Suchoj Su-30

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 374
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Lookass » 08 zář 2019, 13:05

https://bmpd.livejournal.com/3764308.html
Su-30 pro Alžír

Přemýšlím ,jak to vůbec bude dál s výrobou SU30 v Irkutu ?
Nemá se v dohledné době přecházet na výrobu MS-21? Pro ruské letectvo se jich má vyrobit ještě kolik? Bělorusko ,Kazachstán,Arménie,stroje na montáž pro Indii + teď Alžír ...vynechal jsem někoho ?

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1840
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Hektor » 08 zář 2019, 13:28

Barma Bangladéš.
Zaujímavé že Su-30SM je prvé úspešne dodávané lietadlo v SNŠ. Azerbajdžan asi pôjde do JF-17, a malé krajinky asi postupne rezignujú na klasické stíhačky aj keď Arménsko ukázalo že sa to dá.

Na wiki je pri Alžírsku zmienka o objednávke na 18 Su-35 z októbra 2019 (čo muselo byť na MAKS).

Jarosvk
Redaktor
Příspěvky: 143
Registrován: 17 úno 2017, 12:25

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Jarosvk » 08 zář 2019, 15:00

Nebude tam chyba? Lebo okrem Su-30MKA objednali aj 16-18 mig-29M2 (mig-35)?

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1840
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Hektor » 08 zář 2019, 15:38

Je to Wiki určite tam je chyba ale kde? https://en.wikipedia.org/wiki/Algerian_ ... _inventory
Spomínajú MiG aj obe Su.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10968
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 08 zář 2019, 15:49

S tými objednávkami opatrne - tých tu už bolo a aj bude a "skutek utek". Pokiaľ sa fyzicky nedodajú, tak sa nič nedeje.

dancostar
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1155
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od dancostar » 19 říj 2019, 12:06

Vo Venezuele vybuchlo počas vzletu lietadlo Su-30MK2

https://www.armadnymagazin.sk/2019/10/1 ... -su-30mk2/

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10968
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 21 lis 2019, 21:30

Suchoj Su-30SM (Су-30СМ) už aj v Bielorusku - letisko Baranoviči (Барановичи), cca 145km do Poľska, cca 130km od Litvy alebo od Ukrajiny
Prílet prvého páru - čísla červená 01 a 02 v stredu 13.11.2019:

https://youtu.be/e5FAfrj3oGg zverejnené 13.11.2019, dĺžka videa 2:22 min.
Hangárovanie https://youtu.be/ycJ6cpjXDaA zverejnené 19.11.2019, dĺžka videa 1 min.

Prílet druhého páru - čísla červená 03 a 04 v stredu 20.11.2019:

https://youtu.be/AEmqm0rIVAE zverejnené 20.11.2019, dĺžka videa 54 sek.

Tlačová správa MO Bieloruska https://www.mil.by/ru/news/95009/ z 20.11.2019 + foto + infografika
Celkovo ich budú mať 12ks.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10968
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 19 pro 2019, 19:54

Štvrtok 19.12.2019, Rusko, Novosibirsk (Новосибирск), lietadlá rodiny Suchoj Su-30CM (Су-30СМ) pre VVS Arménska (pilot z Arménska, inštruktor z Ruska):
Červená 30:
Obrázek
https://russianplanes.net/id260785 / https://russianplanes.net/images/to261000/260785.jpg
Červená 31:
Obrázek
http://russianplanes.net/id260786 / https://russianplanes.net/images/to261000/260786.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1277721 z 19.12.2019

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10968
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 27 pro 2019, 18:58


Štvrtok 26.12.2019, Rusko, Ufa, lietadlá rodiny Suchoj Su-30CM (Су-30СМ) pre VVS Arménska:
Červená 32:
Obrázek
http://russianplanes.net/id261103 / https://russianplanes.net/images/to262000/261103.jpg
Červená 33:
Obrázek
http://russianplanes.net/id261104 / https://russianplanes.net/images/to262000/261104.jpg
Piatok 27.12.2019 prílet do Arménska:

https://youtu.be/SrbwS7jGfts zverejnené 27.12.2019, dĺžka videa 27:17 min.
alebo https://vk.com/wall-123538639_1284960

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10968
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 21 kvě 2020, 20:19

Ak budete sedieť v kabíne lietadla Suchoj Su-30SM (Су-30СМ), tak tento prepínač:
30SM.jpg
30SM.jpg (60.86 KiB) Zobrazeno 12293 x
Vám umožní prepínať funkcionalitu radaru medzi pilotom a navigátorom.
Má 2 režimy:
"Razdeľno" (Раздельно) = pilot má napríklad režim Vzduch - Vzduch kde "naháňa" vzdušné ciele a súčasne paralelne má navigátor napríklad režim Vzruch - Zem/More kde zameriava pozemný/námorný cieľ
"Sovmestno" (Совместно) = pre oboch sa radar správa rovnako - buď Vzduch - Vzduch alebo Vzduch - Zem/More a je jedno kto na aký režim prepne nastaví sa na obrazovkách oboch miest
Zdroje https://vk.com/wall-182816816_32553 + https://vk.com/wall-182816816_32641 z 21.05.2020

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Svarboj » 10 zář 2020, 20:46

Su-30SM2 s motorem AL-41F-1S (iz. 117S) uskuteční svůj první let do konce roku 2020

Nová verze Su-30SM2 dostane nové motory s vektorováním tahu použité na Su-35S. Modernizována bude také avionika, optika (OLS), radar (Irbis) a další senzorové systémy. V budoucnu se plánuje modernizovat na tento standard již ve výzbroji zavedené Su-30SM.

Od roku 2015 probíhají výzkumné a vývojové práce zaměřené na zvýšení bojových schopností a náhrady zahraničních komponentů na strojích Su-30SM, které získalo označení „Adaptace-Su“. V jeho rámci se letadlo rovněž upravuje pro použití nových zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.

Zpočátku bylo plánováno posílit jen výzbroj a změnit složení avioniky. V této podobě dostalo letadlo označení Su-30SM1. V roce 2018 vyšlo najevo z rozkazu ruského prezidenta co nejvíce sjednotit komponenty na Su-30SM a Su-35S. Za tímto účelem byla zahájena příprava verze s motorem AL-41F-1S a možnost instalace výkonnějšího radaru Irbis na místo současného Bars. Index této varianty byl změněn na Su-30SM2.

Během srpnové návštěvy irkutského leteckého závodu ministr obrany Sergeje Šojgu řekl, že do konce roku plánuje MO podepsat smlouvu na výrobu 21 stíhaček Su-30SM2 a 25 cvičných letadel Jak-130. Celková cena objednávky bude více než 100 miliard RUB.

https://www.aex.ru/news/2020/9/8/216500/
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5875
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od nine_mike » 10 zář 2020, 21:01

Mohli by Al-41-F1-S dostať aj tie modernizované nové Su-34?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 682
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od vojvoda » 10 zář 2020, 21:26

Myslím že ich aj dostanú. Tie motory by mali byť akýmsi štandardom pre rodinu Su-27.
Otázne je čo Saľut so svojimi vlastnými verziami AL-31F. Modifikácie M2/M3 sú na úrovni Saturnových 117(S), možno s nižšou životnosťou. Súťažili aj o zastúpenie v PAK FA ...a prehrali.
Zatiaľčo Saturn vyrába NT kompresor skladaním z jednotlivých lopatiek, Saľut už predstavil výrobu kompresora či kompresorového stupňa vyfrézovaním z jedného kusa materiálu, metóda BLISK
unnamed.jpg
unnamed.jpg (69.35 KiB) Zobrazeno 11289 x
срочно расстрелять

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12136
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od kenavf » 10 zář 2020, 22:20

:sipka:
Nehrozí potom že pri poškodení jednej lopatky musia vymeniť celý stupeň kompresora?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51220
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Alchymista » 10 zář 2020, 22:47

Musia... lenže napríklad za desať rokov na Bratislavskom letisku si nespomeniem na prípad, kedy by sa musel ihneď zvesovať motor kvôli poškodeniu lopatiek. Nasatí pritom bolo celkom hodne - vtáctvo v lete bežne 2-3x mesačne, raz dokonca 737 nasala ZAJACA a dva razy v noci zasa netopiera, bolo aj zopár kovových vecí (opadané z kufrov = neuprataný bordel po nakladačoch batožiny).
Takže to poškodenie nie zasa AŽ tak časté. A motory s monoblokovým kompresorovým kolesom sa robia "modulárne", takže tá výmena môže byť nakoniec až jednoduchšia. Plus materiály a konštrukcia - a nakoniec, hoci nie v poslednom rade - výrobné náklady. Keď máš stroj, čo vyrobí celé koleso naraz, máš to hotové za maximálne 1/4 - 1/3 času, ako keď to robíš z jednotlivých dielov.
A môže to byť MONOKRYŠTÁL, čo je vec mechanickými vlastnosťami niekde úplne inde ako "skladačka".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12136
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od kenavf » 10 zář 2020, 22:51

:sipka: Čo sa potom deje s motorom ak sa nasajú také predmety ako si uvádzal? Vonkajšia vizuálna a sluchová kontrola motora a hotovo? Alebo tam aspoň strčia kameru na kábliku?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 682
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od vojvoda » 10 zář 2020, 23:01

Motor 117S má ešte medzi lopatkami stabilizačný prstenec, ktorý touto metódou odpadá.
AL-41F-1S_MAKS-2015_01.jpg
Praktická výhoda bude nižšia hmotnosť a zrejme rýchlejšia výroba. Viac mi nenapadá
*Tak Alchymista to už popísal
Naposledy upravil(a) vojvoda dne 10 zář 2020, 23:10, celkem upraveno 2 x.
срочно расстрелять

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51220
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Alchymista » 10 zář 2020, 23:02

Vizuálne (ale obvykle len laicky - "zaškoleným" personálom letiska) sa prvý stupeň ("ventilátor") obvykle kontroluje po každom pristátí, endoskopom sa motor prehliada celkom pravidelne, plus "po udalosti" kontrola lopatiek ultrazvukom, plus (trvale) sledovanie vibrácí, teplôt, rázov... nebola to moja kapusta, takže všetko ti presne nepoviem.

Vojvoda hovorí o tomto - stabilizačný prstenec. Nie je to kompaktný diel, časť prstenca je vytvorená na každej lopatke. Úlohou je zabrániť "veľkým" pohybom "dlhých a tenkých" lopatiek prvého stupňa kompresoru pri bojových obratoch lietadla a aj pri zmenách otáčok motoru. Uchytenie lopatiek v disku totiž nemôže byť z viac dôvodov príliš tuhé. U dopravných lietadiel (boeingov i airbusov) lopatky kompresoru pri pomalom pretáčaní hriadeľa celkom zreteľne "klepocú". Monoblok je naopak samozrejme úplne tuhý.
AL-41F-1S_MAKS-2015_0b1.jpg
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9513
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Skeptik » 11 zář 2020, 08:14

vojvoda píše:
10 zář 2020, 21:26
Myslím že ich aj dostanú. Tie motory by mali byť akýmsi štandardom pre rodinu Su-27.
Ano, tento záměr byl ohlášen již v roce 2016. Su-30SM jen dostal při modernizaci přednost. Modernizované Su-34 by již Al-41F1S měly mít také.
Otázne je čo Saľut so svojimi vlastnými verziami AL-31F. Modifikácie M2/M3 sú na úrovni Saturnových 117(S), možno s nižšou životnosťou.
Zatím mají dost odběratelů ... jak v Rusku, tak hlavně v zahraničí. O Saljut bych strach neměl ... navíc jsou se Saturnem součástí jednoho holdingu.

Výhodou motorů řady Al-41F1 je jejich modernizační potenciál. Řada Al-31 je fakticky na konci svého vývoje.

Mimochodem, netušíte někdo s jakými motory jde Su-35S na vývoz? Zda s Al-41F1S nebo třeba s Al-31FM2 které se všeho pohánějí stávající kusy Chengdu J-20 ?
Z ruského pohledu by to dávalo smysl.
Zatiaľčo Saturn vyrába NT kompresor skladaním z jednotlivých lopatiek, Saľut už predstavil výrobu kompresora či kompresorového stupňa vyfrézovaním z jedného kusa materiálu, metóda BLISK
To Saturn také. Dokonce sériově - pro SaM146.
Pokud se nemyslím, tak Saljut ten kompresor teprve představil, ale na sériových motorech Al-31 jej zatím nepoužívá.

Kompresory "BLISK" ale nemají jen výhody ... o cca 10 - 15% nižší hmotnost a celkově o cca 7-8% vyšší účinnost.
Mají i nevýhody, jak je uvedeno ... jakékoliv poškození lopatek znamená výměnu celého kola (kol), jejichž výroba nepatří k nejlevnějším. Navíc diagnostika se nedá dělat v "polních podmínkách" (line maitenance), ale vyžaduje odeslání do fabriky ... což je i jeden z důvodu tak nízké bojeschopnosti / letuschopnosti F-22 a F-35 (jejich motory F-119 / 135 mají kompresory"BLISK").
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51220
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Alchymista » 11 zář 2020, 09:01

Aby bolo zrejmé: BLISK je "odborné" označenie pre disk a lopatky kompresoru alebo turbíny z jedného kusu - BLade and dISK

Skeptik - diky, o problematickej diagnostike som nevedel. Aj keď si o tom myslím svoje... Peniaze sú až v prvom rade. A demokracii západného typu ďaleko pred všetkým ostatným. A keď sa nechce, tak sa nedá.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět