Dopravní letectvo

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7571
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 23:04

Tak nelietaj "nízkonakladovkou"...
Viem, že je to hlúpa odpoveď, ale lepšiu nedostaneš, pokiaľ niekto nestanoví normu. Čo nie je zakázané, je dovolené.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2776
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 17 čer 2019, 23:12

Alchy odpověděl za mne.
Hromadná doprava prostě musí posílat s průměrným cestujícím. A letecká zvláště. Jde o každý centimetr a každé kilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10578
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 17 čer 2019, 23:16

On je nějaký rozdíl mezi palubním komfortem, vybavením nízkonákladovky, charterem a economy?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7571
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 23:42

:evil_smile: a aký :!: Napríklad už vzdialenosť radov sedačiek. Ale podrobnosti nechám znalejším. Ostatne, vidieť to aj na počtoch sedačiek v rôznych prevedeniach toho istého typu a varianty.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10578
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:08

Dle mne se rozteč sedadel i počet v řadě liší od těchto tříd výše. Jmenované využívají nejekonomičtější uspořádání sedadel.

http://letenky.cestovniportal.cz/6506-c ... v-letadle/

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 991
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od jura-p » 18 čer 2019, 00:20

Charter je prostě nepravidelná přeprava, kdy si přepravující objednává celé letadlo. Záleží na tom, co si přepravující objedná a také, co sežene, co je ještě volné.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10578
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:46

Juro to je varianta A. B jsou specializované aerolinky u Nás např. Fischer Air, Travel Service, ve světě např. Lauda Air.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2776
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 18 čer 2019, 04:49

Fischer Air zbankrotoval 2005 (vloni bylo oznámeno, že letos v září má začít operovat air Fischer)
Lauda Air zbankrotoval 2013 (low-costka Niki 2017)

Co se rozdílů v pohodlí a službách na palubách charterů, low-costek a v ekonomy třídě týče, lze konstatovat, že se tyto rozdíly po roce 2008 postupně stíraly až téměř zmizely.
Dnes je to spíše o rozdílu mezi jednotlivými airlines a tím, zda je letadlo určeno pro krátké a střední tratě nebo pro dálkovky.

Příkladem budiž Travel Service.
Původní flotila B-737NG (ve verzi 800) pro transporty "koupáků" (jiný terminus technicus zní SHBčka ... od Self Handling Baggage :razz: ) byla doplněna dvěma ex-lufthansáckými B-737-500 (pohodlné kožené sedačky s větší roztečí mezi sedadly, ale kapacita jen 103 PAX), které začaly létat jako low-cost Smart Wings. Postupně ale provoz Smart Wings začaly přebírat charterové B-737NG, nově i MAX. Dnes už má Travel Service jednotnou flotilu pro vše.
A co víc, po převzetí ČSA (a jejich faktickém zániku neb zůstalo jen logo) došlo postupně ji ke sloučení flotil ČSA a Travel Service, takže všechna letadla létají, co je potřeba. V současnosti dochází k vyřazování ČSÁckých Airbasů, čímž se flotila, nové vytvořené Smart Wings Group zcela unifikuje (až na vyjímky v podobě A330 zapůjčeného od Korea Air a pár ATR ... u nichž je jen otázkou času kdy skončí).

Obdobným vývojem si prošla i většina airlines v Evropě - tedy s výjimkou jejich dálkových letadel.

Co se těch "tenkých opěradel" týče, to je další trend. Na krátkých a středních tratích po Evropě (v průměru 2 hodiny letu) se částečně rezignovalo na pohodlí a některé sedačky nemají ani sklopná opěradla. Zato je mají tenká (tedy oni existují i tenká sklopná, ale jsou dražší :wink:).
Obrázek
Tenké opěradlo znamená úsporu cca 4 cm. Při 29-ti řadách to znamená úsporu cca 116-ti cm = možnost vložení 30-té řady a navýšení seatingu o 6 sedadel = 6 extra PAX.
Nezdá se to moc, ale jsou to extra money z každého letu ... při stejných nákladech.

Snížení komfortu bych airlines nezazlíval, protože je to něco, co cestující chtějí.
Když s tím první low-costky přišly, říkalo se, že je to jen pro "baťůžkáře". Ale při ekonomické krizi na to rychle zareagovali i "kravaťáci" a pro "pár dolarů" se přesunuli z economy class do low-cost. A na to klasické airlines musely zareagovat, jinak ... Bankrot.
Takže vlastně "požadavek zákazníka".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3961
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 14 zář 2019, 10:41

Kapitán stroje, který letěl jen s jedním funkčním motorem, končí ve funkci
Kapitán aerolinek Smartwings, který letěl pouze s jedním funkčním motorem přes několik států Evropy, končí ve funkci. Dosud zastával post ředitele pro letový provoz, a to včetně výcviku posádek. O změnách firma už informovala zaměstnance ve svém dokumentu. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková odmítla zprávu o změně ve vedoucí funkci komentovat.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... -ve-funkci
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5409
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Juraj » 15 zář 2019, 20:40

Vo Voronezskom zavode bol skompletovany prvy drak lietadla IL-96-400M. Ide o hlbkovy upgrade povodneho IL-96-300. Trup bude dlhsi skoro o desat metrov a bude vybaveny tak ruskymi motormi P-90A ako aj ruskou avionikou. Inak ide o civilnu verziu transportneho IL-96-400T. Stroj bude lietat dialkove lety na vnutrostatnych linkach.
http://in24.org/economics/37236
IL-96 je ruske sirokotrupe lietadla so styrmi motormi. Prve lietadla tohto typu pochadzaju este z cias ZSSR. Napriek malej seriovosti (Wiki tvrdi, ze bolo vyrobenych len 30 kusov) sa vyraba dodnes. Okrem Rusov ho prevadzkuje aj Kuba. Tymto typom vo verzii IL-96-300PU lieta aj rusky prezident https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1% ... 0%B8%D0%B8

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4439
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 16 zář 2019, 17:56

Starší brat = predchodca je Iľjušin Il-86, prehľad vyrobených kusov https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-86 od 1976 do 1995-7 = celkovo 106 ks
Iľjušin Il-96, prehľad vyrobených kusov https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-96 od 1988 do 2016 (Ил-96-300 = k 16.09.2019 v prevádzke ešte 14 ks) vrátane Ил-96-400Т (k 16.09.2019 v prevádzke už len 1 ks) a spomínaného Ил-96-400М

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5409
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Juraj » 17 zář 2019, 17:22

Lietadlo MS-21 uskutocnilo prvy zahranicny let. Spolocnost UAC zverejnila video z pristatia MS-21-300 v Istanbule (Turecko), kde sa lietadlo zucastnilo vystavy #TEKNOFEST2019
https://ria.ru/20190917/1558776558.html

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3961
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 01 říj 2019, 13:34

Adria Airways vyhlásila bankrot a zrušila všechny lety
Slovinská letecká společnost Adria Airways vyhlásila bankrot a zrušila všechny lety. Oznámil to ve svém dnešním sdělení. Podnik vlastněný německou firmou 4K Invest provozuje i letecké spojení mezi Lublaní a Prahou. Kvůli finančním problémům firma už za poslední týden zrušila většinu letů. Bankrot firmy označil za jediné možné řešení ještě před oznámením firmy na dnešní tiskové konferenci slovinský ministr hospodářství Zdravko Počivalšek. Dodal, že vláda zvažuje vytvoření zcela nové letecké společnosti, aby zlepšila mezinárodní letecké propojení této malé alpské země. Krach Adrie podle něj může citelně zasáhnout slovinskou ekonomiku i turistický průmysl.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12160
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3961
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 12 říj 2019, 10:50

Velká rošáda letadel ve skupině Aeroflot
K optimalizaci leteckého parku svých společností, novým objednávkám a rušení objednávek přistoupila skupina Aeroflot. Změny postihují společnosti Aeroflot, Poběda a Rossija, netýkají se Aurory.

Rossija předá deset svých letadel společnostem Aeroflot a Poběda. Konkrétně Poběda převezme sedm Boeingů 737-800 (VP-BGQ, VP-BGR, VP-BOA, VP-BOB, VP-BOD, VP-BOH a VP-BOI) s kapacitou pro 189 cestujících, které jsou v podstatě analogem těch, které používá nízkonákladová Poběda. Další tři (VQ-BVV, VQ-BVU a VP-BUS) v konfiguraci C12Y156 dostane Aeroflot, který je bude od března 2020 bázovat na své nové základně v Krasnojarsku.

Rossija dnes používá 16 letadel 737-800, z nichž 13 je v uspořádání pro 189 cestujících. Místo Boeingů předaných Aeroflotu a Pobědě získá Rossija nová letadla Airbus 320, příp. je převezme od Aeroflotu. Co bude se zbývajícími letouny 737NG sice nebylo sděleno, ale zřejmě mají být vráceny leasingovým společnostem. Rossiya nebude Boeingy 737NG nadále provozovat. Zároveň se společnost zbaví letadel A319 ve prospěch A320. Hlavním hubem Rossije zůstává Petrohrad, kde Rossiya zaujímá asi 30% podíl v počtu přepravených cestujících a 87 % počtu tranzitujících cestujících. Ve své hlavní bázi tak bude Rossija provozovat unifikovaný letecký park.

http://www.planes.cz/cs/article/203745/ ... e-aeroflot
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3961
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 15 říj 2019, 21:12

Dvacet hodin v letadle. Aerolinky Qantas otestují trasu, kterou část vědců označuje za zničující
Australská letecká společnost Qantas otestuje jako první let z New Yorku do Sydney bez mezipřistání. Celková doba letu by se měla pohybovat okolo dvaceti hodin. Qantas celou operaci nazývá jako „Project Sunrise“.
Na palubě letadla bude celkem padesát osob včetně vědců. Aerolinky Qantas ke svému revolučnímu testovacímu letu využijí služeb Boeingu 787 Dreamliner. Informovala o tom agentura Bloomberg. Přítomní vědci a doktoři na palubě budou po celou dobu letu zkoumat vliv dlouhého letu na cestující a posádku. Zaměří se například na ostražitost pilotů či zdravotní stav pasažérů. Jejich cílem je zjistit, zda je lidské tělo schopné v pořádku snést let, který překoná více než 16 tisíc kilometrů.
Testovací let je pro australskou společnost klíčovým, neboť se zavedením přímých letů Londýn - Sydney a New York - Sydney počítá již v roce 2022. Pokud bude tento a další testovací lety probíhat bez problémů, plánuje Qantas do budoucna i linky bez přerušení z Austrálie do Jižní Ameriky a Afriky.

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ci-1363298
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host