USA - Letectvo

Odpovědět
false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9075
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od false_flag » 23 zář 2021, 02:35

Nebo aby si nekdo myslel, že je k dispozici okopceny avantgard.
A také, vy víte jak vypadá ve skutečnosti avantgard?
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od vojvoda » 23 zář 2021, 06:59

Podľa mňa to na viacmachový stroj (M=3+) nevyzerá. Stroj triedy Avangardu by bol podobne utajovaný.
срочно расстрелять

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od nine_mike » 23 zář 2021, 07:17

No hlavne toto je oveľa väčšie ako avangard.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od k42 » 23 zář 2021, 07:54

Evidentně to není nic hypersonického, ale nějaká pomalá stealth potvora.
Asi nějaký pokusný dron.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8167
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Skeptik » 23 zář 2021, 08:46

Zajímavé je, že to není na podvozku, ale na kozách ... je tedy možné, že se jedná jen o nějaký model pro měření stealth vlastností.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od kenavf » 23 zář 2021, 10:13

Vzhľadom k spôsobu prevozu by som povedal že je to maketa do Hollywoodu.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7606
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od palo satko » 23 zář 2021, 11:18

Podla obrazku ten zazrak nie je len bezpodvozkovy, ale aj bezmotorovy. Možno nejaky uputany šarkan.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Alchymista » 03 říj 2021, 13:38

https://cz.sputniknews.com/20211002/usa ... 34834.html
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/usa ... cek-f-35a/
USA v zimě vyšlou do Evropy letku 27 stíhaček F-35A
Spojené státy začnou letos v zimě na letecké základně Lakenheath v Anglii rozmísťovat letku 27 stíhaček páté generace F-35A. Oznámil to 2. října Ian McLaughlin, podplukovník amerického letectva, velitel 495. letky.
„Dnešní den je vzrušující. Odvedli jsme obrovský kus práce, abychom se dostali tak daleko, ale ještě nás čeká spousta práce, než v zimě dostaneme proudové letouny. 495. pluk má slavnou historii a my jsme rádi, že můžeme posunout vedení vpřed a začít připravovat půdu pro první nasazení letounů F-35A amerického letectva v Evropě,“ cituje ho server The Drive.
Letka dostala název Valkyries a bude první letkou F-35A amerického letectva v Evropě nebo kdekoli jinde mimo USA.
V září oznámil velitel evropského velitelství USA a vrchní velitel společných sil NATO v Evropě generál Todd Walters, že členové aliance plánují rozmístit na svých 12 základnách celkem 450 národních stíhaček F-35.
Velká Británie plánovala rozmístit stíhačky na dvou základnách - Markham a Lakenheath - v roce 2021.
Již dříve, 30. června, Švýcarsko oznámilo svůj záměr koupit 36 amerických stíhacích letounů F-35A s konvenčním startem a přistáním, které nahradí jeho zastaralou flotilu Hornetů. Švýcarská federální rada své rozhodnutí zdůvodnila tím, že stíhačka páté generace F-35 slibuje nejvyšší výkon za „nízkou cenu“.
Dne 1. března začalo americké letectvo hovořit o potřebě nových lehkých stíhaček, které by kombinovaly drahé F-22 a F-35 s úspornějšími proudovými letouny. Odborníci proto upozornili, že toto prohlášení je tichým přiznáním, že program F-35 Lightning II selhal.
V lednu vyšlo najevo, že Pentagon odložil plnou výrobu stíhacích bombardérů páté generace F-35 na neurčito. Bojové testy byly odloženy od roku 2017.

Jak detekovat stealth stíhačky
Stealth stíhačky typu amerického F-35 či řízené stealth rakety lze detekovat, sledovat a případně zničit pomocí síťových systémů a fúze dat, píše server The Drive.
Příkladem takového systému je americká IBCS, tedy Integrated Air and Missile Defense Battle Command System, který zajišťuje interakci prvků obrany vzdušného prostředí.
Podle publikace takový integrovaný systém řízení palby umožňuje sběr, identifikaci a eliminaci všech typů leteckých a raketových hrozeb. Publikace připomíná, že po identifikaci hrozby systém kombinuje data z různých zdrojů, analyzuje je a poté nabízí nejúčinnější způsob, jak hrozbu eliminovat.
Portál Popular Mechanics dříve psal o tom, že radary systému protivzdušné obrany mohou zpozorovat F-35 na vzdálenosti asi 11,3 kilometrů. Navíc se upozorňovalo na skutečnost, že modifikace F-35B a F-35C mohou poškodit své stealth schopnosti, jestli budou dlouhou dobu létat ve velkých výškách nadzvukovou rychlostí.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 27 říj 2021, 20:28

PZL Mielec a Sierra Nevada predstavujú prototyp MC-145B
1.jpg
Poľská spoločnosť PZL Mielec, ktorá teraz patrí spoločnosti Lockheed Martin, a firma Sierra Nevada SNC predstavili prvý prototyp 2-motorového lietadla M28. Toto viacúčelové lietadlo určené na špeciálne operácie dostalo 4 podkrídlové zbraňové závesy a nové senzory.
2.jpg
SŠA používajú toto lietadlo ako MC-145B Coyote pre operácie "Armed Overwatch" (program iniciovaný Veliteľstvom špeciálnych operácií SŠA na získanie 75 ks ľahkých útočných lietadiel určených na poskytovanie blízkej palebnej podpory lietadlám špeciálnych síl, ako aj na prieskumné misie, sledovanie a prieskum). Spoločnosť SNC chce získať certifikát MC-145B v polovici roka 2022 a odhaduje, že prvé lietadlo by mohla dodať na operačné použitie v rokoch 2023 - 2024.
Mimochodom, MC-145B je západnou verziou sovietskeho ľahkého dopravného lietadla Antonov An-28, ktoré prvýkrát vzlietlo v januári 1973 a licenčne vyrábaného v Poľsku, po rozpade ZSSR ho v Poľsku vyrábali ďalej ako M28.
3.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_219540 z 27.10.2021 + viac kvalitnejších foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 08 dub 2022, 19:49

Spoločnosť Boeing zverejnila nové video z testu vzletu palubného stíhacieho bombardéra Boeing F/A-18E Super Hornet na leteckej základni Patuxent River v SŠA. Spoločnosť Boeing chce na indickom trhu vytlačiť ruské MiGy a francúzske Rafale. Cieľom je prevziať zákazku od Francúzska alebo Ruska a dodať Naí Dillí svoje lietadlá F/A-18E Super Hornet namiesto lietadiel Rafale-M alebo MiG-29K na vybavenie palubných lietadiel indického námorníctva. Ďalší test vzletu na rampe lietadla F/A-18E Super Hornet sa uskutoční o mesiac v testovacom komplexe pristátia a vzletu indického námorníctva v Goa.
Video https://vk.com/video-173678697_456242080 dĺžka 28 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_258053 z 08.04.2022

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 13 črc 2022, 13:58

Lookass píše:
14 srp 2021, 12:37
Program Bell 360 rychle pokračuje ve výrobě ... pro program americké armády Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA)
Spoločnosť Bell včera (utorok 12.07.2022) predstavila fotografie takmer dokončeného 1. letového modelu pokročilého prieskumného bojového vrtuľníka Bell 360 Invictus v rámci výberového konania armády SŠA FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft). Víťaz súťaže, ktorej druhým finalistom sa stal útočný vrtuľník Sikorsky Raider X s koaxiálnym pohonom, nahradí ľahké pozorovacie, prieskumné a podporné vrtuľníky Bell OH-58D Kiowa vyradené zo služby v roku 2017 a nahradí aj niektoré ťažšie útočné vrtuľníky Boeing AH-64 Apache v armádnom letectve. Spoločnosť uviedla, že vrtuľník je už na 90 % hotový, ale prvý let sa pravdepodobne uskutoční až na jeseň budúceho roka 2023, teda takmer o rok neskôr, ako sa pôvodne plánovalo. Jedným z hlavných dôvodov je meškanie vývoja nového turbohriadeľového motora T901-GE-900, ktorého letový model General Electric pravdepodobne nedodá skôr ako začiatkom roka 2023.
20220713b.jpg
20220713b.jpg (98.22 KiB) Zobrazeno 5716 x
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_2798130 + https://t.me/takeoff_ru/102 z 13.07.2022 + 2 foto
+
Raider X готов на 90% // Raider X je dokončený na 90%
Spoločnosť Sikorsky oznámila, že prototyp koaxiálneho vrtuľníka Sikorsky RAIDER X, vyvíjaný v rámci súťaže Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) pre armádu SŠA, je na 90 % hotový. Spoločnosť Sikorsky zverejnila nové snímky vrtuľníka Raider X, na ktorých je prototyp už vybavený modulárnymi odpaľovacími zariadeniami s podvesenými raketami Hellfire (atrapa) a 20 mm kanónom. "Naše postupy preberacích testov sú dokončené na viac ako 50%," povedal riaditeľ pre rozvoj obchodu Sikorsky Army Programs and Innovations Jay McLean. "Počas celej montáže veľmi úzko spolupracujeme s armádou SŠA, ktorá sa mimoriadne angažuje vo všetkých aspektoch a je skvelým partnerom," dodal pán McLean.
20220713s.jpg
20220713s.jpg (102.53 KiB) Zobrazeno 5716 x
Zdroj https://t.me/AviaCT/16558 + https://vk.com/wall-123538639_2798265 z 13.07.2022 + 2 foto + 2 animácie

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5550
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Kalinac » 31 srp 2022, 13:13

Armádní areál celé flotily vrtulníků CH-47 Chinook kvůli požárům motorů uzemněn.
.
0chinok.jpg
Vojáci americké armády přidělení k 19. skupině speciálních sil a vojáci marocké královské armády vyjíždějí z CH-47 Chinook v marockém Tifnitu 14. června 2021 během Afrického lva 2021.

Armáda "z velké opatrnosti" vyřadila z provozu celou flotilu vrtulníků CH-47 Chinook poté, co v poslední době došlo k nezveřejněnému počtu požárů motorů, potvrdila armáda v úterý večer.
O ukončení provozu vrtulníků vyrobených společností Boeing jako první informoval deník The Wall Street Journal. V důsledku požárů nedošlo k žádnému úmrtí ani zranění.
V prohlášení zaslaném e-mailem listu Army Times mluvčí armády Cynthia Smithová připsala problém úniku paliva. Uvedla, že služba "identifikovala hlavní příčinu" úniků a "provádí nápravná opatření k vyřešení tohoto problému".
Výrobce motorů Honeywell International v prohlášení pro Army Times uvedl, že úniky byly způsobeny vadnými O-kroužky z náhradních dílů, které společnost nevyráběla.
"V plné koordinaci s americkou armádou pomohla společnost Honeywell zjistit, že do některých motorů T55 byly během běžné a plánované údržby v armádním depu instalovány O-kroužky, které neodpovídaly konstrukčním specifikacím společnosti Honeywell," uvádí se v prohlášení. "Předpokládá se, že tyto podezřelé O-kroužky byly identifikovány a izolovány."
Smithovo prohlášení se snažilo bagatelizovat rozsah problému a prohlásilo, že "některá letadla nemusí vyžadovat nápravná opatření a mohou se brzy vrátit k normálnímu letovému provozu". Armádní představitelé neodpověděli na otázky listu Army Times týkající se časového harmonogramu opravy nebo jejího možného dopadu na výcvik a provoz.
Armádní mluvčí neupřesnil, kolik letounů se vznítilo a kolik jich vyžaduje nápravnou údržbu. Podle deníku Wall Street Journal identifikovali představitelé služby nejméně 70 letounů s vadným dílem z přibližně 400 armádních Chinooků.
Společný tým inženýrů společnosti Honeywell a armády sice problém s motorem identifikoval, ale není jasné, kdy si uvědomil, že je třeba se po něm pídit.
V červencovém bulletinu o letecké bezpečnosti, který vydalo Centrum bojové připravenosti služby, se upozorňuje na incident, kdy vznášející se Chinook musel přistát a použít svůj protipožární systém k řešení "malého aktivního požáru v blízkosti zadní části motoru č. 2". Deník Army Times již dříve informoval o úsilí a postupu úředníků CRC při rekonstrukci nehod.

https://www.armytimes.com/news/your-arm ... ine-fires/

Smith dodal, že uzemnění má "zajistit, aby naše letouny zůstaly bezpečné a letuschopné".
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 26 zář 2022, 21:41

Обзор некоторых изменений в ВВС США за три года
Prehľad niektorých zmien vo VVS SŠA za 3 roky

1. Bombardéry:
B-1B - počet sa znížil zo 62 na 45, teda takmer o 1/4. Priemerný vek je 34,4 roka, úroveň bojovej pripravenosti sa znížila zo 46,4 na 40,7%.
B-2A - počet nezmenený, 20 ks. Priemerný vek je 26,4 roka, úroveň bojovej pripravenosti sa znížila zo 60,5 na 58,6 %.
B-52H - do leteckého parku pribudlo 1 uložené lietadlo renovované z púšte. Celkovo 58 ks, priemerný vek 60 rokov, úroveň pripravenosti klesla zo 65,7 na 59,5 %.
Celkový počet bombardérov - 141 kusov, priemerný vek flotily - 40 rokov.
2. Bojové lietadlá:
A-10C - stále 281 ks v službe, priemerný vek 40 rokov, bojová pohotovosť udržiavaná na celkovej úrovni 72 %. Priemerný ročný nálet v rokoch 2018 a 2019 bol približne 140 hodín na pilota.
3. Stíhacie lietadlá:
F-15C/D - naďalej tvoria základ stíhacích lietadiel, ich počet sa mierne znížil z 235 na 232. Priemerný vek je 37 rokov. Miera bojovej pohotovosti mierne klesla zo 71 % na 69 %, čo je na takýto zastaraný stroj stále celkom dobré.
F-15E - počet sa nezmenil a zostáva 218 strojov. Priemerný vek je takmer 30 rokov. Miera bojovej pripravenosti klesla o 5 % zo 71,3% na 66,2%.
F-15EX - novinka amerického letectva. Zatiaľ boli dodané len 2ks.
F-16C/D je najpočetnejším lietadlo. Počet mierne klesol z 941 na 935 jednotiek. Priemerný vek je 31,5 roka. Úroveň pripravenosti zostala takmer rovnaká, približne 71%.
V správe za rok 2021 sa tiež rozhodlo o zahrnutí 66 existujúcich diaľkovo ovládaných lietadiel QF-16A (cvičné terče) prerobených z vyradených lietadiel tohto typu, ale keďže nejde o bojové stroje a v správe sa predtým neobjavili, tento počet by sa nemal započítať pri výpočte celkového počtu.
F-22A - počet sa znížil o 1 lietadlo zo 186 na 185. Priemerný vek je 15 rokov. Úroveň bojovej pripravenosti je pomerne nízka a pohybuje sa medzi 50 a 51%.
F-35A - počet sa zvýšil o 147 lietadiel, zo 155 na 302, t. j. takmer 2x, pričom 20 lietadiel dostala letecká národná garda. Priemerný vek je 4,5 roka, úroveň bojovej pripravenosti sa zvýšila zo 61,6 % na 68,8 % (hoci ide o údaje výrobcu, keďže letectvo tieto informácie o F-35 nezverejnilo).
Celkový počet stíhačiek je 1874 (spolu s útočnými lietadlami 2155), priemerný vek flotily (pri zohľadnení útočných lietadiel) je 26 rokov.
Priemerný mesačný počet hodín letu v roku 2019 podľa typu, v hodinách: F-15E = 13,3; A-10 = 11,9; F-16 = 9,6; F-15C = 8,4; F-22 = 7,5; F-35A = 6,5.
Hlavné závery.
1. Bombardéry. Zníženie počtu B-1B o 17ks zatiaľ neviedlo k zvýšeniu bojovej pripravenosti flotily, ako sa predtým sľubovalo. Naopak, poklesol o takmer 6%. Bojová pripravenosť strategických lietadiel B-52 sa tiež znížila o 6%. Zároveň sa výrazne posunul termín prvého letu nového B-21, a teda aj termín uvedenia tohto stroja do prevádzky. Pre zostávajúce bombardéry však existujú modernizačné programy, ktoré prebiehajú s rôznym úspechom, a celkovo tieto stroje získavajú nové bojové schopnosti.
2. Bojové lietadlo A-10C. Na rozdiel od fám o údajnom postupnom vyraďovaní do dôchodku sa počet týchto útočných lietadiel udržiava na 281, a to napriek solídnemu priemernému veku 40 rokov, pričom flotila v týchto 3 rokoch zabezpečuje slušnú úroveň bojovej pripravenosti na úrovni 72%.
3: Stíhači. Jediným typom stíhačiek (ak nepočítame niekoľko F-15EX), vďaka ktorému sa obnovuje letecký park amerického letectva, je F-35A, ktorý bol dodaný za 3 roky v počte 147ks. Zároveň sa postupne zvyšuje úroveň bojovej pripravenosti lietadiel. Zároveň je však dôležité poznamenať, že napriek 10-ročnej sériovej výrobe a dostupnosti viac ako 300 týchto lietadiel v USAF nebol ani jeden F-16C (dokonca ani starý variant Block 30) zatiaľ nahradený F-35A, napriek tomu, že bol na tento účel priamo navrhnutý. Hlavným dôvodom je pravdepodobne očakávaná modernizácia Block 4 (vývoj a testovanie majú byť ukončené v roku 2028, potom by sa malo začať sériové zavádzanie do bojových leitiek), bez ktorej sú všetky existujúce F-35A v súčasnosti vlastne v štádiu strednej bojovej pripravenosti s veľmi obmedzenými bojovými schopnosťami. Okrem toho sa zdá, že pokusy o zvýšenie bojovej pripravenosti stíhačiek F-22A, o ktorých sa v priebehu rokov dosť hovorilo, zlyhali napriek ich mladému veku a relatívne malému počtu. Treba poznamenať, že zvyšok stíhacieho letectva sa udržiava na veľmi slušnej úrovni bojovej pripravenosti bez výrazného poklesu (snáď s výnimkou F-15E, kde došlo k poklesu o 5 %) a nedošlo k jeho zníženiu.
Priemerný mesačný nálet pilotov stíhačiek USAF, ako uviedol Kelly, je skutočne približne 9-10 hodín, teda 110-120 hodín ročne.
Na záver niekoľko všeobecných údajov o letectve USA ako celku. Na konci 09/2021 bol celkový počet lietadiel v štruktúre (lietadlá, vrtuľníky, UAV, výcvikové atď.) = 5564 (5484 v roku 2011, nárast za 10 rokov o 80 kusov), priemerný vek 27,5 roka, priemerná bojová pohotovosť 71,5 %.
20220926.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_287263 z 26.09.2022 + kvalitnejšie foto, ktorý čerpal z https://www.airandspaceforces.com/

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5550
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Kalinac » 24 říj 2022, 23:06

Čínští experti varují před hrozbami amerických bombardérů B-21, B-52
.
0let.jpg
0let.jpg (61.53 KiB) Zobrazeno 4686 x
.
USA učinily v uplynulém týdnu významná oznámení o dvou svých strategických bombardérech, plně modernizovaném B-52 a zbrusu novém B-21, přičemž čínští experti v pondělí uvedli, že duo se pravděpodobně stane hlavní strategickou údernou silou amerického letectva v příštích několika desetiletích a Čína by měla být připravena čelit letadlům a také se z nich poučit.
Northrop Grumman, společnost, která vyrábí B-21, ve čtvrtek oznámila, že letadlo bude poprvé odhaleno veřejnosti 2. prosince.
Bude to první veřejné odhalení nového bombardéru Air Force po 34 letech, od debutu bombardéru B-2 v listopadu 1988, informovala ve čtvrtek americká média Defense News.
Po uvedení na trh provede B-21 svůj první let v roce 2023, uvádí zpráva.
Oznámení o B-21 přišlo krátce poté, co Boeing zveřejnil nový snímek z digitálního prototypového modelu, který ukázal vylepšený bombardér B-52, který by měl dostat označení B-52J nebo B-52K, informoval ve středu americký časopis Air & Space Forces.
Nový B-52 bude vybaven vylepšeními, včetně nových motorů F130, které budou postaveny společností Rolls-Royce, variantou radaru AN/APG-79 používanou na stíhacím letounu F/A-18EF a aktualizovaným kokpitem.
Fu Qianshao, čínský vojenský letecký expert, řekl v pondělí Global Times, že USA nyní provozují tři typy strategických bombardérů - bombardér první generace B-52, bombardér třetí generace B-1B a bombardér čtvrté generace B-2. Podle plánu amerického letectva by B-1B a B-2 měly odejít do důchodu po dokončení vývoje B-21.
To znamená, že ve službě zůstanou pouze nejstarší B-52 a nejnovější B-21 a duo se v příštích několika desetiletích stane hlavní strategickou údernou silou amerického letectva, řekl Fu.
Americké letectvo modernizuje svůj starý, ale stále silný B-52 a vyvíjí nový B-21 ve stejnou dobu, řekl Zhang Xuefeng, další čínský vojenský expert, Global Times v pondělí.
Tyto dva budou tvořit kombinaci high-end a low-end bombardéru, řekl Zhang. "Nízkokapacitní B-52 má malou schopnost průbojnosti obrany a americké letectvo by ho mohlo nechat odpálit nedostatečně vyvinutou hypersonickou raketu AGM-183 z vnějšku nepřátelských obranných linií. Ale takové rakety jsou drahé a mají omezený počet, takže špičkový B-21 využije své vysoké schopnosti stealth proniknout nepřátelskými obrannými liniemi a použít levnou munici, jako je JDAM, "řekl Zhang.
Čína se musí připravit na tuto americkou taktiku, protože dva typy bombardérů by mohly být nasazeny proti Číně, varovali experti.
Bez ohledu na to, kolik vylepšení B-52 dostane, nikdy se nemůže stát schopným plížení a může odpalovat pouze rakety. Čína by měla rozvíjet své schopnosti v oblasti detekce na dlouhé vzdálenosti a dálkového zachycení rozmístěním bojových letadel a válečných lodí dále od své vlasti do oblastí s modrou vodou.
B-21, na druhé straně, má kratší dosah než B-2 a spoléhá se na operační základny, takže útok na tyto základny a letiště, kde je nasazen, je způsob, jak jít, uvedli analytici.
Čína se také může poučit z vývoje amerických strategických bombardérů, řekl Fu.
Čínský bombardér H-6 je stejné generace jako B-52 a také obdržel mnoho vylepšení, která jej přeměnila z bombardéru středního až dlouhého doletu na strategický bombardér středního až dlouhého doletu.
Jakmile bude vyvinut čínský bombardér nové generace, H-20, bude na stejné úrovni jako B-21 a pravděpodobně ho v některých aspektech překoná, řekl Fu.

https://www.globaltimes.cn/page/202210/1277843.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5550
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Kalinac » 13 lis 2022, 22:07

Plán modernizace amerického strategického bombardéru B-52H "Stratofortress" byl odhalen
.
0b52.jpg
0b52.jpg (14.98 KiB) Zobrazeno 4354 x
Nedávno americká společnost Boeing oznámila projekt modernizace a finální rendery strategického bombardéru B-52H "Stratofortress". Mezi nimi je projekt modernizace zaměřen především na motory, radary, komunikační a letové systémy a systémy montáže zbraní, zejména na odstranění starých motorů a nahrazení nových motorů vyráběných britskou společností Rolls-Royce. Prostřednictvím této "srdce-měnící operace" Boeing plánuje nechat toto "staré letadlo", které bylo v provozu téměř 70 let, létat dalších 30 let.
Vyvinut v 50. letech 20. století, sériové dodávky začaly v roce 1955 a v době, kdy poslední B-52H sjel z montážní linky v roce 1962, bylo vyrobeno více než 740 kusů. Vzhledem k nízkým nákladům na údržbu, dlouhému doletu (více než 16 000 kilometrů) a velkému nákladu pum byl B-52H vždy upřednostňován americkým letectvem a bombardéry B-1B Lancer, B-2A Phantom a další bombardéry nezměnily jeho status. Zatím je v americkém letectvu stále ve službě 76 B-52H, což je absolutní tahoun sil strategických bombardérů.
V současné době je i nejnovější B-52H ve službě již více než 60 let. Pokud chcete i nadále sloužit, je nezbytné upgradovat a prodloužit jeho životnost. Podle amerického časopisu "Aeronautical and Space Forces" začal Boeing realizovat program modernizace B-52H. Nový B-52H vyřadí z provozu již nevyráběný dvouproudový motor Pratt & Whitney TF33 a nahradí jej dvouproudovým motorem F130 vyráběným společností Rolls-Royce ve Velké Británii. Tato "operace výměny srdce" je jádrem celé modernizační práce, a to nejen proto, aby se zajistilo, že letadlo bude i nadále létat po dobu 30 let, ale také aby se dále zlepšily jeho letové výkony.
Navíc, aby bylo možné se přizpůsobit novému bojovému režimu, toto vylepšení odstraní optoelektronický vjemový systém používaný pro průnik v nízkých výškách na příďovém krytu B-52H a nahradí jej aktivním fázovým radarem AN/APG-79 a novým krytem. První z nich má delší detekční vzdálenost, vyšší přesnost polohování, podporuje elektronický boj a může se spojit s moderními optoelektronickými kapslemi pro zlepšení schopností zaměřování a rozpoznávání cíle. Kromě toho bude modernizovaný B-52H nést vysokorychlostní satelitní komunikační zařízení a hypersonické závěsníky střel s plochou dráhou letu.
Plány na modernizaci kokpitu B-52H také přitáhly velkou pozornost. Na fotografii, kterou zveřejnil Boeing, bude vylepšený kokpit vybaven dvěma velkými digitálními multifunkčními displeji. Současně bude stroj také vybaven novým mechanicko-digitálním hybridním škrticí klapkou, novou jednotkou centralizovaného zpracování dat, novým zapisovačem údržby poruch motoru a novým systémem dat o vzduchu motoru atd. A řada upgradovacích operací způsobí, že tento "starý stroj" bude mít nový moderní operační systém.
Podle konvence dostane modernizovaný B-52H nové označení. Mezi nimi bude prioritou výměna radaru AN/APG-79 a dokončený bombardér bude označen jako B-52J. Výměna dvouproudového motoru F130 zahrnuje úpravu aerodynamického uspořádání draku letadla, což trvá dlouhou dobu a bude použito jako další upgrade. Nový bombardér ponese název B-52K, který bude také nejnovějším modelem z rodiny strategických bombardérů B-52H Stratofortress.

http://mil.youth.cn/201208wzlb/202211/t ... 120114.htm
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5550
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Kalinac » 20 pro 2022, 16:51

Flotila jaderných bombardérů B-2 uzemněna kvůli pátrání po bezpečnostních závadách

Letci z 509. bombardovacího křídla se 7. listopadu účastní předváděcí procházky B-2 Spirit na letecké základně Whiteman, Mo.- vyvrcholení letošního cvičení Spirit Vigilance. (Tech. Sgt. Heather Salazar/Air Force)
0b2.jpg
Všech 20 bombardérů B-2 Spirit letectva je uzemněno, protože služba pátrá po možných bezpečnostních závadách, potvrdil mluvčí v pondělí. Stealth letouny budou až do odvolání mimo provoz.
Letectvo pozastavilo provoz flotily poté, co byl 10. prosince poškozen bombardér na letecké základně Whiteman v Missouri. Nezveřejněná porucha během letu donutila posádku nouzově přistát na Whitemanově dráze, kde hasiči uhasili plameny na místě, podle 509. bombardovacího křídla. Nikdo nebyl zraněn.
Vyšetřování příčin nehody je v plném proudu. Letectvo odmítlo poskytnout další podrobnosti o incidentu nebo o tom, co konkrétně se bezpečnostní inspekce snaží zjistit.
Předchozí havárie (popsány airforcetimes.com) :
B-2 bombardér havaruje v Missouri po poruše během letu; nikdo nebyl zraněn...15.12.2021
Staré, slabé pružiny podvozku vedly k tomu, že B-2 dostal smyk za 10 milionů dolarů z ranveje na letecké základně Tinker, Oklahoma...30.07.2021

https://www.airforcetimes.com/news/your ... y-defects/

US budou muset termíny válek s Čínou a Ruskem odložit... :strelba:
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 22 srp 2023, 20:28

Uvádza sa, že v závode spoločnosti Boeing v St. Louis bolo vyrobené 3. lietadlo F-15EX pre VVS SŠA, ktoré má byť dodaná do konca roka 2023. Predchádzajúce prvé 2 vyrobené F-15EX boli dodané VVS SŠA takmer pred 2,5 rokmi, v 03+04/2021 - zároveň to boli lietadlá vychádzajúce z F-15QA vyrobených pre Katar, takže teraz vyrobený F-15EX je vlastne 1. lietadlo tejto úpravy úplne novej konštrukcie. K dnešnému dňu program F-15EX mešká približne rok.
20230822.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_335718 / https://t.me/bmpd_cast/17134 z 22.08.2023
Originál https://aviationweek.com/defense-space/ ... livery-gap z 17.08.2023 + viac info
Prvé F-15EX = https://bmpd.livejournal.com/4273173.html z 12.03.2021

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14393
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od martanus » 28 srp 2023, 20:05

Spojené státy plánují v příštím roce a půl až dvou letech uvést do provozu tisíce bezpilotních letounů, které budou sloužit jako protiváha Číně.

Píše o tom MSN. Podle zástupkyně šéfa Pentagonu Kathleen Hicksové bude tento program realizován v rámci projektu "Replikátor", jeho účelem je čelit masové výrobě bezpilotních letounů pro čínskou armádu.

Americké ministerstvo obrany očekává, že americké bezpilotní letouny bude "těžší sestřelit".

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
https://t.me/Media_Post_UA/13161
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od kenavf » 01 zář 2023, 23:03

Možno málo známa skutočnosť. Veľké americké vzducholode ako Los Angeles. Akron, Macon. Boli vlastne výsledok nemeckých konštruktérov z Zeppelinu(Los Angeles si kúpili a pre ostatné vzducholode si kúpili aj nemeckých konštruktérov).
https://cs.wikipedia.org/wiki/USS_Los_Angeles_(ZR-3) https://cs.wikipedia.org/wiki/USS_Akron_(ZRS-4)

P.S.
Protože byla vzducholoď plněna drahým heliem, byla vybavena rozměrnými chladiči pro kondenzaci vody z výfukových plynů. Tato voda má hmotnost přibližně stejnou jako spálený benzín, a tak se omezuje nutnost upouštět při přistání drahocenný plyn.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4089
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: USA - Letectvo

Příspěvek od Grif » 15 zář 2023, 19:35

Lockheed Martin X-59 QueSST (Quiet SuperSonic Technology), někdy také označovaný jako Low Boom Flight Demonstrator (LBFD) nebo neoficiálně Son of Concorde[1][2], je americké experimentální letadlo, které vzniká ve spolupráci NASA a vývojového týmu Skunk Works společnosti Lockheed Martin. X-59 má demonstrovat schopnost dosáhnutí nadzvukové rychlosti při potlačení aerodynamického třesku.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lockheed_ ... -59_QueSST
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Odpovědět