Dopravní letectvo

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 32202
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 28 lis 2022, 21:32

nebol nejaký "pobúchaný"?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 28 lis 2022, 22:19

No, NLA's (New Large Aircrafts) byly tak trochu slepou uličkou ... stejně jako před nimi SST (SuperSonic Transport aircrafts).
Zajímavé je, že obě tyto "progresivní" kategorie vznikly v USA, ale firmy v USA vždy včas couvly, a následně přišli se zcela jinou (a mnohem úspěšnější) kategorií.

V případě SST to byl B-747 (tedy mnohem pomalejší, ale současně mnohem ekonomičtější letoun, který znamenal novou etapu letecké dopravy), v případě NLA zase B-787 (tedy "low-costový" dálkový letoun rozbíjející starý HUBový systém letecké dopravy, paradoxně zahájený právě B-747).

V prvním případě si naběhli Evropané a Sověti, v druhém případě už jen Evropané.

P.S. Budiž mi ke cti, že jsem to tvrdil již na konci 90-tých let, ještě před zavedením prvního A380 do provozu. :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 10098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 28 lis 2022, 23:10

Skeptik píše:
28 lis 2022, 22:19
.. "low-costový" dálkový letoun rozbíjející starý HUBový systém letecké dopravy, paradoxně zahájený právě B-747..
Je to trochu inak: príčina/dôsledok.
Všeobecne ľudia začali zarábať viacej a tak si mohli dovoliť priplatiť viac za letenku ktorá síce stála o niečo viacej ale vyhli sa presadaniu v HUBoch a strate času, a leteli z lokálneho letiska priamo na lokálne(neviem ako sa označujú oficiálne). Ale také lety boli samozrejme menej vyťažené pretože sa nenazbieralo toľko cestujúcich, ale ľudia si za tú menšiu obsadenosť mohli dovoliť priplatiť. Takže bolo potreba troška menšie lietadlo ale s dlhým doletom. A v dnešnej dobe to zvládnu už aj dvojmotoráky(to tirž ovplyvnilo cenu). Tak ich pre tento účel vyvinuli.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 32202
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 28 lis 2022, 23:21

ono sa veľa zmenilo aj po 911 - v podstate celý "systém HUB" sa rozpadol, pretože prestupy trvali kvôli bezpečnostným prehliadkam príliš dlho.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 28 lis 2022, 23:55

kenavf píše:
28 lis 2022, 23:10
Je to trochu inak: príčina/dôsledok. ...
Sice píšeš, že je to "trochu jinak" ale fakticky potvrzuješ to, co jsem napsal já :mrgreen:

Já přeci nenapsal, že náklady na jednoho PAX při letu B787 jsou nižší než při letu A380 na STEJNÉ trase.
Problém je ale v tom, že když člověk chce letět z A do B, může tak dnes letět:

1) jako dříve, tj. přes H, přičemž platí, že náklad na cestu z A do B se týká součtu nákladů na cestu z A do H (A380) + cestu z H do B (A320 či B737);

2) letět po novu (B787 či A350) přímo z A do B.

Dříve platilo, že náklady na "dlouhém" letu z A do H + náklady na "krátkém" letu z H do B jsou nižší než náklad na přímém "dlouhém" letu z A do B.
To už dnes neplatí.
Náklady na let velkokapacitním letadlem z A do H jsou pořád nižší než náklady na let z A do B.
Nicméně náklady na let moderním dálkovým letadlem z A do B jsou nižší než náklady na letech A-H a H-B.
No a aspekt kratšího času na cestě tu výhodu jen umocňuje.

Pár A380 tedy zůstane v provozu na spojení dvou velmi vytížených destinací v režimu point to point, ale transferových PAX bude ubývat. Je to přirozené ... pokud tedy nezasáhnou idioti z EU a leteckou dopravu pro nás nezakážou.

Jinak "break point" pro A380 byl stanoven na nějakých 750 letadel (dle jiných údajů něco přes 500 letadel). Reálné bylo postaveno a prodáno 251 letadlo ... tedy extrémní ztráta z celého podniku, kterou zaplatili pitomý sponzoři EU (tedy pardon, občané EU).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 32202
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 29 lis 2022, 00:33

Plus klasický problém veľkých medzinárodných projektov - k lizu sa musí dostať každý.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

vojvoda
Redaktor
Příspěvky: 471
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od vojvoda » 29 lis 2022, 02:39

A380 sa šrotovať začali už nejaký ten rôčik dozadu. Obraz krachujúcej megalománskej konzumnej spoločnosti.
срочно расстрелять

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 10098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 07 pro 2022, 22:17

Výrobní linku v Everettu na západě USA opustila v úterý večer místního času vůbec poslední 747.
...
Výroba 747 končí na počtu 1574 letadel.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ly-1395382
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8800
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 26 pro 2022, 19:27

ПД-8 в воздухе!
PD-8 vo vzduchu!

Objavili sa fotografie z testov nového ruského motora PD-8 (ПД-8) na palube lietajúceho laboratória IL-76LL (Ил-76ЛЛ). Dvojprúdový turboventilátorový motor PD-8 (ПД-8), ktorý bude použitý na osobných lietadlách SSJ-NEW a na hydropláne Be-200 (Бе-200), sa vyvíja a vyrába s použitím najnovších ruských materiálov a moderných technológií vrátane 3D tlače. Práca zahŕňa širokú spoluprácu podnikov ODK a aktívne využíva skúsenosti získané pri vývoji a výrobe motora PD-14 (ПД-14).
20221226.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_303885 z 26.12.2022 + kvalitnejšie foto
Klon https://vk.com/wall-104764077_420361 z 26.12.2022 + doplňujúce info

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 3317
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od Grif » 27 pro 2022, 03:23

Pjakin hovořil o tom,že Medveďev když vládnul,utnul vývoj dopravního letadla,který tlačil Putin a uzavřel smlouvu z Boeingem.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 07:48

Medveděv byl ruským prezidentem v letech 2008-2012

V té době probíhal v Rusku vývoj dvou proudových dopravních letadel - Suchoj SSJ a Irkut MS-21

Vývoj SSJ byl zahájen v roce 2000 (od roku 2002 byl součástí konsorcia i Boeing), letoun byl představen 2007, první let 2008, zahájení provozu 2011.

Vývoj MS-21 byl zahájen v roce 2007, tehdy ještě pod názvem Jak-242 (hluboká modernizace Jaku-42) a s celokovovou konstrukcí. Později se ukázalo, že takový letoun by nebyl konkurenceschopný, a tak se začalo prakticky od začátku.
Ofukování v tunelu CAGI skončilo 2010, motory (jeden od P&W a ruský PD-14) byly vybrány a smlouvy podepsány v roce 2012, stavba prvních prototypů byla zahájena 2014, roll out 2016. Sériová výroba měla začít v roce 2020, ale důvodu "západních" sankcí, a tím i nutnosti nahradit dovážené komponenty (např. uhlíkové kompozity) domácími byla odložena až na rok 2024.
Mimochodem, objednávky na MS-21 se registrují od roku 2010, tj. z doby, kdy byl prezidentem Medveděv.

Nevím tedy, o čem Pjatkin "hovořil", nejspíš ale jako obvykle jen plácal o něčem, o čem nic neví.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

treerat
Redaktor
Příspěvky: 198
Registrován: 11 kvě 2022, 14:54

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od treerat » 27 pro 2022, 16:15

Jasnovidec Medvěděv: Rok 2023 přinese rozpad EU a válku v USA. Česko bude součástí Německa
Místopředseda ruské bezpečnostní rady a bývalý prezident Dmitrij Medvěděv oživil své vizionářské schopnosti a obdařil své sledující na Twitteru deseti předpověďmi pro nadcházející rok 2023. Seznam obsahuje opravdu vše – od vzniku Čtvrté říše přes rozpad Evropské unie až po občanskou válku v USA. Epické, vysekl mu poklonu miliardář a šéf sociální sítě Elon Musk.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na- ... a-40418447

Jen tak trollí? Docela pobavilo.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6492
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 16:26

Skeptik, Medveděv byl také předsedou vlády. Upřednostnění američanů a Boingu je a byla jeho práce, jeho lobbing.
On je zodpovědný za ohrožení národní bezpečnosti, zaříznutím dalšího vývoje vlastních letadel na domácí součástkové základně. To, že je teď z něj mediální vlastenec jako z Rogozina neznamená, že je zapomenuto. To může šaškovat jak chce.

nine_mike
Senior redaktor
Příspěvky: 3646
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od nine_mike » 27 pro 2022, 16:29

false_flag - Ale projekty SSJ a MS-21 predsa pokračovali či?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6492
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 16:40

https://www.ixbt.com/news/2022/12/27/v- ... -mlrd.html
Dnešní zpráva. Peníze na dodělání IL 114, ciž je turbovrtule na magistální lety. A taky na širokotrupé letalo. Jenže u toho se neví zda na IL 96 400 nebo společná čínský projekt nebo ještě něco jiného.
Tohle mělo být dávno hotové, kdyby nebylo Medvěděva a roku 2008-2009.
Naposledy upravil(a) false_flag dne 27 pro 2022, 16:46, celkem upraveno 1 x.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6492
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 16:42

nine_mike píše:
27 pro 2022, 16:29
false_flag - Ale projekty SSJ a MS-21 predsa pokračovali či?
To bylo na importované součástkové základně. A taky konstrukční škole.. Ostatně ten požár na letišti s proraženými nádržemi..v Moskvě hovoří za vše, pokud jde o konstrukční bezpečnost.
Videa v článku.
https://www.ntv.ru/cards/3121

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 16:51

false_flag píše:
27 pro 2022, 16:26
Upřednostnění američanů a Boingu je a byla jeho práce, jeho lobbing.
On je zodpovědný za ohrožení národní bezpečnosti, zaříznutím dalšího vývoje vlastních letadel na domácí součástkové základně.
A čím jako měl upřednostnit USA a Boeing???

A čím přesně měl "zaříznout" vývoj domácích letadel?

Mimochodem, až do roku 2021 neexistovala "domácí součástková základna" pro vývoj 100% ruského airlineru (ostatně takovou součástkovou základnu nemají ani USA). Rusku se pravděpodobně podařilo nahradit všechny zahraniční komponenty MS-21 ... ale je to kompromis, to letadlo bude horší než by mohlo být, pokud by výrobce měl přístup ke světové součástkové základně.
U SSJ se to zatím nepodařilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6492
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 16:55

To je lež,
MS 21 není a nebude nejméně do roku 2025. Protože minimálně motory PD 14 a certifikace.
pokud míte rusky najděte si prosím články na yandexu o ruském letectví. Mě letectví tolik nezajímá abych Vám dělal podprobnou rešerši a vedl zdlouhavou argumentaci.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6492
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 17:19

Něco k plánům a návratu k tradičním konstrukcím.
No jistě JAK 242 alias MS21, co už s ním.. i s tím SSJ..
Šéf korporace Rostec Sergej Čemezov prohlásil, že v době sankcí proti Rusku by Rusko mohlo obnovit sériovou výrobu letounů Tu-214 a Il-96[6]. Dne 1. dubna 2022, po setkání s ruským prezidentem, vydal Rostec komentář k pěti leteckým programům. Především se jedná o MS-21, SSJ, IL-114, jakož i o náběh sériové výroby Tu-214 a IL-96. Tu-214 je osobní dopravní letadlo s úzkým trupem pro střední vzdálenost. Uveze 210 cestujících a jeho praktický dojezd dosahuje 6 500 km. Jeho charakteristickými rysy jsou moderní aerodynamická konfigurace a letový navigační systém, jakož i vysoké letové výkony. Sériovou výrobu provádí Kazaňský letecký závod pojmenovaný po S. P. Gorbunovovi, pobočka společnosti Tupolev. Nyní se pracuje na zvýšení sériové výroby na deset letadel ročně[7].

6. dubna 2022 bylo oznámeno zahájení výroby 20 letounů Tu-214[8]. 8] Později bylo uvedeno, že United Aircraft Corporation plánuje do roku 2030 vyrobit 70 dopravních letadel Tu-214.[9]. První Tu-214 pro komerční provoz budou ruským leteckým společnostem dodány v roce 2023[10].

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%83-204

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 5984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: ☕ Rusko - nad šálkou čaju a stakanom vodky

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 17:25

No, potom lže šéf ROSTECHu Sergej Čemezov ... 13.4.2022
"Ростех" намерен поставить авиакомпаниям первые шесть самолетов МС-21 с российскими двигателями ПД-14 в 2024 году, сообщил глава госкорпорации Сергей Чемезов.
https://www.interfax.ru/russia/834714
Jinak MS-21 v původní verzi, s motory P&W (které na rozdíl od PD-14 byly k dispozici) prošel základní certifikaci v prosinci 2021.

A pořád si neodpověděl na otázky, jak Medveděv "zařízl" vývoj ruských airlinerů a jak měl upřednostnit USA a Boeing.

To, že ruský průmysl nebyl schopen, až do loňského roku, vyrobit uhlíkové kompozity, které by se alespoň přibližovaly vlastnostem těch "západních", to opravdu není chyba Medveděva.
O PD-14 ani nemluvě ... ten by bez transferu technologií (při vývoji SaM146) vůbec nemohl vzniknout.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět