„První obětí každé války je pravda.“ Aischylos

Dopravní letectvo

Odpovědět
k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5415
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od k42 » 21 črc 2021, 11:23

To jsou "drobnosti", myslel jsem to prostě tak, že vyvinout dopravák téhle velikosti s přetlakovou kabinou není za pár pětek. V těch 10 miliardách za L-610 byl také vývoj motorů a plno dalších věcí... co k letadlu "přímo nepatřily" a normálně by si je firma koupila na volném trhu. Že se tam "děly věci" je celkem jisté.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8314
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 21 črc 2021, 21:14

keď sa tu spomína rodina L-410
V stredu 21.07.2021 letecká spoločnosť "Chabarovskije avialinii" (Хабаровские авиалинии) na letisku v Chabarovsku prevzali 2 úplne nové lietadlá Let L-410 UPV-E20 vyrobené v Rusku (на Уральском заводе гражданской авиации в Екатеринбурге = http://www.uwca.ru/) a hneď boli nasadené na linky:

https://youtu.be/5qN0DxAO_Hg zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:06 min.
https://youtu.be/JR5WXa6eecA zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:03 min.
https://youtu.be/8KZraAv1t2c zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 2:10 min.
Zdroj http://khabavia.ru/2021/07/21/%d0%bd%d0 ... %b0%d0%bd/ z 21.07.2021

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8314
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 22 črc 2021, 23:21

Ad Financovanie sériovej výroby lietadiel Jakovlev MS-21
Новикомбанк организует финансирование серийного производства самолета МС-21 // Novikombank zabezpečuje financovanie sériovej výroby lietadla MS-21
Novikombank (https://novikom.ru/) na MAKS-2021 podpísala dohodu so spoločnosťou OAK (Объединенной авиастроительной корпорацией) o finančnej spolupráci v rámci programu sériovej výroby lietadiel MS-21. S podporou Novikombanky sa zintenzívni sériová výroba lietadiel MS-21, na tento účel banka poskytla sumu financovania 20 miliárd rubľov. Novikombank sa podieľala už na vývoji lietadla MS-21 vo všetkých fázach, od výskumu a vývoja až po výrobu.
Zdroj https://rostec.ru/news/novikombank-orga ... eta-ms-21/ z 22.07.2021
Budú západné sankcie na ruskú banku Новикомбанк ?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 23 črc 2021, 16:38

https://cz.sputniknews.com/20210722/bud ... 28042.html
Bude Česko vyrábět nákladní letouny L-410? V Moskvě pokračuje letecká výstava MAKS
Na letišti Žukovskij nedaleko Moskvy pokračuje Mezinárodní letecká a vesmírná výstava MAKS 2021. V letošním roce je na leteckém salonu bohatě zastoupeno také Česko, které má v jednom z pavilonů své místo slávy. Jednou z českých společností je Aircraft Industries, která vyrábí známé letouny L-410.
Letošní výstava MAKS probíhá od 20. do 25. července na letišti Žukovskij v Moskevské oblasti. Nehledě na koronavirovou situaci nejen v Rusku se výstavy účastní 479 organizací z Ruské federace a dalších zemí, Česko zastupuje osm firem, mezi kterými jsou Aircraft Industries, a.s., UNIS, a.s., GE Aviation Czech, s.r.o, PBS Velká Bíteš, a.s., Jihostroj a.s., ALTA, a.s., Aviation Technologies Holdings s.r.o., Asociace leteckých výrobců a Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
Ve středu v 11 hodin proběhlo slavnostní otevření českého výstavního stánku, kterého se účastnil vedoucí obchodně-ekonomického oddělení Velvyslanectví ČR v Moskvě Tomáš Hart, konzul a vedoucí obchodně-ekonomického oddělení Generálního konzulátu ČR v Jekatěrinburgu Martin Vlastník, zástupkyně Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Veronika Jelínková a viceprezident Asociace leteckých výrobců Jiří Kovář.
Všichni čeští zástupci ve svém úvodním projevu zdůraznili důležitost ruského trhu pro české letecké výrobce.
Tomáš Hart z českého velvyslanectví zdůraznil, že zmíněné firmy nejsou v oboru ani Rusku žádnými nováčky. Hart taktéž zmínil, že je rád, že se letos MAKS mohl uskutečnit, a zároveň poděkoval všem organizátorům. „Zůstávejte ve spojení a spolupracujte s Českou republikou,“ vyzval Hart v závěru svého krátkého projevu.
Hosty u českého pavilónu přivítala také zástupkyně českého ministerstva průmyslu a obchodu Veronika Jelínková. Připomněla, že je ráda, že se za současné situace podařilo české výrobce do Moskvy dopravit a zdůraznila, že rádi všem zájemcům představí českou produkci. Připomněla také, že ministerstvo podporuje česko-ruské projekty, zmínila také, že zástupci agentur CzechTrade a CzechInvest sedí v Moskvě.

Nákladní varianta letounu L-410
Sputnik krátce před slavnostním otevření českého stánku oslovil Sergeje Martinova, prodejního ředitele pro RF a Společenství nezávislých států, společnosti Aircraft Industries, která vyrábí letouny L-410.
Společnost na výstavě představila nejnovější 19místný turbovrtulový dopravní letoun L-410NG, který je modernizovanou verzí L-410. Jeho první let proběhl v červenci 2015. Ve srovnání se starší verzí má Nová Generace výkonnější a tišší motory GE H85 s vrtulemi Avia-725, na letounu je nová konstrukce křídla a nový modernější kokpit od Garmin. L-410NG má dvojnásobný dolet a pojme o 500 kg více nákladu.
Prodejní ředitel zmínil, že první letoun je vyroben a jedná se o jeho prodeji, k prodeji by mělo dojít v Rusku. Další kusy jsou podle něj ve výrobě.
„První letadlo je vyrobeno, již se nachází ve fázi jednání. Věříme, že letos toto první letadlo realizujeme. Trh máme samozřejmě především ruský, takže letadlo plánujeme prodat v Rusku. Brzy budou hotové další dva letouny, jednáme, také věříme, že je realizujeme,“ uvedl Martinov.
Zástupce Aircraft Industries také připomněl účast na výstavě v Jekatěrinburgu, které se společnost účastnila zprostředkovaně. Přímé zastoupení má společnost letos pouze na MAKS, Martinov připomněl, jak důležitá je pro společnost tato výstava.
„Přímé zastoupení letos máme pouze tady na MAKS. Výstavy MAKS se účastníme již posedmé. MAKS je pro nás velmi důležitá výstava, díky které získáváme nové kontakty, dále je rozvíjíme a podporujeme naše staré kontakty. Skutečně je to pro nás velmi důležitá výstava, vždy tady získáváme mnoho důležitých a užitečných informací a nové kontakty,“ uvedl Martinov.
Na závěr Martinov uvedl, že očekávání jsou taková, že v Rusku je nadále zájem. A odhalil plány společnosti, mezi kterými je nákladní varianta letounu L-410.
„Máme několik zajímavých myšlenek na využití našeho letounu, zejména jde o nákladní variantu. Nové nápady vznikly právě tady na MAKS. Věříme, že tato myšlenka bude dále rozvíjena a bude to pro nás velmi dobrý obchod. Nákladní varianta letounu L-410,“ dodal na závěr prodejní ředitel pro RF a SNS Sergej Martinov.
Společnost Aicraft Industries má více než osmdesátiletou tradici letecké výroby, která se v současnosti zabývá vývojem, výrobou, prodejem a servisem letounů L-410.
Nesnažia sa zbytočne?
A tiež: důležitost ruského trhu pro české letecké výrobce vs důležitost českých leteckých výrobců pro ruský trh
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Svarboj » 24 črc 2021, 11:47

Představení technických parametrů Iljušin-114-300 (v ruštině).
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 06 srp 2021, 18:30

https://cz.sputniknews.com/20210806/v-u ... 04565.html
V USA informují o problémech s hasicím systémem letadel Boeing 737
Federální letecká správa USA (FAA) varovala o možných výpadcích v hasicím systému letounů Boeing 737. Informace vyplývají ze směrnice o letové způsobilosti.
Toto varování se týká všech letounů Boeing 737-8 a 737-9 a také 737-820 (MAX) a některých modelů série 737-800 a 737-900ER. Jde o možné problémy s hasicím systémem v nákladových prostorech letounů,“ uvádí se ve směrnici.
V nákladových prostorech letounů, u kterých byl odhalen tento problém, je podle směrnice možné převážet pouze nehořlavé a požárně bezpečné předměty.
Jak upozorňuje FAA, směrnice se týká 663 letounů zaregistrovaných v USA a přes 2,2 tisíce letadel po celém světě.

Problémy s Boeingem 737 MAX
Potenciální elektrické problémy řady letadel Boeing 737 MAX se mohou týkat většího množství komponentů, než bylo dříve známo. Takové informace zveřejnily v jednom ze svých článků noviny The Wall Street Journal.
Americký výrobce letadel Boeing v dubnu doporučil 16 zákazníkům, aby věnovali pozornost možnému problému s elektrickým proudem v konkrétních sériích letadel 737 MAX. Jedná se o uzemnění komponentů systému elektrického napájení.
Boeing 737 MAX - Sputnik Česká republika, 1920, 17.04.2021
Jak uvádí noviny, potenciální problém se týkal uzemnění rezervního napájecího systému v systému letadel. Změna ve způsobu instalace tohoto napájecího bloku na začátku roku 2019 by mohla narušit uzemnění. Podobné výrobní problémy ovlivnily uzemnění hlavní přístrojové desky letadla.
Tak to sú ešte onakvejší umelci... Takto vychystať typ, ktorý lieta vyše pol storočia, na to treba nejaké vyššie, draho platené, managerské zručnosti, bežný manager to asi nedokáže.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 12281
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Kaj chceš...

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 06 srp 2021, 21:52

Třináct Airbusů Qatar Airways nesmí létat kvůli nedostatkům na trupu letadel
Katarský regulátor zakázal státnímu leteckému dopravci Qatar Airways používat 13 letadel Airbus A350, protože povrch trupu strojů pod vrchním nátěrem se poškozuje rychleji, než se očekávalo. Katarské aerolinky, největší zákazník výrobce letadel Airbus, již několik měsíců odmítají převzít další vyrobená letadla, dokud se nevyřeší problémy s degradací uhlíkových kompozitních materiálů. O zákazu letů informovaly agentury AP a Reuters na základě dnešního prohlášení Qatar Airways.
https://www.flymag.cz/article.php?id=12434
„Všechno, co se stane jednou, už se nemusí stát nikdy. Ale všechno, co se stane dvakrát, určitě se stane i potřetí.“ ...
"Když máš tři děti, tak čtvrté už nevadí." Robin Ferro

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 srp 2021, 17:22

Český vojenský A319 vyčkáva v Baku - vzhľadom na podmienky a situáciu v Kábule je konštrukcia stroja na evakuačnú akciu nevhodná.

Budiž to ponaučením... Papierovo "vojenský špeciál" je vhodný len do kompetenčných vojen a kancelárskych bitiek.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8314
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 03 zář 2021, 20:56

V Číne sa začala výroba prvého rusko-čínskeho širokotrupého diaľkového lietadla CR929. Základná verzia CR929-600 bude schopná prepraviť 280 cestujúcich až do vzdialenosti 12 000 kilometrov. Rodina lietadiel bude pozostávať aj z modifikácie s predĺženým (CR929-700) a skráteným (CR929-500) trupom. Jeho prvý skúšobný let je naplánovaný na rok 2023.
20210902.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_205290 z 02.09.2021

nine_mike
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2716
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od nine_mike » 29 zář 2021, 21:18

Zjednotená motorárska korporácia (ODK) zakončila skúšky plynogenerátora (vysokotlakového kompresora, spaľovacej komory a vysokotlakej turbíny) druhého pokusného motora PD-8. V rámci skúšok sa testovali ťahové charakteristiky motora, emisné normy, práca jednotlivých uzlov motora atď. V ďalšej fázy budú nasledovať stendové skúšky kompletného motora PD-8. Motor je vyvíjaný pre modernizovanú verziu Suchoja Superjet New (SSJ-NEW). PD-8 by mal získať certifikát typu v roku 2023.
https://www.uecrus.com/rus/presscenter/ ... NT_ID=3538

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 03 říj 2021, 13:42

https://ekonomickydenik.cz/nejvetsi-obj ... adel-a220/
Největší objednávka od evropského dopravce. Airbus dodal Air France první z šedesátky letadel A220
Francouzské aerolinky Air France se radují z prvního letounu A220-300. Celkem šedesát letadel tohoto typu objednal dopravce u společnosti Airbus. Stroj byl dodán z montážní linky Airbusu v Mirabelu v kanadském Quebecu a oficiálně představen veřejnosti během slavnostního ceremoniálu na pařížském letišti Charles-De-Gaulle. Air France jej začne používat od letošní zimní sezóny.

Letadlo typu A220, které umožňuj umístění stovky až 150 sedadel, aktuálně představuje nejefektivnější a nejflexibilnější letadlo na trhu. Air France si zvolil celkem 148 sedadel a pouze jednu třídu.
Na středně dlouhé tratě

První letadlo Air France A220-300 bude na středně dlouhých tratích provozováno od zimní sezóny 2021. V současné době francouzská společnost provozuje flotilu 136 letadel Airbus. Zároveň obnovuje svou dálkovou flotilu a převzala dodávku jedenácti z celkem 380 objednaných letadel A350.

Uspořádání uvnitř letounu nabízí cestujícím maximum pohodlí ­– nejširší kožená sedadla, největší okna a až o dvacet procent větší úložný prostor nad hlavami cestujících. Kromě toho je možné se připojit k Wi-Fi a u každého sedadla jsou k dispozici dvě USB zásuvky.

Tišší a úspornější
Jde o jediný letoun, který spojuje nejmodernější aerodynamiku, pokročilé materiály a nejnovější generaci dvouproudových motorů Pratt & Whitney. S doletem až 6 390 kilometrů poskytuje A220 leteckým společnostem větší provozní flexibilitu.
first-a220-300-to-air-france-1024x576[1].jpg
A220 přináší až o 25 procent nižší spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého v přepočtu na jedno sedadlo ve srovnání s letouny předchozí generace a o 50 padesát procent nižší emise oxidů dusíku než průmyslové standardy. O padesát procent je ve srovnání se staršími letouny nižší i hluková stopa.

Velkorysý nákladní prostor
Nákladní prostor v podpalubí A220 se může pochlubit širokou rovnou podlahou a svislými bočnicemi pro efektivní stohování, což má za následek výrazně vyšší využitelný objem než u konkurence.

Ke konci letošního srpna dodal Air Bus více než 170 letadel A220 jedenácti leteckým dopravcům po celém světě.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 07 říj 2021, 17:18

https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/jak ... no-v-cine/
Jak moc je každé evropské letadlo vyrobeno v Číně?
Jedním z průmyslů, které se v Číně v poslední době rychle rozvíjí, je letecký průmysl. Kdy jde samozřejmě mj. o výrobu vlastních čínských letadel a o společný vývoj letadel spolu s Ruskem.

Čínská letadla často létají s ruskými motory, ale nedávno jsme referovali o nově vyvinutém čínském proudovém motoru s extrémně vysokým obtokovým poměrem, který svou účinnosti a obrovským tahem při malé spotřebě překonává i ruské motory

Ale nejde jen o to. Čína je silně zapojena do dodavatelských řetězců leteckého průmyslu nečínských výrobců, kdy části výroby jejich letadel probíhají u jejich čínských dodavatelů. Např. před několika dny proběhla ceremonie, při níž čínský podnik Aviation Industry Corporation of China (AVIC) dodal svému evropskému odběrateli první jednotku vybavení trupu Airbusu A320 a 500. jednotku vybavení křídla pro A320.

„Je to další symbol sílící mezinárodní spolupráce a ukazuje, jak se aktivně integrujeme do globálního dodavatelského řetězce leteckého průmyslu,“ řekl šéf-inženýr AVIC Lu Guangshan, při dodávkovém ceremoniálu probíhajícím jako vedlejší program letecké výstavy Zhuhai v jihočínské provincii Guangzhou.

To, že čínský podnik nebude Airbusu vybavovat jen letecká křídla pro A320 a dodávat součásti pro A220, ale začne i s vybavováním trupů pro A320, se dohodlo jak mezi oběma leteckými podniky, tak mezi politickými činiteli obou stran, kteří to museli posvětit, v září 2019 a v červnu 2021 v severočínském Tianjin ty práce opravdu začaly.

Airbus si pochvaluje, že takovéto rozšíření spolupráce mezi oběma stranami jim pomohlo překonat negativní dopady rozvratu dodavatelských řetězců způsobené pandemií COVID-19.

Airbus má v Číně svoji pobočku Airbus China a její provozní ředitel Michel Tran Van si za svou evropskou společnost v rozhovoru s Glogal Times pochvaloval: „Naše spolupráce s čínskými dodavateli už pokrývá celé průběhy výrobních cyklů.“ O Číně se vyjadřoval jako o integrální součásti globálního prostředí leteckého průmyslu a v rámci globálního dodavatelského řetězce Airbusu zvláště významného.

U čínských dodavatelů zvláště oceňoval to, že jsou ochotni investovat do pokročilých technologií, díky čemuž značně roste jejich konkurenceschopnost.

V červenci obdržel Airbus stý střední trup pro svůj letoun A220, načež stejný výrobce ze severočínské provincie Liaoning začal pracovat i na projektu trupů pro A320.

Jelikož se Číně podařilo nadstandardně rychlé zotavení z pandemické deprese a hbité obnovení dodávek, získali zdejší dodavatelé ještě silnější kredit a zakázky světových leteckých výrobců sem směřují v o to větším měřítku.

Co se týče leteckých gigantů z Evropy, je to např. i výrobce leteckých motorů Rolls-Royce, který si hojně objednává dodávky z Číny, přičemž si pochvaluje, jak jsou zdejší dodavatelé konkurenceschopní a nesmírně odolní, že nedávné a současné potíže světové ekonomiky je nevykolejí. Ředitel Rolls-Royce Plc pro Čínu Julian MacCormac současnou situaci v dodavatelských řetězcích dokonce hodnotí tak, že globální nákupy jejich firmy se sice propadly, ale hodnota nákupů z Číny naopak ještě roste a v soutěžích kontrakty si čínské podniky vedou extrémně dobře a ty kontrakty dostávají díky tomu ony.

„Spousta tamních dodavatelů je mezi našimi dodavateli, kteří si vedou globálně nejlépe, a mají naši důvěru, že takto to bude s rozvojem a růstem civilního leteckého průmyslu v Číně pokračovat,“ Julian MacCormac.

Analytici tohoto odvětví trhu jako Lin Zhijie, který tuto situaci komentoval pro Global Times, tvrdí, že schopnosti čínských podniků vyrábějících součásti letadel výrazně sílí a celý tento průmysl jejich výkony oceňuje. A teď přišel navíc okamžik, který jejich postavení ještě posílil. Lin Zhijie o tom tvrdil, že dodavatelské řetězce se jak evropskému Airbusu, tak americkému Boeingu podařilo stabilizovat a udržet spolehlivé výrobní kapacity během pandemie právě díky čínským dodávkám.

Od vypuknutí pandemie Airbus, jak dokládají jejich seznamy dodavatelů, přesměrovával své nákupy především ke kvalifikovaným dodavatelům z Německa, Francie, Kanady a z Číny, jejichž podíl v té době výrazně vzrostl.

Počty jejich kvalifikovaných dodavatelů v Číně ale výrazně rostou už delší dobu, když v roce 2016 jich v Číně Airbus měl 72, v roce 2019 jich bylo už 97 a v roce 2021 jich už je 107. Čína se tak stala jednou z šesti zemí, které mají více než 100 kvalifikovaných dodavatelů pro Airbus. Na druhou stranu počty kvalifikovaných dodavatelů z USA a z Británie se během pandemie propadly.

Tran Van vysvětluje, jak jejich výroba spočívá v podstatě na široké síti dodavatelů rozprostřených po celém světě, kde jejich letouny po částech vznikají a skládají se. „Naší dodavatelskou strategií je vertikální mezinárodní spolupráce,“ říká. Je tedy jasné, že když přijde obdobná situace, jakou přinesla pandemie, znamená to pro jejich výrobu značné potíže. Jenže každý, kdo je obeznámen s tím, jak funguje logistika rozptýlených výrob v moderním pojetí, ví, že to stojí obvykle na systému „just-in-time“, kdy se jen málo skladuje, a veškeré součásti se musí dodat přesně v dobu, aby to bylo v souladu s výrobním procesem, když je třeba je do výrobku začlenit. To je nesmírně náročné na přesnou logistiku, ale když ta dobře funguje, je to nesmírně rentabilní. Jenže s pandemií a ještě více během zotavování z pandemie došlo k nesmírnému rozvratu a zadrhávání veškeré globální logistiky, což při svém způsobu výroby musel Airbus silně pocítit.

Tran Van to komentuje: „Dalším úzkým hrdlem je doprava, která je velice obtížná, a tak je hlavním problémem najít takové místní dodavatele, kteří dovedou proces dodavatelského řetězce optimálně uřídit.“

A i to je v době pandemie a zmatků zejména v logistice a dopravě po pandemii silnou stránkou čínských dodavatelů. Jednou z výhod je i to, že v Číně nejenže se po pandemii rychle zotavuje samotná výroba, ale i doprava včetně letecké, která je občas pro včasné dodávky potřebná a přináší větší poptávku od leteckých výrobců.

V čínské letecké dopravě došlo k zotavení po křivce V, kdy v první polovině roku 2021 přepravila 46,5 miliardy tuno-kilometrů, což je meziročně nárůst o 45,4 procenta a je už na 74,1 procenta úrovně roku 2019 ve stejném období.

Tran Van tvrdí, že zotavení trhu čínské letecké dopravy bylo v čele globálního zotavení jejich výroby. Motory létající spoustu hodin pro široko-trupé letouny na čínském domácím trhu obnovily poptávku u výrobce a údržbáře motorů Rolls-Royce.

Zatím však situace prý ještě zdaleka není optimální. Tempo zotavení trhu provozu široko-trupých letounů závisí převážně na obnově mezinárodních letů a na otevření hranic.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 326
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 09 říj 2021, 14:46

Druhý letový prototyp nového čínského turbovrtulového regionálního letadla MA700 byl představen v Xi'an Aircraft Industrial Corporation v čínském Xi'anu. První let čínského turbovrtulového regionálního letadla MA700 se má uskutečnit v roce 2022. Oznámila to společnost China Aircraft Industry Corporation (AVIC). Jeho maximální dolet bude 1,7 tisíce kilometrů a maximální rychlost 550 kilometrů za hodinu. MA700 může přepravovat až 70 cestujících a má být vybaven dvěma kanadskými motory PW150C, což se pro toto letadlo stalo velkým problémem kvůli zhoršeným vztahům s Kanadou.


https://t.me/ChDambiev/10919
https://theaircurrent.com/aircraft-deve ... st-flight/
Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 15 říj 2021, 13:57

https://cz.sputniknews.com/20211015/med ... 70214.html
Média: Boeing odhalil nové závady na letadlech 787 Dreamliner
Americká společnost Boeing Co., jeden z největších světových výrobců letecké, vesmírné a vojenské techniky, odhalila nové závady na letadlech typu 787 Dreamliner, uvedl deník Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací.
„Společnost Boeing se setkala s novou závadou u modelu letadla 787 Dreamliner. ... Problém spočívá v tom, že některé titanové díly letadel 787 vyrobených v posledních třech letech jsou slabší, než by měly být,“ uvedly noviny ve své zprávě.
Problémy s těmito díly nejsou první závadou Dreamlineru. V červenci americký Federální úřad pro letectví USA (FAA) oznámil, že u letadel 787 Dreamliner, která ještě nejsou v provozu, se řeší problémy „v blízkosti příďové části“ letadla. V květnu FAA oznámil, že společnost Boeing Corporation pozastavila dodávky letadel 787 Dreamliner kvůli požadavkům leteckého regulačního úřadu.
Mluvčí Boeingu novinám řekl, že společnost i přes výpadek dosahuje pokroku ve zlepšování výroby a zvyšování vlastních standardů. Upozornil také, že nová závada byla zjištěna v rámci probíhající inspekce společnosti Boeing.
Společnost Boeing vyrábí širokou škálu civilních a vojenských letadel a vyvíjí vesmírné programy. Společnost Boeing má dvě hlavní divize: Boeing Commercial Airplanes, která vyrábí civilní letadla, a Integrated Defense Systems, která řídí vesmírné a vojenské programy.


Alitalia končí kvůli bankrotu
Největší italská letecká společnost Alitalia, která byla založena v roce 1946, ve čtvrtek ukončí provoz. Důvodem je podle dostupných informací bankrot.
Tisková kancelář leteckého dopravce sdělila Sputniku, že poslední let společnosti Alitalia s číslem AZ1586 odstartuje ze sardinského města Cagliari ve čtvrtek večer a přepraví 177 cestujících na římské mezinárodní letiště Fiumicino. Letadlo bude pilotovat jeden z nejzkušenějších italských pilotů civilního letectví Andrea Gioia, který u společnosti pracuje od roku 1989 a má nalétáno přibližně 15 000 hodin.
Od 15. října bude vedoucím leteckým dopravcem v zemi státní společnost Italia Trasporto Aereo (ITA), kterou v říjnu loňského roku zřídila vláda země. Úřady tehdy hovořily o „investici do budoucnosti“ a „restartu systému letecké dopravy“ a zdůraznily, že cílem operace je podpořit konkurenceschopnost vnitrostátního podnikání a cestovního ruchu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8314
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 23 lis 2021, 20:31

До получения первого сертификата самолета МС-21 осталось менее 50 полетов // Do získania prvej certifikácie lietadla MS-21 zostáva menej ako 50 letov
Certifikačný program pre lietadlo MS-21 s kompozitným krídlom vyrobeným z domácich komponentov sa blíži k záveru. Novinárom to v pondelok 22.11.2021 povedal prvý zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Irkut (Иркут) Anatolij Gajdanskij (Анатолий Гайданский).
Prvý certifikačný program je už prakticky vo fáze dokončenia. Do prvej certifikácie zostáva menej ako 50 letov. Lietadlo doteraz uskutočnilo približne 700 skúšobných letov. Certifikát sa očakáva do konca roka 2021.
V 05/2021 bola do Irkutského leteckého závodu dodané 17,5-metrové krídlo lietadla MS-21-300 vyrobené z ruských kompozitných materiálov.
Zdroj https://tass.ru/armiya-i-opk/12985797 z 22.11.2021 + viac info

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 8314
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 30 lis 2021, 19:27

ОАК завершила постройку первого самолета МС-21-300 с российским композитным крылом. // Spoločnosť OAK dokončila stavbu prvého lietadla MS-21-300 s ruským kompozitným krídlom
Korporácia Irkut (Иркут) (súčasť OAK, štátnej korporácie Rostech) dokončila stavbu prvého lietadla MS-21-300 s krídlom vyrobeným z polymérnych kompozitných materiálov ruskej výroby. V pondelok 29.11.2021 bolo lietadlo presunuté z finálnej montážnej dielne do oddelenia letových skúšok. Odborníci závodu a jeho spolupracovníci vykonajú pozemné testy lietadla a jeho systémov a pripravia lietadlo na prvý let.

https://youtu.be/aCHOJs-_j-s zverejnené 30.11.2021, dĺžka videa 2:16 min.
Vývoj a výroba ruských polymérnych kompozitných materiálov pre krídlo lietadla MS-21 sa začala po tom, ako SŠA v 09/2018 uvalili obchodné sankcie na spoločnosť AeroComposite.
Podiel kompozitov v konštrukcii MC-21 je približne 40% - ide o rekordnú hodnotu pre lietadlo na stredné trate.
Zdroj https://uacrussia.ru/ru/press-center/ne ... nym-krylom z 30.11.2021 + oveľa viac info

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 326
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 25 pro 2021, 11:57

:sipka:
A první let



Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 326
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Lookass » 18 led 2022, 14:29

LMS-901, navržený jako náhrada za letoun An-2 poprvé vzlétl

Obrázek

Je v něm český GE H80 motor
https://topwar.ru/191283-razrabotannyj- ... aign=group

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2022, 19:37

https://echo24.cz/a/iNK4x/po-spusteni-5 ... cnost-letu
Po spuštění 5G zůstanou letadla na zemi. Manažeři aerolinek se bojí o bezpečnost letů
Ředitelé velkých amerických aerolinek varovali před hrozící krizí v letecké dopravě, která by mohla nabrat katastrofických rozměrů. Nastat podle nich může už od středy, kdy se telekomunikační společnosti AT&T a Verizon chystají spustit novou síť páté generace (5G) v pásmu C. Podle aerolinek může spuštění nové služby způsobit, že dopravci nebudou moci používat velkou část svých dálkových letadel, informovala agentura Reuters.

Odstavení letadel by znamenalo, že desítky tisíc Američanů zůstanou v zahraničí a v letecké dopravě v USA nastane chaos. „Pokud nebudou naše hlavní letiště připravena k létání, zůstane většina cestujících a nákladu na zemi,“ varovali šéfové aerolinek American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines a dalších společností v dopise. Ten odeslali řediteli Národní ekonomické rady Bílého domu Brianu Deesovi, ministrovi dopravy Petu Buttigiegovi, šéfovi Federálního úřadu pro letectví (FAA) Stevu Dicksonovi a šéfce Federální komise pro spoje (FCC) Jessice Rosenworcelové. Podle nich je potřeba přijmout nějaká opatření, protože by se mohl v zemi zcela zastavit obchod.

FAA varoval, že nová síť by mohla případně vyvolat rušení, které bude mít vliv na citlivé přístroje letadel, jako jsou výškoměry, a výrazně ztížit provoz za snížené viditelnosti. Dodal, že bude nadále usilovat o to, aby zajistil, že cestování bude bezpečné i v době, kdy mobilní operátoři zavádějí 5G. S leteckými dopravci a mobilními operátory pracuje na tom, aby se v souvislosti se zaváděním 5G omezila zpoždění a rušení letů.

Telekomunikační operátoři AT&T a Verizon loni v aukci získali téměř celé spektrum v pásmu C. Na začátku ledna se dohodli, že po dobu šesti měsíců vytvoří kolem zhruba 50 letišť ochranné zóny a podniknou další kroky, aby snížili případné riziko rušení. Dohodli se také, že po předchozím odkladu spuštění služby o 30 dní její zprovoznění kvůli obavám o bezpečnost v letectví odloží o další dva týdny. Tento odklad platí do středy. Tvrdí také, že 5G v pásmu C bylo úspěšně nasazeno v přibližně 40 dalších zemích bez problémů s rušením v letectví.

Letecké společnosti žádají, aby se sítě 5G nezaváděly na některých důležitých letištích ve vzdálenosti zhruba 3,2 kilometru od letištních drah.

Jeden z případných problémů, který by mohl nastat, se týká letadel Boeing 777. Existují obavy, zda budou moci tato letadla, a také některé nákladní stroje Boeing, schopna přistávat na některých amerických letištích i po zahájení služeb 5G, řekli zástupci aerolinek agentuře Reuters. Žádají proto alespoň, aby bylo zajištěno, že síť 5G nebude spuštěna v místech, kde jsou telekomunikační věže příliš blízko přistávacím a vzletovým drahám, dokud FAA neurčí, že je vše bezpečné.

FAA v neděli uvedl, že povolil přibližně 45 procentům flotily amerických komerčních letadel přistávat za nízké viditelnosti na mnoha letištích, kde bude spuštěna síť 5G v pásmu C. Očekává také, že vydá ještě další povolení. Aerolinky ale v pondělí upozornily, že seznam nezahrnuje mnoho velkých letišť.
:nahoru: Biznis je biznis :zed:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 27924
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 20 led 2022, 12:04

A rozbieha sa to drsnejšie...
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/hla ... m-5g-vezi/
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 95716.html
Hlavní mezinárodní letecké společnosti začaly rušit lety do USA kvůli obavám z 5G věží
Hlavní mezinárodní letecké společnosti začaly rušit lety do Spojených států poté, co Federální úřad pro letectví vyjádřil obavy z bezdrátových věží 5G v blízkosti letišť. (Foto: Shutterstock)

Emirates, Air India, Japan Airlines a All Nippon Airways oznámily, že pozastaví lety poté, co obchodní skupina Airlines for America zatlačila na Bidenovu administrativu kvůli „katastrofálnímu narušení“ v důsledku plánovaného zavedení 5G sítě 19. ledna.

Společnost Emirates pozastavila lety na devět letišť včetně Bostonu, Chicaga O’Hare, Dallasu Fort Worth, George Bushe Intercontinental v Houstonu, Miami, Newarku, Orlanda, San Francisca a Seattlu.

Uvedla, že bude nadále létat na newyorské letiště Johna F. Kennedyho, letiště v Los Angeles a letiště Washington Dulles.

Sir Tim Clark, prezident letecké společnosti, označil americkou vládu a bezdrátové společnosti za „delikventy“ a „nezodpovědné“ za vytvoření podmínek, které umožnily vznik chaosu.

Společnost Air India mezitím oznámila pozastavení provozu mezi Dillí a San Franciscem, Chicagem a letištěm JFK a také mezi Bombají a Newarkem.

Bezdrátoví telekomunikační giganti AT&T a Verizon oznámili, že aktivace věží 5G v blízkosti některých amerických letišť bude kvůli vyřešení neshod odložena o dva týdny.

Vysokorychlostní internet 5G využívá takzvané frekvence v pásmu C, které jsou blízké frekvencím používaným letadly k měření výšky, přičemž Federální úřad pro letectví (FAA) varuje, že případné rušení by mohlo ovlivnit citlivé letecké přístroje, jako jsou výškoměry, a výrazně ztížit provoz za snížené viditelnosti.
Aktualizace:

21:05 / Letecká společnost Japan Airlines vydala ve středu tiskovou zprávu, ve které informuje své zákazníky, že ve čtvrtek obnoví lety do USA.

„Dnes 19. ledna jsme obdrželi potvrzení od FAA (Federální úřad pro letectví), že již není problém s provozem Boeingu 777 a od 20. ledna obnovíme lety do pevninské části USA s Boeingem 777,“ uvedla společnost v prohlášení.

Letecká společnost zrušila lety ve středu v reakci na zavádění 5G bezdrátových operátorů.

20:02 / Navzdory rozsáhlé kritice leteckého průmyslu vůči plánovanému zavedení 5G v USA bylo ve středu zřejmě zrušeno zhruba 300 letů.:

Japan Airlines od čtvrtka obnoví lety do USA
Letecká společnost Japan Airlines vydala ve středu ráno tiskovou zprávu, ve které informuje své zákazníky, že ve čtvrtek obnoví lety do USA.

„Dnes 19. ledna jsme obdrželi potvrzení od FAA (Federální úřad pro letectví), že již není problém s provozem Boeingu 777 a od 20. ledna obnovíme lety do pevninské části USA s Boeingem 777,“ uvedla společnost v prohlášení.

Letecká společnost zrušila lety ve středu v reakci na zavádění 5G bezdrátových operátorů.

Jak dnes ve svém prohlášení uvedl prezident Joe Biden, 90 % mobilních věží, které měly využívat 5G, bylo dnes aktivováno. Jediné věže, které nebyly aktivovány, byly věže v okruhu 50 mil od letiště.

FlightAware je společnost, která sleduje zpoždění a zrušení letů. Od 13 hodin bylo dnes zrušeno 2 398 letů a 3 488 letů bylo zpožděno.

Na základě těchto čísel je těžké přesně určit, kolik z nich bylo způsobeno zaváděním 5G, ale údaje o zrušení a zpoždění z jiných dnů naznačují, že tato čísla nejsou neobvyklá.

Včera bylo zrušeno 2 688 letů a 6 363 letů bylo zpožděno.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět