Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 24 pro 2019, 14:40

Šojgu: nové typy raket a bomb byly testovány na Su-57 v Sýrii
https://tvzvezda.ru/news/forces/content ... xDnTY.html
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 27 pro 2019, 14:27

Alžírsko uzavřelo smlouvu na pořízení 14 stíhaček Su-57E a stane se prvním zahraničním zákazníkem.
Alžírské letectvo také podepsalo dvě další smlouvy na 14 bombardérů Su-34 a 14 Su-35S. Rovněž byla podepsána opce na další dvě letky po 14 letadlech pro každý typ letadla, aby se v blízké budoucnosti vykompenzovalo přirozené vyřazování letadel z flotily letectva.

Smlouva by měla být naplněna do roku 2025, do této lhůty alžírská armáda rozmístí dva wingy Su-30MKA, jednu letku Su-57, jednu letku Su-35S a jednu letku MiGů-29M2, dvě eskadry modernizovaných Su-24 a Su-34. Výcvik pilotů bude proveden na letounu Jak-130.
https://www.menadefense.net/non-classe- ... 34-bomber/
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1676
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Hektor » 27 pro 2019, 15:14

Ako to v tom Alžire dopadlo so zmenou prezidenta?
Ak pokračujú takéto nakúpi tak asi žiadanú mena smeru nenastala. A s Su-57E som typoval Irán po zrušení sankcií v roku 2020.
PS: niesu už na Suchoj nejaké sankcie viazané?

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 27 pro 2019, 15:22

Sankce na Suchoj jsou uvalené jen jednostranně USA, takže to nemá žádnou váhu, pokud si je nedokáží vynutit.

Bude zajímavé sledovat, jak budou ty exportní verze osekané (a na čem) oproti ruské verzi Su-57, je vcelku možné, že dojde k osekání radarového komplexu, kdy exportní letouny nebudou mít boční a zadní radar, protože tudy by mohla uniknout největší unikátnost Su-57 oproti svým konkurentům, kdyby se k nim dostali USA při společných cvičeních nebo jakkoliv jinak.
Naposledy upravil(a) puma dne 27 pro 2019, 15:31, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Juraj » 27 pro 2019, 15:28

Som presvedceny, ze ide o hoax. Pochadza to (asi nikoho neprekvapim) z ruskeho infopriestoru, kde sa pred par dnami zacali sirit podobne uvahy. Odvolávali sa na arabsky portal, kde mi translator povedal, ze ide len o rokovanie. Zvycajne sa to v nejakom case a priestore zvykne interpretaciou a prekladom zmenit. Obvyklou cestou je, ze to preberie "nezavisly" anglojazycny portal a naraz sa strhne lavina. Vtedy uz sa vsetci odvolavaju na ten "nezavisly" zdroj a povazuju to za potvrdene
Naposledy upravil(a) Juraj dne 27 pro 2019, 15:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 27 pro 2019, 15:33

Pokud je to hoax, tak tomu naletěl i nizozemský vojenský časopis Scramble Magazine Uvidíme časem, jestli to někdo popře nebo ne.

On to ani teoreticky hoax být nemusí, pokud to leze z ruských zdrojů, pak to může být reakce na tu havárii prvního sériového Su-57, aby se Su-57 trochu vylepšil image - pokud je ta smlouva už podepsaná, ale těžko říct. Když to do zítra nepopře oficiálně Alžírské MO, tak na tom něco bude.
Naposledy upravil(a) puma dne 27 pro 2019, 15:38, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Juraj » 27 pro 2019, 15:37

Viete si predstavit, ze by ruske agentury mlcali? Je to z hladiska propagandy sprava cislo jedna. Takze to je hoax.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 27 pro 2019, 15:42

Dokážu si to představit, pokud by to byl řízený únik přes neoficiální kanály a odpovědnost za "vyzrazení smlouvy" se tím přehazuje na Alžírské MO, co by se k tomu mělo tedy teď vyjádřit, a určitě se tam nějaký novinář optá, pokud to není pravda, tak tu informaci popřou, ale pokud to nepopřou, defakto to potvrdí.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 29 pro 2019, 13:30

Svarboj píše:
29 čer 2019, 16:17
Ruské ministerstvo obrany koupilo nové stíhačky a vrtulníky
Ruské ministerstvo obrany ve čtvrtek za přítomnosti prezidenta Vladimira Putina ... uzavřelo kontrakt na dodání 76 nejnovějších stíhaček Su-57 ...
Pořízení 76 stíhaček Su-57, kterými se mají do roku 2028 přezbrojit 3 letecké pluky, avizoval prezident Vladimir Putin v půli května na poradě o rozvoji vojenského letectva.
Rozhovor so zástupcom ruského ministerstva obrany Aleksej Krivoručko (Алексей Криворучко):
- v 05/2019 podpísaná zmluva na dodanie 3 leteckých plukov lietadiel rodiny Suchoj Su-57 = 74 ks novo vyrobených lietadiel
- dodanie v 2 etapách:
+ 1. etapa s motormi 4. generácie termín do polovice roka 2020
+ po dokončení testovania motora 5. generácie (Izd. 30) začne dodanie 2. etapy s už novými motormi (v rozhovore neuviedol termín = čaká sa na ukončenie testov nového motora)
Zdroj http://redstar.ru/fundament-oboronospos ... nadyozhen/ z 28.12.2019 + oveľa viac info aj o inej technike

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 29 pro 2019, 22:38

skflanker
Omlouvám se, se opět jedno upřesnění.
V článku není:
1. etapa s motormi 4. generácie termín do polovice roka 2020
ale do poloviny 20-tých let 21. století ... tedy do 2025
до середины 2020 годов
ruština je sice příbuzný jazyk, se v tomto případě je doslovný překlad nesmyslný / zavádějící.

Jinak dík, že to sleduješ a postuješ. Sám na to čas nemám :nahoru:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2019, 01:08

Logicky ... 74 ks na 2 etapy = 37 ks v 1. etape .. za pol roka by to teraz pre nový typ nikdy nedali
37 ks na 5 rokov (2020-2025) jest 7,4 ks na rok = a to je už reálnejšie
nie je za čo sa ospravedlňovať, treba to upresňovať / kontrolovať

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1676
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Hektor » 30 pro 2019, 07:05

Spomína sa niekde či je možné motor vymeniť u staršej verzie za novšiu? Resp. či sú kompatibilné a spätne použiteľné pre “staršie” suchoje 30SM,MKx, 34 a 35?
Myslím že aj testované sú zatiaľ len na T-50 a nie ako sa zvykne na staršom lietadle alebo viacmotorovom veľkom lietadle.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 30 pro 2019, 10:38

Jaký motor vyměnit za který? izd. 30 by měl jít vyměnit bez větších problému za AL-41F1S (Su-35S, Su-57 první etapy). Ale jelikož chtěj přemotorovat Su-30SM na AL-41F1S, tak čistě teoreticky by mohly izd. 30 používat v delším časovém horizontu krom Su-35S i Su-30SM. Druhá věc je, zda by se to vůbec vyplatilo vzhledem k nemožnosti nést výzbroj uvnitř letounu a nemožnosti dosáhnout s tím větší cestovní supercruise (i Su-35S s AL-41F1S má prý supercuise, ale na jaké rychlosti to nikdo neví, a zcela jistě to bude při nesení pár PLŘS), nejspíš by se to ekonomicky nevyplatilo, hlavní výhoda by byla nižší spotřeba paliva o 15-20% oproti AL-41F1S.

Největší smysl by podle mě mělo přemontorovat časem (za 15 - 25 let) na izd.30 Su-34/M s AL-31FM1, kdy by se ta snížena spotřeba paliva a větší tah dal podstatně lépe využít jak u stíhačů.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 30 pro 2019, 12:45

Pozor, to že by měl jít "jednoduše" vyměnit AL-41F1S za Izdelie 30 v Su-35S není zas až tak automatické.

Izdelie 30 by měl být koncepčně nový motor jehož rozměry a úchyty patrně nebudou (nemusí být) shodné s AL-41F1S.
Minimálně průměr lze očekávat větší.

U Su-57 to problém nebude. Jeho motorový prostor na Izdelie 30 konstruován a rozměrově menší AL-41F1S do něj určitě instalovat půjde ... přes nějaký redukční rám.
Su-35S je ale evoluce Su-27 a už pro větší AL-41F1S musel být motorový prostor zvětšen (kompresor AL-41F1S má o 2,7 cm větší průměr než kompresor AL-31F). Zda půjde zvětšit i na (pravděpodobně) větší Izdelie 30 je otázkou.

V každém případě s remotorizací prvních Su-57 na Izdelie 30 se počítá. Otázkou je kdy, a zda vůbec, bude Izdelie 30 v sériové výrobě.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 30 pro 2019, 13:04

Dost pochybuji, že by byla pro izd.30 potřebná nějaká redukce, rozměrově s těmi úchyty bude shody s AL-41F1, má jen podstatně kratší trysku, proč si to komplikovat nějakými redukcemi na uchycení motoru, to je poslední, co chcete.

A tady to máte i potvrzené
V září letošního roku Yuri Kondratyev, zástupce technického ředitele leteckého závodu v Komsomolsku na Amuru, uvedl, že motor druhé etapy se vytváří ve stejných rozměrech jako model AL-41F1, takže nebude nutné provádět významné úpravy konstrukce letadla Su-57.
https://aviation21.ru/izdelie-30-po-ude ... e-analogi/

Když je izd.30 rozměrové shodný s AL-41F1, teoreticky půjde namontovat do ledasčeho, a jistě s tímhle počítají, že za 30 let budou vyrábět hlavně verze postavené na Izd.30 a AL-41F1XX kdoví jestli ještě a pokud to chtějí používat i do jiných letadel než jen Su-57, je nutné aby instalace nezasahovala významně do samotné konstrukce letounu.

A pokud chtějí přemotorovat Su-30SM na AL-41F1S, pak ve vzdálenějším časovém horizontu, by nemělo nic bránit bez problémů přemotorovat Su-35S a Su-30SM na Izd.30, druhá věc je, zda by se to vůbec vyplatilo. Nový Su-34M má mít jaké motory, pořád verzi AL-31FM1?
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 30 pro 2019, 13:35

Puma
Nepíšu že pro Izdelie 30, ale pro AL-41F1 pro jeho instalaci do Su-57.

Že pro Izdelie 30 "nebude nutné provádět významné úpravy konstrukce letadla Su-57" tomu samozřejmě věřím, ostatně Su-57 je pro Izdelie 30 od počátku konstruován.

Ale "nějaké ne-významné úpravy" se dělat budou muset = AL-41F1 a Izdelie 30 rozměrově plně kompatibilní nebudou.
Já prostě nevěřím, že je možné zkonstruovat motor, s proměnným obtokovým poměrem a o víc jak 15% vyšším výkonem, přesně v rozměrech koncepčně staršího motoru.

Nehledě na to, že o AL-41F1 se toho moc neví a o Izdelie 30 nevíme prakticky vůbec nic. Jen že se do Su-57 vejde.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 30 pro 2019, 15:30, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 30 pro 2019, 13:49

Mohli by sa brať pri tých motoroch/rozmeroch do úvahy dva aspekty.
1. Stíhačky sa stále zväčšujú preto by mohlo byť logické že sa stíhačka budúcej generácie navrhne s väčším motorovým priestorom aby bol prípadne modernizačný potenciál pre budúcnosť.
2. Proti tomu pôsobí, že motory dosahujú väčší merný výkon s ohľadom na zastavaný priestor, tak by mohla byť snaha držať tie konečné rozmery na uzde "aby sme nemali príliš veľké stíhačky".

Riskne si niekto navrhnúť lietadlo budúcej generácie podľa toho bodu 2. ??

A ešte je to komplikované tým že lietadlá majú nainštalovaný stále viac a viac rôznych ďaľších systémov, senzorov, zbraní ktoré majú svoju hmotnosť a rozmery.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 30 pro 2019, 14:29

Podľa mňa stíhačka ďalšej generácie by mal byť malý jednoúčelový (na vybojovanie vzdušnej prevahy) dron s čo najjednoduchšou konštrukciou (to sa týka aj motora) aby bol lacný a dal sa sekať ako Baťa cvičky, aby príliš nevadilo keď sa ich z misie nevráti 10-20 + mal by byť schopný štartovať a pristávať na rovné úseky ciest.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 30 pro 2019, 15:15

Když je Izd. 30 konstruován v rozměrech AL-41F1, budou rozměrově kompatibilní tak, že to nebude zasahovat do konstrukce letounu výrazně, což se týká 100% těch úchytů motoru, že různá zařízení přímo na motoru budou jiného rozměru a tvaru (ale zas ne nijak výrazně, na to musí být také nějaká tolerance v návrhu) a to se musí doladit - to určitě ano, ale to není kritické z konstrukčního hlediska a přenosu tahu z motoru na konstrukci letounu.

To že píšou "ostatně Su-57 je pro tento Izdelie 30 od počátku konstruován." Znamená jen to, že je dimenzovaný na použití AL-41F1 (s kterým i teď léta) a Izd. 30 z něho rozměrově vychází, tak pak s tím nejsou logicky žádné větší problémy.

Tady je izd.30
Obrázek

AL-41F1
http://www.leteckemotory.cz/motory/al-41/izd117s_03.jpg
AL-41F1S
Obrázek
Na první pohled je vidět, že ty zařízení na motoru čouhající ven jsou trochu menší na izd.30, takže vše co létá s AL-41F1 bude tam mít automaticky vytvořenou prostorovou rezervou i na případnou instalaci izd.30.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 30 pro 2019, 15:59

No když myslíš. Hádat se nemá cenu ... stejně nikdo o Izdelie 30 nic neví, a ti co vědí, ti mlčí.

Jediným faktem v této debatě je, že Su-57 je konstruován pro Izdelie 30, a AL-41F1 se do něj "vejde".
To znamená, že AL-41F1 je buď stejně velký, nebo menší, než Izdelie 30.

Izdelie 30 má mít nižší spotřebu a o cca 16% vyšší udávaný tah než AL-41F1 ... což znamená vyšší průtok vzduchu a téměř určitě větší obtokový poměr při podzvukovém letu a tedy i větší průměr kompresoru (viz YF-119 vs YF120)

Já osobně tedy předpokládám, že minimálně co do průměru bude Izdelie 30 větší ... a co do délky nejspíš kratší protože kompresor nebude 4+9 jako u AL-31F a snad i AL-41F1S (kolik stupňů má kompresor AL-31F1 nevím, dají se nalézt údaje 4+9, ale i 3+6), ale pravděpodobně jen 3+6 jako F119 a původní AL-41, nebo dokonce jen 2+5 jako YF120
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět