Suchoj Su-30
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Suchoj Su-30
https://bmpd.livejournal.com/3764308.html
Su-30 pro Alžír
Přemýšlím ,jak to vůbec bude dál s výrobou SU30 v Irkutu ?
Nemá se v dohledné době přecházet na výrobu MS-21? Pro ruské letectvo se jich má vyrobit ještě kolik? Bělorusko ,Kazachstán,Arménie,stroje na montáž pro Indii + teď Alžír ...vynechal jsem někoho ?
Su-30 pro Alžír
Přemýšlím ,jak to vůbec bude dál s výrobou SU30 v Irkutu ?
Nemá se v dohledné době přecházet na výrobu MS-21? Pro ruské letectvo se jich má vyrobit ještě kolik? Bělorusko ,Kazachstán,Arménie,stroje na montáž pro Indii + teď Alžír ...vynechal jsem někoho ?
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1840
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Suchoj Su-30
Barma Bangladéš.
Zaujímavé že Su-30SM je prvé úspešne dodávané lietadlo v SNŠ. Azerbajdžan asi pôjde do JF-17, a malé krajinky asi postupne rezignujú na klasické stíhačky aj keď Arménsko ukázalo že sa to dá.
Na wiki je pri Alžírsku zmienka o objednávke na 18 Su-35 z októbra 2019 (čo muselo byť na MAKS).
Zaujímavé že Su-30SM je prvé úspešne dodávané lietadlo v SNŠ. Azerbajdžan asi pôjde do JF-17, a malé krajinky asi postupne rezignujú na klasické stíhačky aj keď Arménsko ukázalo že sa to dá.
Na wiki je pri Alžírsku zmienka o objednávke na 18 Su-35 z októbra 2019 (čo muselo byť na MAKS).
-
- Redaktor
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 úno 2017, 12:25
Re: Suchoj Su-30
Nebude tam chyba? Lebo okrem Su-30MKA objednali aj 16-18 mig-29M2 (mig-35)?
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1840
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Suchoj Su-30
Je to Wiki určite tam je chyba ale kde? https://en.wikipedia.org/wiki/Algerian_ ... _inventory
Spomínajú MiG aj obe Su.
Spomínajú MiG aj obe Su.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10968
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
S tými objednávkami opatrne - tých tu už bolo a aj bude a "skutek utek". Pokiaľ sa fyzicky nedodajú, tak sa nič nedeje.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1155
- Registrován: 15 dub 2019, 10:07
Re: Suchoj Su-30
Vo Venezuele vybuchlo počas vzletu lietadlo Su-30MK2
https://www.armadnymagazin.sk/2019/10/1 ... -su-30mk2/
https://www.armadnymagazin.sk/2019/10/1 ... -su-30mk2/
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10968
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
Suchoj Su-30SM (Су-30СМ) už aj v Bielorusku - letisko Baranoviči (Барановичи), cca 145km do Poľska, cca 130km od Litvy alebo od Ukrajiny
Prílet prvého páru - čísla červená 01 a 02 v stredu 13.11.2019:
https://youtu.be/e5FAfrj3oGg zverejnené 13.11.2019, dĺžka videa 2:22 min.
Hangárovanie https://youtu.be/ycJ6cpjXDaA zverejnené 19.11.2019, dĺžka videa 1 min.
Prílet druhého páru - čísla červená 03 a 04 v stredu 20.11.2019:
https://youtu.be/AEmqm0rIVAE zverejnené 20.11.2019, dĺžka videa 54 sek.
Tlačová správa MO Bieloruska https://www.mil.by/ru/news/95009/ z 20.11.2019 + foto + infografika
Celkovo ich budú mať 12ks.
Prílet prvého páru - čísla červená 01 a 02 v stredu 13.11.2019:
https://youtu.be/e5FAfrj3oGg zverejnené 13.11.2019, dĺžka videa 2:22 min.
Hangárovanie https://youtu.be/ycJ6cpjXDaA zverejnené 19.11.2019, dĺžka videa 1 min.
Prílet druhého páru - čísla červená 03 a 04 v stredu 20.11.2019:
https://youtu.be/AEmqm0rIVAE zverejnené 20.11.2019, dĺžka videa 54 sek.
Tlačová správa MO Bieloruska https://www.mil.by/ru/news/95009/ z 20.11.2019 + foto + infografika
Celkovo ich budú mať 12ks.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10968
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
Štvrtok 19.12.2019, Rusko, Novosibirsk (Новосибирск), lietadlá rodiny Suchoj Su-30CM (Су-30СМ) pre VVS Arménska (pilot z Arménska, inštruktor z Ruska):
Červená 30:

https://russianplanes.net/id260785 / https://russianplanes.net/images/to261000/260785.jpg
Červená 31:

http://russianplanes.net/id260786 / https://russianplanes.net/images/to261000/260786.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1277721 z 19.12.2019
Červená 30:

https://russianplanes.net/id260785 / https://russianplanes.net/images/to261000/260785.jpg
Červená 31:

http://russianplanes.net/id260786 / https://russianplanes.net/images/to261000/260786.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1277721 z 19.12.2019
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10968
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
↑
Štvrtok 26.12.2019, Rusko, Ufa, lietadlá rodiny Suchoj Su-30CM (Су-30СМ) pre VVS Arménska:
Červená 32:

http://russianplanes.net/id261103 / https://russianplanes.net/images/to262000/261103.jpg
Červená 33:

http://russianplanes.net/id261104 / https://russianplanes.net/images/to262000/261104.jpg
Piatok 27.12.2019 prílet do Arménska:
https://youtu.be/SrbwS7jGfts zverejnené 27.12.2019, dĺžka videa 27:17 min.
alebo https://vk.com/wall-123538639_1284960
Štvrtok 26.12.2019, Rusko, Ufa, lietadlá rodiny Suchoj Su-30CM (Су-30СМ) pre VVS Arménska:
Červená 32:

http://russianplanes.net/id261103 / https://russianplanes.net/images/to262000/261103.jpg
Červená 33:

http://russianplanes.net/id261104 / https://russianplanes.net/images/to262000/261104.jpg
Piatok 27.12.2019 prílet do Arménska:
https://youtu.be/SrbwS7jGfts zverejnené 27.12.2019, dĺžka videa 27:17 min.
alebo https://vk.com/wall-123538639_1284960
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10968
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-30
Ak budete sedieť v kabíne lietadla Suchoj Su-30SM (Су-30СМ), tak tento prepínač:
Má 2 režimy:
"Razdeľno" (Раздельно) = pilot má napríklad režim Vzduch - Vzduch kde "naháňa" vzdušné ciele a súčasne paralelne má navigátor napríklad režim Vzruch - Zem/More kde zameriava pozemný/námorný cieľ
"Sovmestno" (Совместно) = pre oboch sa radar správa rovnako - buď Vzduch - Vzduch alebo Vzduch - Zem/More a je jedno kto na aký režim prepne nastaví sa na obrazovkách oboch miest
Zdroje https://vk.com/wall-182816816_32553 + https://vk.com/wall-182816816_32641 z 21.05.2020
Vám umožní prepínať funkcionalitu radaru medzi pilotom a navigátorom.Má 2 režimy:
"Razdeľno" (Раздельно) = pilot má napríklad režim Vzduch - Vzduch kde "naháňa" vzdušné ciele a súčasne paralelne má navigátor napríklad režim Vzruch - Zem/More kde zameriava pozemný/námorný cieľ
"Sovmestno" (Совместно) = pre oboch sa radar správa rovnako - buď Vzduch - Vzduch alebo Vzduch - Zem/More a je jedno kto na aký režim prepne nastaví sa na obrazovkách oboch miest
Zdroje https://vk.com/wall-182816816_32553 + https://vk.com/wall-182816816_32641 z 21.05.2020
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Suchoj Su-30
Su-30SM2 s motorem AL-41F-1S (iz. 117S) uskuteční svůj první let do konce roku 2020
Nová verze Su-30SM2 dostane nové motory s vektorováním tahu použité na Su-35S. Modernizována bude také avionika, optika (OLS), radar (Irbis) a další senzorové systémy. V budoucnu se plánuje modernizovat na tento standard již ve výzbroji zavedené Su-30SM.
Od roku 2015 probíhají výzkumné a vývojové práce zaměřené na zvýšení bojových schopností a náhrady zahraničních komponentů na strojích Su-30SM, které získalo označení „Adaptace-Su“. V jeho rámci se letadlo rovněž upravuje pro použití nových zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.
Zpočátku bylo plánováno posílit jen výzbroj a změnit složení avioniky. V této podobě dostalo letadlo označení Su-30SM1. V roce 2018 vyšlo najevo z rozkazu ruského prezidenta co nejvíce sjednotit komponenty na Su-30SM a Su-35S. Za tímto účelem byla zahájena příprava verze s motorem AL-41F-1S a možnost instalace výkonnějšího radaru Irbis na místo současného Bars. Index této varianty byl změněn na Su-30SM2.
Během srpnové návštěvy irkutského leteckého závodu ministr obrany Sergeje Šojgu řekl, že do konce roku plánuje MO podepsat smlouvu na výrobu 21 stíhaček Su-30SM2 a 25 cvičných letadel Jak-130. Celková cena objednávky bude více než 100 miliard RUB.
https://www.aex.ru/news/2020/9/8/216500/
Nová verze Su-30SM2 dostane nové motory s vektorováním tahu použité na Su-35S. Modernizována bude také avionika, optika (OLS), radar (Irbis) a další senzorové systémy. V budoucnu se plánuje modernizovat na tento standard již ve výzbroji zavedené Su-30SM.
Od roku 2015 probíhají výzkumné a vývojové práce zaměřené na zvýšení bojových schopností a náhrady zahraničních komponentů na strojích Su-30SM, které získalo označení „Adaptace-Su“. V jeho rámci se letadlo rovněž upravuje pro použití nových zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.
Zpočátku bylo plánováno posílit jen výzbroj a změnit složení avioniky. V této podobě dostalo letadlo označení Su-30SM1. V roce 2018 vyšlo najevo z rozkazu ruského prezidenta co nejvíce sjednotit komponenty na Su-30SM a Su-35S. Za tímto účelem byla zahájena příprava verze s motorem AL-41F-1S a možnost instalace výkonnějšího radaru Irbis na místo současného Bars. Index této varianty byl změněn na Su-30SM2.
Během srpnové návštěvy irkutského leteckého závodu ministr obrany Sergeje Šojgu řekl, že do konce roku plánuje MO podepsat smlouvu na výrobu 21 stíhaček Su-30SM2 a 25 cvičných letadel Jak-130. Celková cena objednávky bude více než 100 miliard RUB.
https://www.aex.ru/news/2020/9/8/216500/
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5875
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-30
Mohli by Al-41-F1-S dostať aj tie modernizované nové Su-34?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 682
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-30
Myslím že ich aj dostanú. Tie motory by mali byť akýmsi štandardom pre rodinu Su-27.
Otázne je čo Saľut so svojimi vlastnými verziami AL-31F. Modifikácie M2/M3 sú na úrovni Saturnových 117(S), možno s nižšou životnosťou. Súťažili aj o zastúpenie v PAK FA ...a prehrali.
Zatiaľčo Saturn vyrába NT kompresor skladaním z jednotlivých lopatiek, Saľut už predstavil výrobu kompresora či kompresorového stupňa vyfrézovaním z jedného kusa materiálu, metóda BLISK
Otázne je čo Saľut so svojimi vlastnými verziami AL-31F. Modifikácie M2/M3 sú na úrovni Saturnových 117(S), možno s nižšou životnosťou. Súťažili aj o zastúpenie v PAK FA ...a prehrali.
Zatiaľčo Saturn vyrába NT kompresor skladaním z jednotlivých lopatiek, Saľut už predstavil výrobu kompresora či kompresorového stupňa vyfrézovaním z jedného kusa materiálu, metóda BLISK
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12136
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
:sipka:
Nehrozí potom že pri poškodení jednej lopatky musia vymeniť celý stupeň kompresora?
Nehrozí potom že pri poškodení jednej lopatky musia vymeniť celý stupeň kompresora?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 51220
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-30
Musia... lenže napríklad za desať rokov na Bratislavskom letisku si nespomeniem na prípad, kedy by sa musel ihneď zvesovať motor kvôli poškodeniu lopatiek. Nasatí pritom bolo celkom hodne - vtáctvo v lete bežne 2-3x mesačne, raz dokonca 737 nasala ZAJACA a dva razy v noci zasa netopiera, bolo aj zopár kovových vecí (opadané z kufrov = neuprataný bordel po nakladačoch batožiny).
Takže to poškodenie nie zasa AŽ tak časté. A motory s monoblokovým kompresorovým kolesom sa robia "modulárne", takže tá výmena môže byť nakoniec až jednoduchšia. Plus materiály a konštrukcia - a nakoniec, hoci nie v poslednom rade - výrobné náklady. Keď máš stroj, čo vyrobí celé koleso naraz, máš to hotové za maximálne 1/4 - 1/3 času, ako keď to robíš z jednotlivých dielov.
A môže to byť MONOKRYŠTÁL, čo je vec mechanickými vlastnosťami niekde úplne inde ako "skladačka".
Takže to poškodenie nie zasa AŽ tak časté. A motory s monoblokovým kompresorovým kolesom sa robia "modulárne", takže tá výmena môže byť nakoniec až jednoduchšia. Plus materiály a konštrukcia - a nakoniec, hoci nie v poslednom rade - výrobné náklady. Keď máš stroj, čo vyrobí celé koleso naraz, máš to hotové za maximálne 1/4 - 1/3 času, ako keď to robíš z jednotlivých dielov.
A môže to byť MONOKRYŠTÁL, čo je vec mechanickými vlastnosťami niekde úplne inde ako "skladačka".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12136
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
:sipka: Čo sa potom deje s motorom ak sa nasajú také predmety ako si uvádzal? Vonkajšia vizuálna a sluchová kontrola motora a hotovo? Alebo tam aspoň strčia kameru na kábliku?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 682
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-30
Motor 117S má ešte medzi lopatkami stabilizačný prstenec, ktorý touto metódou odpadá.
*Tak Alchymista to už popísal
Praktická výhoda bude nižšia hmotnosť a zrejme rýchlejšia výroba. Viac mi nenapadá*Tak Alchymista to už popísal
Naposledy upravil(a) vojvoda dne 10 zář 2020, 23:10, celkem upraveno 2 x.
срочно расстрелять
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 51220
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-30
Vizuálne (ale obvykle len laicky - "zaškoleným" personálom letiska) sa prvý stupeň ("ventilátor") obvykle kontroluje po každom pristátí, endoskopom sa motor prehliada celkom pravidelne, plus "po udalosti" kontrola lopatiek ultrazvukom, plus (trvale) sledovanie vibrácí, teplôt, rázov... nebola to moja kapusta, takže všetko ti presne nepoviem.
Vojvoda hovorí o tomto - stabilizačný prstenec. Nie je to kompaktný diel, časť prstenca je vytvorená na každej lopatke. Úlohou je zabrániť "veľkým" pohybom "dlhých a tenkých" lopatiek prvého stupňa kompresoru pri bojových obratoch lietadla a aj pri zmenách otáčok motoru. Uchytenie lopatiek v disku totiž nemôže byť z viac dôvodov príliš tuhé. U dopravných lietadiel (boeingov i airbusov) lopatky kompresoru pri pomalom pretáčaní hriadeľa celkom zreteľne "klepocú". Monoblok je naopak samozrejme úplne tuhý.
Vojvoda hovorí o tomto - stabilizačný prstenec. Nie je to kompaktný diel, časť prstenca je vytvorená na každej lopatke. Úlohou je zabrániť "veľkým" pohybom "dlhých a tenkých" lopatiek prvého stupňa kompresoru pri bojových obratoch lietadla a aj pri zmenách otáčok motoru. Uchytenie lopatiek v disku totiž nemôže byť z viac dôvodov príliš tuhé. U dopravných lietadiel (boeingov i airbusov) lopatky kompresoru pri pomalom pretáčaní hriadeľa celkom zreteľne "klepocú". Monoblok je naopak samozrejme úplne tuhý.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9513
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-30
Ano, tento záměr byl ohlášen již v roce 2016. Su-30SM jen dostal při modernizaci přednost. Modernizované Su-34 by již Al-41F1S měly mít také.
Zatím mají dost odběratelů ... jak v Rusku, tak hlavně v zahraničí. O Saljut bych strach neměl ... navíc jsou se Saturnem součástí jednoho holdingu.Otázne je čo Saľut so svojimi vlastnými verziami AL-31F. Modifikácie M2/M3 sú na úrovni Saturnových 117(S), možno s nižšou životnosťou.
Výhodou motorů řady Al-41F1 je jejich modernizační potenciál. Řada Al-31 je fakticky na konci svého vývoje.
Mimochodem, netušíte někdo s jakými motory jde Su-35S na vývoz? Zda s Al-41F1S nebo třeba s Al-31FM2 které se všeho pohánějí stávající kusy Chengdu J-20 ?
Z ruského pohledu by to dávalo smysl.
To Saturn také. Dokonce sériově - pro SaM146.Zatiaľčo Saturn vyrába NT kompresor skladaním z jednotlivých lopatiek, Saľut už predstavil výrobu kompresora či kompresorového stupňa vyfrézovaním z jedného kusa materiálu, metóda BLISK
Pokud se nemyslím, tak Saljut ten kompresor teprve představil, ale na sériových motorech Al-31 jej zatím nepoužívá.
Kompresory "BLISK" ale nemají jen výhody ... o cca 10 - 15% nižší hmotnost a celkově o cca 7-8% vyšší účinnost.
Mají i nevýhody, jak je uvedeno ... jakékoliv poškození lopatek znamená výměnu celého kola (kol), jejichž výroba nepatří k nejlevnějším. Navíc diagnostika se nedá dělat v "polních podmínkách" (line maitenance), ale vyžaduje odeslání do fabriky ... což je i jeden z důvodu tak nízké bojeschopnosti / letuschopnosti F-22 a F-35 (jejich motory F-119 / 135 mají kompresory"BLISK").
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 51220
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-30
Aby bolo zrejmé: BLISK je "odborné" označenie pre disk a lopatky kompresoru alebo turbíny z jedného kusu - BLade and dISK
Skeptik - diky, o problematickej diagnostike som nevedel. Aj keď si o tom myslím svoje... Peniaze sú až v prvom rade. A demokracii západného typu ďaleko pred všetkým ostatným. A keď sa nechce, tak sa nedá.
Skeptik - diky, o problematickej diagnostike som nevedel. Aj keď si o tom myslím svoje... Peniaze sú až v prvom rade. A demokracii západného typu ďaleko pred všetkým ostatným. A keď sa nechce, tak sa nedá.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.