Letiště a vše co se jich týká
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Letiště a vše co se jich týká
Ruzyňské letiště v Praze oslavilo v týdnu své 80. narozeniny. Právě 5. dubna 1937 na něm totiž přistálo vůbec první letadlo.
Dalo se ve 30. letech srovnávat s těmi světovými?
Bylo to nejmodernější letiště v Evropě. Za architektonické provedení dokonce získalo v Paříži cenu. Tehdy stavěli na krásu. S těmi obludnostmi, co tam postavili nyní, se to nedá srovnávat. Nové haly jsou škatule bez nápadu a jakékoliv fantazie.
Čím vším původní letiště disponovalo?
Mělo tři hangáry. V hangáru A byla uprostřed tělocvična, aby se zaměstnanci mohli protáhnout. Za hangárem byly tenisové kurty a u nich vykachlíkovaný, 25 metrů dlouhý plavecký bazén. Pro zaměstnance byly také na starém letišti postavené domy, kde bydleli, aby to neměli daleko. Samotná budova měla krásnou vstupní halu, francouzskou restauraci a z boku lidovou restauraci. Pod ní byl v podzemí bazén a sauna. Navigační oddělení mělo nahoře vyhlídkovou terasu. Ta je tam dodnes, nyní je ale prázdná, jsou tam vymlácená okna a vlají tam záclony. Hala, která byla otevřena v roce 1968, také nějak vypadala. Měla ozdobné prvky, plastiky na zdech, venku před vládním salonkem byl vodotrysk a park. Dnes je všechno pryč. Stalo se z toho bezvýznamné aeroklubové letiště kdesi v Evropě.
Zdá se, že vás to velmi mrzí.
Staré letiště upadá, je to zpustlá troska. Patří české armádě, která se o nic nestará, takže je v hrozném stavu. Když přiletí nějaká delegace, tak první, co vidí, je tohle zpustošené letiště. Je mi z toho smutno. Nechápu, co slaví. Podle mého vědomí by mělo být vyhlášené kulturní památkou. Bylo by fantastické, kdyby z toho šlo udělat muzeum dopravního letectví.
http://www.lidovky.cz/drive-bazen-nebo- ... _domov_rsa
Dalo se ve 30. letech srovnávat s těmi světovými?
Bylo to nejmodernější letiště v Evropě. Za architektonické provedení dokonce získalo v Paříži cenu. Tehdy stavěli na krásu. S těmi obludnostmi, co tam postavili nyní, se to nedá srovnávat. Nové haly jsou škatule bez nápadu a jakékoliv fantazie.
Čím vším původní letiště disponovalo?
Mělo tři hangáry. V hangáru A byla uprostřed tělocvična, aby se zaměstnanci mohli protáhnout. Za hangárem byly tenisové kurty a u nich vykachlíkovaný, 25 metrů dlouhý plavecký bazén. Pro zaměstnance byly také na starém letišti postavené domy, kde bydleli, aby to neměli daleko. Samotná budova měla krásnou vstupní halu, francouzskou restauraci a z boku lidovou restauraci. Pod ní byl v podzemí bazén a sauna. Navigační oddělení mělo nahoře vyhlídkovou terasu. Ta je tam dodnes, nyní je ale prázdná, jsou tam vymlácená okna a vlají tam záclony. Hala, která byla otevřena v roce 1968, také nějak vypadala. Měla ozdobné prvky, plastiky na zdech, venku před vládním salonkem byl vodotrysk a park. Dnes je všechno pryč. Stalo se z toho bezvýznamné aeroklubové letiště kdesi v Evropě.
Zdá se, že vás to velmi mrzí.
Staré letiště upadá, je to zpustlá troska. Patří české armádě, která se o nic nestará, takže je v hrozném stavu. Když přiletí nějaká delegace, tak první, co vidí, je tohle zpustošené letiště. Je mi z toho smutno. Nechápu, co slaví. Podle mého vědomí by mělo být vyhlášené kulturní památkou. Bylo by fantastické, kdyby z toho šlo udělat muzeum dopravního letectví.
http://www.lidovky.cz/drive-bazen-nebo- ... _domov_rsa
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letiště a vše co se jich týká
Unikátní hangár pro balony najdete v Příbrami
Ojedinělá stavba, o jejímž původním účelu dnes málokdo ví, se dosud vyjímá v průmyslové zóně v Příbrami. Objekt s obloukovou střechou sloužil před válkou k hangárování pozorovacích balonů československé armády. Přestože jde o technický unikát, není zapsán v seznamu památek, řekl ředitel Hornického muzea Příbram Josef Velfl."Je to unikátní stavba, u nás v republice ojedinělá. Není zapsaná v rejstříku památek, nicméně určitě by si tu klasifikaci zasloužila," míní Velfl.

Spodek hangáru je vyzděný, zbytek tvoří ocelové konstrukce a dřevěné výplně, drtivá většina je podle Velfla původní. "Je tam úžasné i otevírání vrat pomocí řetězových táhel. I nosná konstrukce je ojedinělá, nic podobného se u nás nedochovalo. A je to také doklad o posilování obranyschopnosti republiky proti Hitlerovi," uvedl Velfl.
Hangár, do nějž se vešly dva balony, byl vybudován v polovině 30. let minulého století. Jeho vznik souvisel s přesunem 331. dělostřeleckého pluku do Příbrami. Pozorovací balony sloužily k upřesňování palby. Později je armáda přestala používat a pozorování prováděla jinými způsoby.
http://www.tyden.cz/rubriky/relax/ostat ... 26156.html
Ojedinělá stavba, o jejímž původním účelu dnes málokdo ví, se dosud vyjímá v průmyslové zóně v Příbrami. Objekt s obloukovou střechou sloužil před válkou k hangárování pozorovacích balonů československé armády. Přestože jde o technický unikát, není zapsán v seznamu památek, řekl ředitel Hornického muzea Příbram Josef Velfl."Je to unikátní stavba, u nás v republice ojedinělá. Není zapsaná v rejstříku památek, nicméně určitě by si tu klasifikaci zasloužila," míní Velfl.

Spodek hangáru je vyzděný, zbytek tvoří ocelové konstrukce a dřevěné výplně, drtivá většina je podle Velfla původní. "Je tam úžasné i otevírání vrat pomocí řetězových táhel. I nosná konstrukce je ojedinělá, nic podobného se u nás nedochovalo. A je to také doklad o posilování obranyschopnosti republiky proti Hitlerovi," uvedl Velfl.
Hangár, do nějž se vešly dva balony, byl vybudován v polovině 30. let minulého století. Jeho vznik souvisel s přesunem 331. dělostřeleckého pluku do Příbrami. Pozorovací balony sloužily k upřesňování palby. Později je armáda přestala používat a pozorování prováděla jinými způsoby.
http://www.tyden.cz/rubriky/relax/ostat ... 26156.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Letiště a vše co se jich týká
Letištní vozítka (tahače, traktory)
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Letiště a vše co se jich týká
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17964
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letiště a vše co se jich týká
Pražské letiště bude mít novou řídící věž vysokou 80 metrů
Letiště Praha bude mít novou řídící věž. Má být vysoká 80 metrů, což je o 30 metrů více než současná věž, která bude sloužit jako záložní staviště. Stavba začne zhruba za dva roky, věž by měla fungovat za pět let. Informovala o tom dnes Česká televize (ČT).
"Kupole nové řídící věže bude mít průměr 20 metrů a bude rozdělena do tří pater," řekl ČT mluvčí Řízení letového provozu Richard Klíma. Letiště v budoucnu počítá s navýšením počtu cestujících, mají přibýt nové terminály a ranveje.
V současné době odbaví věž maximálně 44 letadel za hodinu, má jich ale být až 70. Loni Letištěm Václava Havla prošlo více než 15 milionů cestujících, což je nejvíce za 80 let jeho existence. "Počítáme s navýšením počtu cestujících až na 21 milionů," sdělil televizi mluvčí letiště Roman Pacvoň.
http://www.flymag.cz/article.php?id=11678
Letiště Praha bude mít novou řídící věž. Má být vysoká 80 metrů, což je o 30 metrů více než současná věž, která bude sloužit jako záložní staviště. Stavba začne zhruba za dva roky, věž by měla fungovat za pět let. Informovala o tom dnes Česká televize (ČT).
"Kupole nové řídící věže bude mít průměr 20 metrů a bude rozdělena do tří pater," řekl ČT mluvčí Řízení letového provozu Richard Klíma. Letiště v budoucnu počítá s navýšením počtu cestujících, mají přibýt nové terminály a ranveje.
V současné době odbaví věž maximálně 44 letadel za hodinu, má jich ale být až 70. Loni Letištěm Václava Havla prošlo více než 15 milionů cestujících, což je nejvíce za 80 let jeho existence. "Počítáme s navýšením počtu cestujících až na 21 milionů," sdělil televizi mluvčí letiště Roman Pacvoň.
http://www.flymag.cz/article.php?id=11678
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Letiště a vše co se jich týká
Hřbitov letadel v Kaliningradu. Opuštěná letecká základna
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letiště a vše co se jich týká
Letectvo Baltického flotu sa vrátilo na svoje domovské letisko po rekonštrukcii
Letecké posádky Baltického flotu sa vrátili z letiska pri mestečku Černiachovsk (Черняховск) na svoje domovské letisko pri mestečku Čkalovsk (Чкаловск) pri Kaliningrade. V rámci rekonštrukcie sa sa vybudovala nová dráha + rolovačky + stojánky lietadiel, prerobilo sa odvodňovanie, elektrika, osvetlenie, komunikácia = po rekonštrukcii je letisko schopné prijať ľubovoľné lietadlo a umožní súčasné viacnásobné štarty lietadiel.
Zdroj https://kgd.ru/news/society/item/76282- ... onstrukcii z 04.10.2018
Video reportáž
https://youtu.be/AYk53vr6Vic zverejnené 05.10.2018, dĺžka videa 59 sek.
Letecké posádky Baltického flotu sa vrátili z letiska pri mestečku Černiachovsk (Черняховск) na svoje domovské letisko pri mestečku Čkalovsk (Чкаловск) pri Kaliningrade. V rámci rekonštrukcie sa sa vybudovala nová dráha + rolovačky + stojánky lietadiel, prerobilo sa odvodňovanie, elektrika, osvetlenie, komunikácia = po rekonštrukcii je letisko schopné prijať ľubovoľné lietadlo a umožní súčasné viacnásobné štarty lietadiel.
Zdroj https://kgd.ru/news/society/item/76282- ... onstrukcii z 04.10.2018
Video reportáž
https://youtu.be/AYk53vr6Vic zverejnené 05.10.2018, dĺžka videa 59 sek.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letiště a vše co se jich týká
Ministerstvo obrany Ruskej federácie spustilo program na rekonštrukciu / obnovu 106 letísk na území Ruska
Minister obrany RF Šojgu predložil plán na rekonštrukciu / obnovu 106 letísk na území Ruska s plánom do roku 2028.
Za posledných 5 rokov (2014-2019) v Rusku zrekonštruovali nasledovných 12 letísk:
Витязево, Ахтубинск, Ейск, Крымск, Кореновск, Липецк, Приволжский, Моздок, Североморск-1, Чкаловский, Чкаловск a Энгельс
Momentálne ešte prebiehajú práce na týchto 4 letiskách:
Степь, Балтимор, Темп a Нагурская
Zdroj https://tass.ru/armiya-i-opk/6380585 z 26.04.2019
Minister obrany RF Šojgu predložil plán na rekonštrukciu / obnovu 106 letísk na území Ruska s plánom do roku 2028.
Za posledných 5 rokov (2014-2019) v Rusku zrekonštruovali nasledovných 12 letísk:
Витязево, Ахтубинск, Ейск, Крымск, Кореновск, Липецк, Приволжский, Моздок, Североморск-1, Чкаловский, Чкаловск a Энгельс
Momentálne ešte prebiehajú práce na týchto 4 letiskách:
Степь, Балтимор, Темп a Нагурская
Zdroj https://tass.ru/armiya-i-opk/6380585 z 26.04.2019
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letiště a vše co se jich týká
V Pekingu postavili největší mezinárodní letiště
V Pekingu byla ukončena výstavba mezinárodního letiště Daxing, které je největší na světě, informovalo o tom vedení města. Vedoucí projektu letiště Li Cinghua sdělil dříve Sputniku, že Daxing není pouze letiště, ale největší dopravní uzel v Číně, jehož výstavba přišla na 400 milionů jüanů (asi 60 miliard dolarů). Uvedení do provozu letiště s jediným terminálem v podobě „zlatého fénixe“ o ploše jeden milion metrů čtverečních je naplánováno na 30. září, v den 70. výročí založení ČLR. Projekt osobně kontroluje čínský lídr Si Ťin-pching. První kámen nového letiště byl položen 26. prosince 2014, výstavba byla zahájena 15. března 2016. Projekt předpokládá, že do roku 2025 dokáže obsloužit ročně 72 milionů cestujících a na dva miliony tun nákladů.
https://ac24.cz/-/v-pekingu-postavili-n ... direct=%2F
https://www.forbes.com/sites/tedreed/20 ... s-a321xrl/
V Pekingu byla ukončena výstavba mezinárodního letiště Daxing, které je největší na světě, informovalo o tom vedení města. Vedoucí projektu letiště Li Cinghua sdělil dříve Sputniku, že Daxing není pouze letiště, ale největší dopravní uzel v Číně, jehož výstavba přišla na 400 milionů jüanů (asi 60 miliard dolarů). Uvedení do provozu letiště s jediným terminálem v podobě „zlatého fénixe“ o ploše jeden milion metrů čtverečních je naplánováno na 30. září, v den 70. výročí založení ČLR. Projekt osobně kontroluje čínský lídr Si Ťin-pching. První kámen nového letiště byl položen 26. prosince 2014, výstavba byla zahájena 15. března 2016. Projekt předpokládá, že do roku 2025 dokáže obsloužit ročně 72 milionů cestujících a na dva miliony tun nákladů.
https://ac24.cz/-/v-pekingu-postavili-n ... direct=%2F
https://www.forbes.com/sites/tedreed/20 ... s-a321xrl/
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letiště a vše co se jich týká
Nieco o moznostiach konektivity noveho letiska - bude napojene na vsetky druhy pozemnej dopravy. cize bude tam dialnica, metro, autobusova stanica, zeleznica. Linka metra, ktora letisko spoji s centrom Pekingu bude otvorena sucasne s letiskom. Po otvoreni noveho letiska sa zatvori jedno stare
https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_D ... al_Airport
https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_D ... al_Airport
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16727
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Letiště a vše co se jich týká
Jaký kontrast k berlínskému letišti Willyho Brandta, které mělo být už osm let v provozu. Stavební práce byly zahájeny v roce 2006. Zatím se ho ale kvůli technickým potížím ani na několik pokusů nepodařilo otevřít. Do roku 2025 a dostavbě druhého a třetího terminálu má kapacita letiště, které nahradí dvě dosavadní, Tegel a Schönefeld, vzrůst na 45 milionů pasažérů ročně
„Jsme si jisti, že v říjnu 2020 otevřeme,“ zdůrazňuje zahraničním novinářům s odhodláním v hlase Daldrup,
Po letech odkladů a skandálů se má nové berlínské letiště otevřít příští rok. Stále má asi 11 500 závad
https://echo24.cz/a/SATLB/po-letech-odk ... -500-zavad
„Jsme si jisti, že v říjnu 2020 otevřeme,“ zdůrazňuje zahraničním novinářům s odhodláním v hlase Daldrup,
Po letech odkladů a skandálů se má nové berlínské letiště otevřít příští rok. Stále má asi 11 500 závad
https://echo24.cz/a/SATLB/po-letech-odk ... -500-zavad
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letiště a vše co se jich týká
V Pekingu postavili největší mezinárodní letiště
V Pekingu byla ukončena výstavba mezinárodního letiště Daxing, které je největší na světě, informovalo o tom vedení města. Vedoucí projektu letiště Li Cinghua sdělil dříve Sputniku, že Daxing není pouze letiště, ale největší dopravní uzel v Číně, jehož výstavba přišla na 400 milionů jüanů (asi 60 miliard dolarů). Uvedení do provozu letiště s jediným terminálem v podobě „zlatého fénixe“ o ploše jeden milion metrů čtverečních je naplánováno na 30. září, v den 70. výročí založení ČLR. Projekt osobně kontroluje čínský lídr Si Ťin-pching. První kámen nového letiště byl položen 26. prosince 2014, výstavba byla zahájena 15. března 2016. Projekt předpokládá, že do roku 2025 dokáže obsloužit ročně 72 milionů cestujících a na dva miliony tun nákladů.
https://ac24.cz/-/v-pekingu-postavili-n ... direct=%2F
https://www.forbes.com/sites/tedreed/20 ... s-a321xrl/
V Pekingu byla ukončena výstavba mezinárodního letiště Daxing, které je největší na světě, informovalo o tom vedení města. Vedoucí projektu letiště Li Cinghua sdělil dříve Sputniku, že Daxing není pouze letiště, ale největší dopravní uzel v Číně, jehož výstavba přišla na 400 milionů jüanů (asi 60 miliard dolarů). Uvedení do provozu letiště s jediným terminálem v podobě „zlatého fénixe“ o ploše jeden milion metrů čtverečních je naplánováno na 30. září, v den 70. výročí založení ČLR. Projekt osobně kontroluje čínský lídr Si Ťin-pching. První kámen nového letiště byl položen 26. prosince 2014, výstavba byla zahájena 15. března 2016. Projekt předpokládá, že do roku 2025 dokáže obsloužit ročně 72 milionů cestujících a na dva miliony tun nákladů.
https://ac24.cz/-/v-pekingu-postavili-n ... direct=%2F
https://www.forbes.com/sites/tedreed/20 ... s-a321xrl/
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letiště a vše co se jich týká
British Airways a Lufhansa ruší všechny lety do Káhiry
Britské aerolinky British Airways ode dneška ruší na sedm dní všechny lety do Káhiry. Letecká společnost v prohlášení uvedla, že jde o preventivní opatření, které umožní posoudit bezpečnost na tamním letišti. Bližší podrobnosti o pozastavení letů zatím nejsou známy. Později stejný krok oznámila i největší německá letecká společnost Lufthansa. Aerolinky dočasně zrušily všechny lety z Mnichova a Franfurtu, které mířily do egyptské metropole. České letecké společnosti do Káhiry nelétají.
Britské aerolinky British Airways ode dneška ruší na sedm dní všechny lety do Káhiry. Letecká společnost v prohlášení uvedla, že jde o preventivní opatření, které umožní posoudit bezpečnost na tamním letišti. Bližší podrobnosti o pozastavení letů zatím nejsou známy. Později stejný krok oznámila i největší německá letecká společnost Lufthansa. Aerolinky dočasně zrušily všechny lety z Mnichova a Franfurtu, které mířily do egyptské metropole. České letecké společnosti do Káhiry nelétají.
https://echo24.cz/a/SYGCe/british-airwa ... -do-kahiry"Neustále prověřujeme bezpečnostní opatření na všech našich letištích po celém světě. Lety do Káhiry jsme na sedm dní pozastavili. Jde o preventivní opatření, které umožní další posouzení situace," citovala agentura Reuters z prohlášení britské společnosti.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letiště a vše co se jich týká
Na tech vozitkach traktorech ma bezva kseft po vsech kontinentech pardubicka ERA. Na vsechno co se po letistich pohybuje montuji bazmek potom je to videt na sekundarnim radaru. Par vehiklu vjelo na drahu a byla stazka s letadlem ted je to videt.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9246
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letiště a vše co se jich týká
Ten "bazmek" je odpovídač sekundárního radaru vysílající v módu S, případně kombinovaný s ADSB (fakticky vysílání GPS souřadnic vozidla).
Poloha se, spolu s polohou všech letadel na pohybové ploše, se spravovává a zobrazuje v systému A-SMGCS (Advanced-Surface Movement and Guidance Control System). Součástí systému je i tool, který se nazýval Alerts (dnes Safety Nets). Základem je Runway Incursion Alert, který je generován pokud letadlo / vozidlo vstoupí na runway, která je obsazena jiným letadlem (vzlet, přistání).
ERA ale není jediným výrobcem ... byť je to vlastně jejich nápad.
Poloha se, spolu s polohou všech letadel na pohybové ploše, se spravovává a zobrazuje v systému A-SMGCS (Advanced-Surface Movement and Guidance Control System). Součástí systému je i tool, který se nazýval Alerts (dnes Safety Nets). Základem je Runway Incursion Alert, který je generován pokud letadlo / vozidlo vstoupí na runway, která je obsazena jiným letadlem (vzlet, přistání).
ERA ale není jediným výrobcem ... byť je to vlastně jejich nápad.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letiště a vše co se jich týká
ERA byla asi prvni co se odtrhla od Tesly Pardubice. Jeste v Tesle se zacalo vyvijet zobrazeni z radaru na PC Tesla to nechtela zavest tak se trhnuli a zacali to zobrazeni na PC delat.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9246
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letiště a vše co se jich týká
Nepleteš si to s RETIA ?
Ti se trhli jako první (1993) a od počátku se věnují zpracování, zobrazení a přenosu radiolokačních signálů.
ERA vznikla "až" 1994 a základem je tým, který se předtím věnoval pasivním sledovacím systémům (KOPÁČ, RAMONA, TAMARA).
Na jejich základě vytvořili v ERA nejprve civilní sledovací systém (1995) a následně i vojenskou VERA (1996) - s VERA jsem se potkal ve Větrušicích, kdy byla na testování.
V roce 1999 přišli s prvním multilateračním systémem pro civilní letectví MLAT, který byl instalován u ŘLP ČR na LKPR.
V roce 2000 se ŘLP ČR a Letiště Praha účastnili projektu Evropské Komise pod názvem BETA (což byl právě vývoj výše uvedeného A-SMGCS systému). V rámci Surveilance (Sledování) se mimo jiné na LKPR hledala vhodná technologie. Žádná nevyhovovala (ADSB bylo ještě v plenkách) a tak si kolegové z ŘLP vzpomněli na ERA a přizvali jsme ji do týmu. Multilaterace se v letištních podmínkách osvědčila (pro letadla vybavené odpovídačem v módu S - tehdy žhavá novinka), a v září 2001 se testoval první prototyp vozidlové stanice. Projekt dopadl výborně a na jeho základě začal norský Park Air System (dnes součást španělské společnosti INDRA) vyrábět první komerční A-SMGCS systém. LKPR bylo po Frankfurtu (měli vlastní, ne tak dokonalý systém) druhým letištěm s tímto systémem.
ERA využila zkušenosti z projektu BETA (a následných EMMA a EMMA 2) k tomu, že v roce 2004 přišla s komerčním "odpovídačem" pro letištní vozidla pod názvem SQUID (to je ten "bazmek"). První verze byly založeny pouze na módu S, novější pak kombinují mód S s ADSB.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letiště a vše co se jich týká
Zakladatel ERA ing. Mirek Sotona ( kamarad radioamater ) delal ve Vyzkumnem podniku Tesla Opocinek hlavniho inzenyra ( tak se ta funkce jmenovala ) S partou kolegu odesli do baraku v TMS a tam si pronajmuli prostory. To zobrazeni vyvijeli dal vzala, to armada a hodne ruskych civilnich letist. Tesla mela uz misto Tamary vyvinuty BORAP uz na novych soucastkach podstne mensi, ten se snad ani nevyrabel udelali VERU.
Bylo nekolik spolumajitelu ty postupne odprodali svuj podil Mirkovi Sotonovi tak se stal jedinym majitelem. Potom mel nahle zhorseni zdravotniho stavu po vyleceni to prodal americanum. Po nekolika preprodejich je ted majitel OMNIPOL.
Retia je dalsi kus z Tesly to od puvodnich majitelu odkoupil zbrojar Strnad.
Dalsi je http://www.eldis.cz/
Dokonce je dal Tesla Pardubice sro. se sidlem Bratislava ( majitel je take kamarad radioamater. )
V Pardubicich je zlikvidovala exekuce tak se mozna jmenujou jinak. Ten od armady koupil neprodane Tamary........
Dalsi je T-CZ, nejake renovace radaru a hlavne je ted zivi radiostanice systemu TRS pro drahu. Kazda lokomotiva na nasich drahach to musi mit i zahranicni . Pokusela se to vyrabet AZD ale nezvladli to. Dispecer dokaze na dalku zastavit vlak. Mozna se moc nevi ze na kazde signalizaci, zavorach je cislo, kdyz je potreba zastavit vlak zavola se 112 a oni to zaridi.
https://www.zelpage.cz/clanky/tratove-r ... la?lang=cs
Bylo nekolik spolumajitelu ty postupne odprodali svuj podil Mirkovi Sotonovi tak se stal jedinym majitelem. Potom mel nahle zhorseni zdravotniho stavu po vyleceni to prodal americanum. Po nekolika preprodejich je ted majitel OMNIPOL.
Retia je dalsi kus z Tesly to od puvodnich majitelu odkoupil zbrojar Strnad.
Dalsi je http://www.eldis.cz/
Dokonce je dal Tesla Pardubice sro. se sidlem Bratislava ( majitel je take kamarad radioamater. )
V Pardubicich je zlikvidovala exekuce tak se mozna jmenujou jinak. Ten od armady koupil neprodane Tamary........
Dalsi je T-CZ, nejake renovace radaru a hlavne je ted zivi radiostanice systemu TRS pro drahu. Kazda lokomotiva na nasich drahach to musi mit i zahranicni . Pokusela se to vyrabet AZD ale nezvladli to. Dispecer dokaze na dalku zastavit vlak. Mozna se moc nevi ze na kazde signalizaci, zavorach je cislo, kdyz je potreba zastavit vlak zavola se 112 a oni to zaridi.
https://www.zelpage.cz/clanky/tratove-r ... la?lang=cs