Dopravní letectvo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 27 led 2022, 15:36

Airbus začne pronajímat letadla Beluga, bude mít vlastní licenci dopravce

https://zdopravy.cz/airbus-zacne-pronaj ... ce-102238/

Obrázek

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od riho » 27 led 2022, 15:54

Belugy boli vytvorené kvôli preprave nadrozmerných dielov medzi továrňami Airbusu. Pri spojení s predchádzajúcim článkom o Boeingu mi príde, že vďaka likvidácii masovej turistiky končí veľkosériová výroba dopravných lietadiel.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 30 led 2022, 14:26

Lookass píše:
18 led 2022, 14:29
LMS-901, navržený jako náhrada za letoun An-2 poprvé vzlétl ...
ЛМС-901 Байкал подпрыгнул = iba skúšobný "skok"

https://youtu.be/e03bGvBGmTU z 18.01.20222, dĺžka videa 1:39 min.
prvý let:
Российский легкий многоцелевой самолет ЛМС-901 "Байкал" совершил свой первый полет // Ruské ľahké viacúčelové lietadlo LMS-901 Bajkal absolvoval svoj prvý let
V nedeľu 30.01.2022 sa vo Sverdlovskej oblasti uskutočnil prvý let ruského ľahkého viacúčelového lietadla Bajkal. Vývoj uskutočnil Uralský závod civilného letectva (УЗГА). Hlavným dizajnérom projektu bol Vadim Demin (Вадим Демин).

https://youtu.be/5H2AeVF1hnc z 30.01.2022, dĺžka videa 1:23 min.
Podľa https://vk.com/wall-173678697_242353 z 30.01.2022 max. výška letu 500m, doba letu 25 min. = ide o náhradu a Antonov An-2 a je to konkurent projektu TVS-2DTS (ТВС-2ДТС - ak ten projekt bude pokračovať). V budúcnosti má mať motor VK-800 (ВК-800), porovnanie:
3.jpg
LMS-901 vs. An-2 vs. TVS-2DTS

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 30 led 2022, 15:46

Zvedá se vcelku ochotně...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 31 led 2022, 07:49

petrp píše:
30 led 2022, 15:46
Zvedá se vcelku ochotně...
No tak prázdná hmotnost je 2.040 kg. Pro tento vzlet byl na palubě jen pilot (cca 100 kg) a malé množství paliva (max 200 kg), takže vzletová hmotnost byla tak 2.250 kg ... oproti MTOW 4.800 kg.
Při výkonu motoru 800 ks je to poměr hmotnost/výkon na úrovni stíhacích letadel druhé poloviny 30-tých let ... při mnohem větším vztlaku křídla.

Není divu, že jde do vzduchu ochotně.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 19 bře 2022, 18:24

Зарубежные авиакомпании еженедельно тратят более $37,5 млн на облет России
Zahraničné letecké spoločnosti týždenne minú viac ako 37,5 milióna $ na oblet Ruska

Odhaduje sa, že dodatočné výdavky dopravcov 19 krajín (SŠA, Kanada, Veľká Británia, Rakúsko, Belgicko, Maďarsko, Nemecko, Írsko, Island, Španielsko, Taliansko, Lotyšsko, Luxembursko, Malta, Holandsko, Fínsko, Francúzsko, Švajčiarsko a Švédsko) v podmienkach obmedzenia vzdušného priestoru Ruskej federácie predstavujú viac ako 37,5 milióna $ týždenne. V dôsledku toho sa zvýšia ceny leteniek a nákladnej dopravy, čo nevyhnutne zaťaží cestujúcich a prepravcov," uviedlo ministerstvo dopravy.
Zdroj https://tass.ru/ekonomika/14122445 z 19.03.2022

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 30 bře 2022, 21:03

https://ekonomickydenik.cz/nejdelsi-let ... -prostoru/
Nejdelší let na světě kvůli invazi. Aerolinky se chtějí vyhnout ruskému vzdušnému prostoru
Asijské aerolinky Cathay Pacific Airways plánují změnit trasu svého pravidelného letu mezi New Yorkem a Hongkongem tak, aby se vyhnuly ruskému vzdušnému prostoru. To by znamenalo, že se tento let stane nejdelším komerčním letem pro osobní přepravu na světě. Trasa se prodlouží o téměř 4 000 kilometrů.

Vlajková letecká společnost Honkongu létá z newyorského letiště Johna F. Kennedyho přes Atlantický oceán, Británii, jižní Evropu a střední Asii. Let na trase 13 000 kilometrů obvykle trvá 15 hodin. Nyní bude o 4 000 kilometrů delší a trvat bude o dvě hodiny déle. :?: :?:

Aerolinky se totiž chtějí vyhnout ruskému vzdušnému prostoru. A nejsou samy. Mnoho asijských leteckých společností kvůli konfliktu na Ukrajině mění své trasy.

Japan Airlines například přesměrovaly svůj let z Tokia do Londýna a místo přes Sibiř létají přes Aljašku a Kanadu. Délka letu se tak prodloužila o čtyři a půl hodiny na téměř 12 hodin.

Nejdelší let na světě
Letecké společnosti i přes vysoké ceny pohonných hmot plánují řadu mimořádně dlouhých letů.

Qantas Airways stále uvažují o zahájení dvacetihodinových letů ze Sydney do Londýna a New Yorku, jejichž spuštění odložila pandemie.

Aerolinky Air New Zealand minulý týden představily novou mimořádně dlouhou linku mezi Aucklandem a New Yorkem a Qantas v pondělí uvedl, že bude létat mezi Melbourne a Dallasem. Lety s délkou přes 14 000 kilometrů mají být zahájeny ještě letos.

Doposud se titulem provozovatele nejdelšího komerčního letu na světě pyšní Singapore Airlines. Kvůli konfliktu na Ukrajině je nyní pravděpodobně trumfnou právě Cathay Pacific.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 11 kvě 2022, 19:42

Двигатель ПД-8 еще на шаг ближе к серии!
Motor PD-8 je o krok bližšie k sériovej výrobe!

Spoločnosť ODK (ОДК) úspešne ukončila program skúšobných testov prvého prototypu PD-8 (ПД-8). Radi by sme vám pripomenuli, že tento motor sa vyvíja pre civilné letectvo. Hlavne pre Suchoj SuperJet 100 (dovážané komponenty nahrádzané domácimi) a obojživelné lietadlo rodiny Beriev Be-200 (Бе-200). Inžinieri vykonali potrebný počet štartov, aby získali základné parametre motora vo všetkých režimoch jeho prevádzky. Ďalej sa plánujú letové skúšky na lietajúcom laboratóriu Iľjušin Il-76LL (Ил-76ЛЛ)
20220511.jpg
Zdroj https://rostec.ru/news/rostekh-zavershi ... elya-pd-8/
Klon https://t.me/rostecru/3964 + https://vk.com/wall-173678697_263965 (foto) z 11.05.2022

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5548
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Kalinac » 15 kvě 2022, 10:23

První letadlo C919, které má být dodáno, dokončilo úspěšný první zkušební let
.
c919.jpg
První velké osobní letadlo C919, které má být dodáno, vzlétne z mezinárodního letiště Shanghai Pudong v Šanghaji ve východní Číně, 14. května 2022.
První velké osobní letadlo C919, které mělo být dodáno, dokončilo úspěšný první zkušební let v sobotu, podle Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
Čínské domácí letadlo s kódem B-001J vzlétlo v 6:52 .m. z mezinárodního letiště Shanghai Pudong a přistálo na stejném místě v 9:54 .m. (Xinhua)


ŠANGHAJ, 14. května (Xinhua) - První velké osobní letadlo C919, které mělo být dodáno, dokončilo v sobotu úspěšný první zkušební let, podle Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
Čínské domácí letadlo s kódem B-001J vzlétlo v 6:52 .m. z mezinárodního letiště Shanghai Pudong a přistálo na stejném místě v 9:54 .m.
Během letu, který trval tři hodiny a dvě minuty, piloti a inženýři koordinovali dokončení všech navržených operací a letadlo bylo v dobrém stavu, řekl COMAC.
V březnu loňského roku podepsaly společnosti China Eastern Airlines a COMAC kupní smlouvu na pět letadel C919, která budou po dodání umístěna především v Šanghaji.
Od roku 2019 provedlo šest letadel C919 řadu pozemních a letových testů v místech, jako jsou Šanghaj, Yanliang, Dongying a Nanchang. V listopadu 2020 získal C919 povolení k typové inspekci.
C919, první čínské tryskové letadlo, které si sami vyvinuli, má 158-174 sedadel a dolet 4 075-5 555 km. Letadlo provedlo svůj úspěšný první let v roce 2017.

http://en.people.cn/n3/2022/0515/c90000-10096789.html
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 19 kvě 2022, 19:21

V továrně íránské společnosti HESA Aircraft Manufacturing Company v Šahinšehře u Esfahánu byl dnes za přítomnosti íránského ministra obrany generála Aštíáního představen íránský lehký dopravní letoun Simorgh. Tento letoun je dopravní modifikací osobního letounu IrAn-140, jehož výroba byla zastavena, vazby s ukrajinským vývojářem kvůli sankcím USA atd. fakticky skončily a provoz byl v Íránu zakázán před několika lety po leteckém neštěstí v Teheránu v srpnu 2014, při kterém zahynulo 39 lidí. Od té doby zůstalo v Íránu několik funkčních strojů prakticky připoutaných k zemi a podle některých zdrojů další tři nedokončené stroje v dílnách továrny. Proto v době nedostatku nových letadel našla podporu myšlenka postavit samostatně lehký dopravní letoun na bázi IrAn-140, a to tak, že by se stroje vybavily nákladní rampou některých modifikací, a tak se zrodil projekt Simorgh.

https://vk.com/iranian_army?w=wall-125982035_203820

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 22 kvě 2022, 08:18

Na dvou svých letech snížila Air France emise CO2 o polovinu
Ve středu 13. dubna zahájila společnost Air France program ,,Air France ACT,, který představuje její novou dekarbonizační trajektorii, jejímž cílem je snížit do roku 2030 emise CO 2 na ujetý kilometr v porovnání s rokem 2019 o 30 %, tj. o 12 % méně celkových emisí. Aby společnost ilustrovala způsoby, jakými lze tohoto cíle dosáhnout, zavádí současně řadu opatření na dvou svých letech s odletem z letiště Paříž-Charles de Gaulle.
https://flymag.cz/article.php?id=12489

Důležité je zejména to ekologické pilotování... :zed:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 22 kvě 2022, 13:41

petrp píše:
22 kvě 2022, 08:18
Důležité je zejména to ekologické pilotování... :zed:
No "ekologické".

Ono je to tak trochu jako s těmi zemními veverkami :wink:
Před několika lety jsem četl článek od nějaké biologa z USA. Dvakrát žádal neúspěšně o grant na výzkum reprodukčních zvyklostí zemních veverek. Potřetí nechal projekt tak jak byl, jen ho přejmenoval na "Vliv globálního oteplování na reprodukci zemních veverek" ... a projekt dostal o 50% lepší hodnocení a samozřejmě i požadovaný grant.

Co hýbe civilním letectvím ... no samozřejmě ekonomie letu.
A na čem je nejvíc závislá ekonomie letu ... no samozřejmě na spotřebě paliva.
A samozřejmě, čím menší spotřeba paliva, tím méně emisí CO2.

Takže snížení emisí není primární důvod, ale sekundární efekt snižování nákladů. A snižování nákladů je to, čím se celý svět civilního letectví zabývá posledních 30 let.

Fee route airspace ... létání ne po letových tratích, ale napřímo = nejkratší cestou.
Continuous descent approach ... přiblížení na přistání ne po příletové trati, ale z "příletového bodu" = do FMS letadla se zadá vstupní bod a výška a FMS vypočítá pro konkrétní letadlo unikátní trajektorii sestupu tak, aby se minimálně používaly motory - fakticky se na práh ranveje "doklouže" ....

Atd. Atd. Atd. ... Těch možností jak zlepšit ekonomiku letu je více.

No a následně se ryze ekonomický počin "prodává" jako ekologický ... protože tak nám Politruk káže.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

wella-tabor
Sponzor fóra
Příspěvky: 208
Registrován: 07 úno 2017, 17:02

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od wella-tabor » 22 kvě 2022, 16:14

Dle článku je i úspora CO2 tím, že se používají bio aditiva do paliva. Tedy spáleno může být N tak jako tak,ale díky bio se část odečte. Rolování na jeden motor, hmm, co kdyby cestující vystoupili a rovnou tlačili, to by byla úspora.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 10 črc 2022, 13:43

Výrobná linka krídla pre MS-21 (МС-21), Uľjanosk (Ульяновск), fabrika AeroKompozit (АэроКомпозит), komplet ruské materiály.
20220706.jpg
Video https://vk.com/video-211699782_456239032 dĺžka 1:10 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_219 z 06.07.2022

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Grif » 13 črc 2022, 09:34

PD-14 Ruský motor pro MS-21. Video má titulky.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 01 srp 2022, 22:18

Trup SSJ-NEW dorazil do Žukovského na testovanie
Drak lietadla SSJ-NEW bol dodaný na testovanie z výrobného strediska spoločnosti Irkut (Иркут) v Komsomoľsku na Amure do Leteckého výskumného ústavu M. M. Gromova v Žukovskom. Prototyp SSJ-NEW sa podrobí sérii vytrvalostných testov v CAGI (ЦАГИ). V blízkej budúcnosti bude trup lietadla SSJ-NEW dodaný do laboratória CAGI, kde špecialisti CAGI vykonajú konečnú montáž draku: spojenie krídla, vertikálnej a horizontálnej chvostovej časti s trupom a montáž prídavných zariadení. Zamestnanci spoločnosti CAGI zároveň vykonajú inštaláciu systémov skúšobných stanovíšť na následnú certifikáciu.
"Toto je 2. trup lietadla SSJ-NEW, ktorý bol vyrobený v závode Irkut v Komsomoľsku na Amure a dodaný do Žukovského, aby sa zúčastnil na certifikovaných vytrvalostných testoch. Pre náš tím je táto udalosť pozoruhodná, pretože je to prvýkrát, čo trup lietadla SSJ-NEW opustil spoločnosť. Predtým zmontovaný 1. trup sa teraz nachádza v záverečnej montážnej dielni, kde sa doň montujú prvky systémov a zostáv. Prvý let uskutoční v roku 2023 a zúčastní sa na programe certifikačných letových skúšok. Úspešné ukončenie vytrvalostných a letových skúšok nám umožní certifikovať SSJ-NEW a začať sériovú výrobu do konca roka 2023," povedal Andrej Boginskij (Андрей Богинский). V CAGI bude drak a podvozok vystavený opakovanému cyklickému zaťaženiu, aby sa experimentálne zdôvodnila stanovená životnosť 54 000 letových hodín. Testy poskytnú údaje o únavovej pevnosti a odolnosti draku lietadla, ako aj potvrdia, že konštrukcia spĺňa požiadavky leteckých noriem. Takéto testy sú v leteckom priemysle bežnou praxou, keď sa v konštrukcii draku lietadla vykonajú významné zmeny. V prípade lietadla SSJ-NEW sú tieto zmeny podmienené všeobecnými skúsenosťami s prevádzkou lietadiel rodiny SSJ na domácich a medzinárodných linkách, ako aj potrebou integrovať nové domáce systémy lietadla vyvinuté ruskými podnikmi. Lietadlo SSJ-NEW vzniká v rámci programu náhrady systémov a komponentov z dovozu a stane sa ďalším modelom v rodine v súčasnosti prevádzkovaných lietadiel SuperJet.
20220729.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_249 z 29.07.2022 + 7 foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 01 srp 2022, 22:24

↑ + TV reportáž, video https://vk.com/video-104764077_456265979 dĺžka 4:39 min.
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_354975 z 01.08.2022

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2022, 15:45

https://t.me/infantmilitario/85842 bez ďalšieho zdroja
Zaujímavé štatistiky o počte nelietajúcich lietadiel civilného letectva na svete. Hoci počet týchto lietadiel od konca roka 2021 klesá a dosiahol 17 % globálnej flotily, čo je pokles z 24 % v októbri 2021, lietadlá strednej triedy sa rýchlejšie vracajú na linky, zatiaľ čo veľkokapacitné lietadlá sa vyznačujú vysokým podielom nevyužitých lietadiel, ktorý v súčasnosti predstavuje 23 %.

Väčšinu tohto počtu tvoria lietadlá Airbus A330 a Boeing 777 (345 a 292), ku ktorým treba pripočítať 63 lietadiel Boeing 787
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 25 lis 2022, 20:58

Model lietadla SSJ-NEW s motormi PD-8 prešiel aerodynamickými skúškami v CAGI
Vedci z CAGI (ЦАГИ) skúmali aerodynamické vlastnosti modelu lietadla SSJ-NEW s gondolami nového motora PD-8 (ПД-8) ruského vývoja a výroby, ktorý má nahradiť motory SaM-146 vyrábané v zahraničí. Ďalším cieľom experimentov bolo určiť optimálne uhly inštalácie vírových generátorov na gondoly motorov PD-8... na jar 2023 sa prejde na letové skúšky na Il-76LL kde sa porovnajú výpočty s realitou.
20221124.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_298487 / https://t.me/AviaCT/19061 z 24.11.2022
Originál http://www.tsagi.ru/pressroom/news/6057/ z 24.11.2022 + viac info

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 28 lis 2022, 20:07

Áno, éra gigantov A-380 trvala krátko. "Biele slony. Mašiny z roku 2009, ktoré majú len 13 rokov, už idú pod nôž. Na snímke rezanie lietadla v servisnej zóne na letisku Changi v Singapure.
20221128.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-104764077_411134 / https://t.me/periskop_pacific/1681 z 28.11.2022 + 3 kvalitnejšie foto

Odpovědět