezvládná těla.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5384
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
V Hořovicích se srazilo auto s letadlem
včera 19:52
Pavel Jaňurek
včera 19:52
Pavel Jaňurek
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-v-h ... m-40407694Ke kuriózní nehodě došlo v neděli odpoledne na silnici, která u Hořovic na Berounsku prochází přes tamní letiště. Srazilo se tam menší letadlo s osobním automobilem.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Pilot toho Topazu bude evidentně brzy eso.
Ke třem sestřelům ptáků na kapotě motoru si teď přimaluje první sestřelené auto.
Zbývá poslední sestřel a je esem

Ke třem sestřelům ptáků na kapotě motoru si teď přimaluje první sestřelené auto.
Zbývá poslední sestřel a je esem


"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3483
- Registrován: 01 kvě 2019, 19:10
Re: Letecké nehody všeobecne
S touhle statistikou ho nejspíš brzo sestřelí UCL nebo UZPLN. Definitivně...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Důvod?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3483
- Registrován: 01 kvě 2019, 19:10
Re: Letecké nehody všeobecne
No, sice nemohl ani za tuhle havárii ani za ty tři birdstriky, ale s touhle smůlou za patama je jen otázkou času, než se mu povede fakt velká rána...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Já to samozřejmě myslel jako vtip
Nicméně se přiznám, že jsem vůbec netušil, že máme v Čechách letiště, kde přes runway vede silnice.
Znal jsem jediné takové letiště - Gibraltar.
Tedy ono je to dle VFR příručky na LKHV jinak ... protože práh RWY 06 je posunut až za tu křižující silnici. Nicméně současně je tam psáno:
Z hlediska VFR příručky i pravidel silničního provozu totiž měl dát projíždějícímu vozidlu přednost.

Nicméně se přiznám, že jsem vůbec netušil, že máme v Čechách letiště, kde přes runway vede silnice.

Znal jsem jediné takové letiště - Gibraltar.
Tedy ono je to dle VFR příručky na LKHV jinak ... protože práh RWY 06 je posunut až za tu křižující silnici. Nicméně současně je tam psáno:
TakžePráh RWY 06 posunut za komunikaci Tlustice - Hořovice. Práh RWY 24 je rovněž posunut.
Při přejezdu komunikace Tlustice - Hořovice dbát zvýšené opatrnosti na projíždějící vozidla.
Možná zas až tolik neplatí.
Z hlediska VFR příručky i pravidel silničního provozu totiž měl dát projíždějícímu vozidlu přednost.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Kladno má taky silnici skoro přes dráhu - předpolí je za silnicí a při blbém rozpočtu na finále už tady bylo pár prekérek...
https://mapy.cz/turisticka?l=0&x=14.086 ... ase=ophoto
https://mapy.cz/turisticka?l=0&x=14.086 ... ase=ophoto
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To je trochu něco jiného, ta silnice je před RWY, resp. i mimo pás dráhy.
A mimochodem LKKL nemá předpolí (CWY), tak předpolí nemůže být za silnicí
https://aim.rlp.cz/vfrmanual/actual/lkkl_text_cz.html
To že to piloti, zvyklí na RWY s CWY, tak vnímají je špatně ... což bude hlavní důvod těch "prekérek".
A mimochodem LKKL nemá předpolí (CWY), tak předpolí nemůže být za silnicí
https://aim.rlp.cz/vfrmanual/actual/lkkl_text_cz.html
To že to piloti, zvyklí na RWY s CWY, tak vnímají je špatně ... což bude hlavní důvod těch "prekérek".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: Letecké nehody všeobecne
Další takové letiště je kousek jižně od Chýnova.
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Letecké nehody všeobecne
A bývalé svazarmovské /dnes Aerokulub/ ve Strunovicích nad Blanicí.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Pánové, nerozumím.
Ani přes dráhy letiště Tábor / Sezimovo Ústí (LKTA) ... jura-p, to jsi měl asi na mysli, ne? ... ani přes dráhu letiště Strunkovice (LKSR) žádná silnice nevede.
Navíc obě letiště, stejně jako to Kladno, mají dráhy travnaté.
LKHV má RWY asfaltovou ... a v původní délce i dost dlouhou. Zcela jiný případ.
Ani přes dráhy letiště Tábor / Sezimovo Ústí (LKTA) ... jura-p, to jsi měl asi na mysli, ne? ... ani přes dráhu letiště Strunkovice (LKSR) žádná silnice nevede.
Navíc obě letiště, stejně jako to Kladno, mají dráhy travnaté.
LKHV má RWY asfaltovou ... a v původní délce i dost dlouhou. Zcela jiný případ.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Letecké nehody všeobecne
No a mne siel zdedeny pozemok durchom cez polne letisko. V ramci ROEPu mi ten kus pozemku(2500 m2)pod letiskom chceli letci vyvlastnit.
Usmial som sa a vykaslal som sa na to. Nech si lietaju..
Aj tak mi tam zostava cca 13000 m2
Dodnes ani len netusia, ze som im to vlastne daroval.(bez nahrady)
Usmial som sa a vykaslal som sa na to. Nech si lietaju..
Aj tak mi tam zostava cca 13000 m2
Dodnes ani len netusia, ze som im to vlastne daroval.(bez nahrady)
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9247
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Polite
Daruje se vždy bez náhrady ... jinak to není dar.
A tento bohulibý skutek se ti určitě připsal do karmy a při konečném zúčtování ti bude připsán k dobru
Ostatně o tom, že létání je bohulibá činnost, svědčí to, že jen kvůli tomu Bůh stvořil aerodynamiku a naučil dinosaury létat.
Bordel v pozemcích po éře vlády soudruhů byl neskutečný a letišť které vznikly na pozemcích s nevyjasněným vlastnictvím (i když jaké vlastně vlastnictví v kolektivním bordelu, že?) byla spousta.
A Tvůj přístup je mnohem lepší než přístup toho pitomce, co na just přeoral travnatou dráhu letiště jen pro to, že mu pozemkový fond hloupě vydal 5-ti metrový záhumenek po dědečkovi
Daruje se vždy bez náhrady ... jinak to není dar.
A tento bohulibý skutek se ti určitě připsal do karmy a při konečném zúčtování ti bude připsán k dobru

Ostatně o tom, že létání je bohulibá činnost, svědčí to, že jen kvůli tomu Bůh stvořil aerodynamiku a naučil dinosaury létat.
Bordel v pozemcích po éře vlády soudruhů byl neskutečný a letišť které vznikly na pozemcích s nevyjasněným vlastnictvím (i když jaké vlastně vlastnictví v kolektivním bordelu, že?) byla spousta.
A Tvůj přístup je mnohem lepší než přístup toho pitomce, co na just přeoral travnatou dráhu letiště jen pro to, že mu pozemkový fond hloupě vydal 5-ti metrový záhumenek po dědečkovi

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Opatrně, pokud si to dobře pamatuju, tak ten "pitomec", tak jednal až po tom, co se s ním odmítli všichni bavit... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Letecké nehody všeobecne
Skeptik...aby to bolo teda cistejsie...
V podstate sa jednalo o vydrzanie. To vsak nie je mozne pokial je znamy vlastnik(to plati par rokov). V ramci Roepu sa s tym ,,piloti,, nekafrali a oznacili si to ako ich. Ked prisli papiere ohladom pozemkov z Roepu mne, tak som im to mohol ,,zobrat,,. A nasledne predat alebo prenajat. Nechal som to tak, lebo robia bohumilu a aerodynamicku
cinnost.
A preto som pisal ze som im to v podstate ,,daroval,,. Aj ked nie oficialne, ale vlastnikmi sa stali. To bez nahrady bolo len to ze, ani netusia, ze som to vlastnil q teda nemuseli ani dakujem povedat.
V podstate sa jednalo o vydrzanie. To vsak nie je mozne pokial je znamy vlastnik(to plati par rokov). V ramci Roepu sa s tym ,,piloti,, nekafrali a oznacili si to ako ich. Ked prisli papiere ohladom pozemkov z Roepu mne, tak som im to mohol ,,zobrat,,. A nasledne predat alebo prenajat. Nechal som to tak, lebo robia bohumilu a aerodynamicku
A preto som pisal ze som im to v podstate ,,daroval,,. Aj ked nie oficialne, ale vlastnikmi sa stali. To bez nahrady bolo len to ze, ani netusia, ze som to vlastnil q teda nemuseli ani dakujem povedat.
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...