Každý den neustále dokola řeším porušování pravidel. Takže pro všechny:
Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Není žádný důvod na něj rovnou neodpovědět!
Zkracujte na max. možnou míru vkládané příspěvky - každý si to přečte celé po přechodu na originál z odkazu.

Tohle platí dlouhá léta a mnozí to opět ignorujete - takže bude třeba přitvrdit, aby jste to zase akceptovali?

Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 14:28

Vsimnite si ako sa rozbehli elektrobicykle a kolobezky. Bez dotacii a zasahov stratu. To je trhova cesta, kde sa ludia sami rozhodnu, ci im to nieco da.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8344
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 30 říj 2019, 14:49

Ak sa bude benzin a nafta predavat s rovnakym zatažením danami ako elektrika pre domacnost, tak všetci si kupime posledny Jeep Grand Cherokee s 6,2 litrovym preplnovanym osemvalcom o vykone 710 koni. Takto si kupujeme kolobežku.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 18232
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 30 říj 2019, 15:51

Juraj píše:
30 říj 2019, 14:28
...ako sa rozbehli elektrobicykle a kolobezky. Bez dotacii a zasahov stratu...
Tady bych asi polemizoval. Nevím jak u vás na Slovensku, ale tady jsou tyto prostředky ve velké většině v majetku půjčoven, ať už soukromých, nebo městských atd. Drtivá většna jich je v turistických oblastech - hory, města, parky, a tohle vše JE Z DOTACÍ na rozvoj turismu. Znám pár (doslova - 2) lidi, kteří mají elektrokola, prvotní nadšení rychle opadlo, když po roce museli zacálovat nové baterie...

Dtto když si náš technik pořídil malé elektro auto na cesty do práce a po městě. Pokud nebyla zima, celkem se to dalo, i to poměrně slušně jezdí. Jakmile přituhlo, jezdil autobusem... :lol:

No a nakonec pak najdete studii, kde se tvrdí, že i bez elektromobilů jakéhokoliv typu budeme mít brzo problémy...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1929
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kozlus » 30 říj 2019, 18:32

Jenom bych podotkl, ze rozsireni elektroaut mimo mesta k rodinnym domu, kde je moznost dobijet v garazi, bych jako moc realnou nevidel. Nebo to rozhodne nebudou zadny zavratny pocty. Protoze takovej barak je vetsinou v rodine dlouho, pripadne na uver a vetsinou u nich stoji auta v cene 20-200 tisic korun.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 30 říj 2019, 20:41

mzprx píše:
30 říj 2019, 11:38
V ekonomike sa urcite najdu aj horsie veci, napr. 5000 Eurove lavicky z eurofondov a podobne. :mrgreen:
Plošné eco daně v praxi, podpora OZE a emisní povolenky zamaskované v ceně el. proudu. Platíme je již po desetiletí. Čili eco daň z CO2 je již dávno v praxi v celé EU(nikoli Světa). Dnes se již rozhoduje pouze o její modifikacích.

P.S. Již dnes má výnos nikoli v jednotkách ale již v desítkách mld. CZK/rok což je již cca <1% S.R.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3275
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od jura-p » 31 říj 2019, 03:22

Mě tedy vadí, že nikdo neuvažuje útratu v hospůdce u rychlonabíjecí stanice, kde bude trávit tu hodinku, dvě a někdy i tři, při čekání, než přijde na řadu, aby si za deset minut dobil pár desítek procent kapacity svých baterií. Ani to, že se spotřebuje spousta energie na vytěžení rud, výrobu drátů, stavbu elektráren, stavbu transformátorů, stavbu nových rozvodů, stavbu nabíjecích stojanů u parkovišť na sídlištích. Ani tramvaj není moc ekologická, protože potřebuje spoustu železa, betonu, mědí, napájecích stanice, sloupů a montérů. Ani provozně to není levná záležitost. A co znám lidí, tak stejně, když potřebují něco na druhém konci města, tak nejdou studovat jízdní řád MDH, seberou potřebné tašky a co jinak potřebují a jedou autem.
Tady se odbude jednou větou, že nějaké elektrárny se budou muset postavit. Kvůli dostavbám bloků tady padají vlády, a přitom se nic ještě nestaví. Už pěkných pár roků se nedostavuje. A jak to tak vypadá, hned tak dostavovat nebude. Značná část těch, co stavěla ty minulé bloky je už v penzi. A hlasatelé pokroku řeknou, no pár elektráren se postaví.
Stavby elektráren, zejména atomových, bývají daleko největší podniky v okolí. A nic moc ekologického po dobu stavby. K tomu se staví přehrady a tunely a mění krajina.
A čím dál víc přemýšlím, jestli takovéto věci vůbec patří na tento web. Je to sice konflikt, ale tak nějak moc dlouhodobý na to, aby byl aktuální. To už je let, co jsem byl jihočeským taťkou. Já vím, dálnice taky není hotová a budějcké letiště furt polyká prachy a je a není současně. Některé konflikty jsou prostě dlouhodobé.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 01 lis 2019, 12:50

Tesla Model 3 predbehla Škodu Octavia v rámci európskeho predaja
https://www.teslamagazin.sk/tesla-model ... september/
Viac hláv - viac kapusty.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 01 lis 2019, 15:10

Nové americké auto(nejen auto) si v Evropě koupí jen blb. S pravděpodobností hraničící s jistotou neodpovídá bezpečnostním a dalším normám platným v Evropě a nikdo v ní toto oficiálně nesmí přezkušovat natož reklamovat ani na rozdíl podmínek certifikací poukazovat viz. Dohoda o uznávání certifikátů jež byla podepsána před a jako součást TTIP a je i součástí dohod CETA. Nevztahuje se jen na auta ale na veškeré certifikované zboží(včetně JE a letadel i potravin).

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Beda » 01 lis 2019, 15:21

Pro Skodu udelali nabijeci stanice ktere maji setrvacnik....motor roztoci setrvacnik, prijede auto a naladuje ho. Kolik na to nabiti auto ujede. JPP drve psala ze se delal pokus pohanet auto setrvacnikem.

Pro zajimavost na nasich TV vysilacich byl tenhle system uz pred 40 lety......Vysilace jsou na kopcich, tak pres ne vedli mikrovlne spoje a tak nez nastartoval agregat, zivila ty spoje masinka se setrvacnikem....Pred nekolika roky to sesrotovali....
https://www.hybrid.cz/skoda-auto-bude-v ... ou-baterii
http://www.hybrid.cz/clanky/setrvacnik- ... idla-2-dil

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od classix » 01 lis 2019, 15:43

Kdysi jezdili ve Švýcarsku gyrobusy na setrvačník.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 01 lis 2019, 17:28

I u Nás se o nich uvažovalo(i se o tom psalo) jako náhrada za tehdy likvidované(ale nesmrdící) trolejbusy ale nikdo nedokázal zabezpečit setrvačník při havárii(provozní i silniční) aby se neutrhl a nezdemoloval své okolí. Naakumulované energie má dost na na několik činžáků. Uvažovalo se o plnohodnotné verzi při náhradě trolejbusů.

P.S. Princip setrvačníku se ve strojařině plošně používá skoro od počátku zavedení technologie lisování časem i kování, (buchary namísto hamrů) tj. o dost více jak století.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 03 lis 2019, 17:31

Nastal globální pokles v prodeji elektromobilů, poprvé od roku 2014

Celosvětové snahy jsou, aby prodeje elektromobilů explodovaly. Na některých důležitých trzích však k něčemu takovému nyní nedochází. Naopak. Prodeje aut na elektrický pohon tam dokonce klesají.
Ačkoliv se očekával zlom v oblasti elektronické mobility, prodeje váznou. Dle čísel „E-Mobility Sales Review“ společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) se ve třetím čtvrtletí roku 2019 počet nových registrací bateriových elektrických vozidel globálně snížil o 2,8 procenta. Stalo se tak poprvé od roku 2014.
Propad u nových registrací plug-in hybridů však byl ještě výraznější, dle údajů se snížil o 23,8 procenta. Od července do září bylo na celém světě puštěno do provozu 312 573 elektromobilů na baterie (BEV) a 102 907 plug-in hybridů (PHEV), což je pokles o 8,8 procenta.
Hlavním důvodem je zrušení finančních pobídek čínské vlády na podporu konsolidace trhu. V souladu s tím se na největším trhu s elektronickými auty na světě snížil nákup baterií do elektroaut o 15,7 a u plug-in hybridů o 27,3 procenta.
V pěti největších evropských zemích – Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a Španělsku – se tak počet nových registrací u elektronických vozidel téměř zdvojnásobil, přičemž tady také dominují baterie na elektrický pohon ve srovnání s plug-in hybridy.
Naproti tomu v USA se počet nových registrací ve třetím čtvrtletí opět snížil, a to o 15,5 procenta pro BEV a o 29,8 procenta pro PHEV.

P.S.Takže o prodejnosti rozhodují dotace. Další příklad působení globálních tržních sil.

https://echo24.cz/a/S2Diz/nastal-global ... -roku-2014

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3275
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od jura-p » 03 lis 2019, 17:46

Dotatce je mimotržní síla. Je to deformace trhu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 04 lis 2019, 13:41

Presne tak. Ako aj nizsia spotrebna dan na naftu oproti benzinu. :mrgreen:
Viac hláv - viac kapusty.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 14:25

Kupovalo se to, byla masivni reklama, jake je to bezva auto atd. Nikdo to neznal, ted se zacinaji ukazovat zkusenosti, provozni, zivotnost a asi se ukazuje ze to neni zarak, ze nas to nespasi.

Mozna se vraci jen sankce na Cinu. Tak Cina prisla na to ze vetsina AKU jde na vyvoz, do zemi co na ne uplatnuji sankce, tak at si zaplati co to stoji, bez podpory vlady. Doma muzou dat cinanum neco jako srotovne.

JJ, sankce jsou bezva vec, ale muze prijit i rana z druhe strany. Cine se zdrazila vyroba, tak musi zdrazit i vyrobky.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 11158
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od homer » 06 lis 2019, 18:08

:dobre:
Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín
Německý manažer Achim Hannott si koupil novou generaci plug-in hybridu BMW 330e. Na nákup vozu dostal i dotaci od německé vlády. Těšil se na ekologičtější provoz automobilu. Realita je však jiná. Kvůli chybějící infrastruktuře pro nabití baterie jezdí vozem prakticky jen s využitím spalovacího motoru.

Dobíjecí hybridní auta jsou jednou z variant, jak automobilky budou u své produkce snižovat objem emisí oxidu uhličitého, aby dostály přísnějším limitům. Německý výrobce BMW přišel s novou generací hybridních aut BMW 330e. Kromě elektromotoru má luxusní vůz, jehož cena začíná na 1,25 milionu korun, také benzínový dvoulitrový motor.

Výrobce dokonce uvádí kombinovanou spotřebu 1,9 litru na sto kilometrů. S plně nabitou baterií může vůz ujet na elektrický pohon 59 kilometrů.

Jedním z čerstvých majitelů tohoto vozu je ředitel německé asociace pro montované domy Achim Hannott. Koupě pro něj ale znamenala spíše zklamání. Stěžuje si, že baterii a elektromotor prakticky nevyužívá. Navíc si po koupi nového automobilu musel ještě dokoupit kabel pro nabíjení.

„Je to stejné, jako když si koupíte tenisky a chybí tkaničky,“ popsal jeho rozčarování německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Navíc pro kabel za 246 eur si musel dojet na jinou pobočku, mnichovský prodejce ji neměl na skladě. „Kupujete si hybridní auto za 70 tisíc eur (1,8 milionu korun) a musíte zaplatit zvlášť dobíjecí kabel, abyste mohli použít dobíjecí stanici,“ postěžoval si.

Manažer, který tráví většinu dne na služebních cestách, dodal, že má obrovský problém baterii v automobilu nabít. První stanice byla plně obsazená, u dalšího drobného provozovatele bylo nutné se zaregistrovat, další stanice vůbec neexistovala, i když ji mapová aplikace nabízela.

Nový „úsporný“ BMW tak využívá jako svůj předchozí Mercedes třídy S s běžným spalovacím motorem. I když mu německý daňový poplatník prostřednictvím vládního bonusu přispěl na koupi v rámci podpory elektromobility. „Těší mě daňové zvýhodnění. Ale dobíjení pro mě znamená velké úsilí navíc,“ vysvětlil.


Více na: https://www.euro.cz/byznys/hybridnim-bm ... n=copylink

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od QVAK » 06 lis 2019, 23:21

11 tisíc litrů vody, 50 hasičů. Nabouranou Teslu hasili tři dny a stále neví co s ní

Požáry elektromobilů přináší několik problémů, které u spalovacích motorů nejsou. Ukázala to říjnová nehoda, při které v Rakousku havaroval řidič Tesly a okamžitě na to auto vzplálo. Řidič přežil, ale Tesla už šla těžko uhasit. Pokoušelo se o to na 50 hasičů, spotřebovalo se na 11 tisíc litrů vody a auto musel nakonec bagr ponořit na tři dny do speciálního hasícího kontejneru. Informace přinesl server deníku Kronen Zeitung.

https://echo24.cz/a/SnEQu/11-tisic-litr ... vi-co-s-ni

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 50774
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Alchymista » 06 lis 2019, 23:56

fotka hasenie je staršia, už sme ju tu mali v článku o rakúskych požiarnikoch a horiacej tesle
tých 50 ľudí je trochu zložitejšie - proste sa tam vystriedalo postupne niekoľko požiarnych vozidiel a keďže požiary elektromobilov sú stále dosť rarita, ale perspektívne budú častejšie, tak tam bolo aj dosť požiarnikov "na zaškolenie".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 07 lis 2019, 11:51

Automobilka Škoda aktuálne ohlásila, že jej prvý elektromobil Škoda Citigoe iV sa na českom trhu vypredal za 7 týždňov, čo je podľa jej slov pozitívnym prekvapením.
https://www.teslamagazin.sk/skoda-citigoe-iv-predaj-cr/
Viac hláv - viac kapusty.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9433
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Skeptik » 07 lis 2019, 16:03

Prodávalo se 500 autíček, které ještě ani nejsou vyrobené, a to za cenu "již" od 429.000 Kč … tedy cca cena 2 aut Škoda CitiGo s benzínovým motorem a výrazně vyšší užitnou hodnotou :roll:

Takže co? Nějakou tu diktaturku, aby prodeje šly lépe ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět