OCHOTNIK B - útočné UAV
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11959
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
A zdá sa ti že má Ochotnik až tak tlsté krídlo, prípadne vztlakový trup?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
On je tu i další dost podstatný faktor ohledně optimálního dosažení přeletových rychlostí a doletu, kdy optimální využití režimu supercruise je až na operačních výškách 14-15km (kdežto dosud to bylo při rychlostech blízkých zvuku na výškách 10-11km), na výšce 15km je hustota okolního vzduchu kolem 0.19kg/m3, kdežto na výšce 10-11km je to 0,41-0,36kg/m3.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8200
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
V zasade by sme mali vediet na čo Ochotnik vlastne je v čase vojny. Na vybudovanie vzdušnej nadvlady nad vlastnym uzemim, asi nie, tu zabespečia PVO. Na vybudovanie vzdušnej nadvlady nad nepriatelskym uzemim, nech to bode akykolvek rusky genius, podla mna každy dron je blbeček a tuto ulohu nezvladne. Na udery v hlbke nepriatelskeho uzemia na pozemne stacionarne ciele? To asi najskôr. Elektraren neutečie, letisko neutečie a je toho ešte viac čo neutečie. Podla mna to poletovanie so Sučkom je len kamuflaš.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9246
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
puma
Nepopírám, že by pro "loyal wingmana" byla supercruise výhodou. Otázkou je, zda je to v současné době kompatibilní s požadavkem na maximální stealth ... kvůli čemuž je S-70 samokřídlo. Tedy s koncepcí samokřídlo jako takové.
Každé letadlo je kompromis.
V každém případě je z dokumentu zřejmé, že skutečný S-70 Ochotnik (to co dnes létá je technologický demonstrátor) bude mít plochou trysku - je to vidět i z detailů konstrukce draku v místě trysky, kde dnešní kruhová tryska je tam "naroubována" velmi hrubě.
Plochá tryska snižuje maximální tah motoru, ale je více stealth.
Nepopírám, že by pro "loyal wingmana" byla supercruise výhodou. Otázkou je, zda je to v současné době kompatibilní s požadavkem na maximální stealth ... kvůli čemuž je S-70 samokřídlo. Tedy s koncepcí samokřídlo jako takové.
Každé letadlo je kompromis.
Toto je pouze můj odhad, na základě fotek, ale ano. Profil křídla vypadá mnohem tlustší než křídlo klasického supersonického letounu.
V každém případě je z dokumentu zřejmé, že skutečný S-70 Ochotnik (to co dnes létá je technologický demonstrátor) bude mít plochou trysku - je to vidět i z detailů konstrukce draku v místě trysky, kde dnešní kruhová tryska je tam "naroubována" velmi hrubě.
Plochá tryska snižuje maximální tah motoru, ale je více stealth.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
To je velký omyl podle mého názoru, působit v roli vzduch-vzduch je v podstatě velice jednoduché (narozdíl od role vzduch-zem) v zcela zautomatizovaném autonomním režimu (proto taky existují ASU systémy - zcela automatické systémy řízení PVO jednotek desítky let řešící detekci, identifikaci, zachycení vzdušných cílů i jejich zničení bez zásahu člověka v "strojem" řízené spolupracující síti rozdílných PVO komplexů a baterií - reálně to existuje jen v RF a na toto se zde dá dobře navázat. Existovalo to dávno před příchodem nějakých algoritmů strojového učení (AI)) a i tenkrát to podstatně zvyšovalo bojovou efektivitu PVO jednotek s dost primitivními algoritmy a šlo to zautomatizovat (i když to mělo své limity pramenící hlavně v dostupném výpočetním výkonu a tedy se to odráželo v počtu současně zpracovávaných vzdušných cílů, ale to samé se týkalo i radarů před desítkami let). Za předpokladu dobrého informačního povědomí to není neřešitelné v roli vzduch-vzduch, tedy jde hlavně o získávání polohy vzdušných cílů protivníků nejen z vedoucího Su-57, ale všech dostupných prostředků, včetně AWACSů, pasivních systémů detekce a OTH radarů s dosahy několik tisíc km s přesností v určení polohy cca 10km nad zemí a 20km nad mořem - tedy jinak řečeno využití dostupných datových PVO sítí (což právě využívají a propojují ty ASU systémy PVO a to je jejich gró), jediný vážný problém v tom je zarušení toku těchto informací na vedoucího Su-57 a potažmo dále na vedeného Ochotnika, ale právě toto dokáží dnes vy/řešit algoritmy strojového učení a v roli vzduch-vzduch efektivněji a na obrovské vzdálenosti podstatně lépe než při detekci a rozpoznávání pozemních cílů a částečně to řeší i vysokorychlostní směrové datalinky, co většinu rušení jsou schopné "prorazit" a s relativně malými vzdáleností mezi oběma stranami výměny dat o to pravděpodobněji (reálně zde ale stačí, když má Ochotnik fungovat hlavně v autonomním režimu ty data tlačit přes 360° radarovou soustavu Su-57 na Ochotníky a bude to velice výkonný směrový datalink fungující skoro za všech podmínek i na velké vzdálenosti, kdy na příjem dat na Ochotniku vám stačí jen trochu schopnější upravené RWR také s 360° pokrytím, přes které nějaký ten MB/s radarovou soustavou protlačíte, a povely/zadání mu přes to také pošlete - myšlenka toho je, že sice může být zarušen datalink na velké vzdáleností na Su-57 směřující z jiných zdrojů, ale už nebude možné jednoduše zarušit spojení mezi Su-57 a Ocohtniky-B do vzdálenosti 150-200km při letu po stranách a za Su-57 (malé boční a zadní X band radary), a cca 400-500km před Su-57 při využití hlavního dopředného X band radaru a dostanete takto na ně informace z podstatně výkonnějších senzorů minimálně na Su-57, kdy pokud pro to opravdu využijí radarovou soustavu Su-57, kdy stačí aby to při silném rušení fungovalo jen v jednosměrném režimu, půjde to pak velice blbě zarušit a tedy zbavit Ochotníky situačního povědomí proudících z vedoucích letounů - což přesně potřebují pro komplexnější autonomní rozhodování ve spolupráci s pilotovaným Su-57).palo satko píše: ↑05 říj 2021, 08:04V zasade by sme mali vediet na čo Ochotnik vlastne je v čase vojny. Na vybudovanie vzdušnej nadvlady nad vlastnym uzemim, asi nie, tu zabespečia PVO. Na vybudovanie vzdušnej nadvlady nad nepriatelskym uzemim, nech to bode akykolvek rusky genius, podla mna každy dron je blbeček a tuto ulohu nezvladne. Na udery v hlbke nepriatelskeho uzemia na pozemne stacionarne ciele? To asi najskôr. Elektraren neutečie, letisko neutečie a je toho ešte viac čo neutečie. Podla mna to poletovanie so Sučkom je len kamuflaš.
Rozdíl mezi ASU systémy pozemních PVO jednotek a z nich vycházejících systémech řídícího loayal wingmany není tak podstatný (tyto dva systémy půjdou ještě propojovat a to bude velký bonus pro PVO a letectvo jako celek, kdy budou schopné PVO jednotky dalekého dosahu si autonomně přes vlastní ASU systémy řídit své Ochotníky-B a začlenit je do svých autonomních taktik vedení boje klidně i jako překvapivý prvek - s cílem např. vylákat letku protivníka s několika takovými UAV ve vzduchu do pro ně nevýhodných pozic, tím získat trochu času pro druhou vlnu pilotovaných stíhačů nebo je nalákat na vstřícných kurzech na pozice ukrytých a ještě vypnutých PVO jednotek), jen se zde vedoucí jednotka a loayal wingman/é podstatně rychleji pohybují a celkově je to prostředí daleko více dynamické s rychle se pohybujícími oběma stranami (letouny, PLŘS + i z PVO systémů), ale jinak je to parametricky defakto stejná úloha (kdy namísto protiradiolokačních střel po vás létají PLŘS), kterou řeší PVO systémy s ASU už desítky let dost úspěšně a nikdo v tomto nemá takové zkušenosti jako právě Rusové.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8200
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
V zasade vojna sa neodohrava podla to, čo si vyrobca zbrani napiše do predajneho katalogu. Už tu mame desatročia zazračne americke F-22 a F-35 a realne nič nevyriešili, len tušim raz nejaky F-22 zabranil syrskemu Su-24 bombardovat Isilakov. Možno prvych par dni bude buduca vyzerat tak ako sa dnes maluje, ale nasledne sklzne na technicky a technologicky nižšiu uroven. Nazorne to bolo vidiet pri Američanoch a ich vojne v Iraku, Afganistane a v Syrii, kde cela hi-tech strategia skončila na blbom strielani z kanonov, pochybnom zabijani civilov, patrolovani a desivych nakladoch. Je lepšie poslat Ochornika s vykonnou raketou aby zrušil velitelstvo a servis v Ramsteine, než s nim lovit F-35 nad Berlinom.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
V zásadě je zcela autonomně podstatně jednoduší, detekovat, klasifikovat a selektovat, + identifikovat vzdušné cíle s téměř 100% jistotou (skrze IFF systémy) než to samé provádět u pozemních cílů v autonomním režimu s UAV, kdy je každému jasné, že zde je asi tak trilion dalších faktorů, co mohou vést k chybným závěrům a rozhodnutím a výsledkem toho bude, že autonomní UAV proti pozemním cílům (vyjma PVO s vyzařujícími radary a velkými objekty na moři) nebude reálně fungovat ještě hodně dlouho - do vynalezení reálné umělé inteligence, co nahradí strojové učení, pak to bude fungovat i zde.
Naposledy upravil(a) puma dne 05 říj 2021, 12:02, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5755
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ono hlavne je treba mať takého ochotnika, ktorý spoľahlivo dokáže vybombiť a poslať do zabudnutia rody západnej oligarchie kdekoľvek na planéte Zem. Potom nebude treba bombiť Ramstain ani loviť F-35 nad Berlínom. Proste súžitie s určitými skupinami ľudí je na tomto svete možné len vtedy keď neustále cítia na guľkách studené prsty ruských atómových podvodnikov, raketčikov a letčikov.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ktomu lietaniu v úplave, prečo by mal ochotnik lietať za Su-57? Dôležitejší je pilot, než automat, tak by som dopredu poslal S-70 a v jeho úplave šetril palivo Su-57. Pamätám si na článok v L+K kde popisovali testy DARPA s dvoma F/A-18 vo formácií na zníženie odporu na krídlach. Dokonca tým vraj vedeli zvýšiť nosnosť. To bolo pred vyše desiatimi rokmi. A ako je v súčasnosti známe, čo američania skúmajú, to rusi už vyrábajú a používajú.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Pokud je max. vzletová hmotnost Ochotnika-B 25t s udávanou max. nosností zbraní 2.8t, pak palivo (dolet) opravdu řešit nemusí, protože ho ponese interně kolem 10-11t (tedy defakto to co Su-57 s 11100kg, ale spotřebuje ho podstatně méně s jedním motorem a bude mít oproti němu cca až 2x větší vytrvalost), pokud je max. vzletová hmotnost kolem 25t a max. nosnost zbraní 8t (další varainta), pak interně bude neseno paliva kolem 6-7t, což je také více než dost pro jeden motor.
Pokud je max. vzletová hmotnost 20t, a max. nosnost zbraní 2.8t, pak na palivo interně opět připadá kolem 6-7t, i v této variantě to bude vytrvalost o cca 20% vyšší než u Su-57 s dvěma motory a to je nejspíš i hlavní důvod, proč zvolili samokřídlo, protože paliva se do něj vejde opravdu hodně.
Pokud je max. vzletová hmotnost 20t, a max. nosnost zbraní 2.8t, pak na palivo interně opět připadá kolem 6-7t, i v této variantě to bude vytrvalost o cca 20% vyšší než u Su-57 s dvěma motory a to je nejspíš i hlavní důvod, proč zvolili samokřídlo, protože paliva se do něj vejde opravdu hodně.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Klíčové je, že přebrali podvozkové nohy z Su-57 bez úprav (říká hlavní konstruktér Ochotnika-B) a ty jsou projektované na normální vzletovou hmotnost s 63% paliva 26 510 kg, s 100% paliva na 30 610 kg a maximální 35 500 kg, tedy z toho jde vyvodit s pravděpodobností hraničící s jistotou, že maximální vzletová hmotnost opravdu bude kolem 25t, a jejich 10t konstrukční rezerva se využije v budoucnu pro další "podzvukové" verze s trochu většími rozměry a hmotností (motor AL-41F1S /izd.30 by to měl utáhnout) - jako vzdušný tanker a miniAWACs, kdy do náběžných hran samokřídla se dají velká anténní pole, které budou schopné pokrývat celou přední polosféru.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49536
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
ad "hrubé krídlo" samokrídla - len si pekne urobte rezy krídla rovnobežne s pozdlžnou osou trupu, porovnajte s normálnym krídlom - ani nie stíhača, ale i bežného dopraváku - a užasnete.
nine_mike:
nine_mike:

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Omylem jsem narazil na docela zajímavý a rozsáhlý elaborát z OBK Suchoj vztahující se k intelektualizaci Su-57 a S-70B
Intelektuální průlom
Intelektuální průlom
https://zen.yandex.ru/media/id/5ddfbc8b ... 7685a720abVývoj komplexů palubního vybavení jako předpoklad intelektualizace.
Suchoj použil na Su-35, Su-57 a později i bezpilotní letoun S-70B k rozvoji principů a úspěšnému zavedení integrované architektury avionických systémů s centrálním informačním a řídicím systémem. Získané zkušenosti umožnily přejít na vývoj palubních komplexů založených na principech síťové architektury. Tím se otevřela možnost přechodu na novou kvalitativní úroveň řešení funkčních úkolů a intelektualizace leteckých komplexů.
Přelom let 1990-2000. S rozvojem bojových leteckých systémů čtvrté generace začala konstrukční kancelář Suchoj jasně chápat, že další zlepšování bojových vlastností a multifunkčnosti leteckých systémů vyžaduje hledání nových přístupů k definování jejich podoby, podoby palubní avioniky a konstrukčních metod. Bylo možné jít evoluční cestou - zvyšovat výkonnostní charakteristiky letadel, zvyšovat taktické a technické vlastnosti palubních systémů, palubních zbraní, tj. řídit se zásadou "výš, rychleji, dál". Existoval však i jiný přístup - efektivní a adaptivní rozhodování vůči aktuální situaci s cílem řídit letecký komplex a jeho komplex palubních zařízení (KBO) při plnění daného úkolu prostřednictvím komplexního vyhodnocení a předpovědi situace, jakož i provádění skupinových akcí. Tento přístup lze realizovat pouze na základě komplexní intelektualizace letectva zavedením nových funkčních úloh KBO a jejich řešením pokročilejšími metodami.
Co je to intelektualizace leteckých komplexů? Nahradí umělá inteligence pilota v letadle? Jaký je rozdíl mezi pilotovaným a plně bezpilotním letadlem? Jaké technologie umožňují inteligenci? Jaké jsou trendy v interakci letadel ve skupinách? O tom a dalších věcech jsme hovořili s Alexandrem Dibinem, zástupcem hlavního konstruktéra informačních a řídicích systémů (IUS) v konstrukční kanceláři Suchoj, vedoucím oddělení výzkumu a vývoje (NIO) pro projektování komplexů leteckého vybavení, a Jevgenijem Vachruševem, vedoucím týmu intelektualizace komplexů leteckého vybavení.
Historie a etapy
Jak moc se změnila intelektualizace moderního bojového letounu oproti jeho předchůdcům? Co přináší její použití?
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Druhý díl o Ochotniku: ukazují tam kompozitní konstrukci, plochou výstupní trysku k motoru, motor je upravený AL-41F1S bez přídavného spalování, uvádí tam, že s přídavným spalováním se nepočítá vzhledem k taktice nasazení, tedy maximální tah je 98kN (cca 10 tun), ale asi tam bude ještě nějaká podstatná ztráta tahu skrz tu plochou trysku (což je 14 až 17% a pak by to byl max. tah kolem 8,5 tun).
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Tak vidíš, nakonec došlo na má slova. Snad roky sem se tu snažil přesvěčit "supersonik věřící", že podléhají tomu "viz můj podpis" a nejspíš základě jednoho článku polského "experta" vznikla z toho víra. Přitom stačilo při dostatku informací a technických znalostí použít selský rozum a occamovu břitvu. I vystavený model S-70 s plochou tryskou byl jasná přesto ignorovaná nápověda. Použití pouze jednoho motoru u tak těžkého a velkého stroje taky. No a když aerodynamika funguje po celém světě stejně, tak v tom množství shodných samokřídel, bude jen to jedno (ruské) létat nadzvukem?
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Co vidím? vidím jen to, že zde AL-41FS1 nemá přídavné spalování a vektorování tahu z taktického důvodu způsobu nasazení (není určen pro vedení vzdušných bojů na krátkou vzdálenost a nepotřebuje z tohoto důvodu supermanévrovatelnost - říká hlavní konstruktér), ale ještě to neznamená, že to nebude létat nadzvukem při supercruise cca M1.5-1.6 na výšce 15km s 15-17% tahu do mínusu skrz plochou trysku, při obdobném poměru tahu k normální hmotnosti jako u Su-57 (s 4xR-37M ~ 2040kg, nebo 2xR-37M a 4xR-77M/ nebo s novou "prodlouženou" R-97 o dosahu přes 200km ~ 1720kg/2020kg, popřípadě s 4xR-97 a 4xR-77M ~ 1700kg) a podobné aerodynamické čistotě s dvěma AL-41FS1, což by odpovídalo hlavnímu taktickému požadavku na loayal wingmana pro Su-57 - držet s nim krok na dlouhých přeletech a s nejoptimálnější spotřebou s tahem u Su-57 na 85% a u Ochotnika na cca 95%, čemuž i odpovídá, že nese o 15-20% více paliva interně než Su-57, když se spotřeba přepočítá na motor.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Vezměte si jen, že podle toho hlavního taktického nasazení v roli loyal wingman popsaného ve videu (vysunutí Ochotniku před Su-57 - nemá ho/je (až 4 stroje) zas smysl vysouvat na pár desítek km, to neposkytuje žádnou velkou taktickou výhodu pro vedoucího vzhledem k jeho podstatně výkonnější radarové soustavě a neseným PLŘS..), i kdyby Su-57 a Ochotnici letěli ve společné těsně formaci na podzvukové rychlosti do oblasti zachycení vzdušných cílů (což už samotné je nesmysl v kombinaci nadzvukový a podzvukový letoun), tak v určité vzdálenosti, aby vůbec tato taktická výhoda (že mám loyal wingmana) šla využít by museli Su-57 výrazně zpomalit, aby vůbec ty Ochotnici se dostali do výhodných postavení na max. cestovní rychlosti kterou právě letí na podzvukové rychlosti kolem 1000-1100km/h, než by se takto zformovali bude to trvat do vzdálenosti vysunutí 165km před pilotované letouny - 9 až 10 minut, to je strašná a zbytečná ztráta času (ještě se násobící se za předpokladu, že to protivník žene na supercruise a měnící se následně ve vaši fatální taktickou nevýhodu z principu v formacích pilotovaný nadzvukový stíhač a podzvukový loyal wingman), kdežto když to bude probíhat na jedné z hlavních taktických výhod vedoucího Su-57 - tedy na supercruise, bude to společné zformování trvat 2 až 4x méně potřebného času a nedáte protivníku s supercruis ani teoretickou možnost, že vám ty podzvukové loayal wingmany zlikviduje v případě vynucení ústupu takové společné formace z oblasti. Kdy to Su-57 budou hnát na maximální supercruise M1.8 (s AL-41FS1) nebo M2 (s izd. 30) a Ochotnici budou zdrhat na max 1150km/h, to je můžete rovnou odepsat, protože je už nic nezachrání a neuniknou.
Naposledy upravil(a) puma dne 14 říj 2021, 16:08, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 680
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
41F1S má 88kN suchý ťah.
Su-35 s nimi dosiahne bez forsáže M>1,1.
Ten motor nie je superkrujzer. Tým je 41F1 a i to sa chyruje, že Su-57 s nimi dosahuje M<1,5.
Čo sa trysky týka, nie je nadzvuková tryska podmienkou pre nadzvukovú rýchlosť?
Su-35 s nimi dosiahne bez forsáže M>1,1.
Ten motor nie je superkrujzer. Tým je 41F1 a i to sa chyruje, že Su-57 s nimi dosahuje M<1,5.
Čo sa trysky týka, nie je nadzvuková tryska podmienkou pre nadzvukovú rýchlosť?
срочно расстрелять
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Podstata toho proč Su-35S dosahuje s AL-41F1S bez forsáže supercruise "jen" M1.2 je v celkové aerodynamické čistotě konstrukce a hlavně v nesení zbraní na externích podvěsech (které výrazně zvyšují aerodynamický odpor), kdy u Su-57 je to úplně někde jinde, pokud se nevyužívají externí podvěsy a aerodynamická čistota je také vyšší z důvodu zapojení počítačového modelování do konstrukce (což u Su-27 nebylo na takové úrovni jako dnes). Tah bez forsáže je u AL-41F1S a AL-41F1 stejný (rozdíl je jen +100kg tahu) , s tím dosahuje Su-57 supercruise prý až M1.8 (kdežto s izd. 30, který má o 20% vyšší tah bez forsáže to má být prý až M2 - otázka je jestli je to relevatní, může být a nemusí, další otázka je, zda je to bez výzbroje interně nebo s a jakou hmotností, + kolik nese interně množstvím paliva atd, takže přesnou hodnotu se stejně nedozvíme, i kdyby tu hodnotu zveřejnil oficiálně Suchoj v budoucnu, nezveřejní to hlavní - za jakých podmínek).
Pokud dosahuje F-22 supercruise až M1.8 při velice podobném poměru tahu k hmotnosti bez forsáže a podobné aerodynamické čistotě, tak není důvod proč by těch M1.8 neměl dosahovat Su-57 s AL-41F1/S, spíše by bylo divné, kdyby toto nebylo hlavní TTD zadání při vývoji, vyrovnat se s AL-41F1/S supercruise F-22, no a s izd. 30 ho překonat na ty M2.
Pokud dosahuje F-22 supercruise až M1.8 při velice podobném poměru tahu k hmotnosti bez forsáže a podobné aerodynamické čistotě, tak není důvod proč by těch M1.8 neměl dosahovat Su-57 s AL-41F1/S, spíše by bylo divné, kdyby toto nebylo hlavní TTD zadání při vývoji, vyrovnat se s AL-41F1/S supercruise F-22, no a s izd. 30 ho překonat na ty M2.
Naposledy upravil(a) puma dne 14 říj 2021, 16:42, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 680
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: OCHOTNIK B - útočné UAV
Ťah určite nie je rovnaký. F1 má cca +5kN bez aj s forsážou. Dostal novú turbínu s upraveným chladením, teda dosahuje vyššie teploty a vo výsledku ťah.
Je otázne či Su-35 dosiahne sc so zmysluplnou výzbrojou (napríklad 4xR-77, 2xR-73)
Je otázne či Su-35 dosiahne sc so zmysluplnou výzbrojou (napríklad 4xR-77, 2xR-73)
срочно расстрелять