Stránka 1 z 2

Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 10 úno 2017, 07:27
od petrp
Dnes v noci bude na obloze k vidění takzvané polostínové zatmění Měsíce.
Svého maxima dosáhne v sobotu v 01:44, kdy bude úplněk vypadat, jako by jeho horní okraj překrýval tmavý kouř. K normálnímu vzhledu se Měsíc vrátí zhruba po 40 minutách. Neobvyklý jev mohou lidé pozorovat pouhým okem. Do polostínu začne Měsíc vstupovat dnes zhruba půl hodiny před půlnocí, ztmavnutí ale bude patrné až okolo sobotních 01:20. "Maximální fáze zatmění připadá na 1 hodinu 44 minut, kdy se Měsíc bude takřka dotýkat plného stínu Země". V té době bude Měsíc při pohledu z Česka vysoko nad jiho-jihozápadním obzorem.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-noci ... ce/1448368

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 10 úno 2017, 07:31
od petrp
Fotíme Měsíc
Měsíc, náš nejbližší nebeský soused, je velice fotogenický objekt. Nabízí krátery na svém povrchu, střídající se fáze od úplňku až po velice tenké srpky a občas i nějaké to zatmění. A přitom fotit Měsíc je tak snadné. V dnešním dílu seriálu o focení noční oblohy se dozvíte, jakou techniku pro focení Měsíce ideálně použít, jak nejlépe fotoaparát nastavit a kdy vůbec Měsíc nejlépe fotit.
https://www.fotoradce.cz/fotografujeme- ... time-mesic

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 03 bře 2017, 17:50
od kenavf
Zaujímavá fotografia atomového výbuchu v Nagasaki fotená zo zeme a dvoj expozícia Nikolu Tesly s bleskami(nikdy nebolo podotknuté že je to triková(fejk) fotografia)
http://www.stoplusjednicka.cz/dejiny-ps ... e-udalosti

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 bře 2017, 13:46
od QVAK

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 11 dub 2017, 18:14
od petrp
Barevné Rusko za báťušky cara
Není to častý pohled. Obrazy, které jsme si navykli vnímat jako černobílé a zrnité, přicházejí v téměř „digitální“ kvalitě. A ke všemu barevné. Vládci, katedrály a prostý lid. Svět imperiálního Ruska okem kamery Sergeje Prokudin-Gorskyho. Fotografie udělala koncem devatenáctého století obrovský pokrok a po překonání dětských neduhů daguerrotopie se stal proces pořizování obrázků rychlý a spolehlivý. Fotografovaní lidé už nemuseli sedět hodiny ve strnulých pózách, nyní stačily vteřiny. Jenže stále zůstával na stole jeden problém – jak dostat do obrázků barvu?
Techniku barevné fotografie si v roce 1868 nechal ve Francii patentovat Louis Arthur Ducos du Hauron. Zdokonalena byla párem německých profesorů chemie Hermannem Vogelem a Adolfem Miethem. Právě na berlínské stáži v Mietheho laboratoři se mladý Prokudin-Gorskij seznámil s technikou barevného snímkování.
Celý zázrak spočíval ve vytvoření ne jednoho, ale tří negativů fotografovaného objektu na skleněnou desku a to v různých barvách. Ty byly do negativu vloženy pomocí barevného filtru zabudovaného do čočky kamery, takže vznikl ne černo-bílý, ale například černo-zelený snímek. Celá věc se opakovala ještě v červené a modré verzi. Když byly tři barevně rozdílné obrázky přesně přeloženy přes sebe, původní barevné schéma bylo obnoveno v celé nádheře.
Obrázek

http://www.stoplusjednicka.cz/barevne-r ... tusky-cara
http://www.loc.gov/pictures/collection/prok/

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 srp 2017, 12:47
od palo satko
Na trh sa vrati ZENIT s fullframe fotakom

https://www.dpreview.com/news/458315299 ... ra-in-2018

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 srp 2017, 14:37
od jura-p
http://prokudin-gorskiy.ru/map.php
moc pěkná mapička, tam si můžete prokliknout fotky i s jejich lokací. Jsou už digitálně vylepšené.
V té kongresové knihovně jsou přímo z originálních trojdesek.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 led 2018, 20:34
od petrp
Jedna malá ukázka, čeho lze dosáhnout amatérskými prostředky v astronomické fotografii. Foto je od Martina Myslivce. Jedná se o emisní mlhovinu NGC2237 - Rosette. Je k tomu potřeba "maličkost" - pár filtrů, kvalitní optika, velká míra trpělivosti a obrovská zkušenost. Čas snímání 360 min H-alfa, 730 min OIII a 750 min SII , tedy celkem 30 hodin a 40 minut. Zpracováno v Pixinsight a finální retuš v Photoshopu...
.
Rosette.jpg
Rosette.jpg (310.3 KiB) Zobrazeno 11651 x

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 21 čer 2018, 07:48
od IgorT
Trabant 2018:
Výstřižek 1.JPG
Výstřižek 2.JPG
Výstřižek3.JPG

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 21 čer 2018, 09:28
od Skeptik
IgorT píše:
21 čer 2018, 07:48
Trabant 2018
BOMBA !!! :nahoru:

Je to včetně toho úžasného dvoutaktu - kvůli nezaměnitelné vůni :dobre:

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 00:03
od bacil
Jestlipak bude umět i to co originál?
- rozkládací dvojlůžko
- 3 rychlosti vzad, 1 vpřed a naopak
- topí ikdyž má vypnutý motor
- jede i se žhavým (hodně přehřátým) motorem
- extrémní stabilita v těžkém terénu
- bezkonkurenčně rychlý průjezd zatáček na sněhu
- obytná nádstavba
- nereznoucí kastle
- když do něj někdo kopne, neudělá se mu dolík, ale zapruží
... a spousta dalších pozitiv

Přežil by expedici se žlutým Trabantem?

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 08:47
od Polite
Mal som žltého-pieskoveho trabanta 601 de Luxe

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 12:57
od la piovra
bacil: a zabudol si dodat, ze na semaforoch vyraza ako prvy :) teda neviem ako dnes, ale volakedy ano :D

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 14:37
od Skeptik
Tak tenhle nový jako první nevyrazí.
Mrkni na fotku "kokpitu", žádná páka pod volantem a dole velká šlapka... :bliju je to automat :blbec:

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 15:26
od Polite
Bez ,,kutáča" pod volantom to nie je Trabant!

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 16:41
od kozlus
Sem zvedavej, jestli do kombika nacpou 2 sudy, chlazeni, kupu zradla a 5 kluku v kvadru + ridic, jako se nam povedlo pred 18 rokama, kdyz sme koncili na zakladce :-D

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 23 čer 2018, 01:03
od QVAK
Kdysi v autobazaru jsem volil mezi Trabantem a Carevnou (Volha M 21) oba kombi (bouda pro psy). Vyhrál Trabant. Známí který dříve jezdil motocyklové soutěže za fabriku mě "přihrábl" motor a Trabant mě naučil jezdit. Brzdil řádně jen 14 dní po opravě brzd a na trojku vytočil 100. Šlo by to ještě více ale cirkulárkový zvuk motoru se nedal vydržet. Navíc v převodovce byl Super Mogul (lépe a s menším odporem mazal než PP 80). Proháněl jsem Žigulíky v zatáčkách a na rovině jsem jim stačil. Kolegyně z cvičáku ho díky pérování nazvaly Potratovým vozidlem. Jen plyn se musel pouze lechtat jinak by mě trabant sežral (já jezdil 7-8 l/100 km a náslený majitel 16-20 l/100) a přebytečný, nasátý a nespálený benzín by roztrhal výfuk.
Přesně za hodinu (když jsem zaspal) tak jsem dokázal být z Prahy Jižního Města v Novém Boru (2 dospělý a 2 psy). Kolegyně která se mnou jela ukončila konverzaci na začátku Kokořínského údolí za Mělníkem a znova promluvila (začala mi nadávat) 200 m před parkovištěm u cvičáku v Novém Boru. Zpátky se raději tlačila v jiném autě (byla i ochotná zpátky jet autobusem). Zaspal jsem a vyjel o hodinu později než jsme plánovali a uzávěrka přihlášek závodu byla v 9:00. Na náledí jsme s kamarádem měli fígl. Když se tráboš do kopečka začal zahrabávat a jel již krokem tak jsme oba stáhli okénka, on drže se rámu dveří vystoupil z místa spolujezdce a svým metrákem nalehl na haubnu (zatížil přední nápravu) a já abych něco viděl tak jsem se půl tělem vysoukal ze svého okénka a tak jsme pokračovali v jízdě až na rovinu kde shodně za jízdy opět nastoupil (na kluzkém bylo s ostrým motorem obtížný rozjezd). Dokonce když nefungovala baterie jsem byl ho sám schopen na rovině nastartovat roztlačením. Za ty léta co jsem ho provozoval tak jsem pouze jednou dojel domů na špagátu s motorem v kufru (ustřižený čep na kuželu mezi klikou a setrvačníkem spojky). Jinak až skoro do SO vše opravitelné na silnici. 2x jsem ho boural z cizího zavinění (1x výměna kasle, kotrmelec přes střechu) a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti. Před křižovatkou udělal krásný kotrmelec.

P.S. Nejvíce nás jelo v tráboši 7 lidí (jeden na zadním nárazníku) a 2 psy 3 km k rybníku a zpět na umytí.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 11:01
od riho
QVAK píše:
23 čer 2018, 01:03
a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti...
U dvojtaktu by ti nepomohol ani zaradený kvalt. Dvojtaktom sa nedá brzdiť motorom. A brzdy mal Trabant viac menej len na okrasu :) Ale ten zvuk pozná každý nad 30 rokov. Keď urobín din-din-din-din hneď každý vie vo co go.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 12:41
od QVAK
riho píše:
26 čer 2018, 11:01
QVAK píše:
23 čer 2018, 01:03
a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti...
U dvojtaktu by ti nepomohol ani zaradený kvalt. Dvojtaktom sa nedá brzdiť motorom. A brzdy mal Trabant viac menej len na okrasu :) Ale ten zvuk pozná každý nad 30 rokov. Keď urobín din-din-din-din hneď každý vie vo co go.
Pomohl. Se zařazeným kvaltem (trojkou, čtyřka měla volnoběžku) dokázal z kopce nezrychlovat a na 2 i brzdil (tak jsem většinou brzdil ke křižovatce). Já udělal chybu na vrcholu, že jsem se s meziplynem pokoušet ze čtyřky (volnoběžka) místo trojky zařadit hned dvojku a to synchron neumožnil. Pak se trabantík rozskotačil, že již ani trojka nešla zařadit.

P.S. Vrcholem který mě uzemnil bylo, že když jsem odklopil částečně utrženou střechu a touto dírou z trabantíka vystoupil (trabant skončil na boku u řidiče) tak prvý člověk co mě oslovil byl p. Farář s otázkou zada někdo nepotřebuje jeho služby (poslední pomazání). Čumily jsem vyšokoval když jsem otevřel 3 dveře a z trabanta důstojně vystoupil černý Briard a mezi nimi (stáli na stanici) šel očůrat sloupek na stanici autobusu. Při tom málem pokropil chybně stojícího pána... Přijeli policajti (zavolal p. Farář) a když se přesvědčili, že se nic nestalo tak mi dali za 100 KČS bež štípnutí bloku a odjeli. Nakonec když byl tráboš na špagátu tak ze 4. patra činžáku nad bouračkou začaly hulákat Marta a Tena Elefteriadu které tam bydlely "Kaskadére neodcházej" a zvali mě na kafe. Z bouračky se naštěstí (trabantík skončil 1/2 m od obrubníku ve středu zastávky MHD ze které se lidé rozprchli) stala obrovská fraška kterou nevymyslíš.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 13:00
od Polite
Trabant mal jednu ,,vychytavku,,.A to liatinove vyfukove potrubie od motora, ktore viedlo k predradenemu tlmicu vyfuku, ktory bol ulozeny za prednym naraznikom a mierne trcal dole. Ked som mal v kasarnach ,,nocnu,, nepovolenu vychadzku, tak som sa vracal nad ranom (4:00) do kasina. Pri vyparkovavani som tym tlmicom o nieco zavadil a utrhol to liatinove potrubie rovno pri motore. Vo vzdialenosti 500 metrov sa predo mnou zasvecovali svetla v domoch a to po celych 15 km cesty... Slavnostne som zaparkoval pri kasarnach a hrdo vkrocil dnu...