Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 17 črc 2021, 09:37

Suchoj LTS (lehký taktický letoun) LMFS (lehký víceúčelový frontový letoun) - vývoj vede: "Suchoj Aircraft Company (část MiG)" .. "vyvíjí první ruský jednomotorový lehký taktický stíhač s nadzvukovou rychlostí a nízkým radarovým podpisem."

Dva zdroje s výpočty rozměrů a porovnání s Su-57
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Premenované na vyžiadanie zakladateľa
Alch.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: LMFS (lehký víceúčelový frontový letoun)

Příspěvek od Lookass » 17 črc 2021, 12:28

Obrázek
Detail na sání

https://vk.com/pakfa

Napadlo mě ,jestli existuje v Rusku stále nějaký menší motor ,jako byl v Jaku-141
Mezi kabinou a křídlem je prostor a podvozek přímo pod kabinou . Prostě v tom vidím trochu toho Jakovleva :D

Obrázek

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: LMFS (lehký víceúčelový frontový letoun)

Příspěvek od puma » 17 črc 2021, 14:03

Lepší fotka spodku sání vzduchu
1.jpeg
V podstatě ten tvar sacího ústrojí odpovídá modelu na stole Borisova před rokem - i vzdálenosti od špičky.
2.jpg
2.jpg (6.81 KiB) Zobrazeno 5994 x
Obrázek
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: LMFS (lehký víceúčelový frontový letoun)

Příspěvek od puma » 17 črc 2021, 14:36

"Uvidíme se" - nějaké optoelektronické čidlo na LTS
1.jpg
1.jpg (20.09 KiB) Zobrazeno 5948 x
Státní korporace „Rostec“ zveřejnila na svých oficiálních stránkách v sociálních sítích nový snímek spojený s premiérou prvního ruského jednomotorového stíhače.
Na snímku je vidět objekt podobný britskému torpédoborci Defender, který se odráží v zaměřovači letadla. Z toho je zřejmé, že budoucí letoun bude schopen ničit pozemní i námořní cíle, vysvětlil agentuře TASS zdroj z vojensko-průmyslového komplexu.

"Na novém snímku je detail, který v obrysech připomíná opticko-elektronický zaměřovací systém zabudovaný do letounu. Takové vybavení se používá k úderům na pozemní cíle a v případě potřeby i na námořní cíle," uvedl.

Premiéra nejnovějšího ruského jednomotorového lehkého taktického letounu (LTS) se uskuteční první den letecké přehlídky MAKS-2021, 20. července. O jeho vývoji informoval TASS v květnu zdroj z leteckého průmyslu, společnost Suchoj provádí tento vývoj. Jak bylo uvedeno, nový stroj bude schopen nadzvukové rychlosti a bude mít nízkou radarovou viditelnost.
https://tass.ru/armiya-i-opk/11926935
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od k42 » 17 črc 2021, 16:25

Dobrý trolling, s tím obrázkem HMS Defenderu...
Jinak před pár lety Borisov v jednom rozhovoru říkal, že Rusko pracuje na STOVL letounu... https://tass.ru/armiya-i-opk/5475420, takže je klidně možné, že tento LTS bude mít takovou variantu. Svědčilo by o tom řešení zadku letounu - tryska motoru by mohla mít naklápění pro start/přistání, nejenom vektorizaci pro let. A pak ten prostor za kabinou, tam by se vešel další motor nebo větrák poháněný hřídelí od turbíny...

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od martanus » 17 črc 2021, 17:33

O nejnovějším letadle se toho ví málo. Z otevřených zdrojů zjistíte, že stroj, který Rostec plánuje předvést na MAKS-21, je jednomotorový stíhač - obdoba amerického F-35 Lightning II, cenově dostupný pro zahraniční zákazníky.


Подробнее: https://eadaily.com/ru/news/2021/07/17/ ... lya-rossii
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od martanus » 17 črc 2021, 18:30

Koncem května jiný zástupce obranného průmyslu agentuře sdělil, že Rostec vyvíjí první ruský jednomotorový lehký víceúčelový stíhací letoun páté generace. Nový letoun se sníženou radarovou viditelností a mimořádnou manévrovatelností by podle něj měl mít vzletovou hmotnost maximálně 18 tun a maximální rychlost vyšší než Mach 2.

https://ria.ru/20210717/istrebitel-1741670150.html

Mach 2 to zní zajímavě.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od classix » 17 črc 2021, 18:39

Vizualizace
E6Zjl1SWEAEJG4W.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Marfil
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1462
Registrován: 18 úno 2017, 14:08

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Marfil » 17 črc 2021, 18:50

E6gVC5kVIAsNvOE.jpeg

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od kenavf » 17 črc 2021, 21:02

https://img.aeroexpo.online/images_ar/p ... 21971.webp (neviem vložiť ten obrázok)
Kabina toho ťahača je široká 1,8m
výška 2,088m
dĺžka 3,53
SCHOPF Tow tractor F59
https://img.aeroexpo.online/images_ar/p ... 21971.webp

BTW: Gripen má MTOW 16,5tony rozpätie krídiel 8,6m, dĺžka 15,2m https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_ ... #JAS_39C/D
Mne sa to zdá na 18 ton príliš mohutné.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od martanus » 17 črc 2021, 21:37

Jen technická
18t je v článku vzletová hmotnost ne hmotnost letadla.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od kenavf » 17 črc 2021, 21:45

:sipka: Predpokladám že sa všetci bavíme o MTOW.
A i ten jeden motor s tým bude asi mať čo robiť. Možno tajne pripravili nejaký väčší motor :wink: .
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 17 črc 2021, 22:22

Článek rok starý.. Rusko pracuje na novém stíhacím letounu páté generace MiG LMFS
"MiG LMFS" je navržen s předními horizontálními stabilizátory[/url]. Budou umístěny těsně nad křídlem, aby stabilizovaly průtok vzduchu před ním. Jak se předpokládá, letadlo by mělo mít trojúhelníkové křídlo a směrovky do V. S vzletovou hmotností kolem 15 tun bude moci nést až 5 tun užitečného zatížení, například PLŘS středního doletu K-77M.

Letoun bude vyzbrojen kanónem ráže 30 mm. Letoun má být vybavena dvěma proudovými jednotkami VK-10M o celkovém tahu 20 tun. V budoucnu lze použít jediný motor izd.30 s přídavným spalováním o tahu 18 tun. Tento motor byl vyvinut pro stíhačku Su-57 a v současné době prochází letovými zkouškami.

MiG LMFS bude schopen překonat vzdálenost až 4000 kilometrů při rychlosti 2500 km/h. Všechna nesená munice bude umístěna uvnitř letadla, což pozitivně ovlivní jeho stealth.
https://english.pravda.ru/news/science/ ... ghter_jet/

Sice je to o MiGu LMFS, ale Suchoj LTS je jen přejmenovaný program, vyvíjí to část MiGu v Suchoji, a TTD budou defakto obdobné, protože zadání je pořád stejné. Jen to evidentně nemá kachní plochy, teda pokud je tam na prezentaci někam dopředu nenamontují ještě, když si hodíte do vyhledávače MiG LMFS vypadne vám stroj hodně podobný Suchoji LTS.

Na rusletu už je článek o Suchoji LTS
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... evic/lmfs/
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Skeptik » 17 črc 2021, 22:56

Problém je, že o Izdělije 30 se toho moc neví. Spekuluje se, že jeho maximální tah s forsáží bude 18 tun. Proč? Protože to měl být tah původního AL-41F (toho původního, pro MiG 1.44) na jehož základě má Izdělije 30 vznikat.

Ale proč by měl mít moderní motor stejný maximální tah jako jeho 30 let starý předchůdce vznikající na zcela jiné technologické základně ???
Podívejte se na vývoj F119 do F135 resp. YF120 do YF136 ... nárůst výkonů je poměrně razantní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 02:08

Motor se vyvíjí pro konkrétní letadlo s konkrétním zadáním a parametry a ne obráceně, primárně se vyvíjí pro projektované TTD Su-57, jelikož má max. vzletovou hmotnost 35500kg, i při ní bude tah vůči hmotnosti větší než 1 a při normální vzletové hmotnosti s 80% paliva (28390kg), s 100% paliva (30610kg) 1.15-1.2.

Pokud chcete zjistit od oka cca maximální vzletovou hmotnost pro LTS, aby si zachoval obdobné parametry tahu vůči hmotnosti jako Su-57 (což je docela pravděpodobné zadání a bereme v úvahu, že "aerodynamická čistota" stroje bude cca na obdobné úrovni, protože těžko dosáhnou něčeho zásadně převratného v tomto oboru), 35500kg/2 = 17750kg. Z toho jde lehce inverzně vypočítat i normální vzletovou hmotnost (18000kg/1.2) a ta se pohybuje kolem 15000kg (z toho už jde zas odhadnout i prázdná hmotnost letounu +- docela věrně), normální vzletová hmotnost 15000kg odpovídá článku a zadání pro MiG LMFS s izd.30, co jsem dál o pár příspěvků výše.

Izd.30 bude druhý nejvýkonnější motor na světě této kategorie (po F135) a ještě má mít jako první na světě proměnlivý obtokový poměr.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od kenavf » 18 črc 2021, 02:19

Lenže na hmotnosť 18 ton to má "zbytočne" väčšie rozpätie o tri metre a "zbytočne" väčšiu dĺžku o dva metre. 13m/17,5m versus 10m/15m u F-16ky.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 02:41

Jenže je potřeba taky vidět dobu vývoje, původní LMFS počítal s celkovým tahem 20t s dvěma motory VK-10M, teď počítají s tahem 18t od jednoho izd.30 a za tu dobu se extrémně výrazně změnila celková hmotnost minimálně elektroniky, radaru a dalších klíčových komponent na palubě, tedy prázdná hmotnost stroje bude výrazně lehčí v řádu o 1-2t než před 20 lety jen na elektronice, odpadá nutnost sebou tahat druhý motor to je taky dalších cca 1.5t + podstatně více paliva pro dva motory, to je vše se vším.

Že to má rozpětí křídel větší o 30% a je to delší o 17% oproti F-16, proč ne, když to motor utáhne.. Asi to má nějaký důvod, více paliva a větší prostor na zbraně uvnitř trupu a asi i snížení plošného zatížení - kg/m2, což s tím přímo souvisí, pravděpodobně to bude mít jednu vnitřní pumovnici v rozměrech té na Su-57 (ten má dvě za sebou) a dvě menší šachty pro PLŘS krátkého dosahu po stranách nasávacího otvoru (minimálně to tak vypadá, jelikož je tam něco vypouklého).
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 03:26

26.5.2021 Zdroj: V Rusku vzniká lehká stíhačka páté generace
Společnost Suchoj vyvíjí první ruský jednomotorový lehký víceúčelový stíhací letoun páté generace, uvedl pro RIA Novosti zdroj z leteckého průmyslu.

"Plánuje se, že letoun bude ve velké míře využívat poznatky získané při vývoji Su-57, včetně nejnovějšího motoru Izd. 30, radioabsorpčních nátěrů, palubního radioelektronického vybavení a zbraňového komplexu," řekl.

Dosud byly všechny stíhačky ruské výroby, včetně nejmodernějšího Su-57, vybaveny dvěma motory.

Podle tohoto zdroje bude mít nový letoun vzletovou hmotnost maximálně 18 tun, jeho maximální rychlost bude vyšší než Mach 2 a poměr tahu k hmotnosti (poměr hmotnosti k tahu motoru) bude minimálně jedna. Bude mít sníženou radarovou viditelnost, mimořádnou manévrovatelnost a kratší vzlet díky vychýlení vektoru tahu motoru.

"Z konstrukčního hlediska bude mít stíhací letoun pod trupem jeden vícerežimový vstup vzduchu, jak je tomu u mnoha moderních jednomotorových letounů," dodal zdroj.

Upřesnil, že ve fázi vývoje prototypu stroje by mohl být použit motor Al-31FN řady 3 a 4.
https://ria.ru/20210526/istrebitel-1733910712.html
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od vojvoda » 18 črc 2021, 06:40

puma píše:
18 črc 2021, 02:41
+ podstatně více paliva pro dva motory, to je vše se vším.
Spotreba paliva závisí na poskytovanom ťahu. Ak istú hodnotu ťahu poskytujú 2 alebo 1 motor na rovnakom technologickom stupni, tak spotreba paliva bude +-totožná
срочно расстрелять

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2021, 07:37

puma píše:
18 črc 2021, 02:08
Motor se vyvíjí pro konkrétní letadlo s konkrétním zadáním a parametry a ne obráceně
To není až tak úplně pravda. Motor je stále tou nejsofistikovanější částí letounu = primárně se vyvíjí motor a k němu se následně konstruuje letadlo (je mnohem jednodušší odlehčit konstrukci o tunu než přidat tunu tahu).[/quote]
puma píše:
18 črc 2021, 02:08
primárně se vyvíjí pro projektované TTD Su-57, jelikož má max. vzletovou hmotnost 35500kg, i při ní bude tah vůči hmotnosti větší než 1 a při normální vzletové hmotnosti s 80% paliva (28390kg), s 100% paliva (30610kg) 1.15-1.2.
To je sice pravda, ale na druhou stranu tah ku MTOW = 1 resp. tah ku TOW = 1,15 není žádné dogma.
Existuje pojem "podmotorované letadlo", ale ne "přemotorované letadla" ... vyšší tah při stejné hmotnosti (pokud to jde) není nevýhodou.
puma píše:
18 črc 2021, 02:08
Izd.30 bude druhý nejvýkonnější motor na světě této kategorie (po F135) a ještě má mít jako první na světě proměnlivý obtokový poměr.
Rovněž není pravda. Existují ještě YF120 a F136, přičemž ten první výkonem +/- odpovídá Izdělije 30, ten druhý je výkonnější.

ALE !!!
Podíval jsem se blížeji na ostatní známé (předpokládané) parametry a musím uznat, že těch 18 tun tahu (+/- tuna) bude pro Izdělije 30 nejspíš maximum. Je totiž menší a lehčí než F119/135 resp. F120/136 ... nad jejich výkon (zvláště pak F136 s 18,25 tuny) těžko půjde. Byť ruské motory i v minulosti byly oproti jejich protějškům z USA vždy o něco výkonnější (měřeno výkonem na kg hmotnosti motoru), byť za cenu nižší životnosti.
Příklad: F100-PW-229 ... 0,134 kg/N vs. AL-31F ... 0,121 kg/N ... ovšem při cca třetinové životnosti ruského motoru (porovnávány motory výroby po roce 1990)
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět