Pohonné jednotky/motory

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 11 úno 2025, 19:27

Najnovšie motory ODK pre lietadlá a vrtuľníky - prvýkrát na výstave Aero India v Bangalúre
Spoločnosť ODK (ОДК) v Indii predviedla najnovší motor VK-650V (ВК-650В), ktorý v Rusku získal typový certifikát a je pripravený na sériovú výrobu. Motor má vyšší vzletový výkon a lepšie špecifické charakteristiky v porovnaní so svojimi zahraničnými analógiami Bude sa montovať do vrtuľníkov "Ansat" (Ансат) a Kamov Ka-226T (Ка-226Т).
Motor 5. generácie 177S (177С) pre operačno-taktické lietadlá je v stánku ODK (ОДК) predstavený v mierka 1:1. Poskytuje zvýšený ťah a jeho životnosť bola predĺžená do 6000 hodín.
V stánku ODK (ОДК) sa vystavuje aj motor AL-55E (АЛ-55Э), ktorý je určený špeciálne pre indické cvičné lietadlo HJT-36.
Výstava Aero India 2025 sa konala v Bangalúre od 10.02.2025 do 14.02.2025.
20250210.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239931 dĺžka 33 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10769 z 10.02.2025

ОДК передала первые двигатели ПД-8 для испытаний российского самолета SJ-100
ODK odovzdala prvé motory PD-8 na testovanie ruského lietadla SJ-100
Motory PD-8 (ПД-8) vyvinuté a vyrobené v ODK-Saturn (ОДК-Сатурн) v Rybinsku boli odovzdané konštruktérom lietadiel v Komsomoľske na Amure. Špecialisti ODK (ОДК) vykonajú dokončovacie / finálne práce a pripravia lietadlo na 1. let s domácimi motormi PD-8 (ПД-8). Pripomeňme, že letecký motor PD-8 (ПД-8) bol vytvorený s využitím moderných technológií a najnovších domácich materiálov. Konštruktéri využili skúsenosti z vývoja výkonnejšieho motora PD-14 (ПД-14) a na urýchlenie certifikácie PD-8 slúžia výsledky počítačového modelovania.
20250211a.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239932 dĺžka 29 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10770 z 11.02.2025

ОДК планирует расширить сотрудничество с Индией
ODK plánuje rozšíriť spoluprácu s Indiou
Spoločnosť ODK (ОДК) už dodala indickej korporácii HAL 18 motorov AL-55E (АЛ-55Э) pre certifikačné testy nového cvičného lietadla HJT-36. Úspešné ukončenie certifikačných skúšok umožní pristúpiť k organizácii licenčnej výroby motorov AL-55E (АЛ-55Э) v podnikoch korporácie HAL. Je dôležité poznamenať, že motor AL-55E (АЛ-55Э) je špeciálne navrhnutý pre 1-motorové indické cvičné lietadlo HJT-36, ktorého modernizovaná verzia dostala názov „Yashas“. Moderný 2-kanálový digitálny systém riadenia motora zabezpečuje bezpečnosť letu. Medzi jeho výhody patrí aj jednoduchá údržba a možnosť vykonávať opravy bez demontáže motora z lietadla.
20250211b.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239933 dĺžka 16 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10771 z 11.02.2025

o HAL HJT-36 Yashas EN wiki https://en.wikipedia.org/wiki/HAL_HJT-36_Yashas

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 22 úno 2025, 21:14

Наземные гонки ПД-8
Pozemné preteky PD-8
Špecialisti Výrobného strediska PAO "Jakovlev" (Яковлев) v Komsomoľsku na Amure začali pozemné skúšky motorov PD-8 (ПД-8). Pohonná jednotka je namontovaná na prototype lietadla 95157 v sériovej podobe s dovezenými systémami - bude prvou, ktorá sa dostane do vzduchu na lietadle PD-8. V budúcnosti sa k letovým skúškam pripojí ďalší Superjet vybavený ruskými systémami a agregátmi. Počet lietadiel zapojených do certifikačných skúšok v rámci programu náhrady dovozu tak dosiahne 3 jednotky.
20250217.jpg
Video https://vk.com/video-211699782_456239524 dĺžka 38 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_23293 z 17.02.2025
+
20250217odk.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239938 dĺžka 10 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10779 z 17.02.2025

Партия серийных авиадвигателей ПД-14 отгружена для коммерческой эксплуатации
Dávka sériových leteckých motorov PD-14 bola dodaná na komerčnú prevádzku
ODK (ОДК) dodala dávku sériových leteckých motorov PD-14 (ПД-14) výrobcom lietadiel. Motory sa budú montovať do domácich nových stredných dopravných lietadiel MS-21-310 (МС-21-310). PD-14 (ПД-14) predstavuje prelom v ruskom motorovom priemysle. Stal sa prvým turbovrtuľovým motorom novej generácie. Vývojárom PD-14 je konštrukčná kancelária "ODK-Aviaadvigateľ" (ОДК-Авиадвигатель) a hlavným výrobcom je "ODK-Permskije motory" (ОДК-Пермские моторы). Celkovo konštruktéri ODK pri práci na motore PD-14 vyvinuli a implementovali 16 kritických technológií: boli vytvorené nové materiály, povlaky a konštrukčné riešenia. Na realizácii projektu, ktorý je významný pre ruské letectvo, sa podieľali popredné podniky priemyslu, ako aj desiatky organizácií z príbuzných odvetví a vedeckých ústavov. Treba pripomenúť, že v súčasnosti majú potrebné kompetencie na celý cyklus výroby takýchto motorov len Rusko, SŠA, Spojené kráľovstvo, Francúzsko a Čína.
20250221.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239941 dĺžka 50 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10789 z 21.02.2025
Podľa https://vk.com/wall-211699782_22975 z 06.02.2025 už majú komplet 13. trup (МС.0013), 6. letuschopný (73057)
Podľa https://russianplanes.net/planelist/Irkut/MS-21 sa robí na 19 trupe (МС.0019)

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 16 bře 2025, 20:21

Porovnanie lopatiek ventilátora z PS-90 / PD-14 a PD-35
Pre motor PD-14 (ПД-14) bolo vyvinutých 16 nových kritických technológií
Pre motor PD-35 (ПД-35) bolo vyvinutých 20 nových kritických technológií
20250315.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456239987 dĺžka 1:26 min.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10875 z 16.03.2025

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 17 bře 2025, 19:35

skflanker_ píše:
21 říj 2024, 21:32
Mechanicky tým motorom v 3D na 360° nič nebráni
Dôkaz:
Indický duel Су-57 vs F-35
Zdroj https://tvzvezda.ru/video/programs/2014 ... GOIMc.html z 16.03.2025
čas videa od 32:45 min kde sú zábery zo staršej relácie keď boli v ODK

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 06 črc 2025, 14:56

Двигатель ВК-800 для ЛМС-901 «Байкал» начали испытывать на самолете-лаборатории Як-40
Motor VK-800 pre LMS-901 „Bajkal“ sa začal testovať na lietajúcom laboratórnom lietadle Jak-40

Ruský turbovrtuľový motor VK-800 (ВК-800) pre regionálne lietadlá LMS-901 „Bajkal“ (ЛМС-901 Байкал) bol nainštalovaný na lietajúce laboratórium Jak-40 (Як-40) na letové skúšky v spoločnosti SibNIA pomenovanej po S.A.Čaplygin (СибНИА им. С. А. Чаплыгина). V rámci prác na certifikačných skúškach na lietajúce laboratórium Jakovlev Jak-40 (Як-40) bola dokončená inštalácia a uvedenie motora VK-800 (ВК-800) do prevádzky. Práce boli úspešne ukončené, ďalšou etapou, ktorá príde na rad, je skúšobný let, uviedlo skúšobné stredisko.
Ruský turbovrtuľový motor VK-800 (ВК-800) vyvíja spoločnosť АО «Уральский завод гражданской авиации» na základe zmluvy s ruským ministerstvom priemyslu a obchodu pre projekty spoločnosti AO UZGA (АО УЗГА), ako sú ľahké viacúčelové lietadlo LMS-901 Bajkal (ЛМС-901 Байкал), cvičné lietadlo UTS-800 (УТС-800), rusko-bieloruské regionálne lietadlo LMS-192 Osvej (ЛМС-192 Освей) a remotorizácia lokalizovaných lietadiel Let L-410. Vývoj motora VK-800 (ВК-800) sa začal v roku 2019, газогенератор bol zmontovaný v roku 2022 a v roku 2023 sa začali záverečné továrenské skúšky. V roku 2024 bolo projektovej dokumentácii pridelené písmeno „O“, čo znamená ukončenie vývoja a uvoľnenie na skúšky. Pri projektovaní motora VK-800 (ВК-800) boli stanovené požiadavky na údržbu a použitie, ktoré nie sú o nič menšie ako pri moderných zahraničných analógoch a v niektorých parametroch sú dokonca vyššie. Maximálny výkon sa pohybuje od 807 k do 877 k v závislosti od použitia.
20250626.jpg
Video https://vk.com/video-104764077_456288056 dĺžka 1 min.
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_548799 z 27.06.2025

Kód: Vybrat vše

Originál https://t.me/uwca_ru/334 z 26.06.2025
+
Продолжаем испытания отечественного двигателя ВК-800 разработки АО «УЗГА»
Pokračujeme v testovaní domáceho motora VK-800 vyvinutého spoločnosťou AO UZGA

Letové skúšky motora VK-800 (ВК-800) sa začali na lietajúcom laboratóriu Jakovlev Jak-40 (Як-40). Testovací piloti zapráporovali vrtuľu, vykonali let s 25 % výkonom. Podľa správy je všetko v poriadku. Ďalej sa má vykonať plnohodnotný let.
20250627.jpg
Video https://vk.com/clip-104764077_456288057 dĺžka 38 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_548807 z 28.06.2025

Kód: Vybrat vše

Originál https://t.me/uwca_ru/338 z 27.06.2025

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 15 črc 2025, 09:49

ПЕРВЫЙ ПОЛЕТ ВК-800
PRVÝ LET VK-800
Uskutočnil sa prvý let lietajúceho laboratória s motorom VK-800 (ВК-800) vyvinutým spoločnosťou UZGA (УЗГА). Lietajúce laboratórium na základe lietadla Jakovlev Jak-40 (Як-40) spoločnosti SibNIA S.A.Čaplygina (СибНИА им С.А.Чаплыгина) uskutočnilo prvý skúšobný let s motorom VK-800 (ВК-800) vyvinutým spoločnosťou AO UZGA (АО «УЗГА»).
Čas letu bol 934 sekúnd (15:34 min.).
Počas skúšok sa vyhodnotili vlastnosti motora VK-800 (ВК-800) pri rôznych režimoch letu. Relatívna výška letu do 700 m. Skutočná rýchlosť do 340 km/h. Motor vo všetkých fázach rolovania, vzletu, letu a pristátia pracoval stabilne.
"Podľa výsledkov prvého skúšobného letu motor VK-800 (ВК-800) preukázal stabilnú prevádzku, všetky systémy pracovali normálne. Na základe výsledkov bude pripravený záver o ďalších testoch," komentovali testovací inžinieri.
Pozrite si video z prípravy lietajúceho laboratória Jak-40 (Як-40), jeho let s motorom VK-800 (ВК-800) s komentárom zaslúžilého skúšobného pilota Ruska Vladimira Barsuka (Владимира Барсука).
Ruský turbovrtuľový motor VK-800 (ВК-800) má štandardnú schému: odstredivý kompresor, protiprúdovú spaľovaciu komoru, 1-stupňovú kompresorovú turbínu a 2-stupňovú voľnú turbínu.
Spoločnosť AO "Uraľskij zavod graždanskoj aviicii" (АО «Уральский завод гражданской авиации») vyvíja motor VK-800 na základe zmluvy s ruským ministerstvom priemyslu a obchodu pre projekty AO UZGA, ako sú ľahké viacúčelové lietadlo LMS-901 Bajkal (ЛМС-901 «Байкал»), cvičné lietadlo UTS-800 (УТС-800), rusko-bieloruské regionálne lietadlo LMS-192 Osvej (ЛМС-192 «Освей») a remotorizácia lokalizovaných lietadiel Let L-410.
20250714.jpg
Video https://vk.com/video-104764077_456288124 dĺžka 2:08 min.
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_549240 z 14.07.2025
Originál https://t.me/uwca_ru/354 z 14.07.2025

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 24 črc 2025, 20:41

Podniky ODK (ОДК) sú plne pripravené začať sériovú výrobu leteckých motorov PD-8 (ПД-8). V tomto roku 2025 sa plánuje vyrobiť 4 sériové exempláre pohonného systému.
"Nachádzame sa v záverečnej fáze certifikačných testov / skúšok nových motorov PD-8 (ПД-8). Ide o obrovský súbor skúšobných prác, ktorý zahŕňa viac ako 100 programov: skúšky na bočný vietor, nasatie vtákov, prevádzka počas krupobitia, silného dažďa (veľa vody), poškodenie lopatiek ventilátora. Ide o komplexné a zodpovedné testy," povedal Artem Badernikov (Артем Бадерников), zástupca hlavného konštruktéra motora PD-8 (ПД-8).
Najnovšie domáce motory PD-8 (ПД-8) sú určené pre lietadlo krátkeho doletu Superjet a lietadlo amfíbiu Be-200 (Бе-200). Typové osvedčenie pre motory PD-8 je naplánované na mesiac 09/2025.
Naše video obsahuje unikátne zábery z otvoreného testovacieho / skúšobného stenda pre letecké motory v Polujevo (Полуево), kde sa testujú motory PD-8 (ПД-8).
20250722.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456240150 dĺžka 1:01 min.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_11223 z 22.07.2025

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 04 srp 2025, 21:12

Na našich fotografiách a videu - nový turbogenerátor na báze leteckého motora VK-650V (ВК-650В), ktorý vyvinuli konštruktéri petrohradskej spoločnosti ODK-Klimov (ОДК-Климов). Povieme vám, ako je navrhnutý a v čom spočíva jeho novinka.
Turbogenerátor umožňuje vytvoriť hybridný pohonný systém pre bezpilotné lietadlá a lietadlá s vertikálnym vzletom a pristátím. Hybridný pohonný systém tvorí elektromotor, batéria a turbogenerátor.
Lietajúci aparát do vzduchu dostane elektromotor, zatiaľ čo turbogenerátor preň vyrába elektrickú energiu. Počet elektromotorov môže byť "ľubovoľný". Dôležité je, že hybridný pohonný systém s turbogenerátorom umožňuje letieť ďalej ako len s elektromotorom - pretože generátor neustále vyrába elektrickú energiu.
Motor s plynovou turbínou roztáča rotor elektrického generátora rýchlosťou desiatok tisíc otáčok za minútu. Vzniká striedavé napätie a prúd, ktorý sa v jednotke výkonovej elektroniky mení na jednosmerný (výkonový usmerňovač). Generátor a jednotka elektroniky sú vybavené kvapalinovým chladiacim systémom.
Turbogenerátor váži celkovo 200 kg a má výkon 400 kW. Je to jediný turbogenerátor v Rusku s takýmto pomerom hmotnosti a výkonu. (400kW/200kg=2kW/kg)
Konštrukcia má dlhú životnosť. Konštruktéri plánujú, že resurs generátora bude približne 10 tisíc hodín a resurs leteckého motora do 4,5 tisíc hodín v horúcej časti a 9 tisíc hodín v studenej časti (o výkonovej elektronike nie je info).
Dôležité je, že turbogenerátor spoľahlivo pracuje v akýchkoľvek klimatických podmienkach vrátane teplôt do -40°C.
20250731.jpg
Video https://vk.com/video-52845383_456240169 dĺžka 7 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_11234 z 31.07.2025

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 53361
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Alchymista » 08 srp 2025, 08:06

Montáž motora - detaily, postupy, náradie...
montaž motorčeka.mp4
(49.67 MiB) Staženo 54 x
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 11201
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od skflanker_ » 23 srp 2025, 19:10

skflanker_ píše:
01 pro 2023, 20:38
Spoločnosť ODK bude začiatkom roka 2024 testovať letecký motor PD-35 ...
A z "laboratória" vyšiel von:
Stendové testy ruského perspektívneho 2-okruhového turboventilátorového motora s mimoriadne veľkým ťahom PD-35 (ПД-35).
Priemer ventilátora je viac ako 3 metre, hmotnosť takmer 10 ton.
Ťah 35000 kgf (35 × 9,80665N = 343,23kN .. toľko potrebujete pre zdvihnutie 35 ton).
Úplne domáci vývoj. Všetky komponenty sú domáce.
Stend, na ktorom sa motor testuje, je tiež úplne náš.
Plánuje sa inštalácia do lietadla PAK VTA (ПАК ВТА), ale v súčasnosti neexistuje lietadlo pre tento motor.
Epické.
20250823.jpg
Video https://vk.com/video-182816816_456242192 dĺžka 2:44 min. = nie je uvedené kedy to bolo snímané
Zdroj https://vk.com/wall-182816816_91716 z 23.08.2025
Originál https://t.me/weaponsrusq/1154 z 23.08.2025
Klon https://www1.ru/news/2025/08/23/poiavil ... a-net.html z 23.08.2025 + to isté video na ich kanáli:
Появилось видео испытаний нового авиадвигателя ПД-35: самолёта под него пока нет
Objavilo sa video z testovania nového leteckého motora PD-35: lietadlo, ktoré bude poháňať, zatiaľ neexistuje.

ako v ↑ +
V PD-35 (ПД-35) sa používa 18 nových technológií a materiálov, vrátane konštrukčných riešení a nových povlakov, ako aj vedecko-technický základ z vývoja motora PD-14 (ПД-14).

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 53361
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Alchymista » 23 srp 2025, 21:21

Rolls-Royce Trent - tah se pohybuje podľa verzie od 240 do 430 kN.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9840
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Skeptik » 23 srp 2025, 22:01

Alchymista píše:
23 srp 2025, 21:21
Rolls-Royce Trent - tah se pohybuje podľa verzie od 240 do 430 kN.
Přesněji R&R Trent 900 z roku 2003 ... tah 334-374 kN, hmotnost o 3 tuny nižší než PD-35..
Nebo GEnx-1B76 z roku 2011 ... tah 349 kN, hmotnost o 4 tuny nižší než PD-35

Ačkoli se Rusové snaží dotáhnout na technologie civilních proudových motoru "Západu" (konkrétně USA a UK), čeká je ještě dlouhá cesta.
Ale pro ty, na které jsou (nebo budou) uvedeny "západní" sankce, to může být jednou dobrá volba.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 53361
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Alchymista » 23 srp 2025, 22:22

hm... sa váhou by som zatiaľ neoperoval. Rusom to obvykle fakt vychádza o polovicu ťažšie.
Lenže čo všetko kto do váhy motora počíta?

Aby to nebolo ako u raketových motorov - rus počíta do váhy motora aj opornú konštrukciu prenášajúcu ťah na trup rakety - američan nie, ten to započíta do konštrukcie trupu...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9840
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Skeptik » 24 srp 2025, 04:59

Ano, vychází jim to těžší, proto zatím nebyli schopni sami vyvinout civilní proudový motor srovnatelný s těmi že "Západu".
Jediný, trochu srovnatelný, motor je SaM146, což je vlastně další vývoj motoru CFM56 a u kterého za vysokotlakou část a řídící systém FADEC odpovídala francouzská SNECMA.

Řada motorů PD (8; 14; 35) má tyto nedostatky předchozích ruských (ale i ukrajinských) motoru odstranit a má se těm "Západním" co nejvíc přiblížit. Zatím to tak nevypadá, např. PD-14 byl vrácen k dovyvinutí, ale potenciál tu je.

Uvedené hmotnosti se týkají "suchého motoru", tj. motoru bez tekutých náplní (olej, chladivo apod.). Srovnáme-li výše uvedené motory, pak hmotnosti jsou:
R&R Trent 900 ... 6.246 kg
GEnx-1B76 ... 6.147 kg
PD-35 ... 9.840 kg

Pokud je uváděný údaj o suché hmotnosti správný, je PD-35 o cca 3,5 tuny těžší než jeho o cca 15 let starší ekvivalenty že "Západu".
Tyto motory se montují zpravidla 2, tj. PD-35 zvýší hmotnost letadla o cca 7 tun ve srovnání se stejně výkonnými "západními" motory.
Plus 7 tun hmotnosti letadla znamená Mínus 7 tun payloadu. A to není málo.
A to v porovnání s již provozovanými motory, ne jejich ekvivalenty ve vývoji ... tam by byl rozdíl ještě větší.

PD-35 tedy, podaří-li se jeho vývoj dotáhnout do serie, bude muset projít výraznou "odtučňovací" kůrou ... chce-li konkurovat i na světovém trhu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12411
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od kenavf » 24 srp 2025, 14:06

степень повышения давления в компрессоре — 70;
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%94-35
Navýšenie tlaku v kompresore 70.

70-Je to reálne?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9840
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od Skeptik » 24 srp 2025, 18:27

V současné době podle mne ne.

V odkazu je to vztaženo k poslední verzi R&R Trent, ale u něj firemní údaje dávají 50:1
Stejně tak u GEnx je údaj 47,4:1
V počátečním stoupání může být stlačení az o 10 vyšší (s využitím náporového stlačení), ale 70:1 mi připadá moc.

PD-14 má stlačení 41:1 resp. 46:1 ... dle verze. U PD-35 se mluví rovněž o cca 50:1 ... ale to není oficiální údaj.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 688
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Pohonné jednotky/motory

Příspěvek od vojvoda » 19 zář 2025, 16:28

Ku hmotnosti si dovolím malú odbočku.
Pracujem ako konštruktér. Prvá a najrýchlejšia možnosť a súčasne zámer pri navrhovaní dielov je dosiahnúť požadovanú funkčnosť. Navrhnúť diel aby bol čo najjednoduchší a najľahší zaberie aj násobne viac času a o to je to náročnejšie ak chýbajú predchádzajúce skúsenosti. No a hlavne nie každý má takto tvorivú myseľ. To čo Rusom chýba sú práve dlhodobé skúsenosti a aj správni ľudia na správnych miestach.
Doháňať im treba aj na technologickom poli, ale nemyslím si žeby toto bola hlavná príčina
срочно расстрелять

Odpovědět