Každý den neustále dokola řeším porušování pravidel. Takže pro všechny:
Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Není žádný důvod na něj rovnou neodpovědět!
Zkracujte na max. možnou míru vkládané příspěvky - každý si to přečte celé po přechodu na originál z odkazu.

Tohle platí dlouhá léta a mnozí to opět ignorujete - takže bude třeba přitvrdit, aby jste to zase akceptovali?

Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 11:38

V ekonomike sa urcite najdu aj horsie veci, napr. 5000 Eurove lavicky z eurofondov a podobne. :mrgreen:
Viac hláv - viac kapusty.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5836
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od nine_mike » 30 říj 2019, 11:42

Lenže v bytovkách sa málokedy kúri elektricky. Pri ich návrhu s tým nikto nepočítal a pri množstve domácej elektroniky sú už dnes bytové rozvody zaťažené celkom slušne. Teraz si tie 2 kW vynásob počtom áut pred normálnou bytovkou a hneď si medzi 50-100 kW na bytovku. Na klasickom strednom sídlisku máš takých bytoviek cca 10, to si už niekde medzi 0,5-1 MW, príkonu ktorý potrebuješ vyrobiť a preniesť cez tie 30-40 ročné rozvody spolu s tým príkonom ktorý nimi už teraz prechádza. Naozaj si myslíš, že to zvládnu? A čo veľké sídliská s desiatkami bytoviek a stovkami-tisíckami áut?

Čo je u teba dlhá cesta? Keď idem na deň z Banskej Bystrice do Bratislavy, povedzme že cez noc si nabijem moju megateslu, do BA idem väčšinu cesty cca 100-110 km/h, 30-40 minút sa krútim po meste. Prácu v BA skončím za 4-5 hodín a idem naspäť. V ideálnom prípade, že na mieste výkonu niekoho presvedčím aby mi poskytol jeho elektrinu (už to je obťažujúce ako pre mňa, tak aj pre zákazníka), nabije sa moja megatesla za ten čas bez rýchlonabíjania? A ak mi elektrinu neposkytne, alebo proste nie je fyzicky možné nabíjať, vydrží mi baterka na cestu späť?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 11:48

Nemyslis dostatocne progresivne. K casu sluzobnej cesty si prirataj aspon pol hodinku na nejakej cerpacke, kde si dobijes svoju supertrupermegateslu aspon na dojazd domov :D :D :D
P.S. nech Ta ani nenapadne ist rychlejsie ako 110km/h. Co keby sa Ti minula elektrina skor, ako to naplanoval sv.Elon, zvestovatel elektrickeho osvietenia? :D
mzprx píše:
30 říj 2019, 11:38
V ekonomike sa urcite najdu aj horsie veci, napr. 5000 Eurove lavicky z eurofondov a podobne. :mrgreen:
To akoze fakt? Povinna dan z uhlika, ktora sa rozpusti v cene vsetkeho a tym mi kazdy den znizuje zivotnu uroven je ekvivalent jednorazovym lavickam? Zakaz pre mna jedinej prijatelnej alternativy dopravy, ktora mi davala urcitu mieru slobody je ekvivalent uvedeneho? Povinne zvysovanie ceny elektriny, aby sa zaplatili nove elektrarne, nove trafaky, nove rozvody, nove veterniky, nove...
Sorry, ale vsetko, co dnes suvisi s tzv. ekologiou je len jedna obrovska dokonale zorganizovana lupez a zotrocenie vacsiny obyvatelstva. A co je najhorsie, par otrokov veri, ze je to v ich prospech.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8344
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 30 říj 2019, 11:56

Realne je už davno vyrobeny hybrid, ktory je šetrny voči prirode a zaroven splna moje požiadavky na dopravu.

"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 12:01

Preco to stale stacas na ten extremny priklad. Pre ludi, co nemaju vyriesene byvanie a parkovanie elektromobil nieje, resp. ma obmedzene vyuzitie (nie, ze by to neslo, ale je to komplikovanejsie). Nikto ta nenuti si ho kupit. Samozrejme nema zmysel kupovat auto v cene svojho bytu. Ked mas dom, ako polovica obyvatelstva, mozes o tom uvazovat. Ludia z bytov budu az ti posledni, co prejdu na elektro.
BA-BB sa da teslou urobit tam a nazad bez dobijania, pripadne s 15 min prestavkou na superchargeri pri kaskadach. Fakt by sa vam vsetkym zisla prakticka skusenost.

Juraj, neviem kto ti zakazuje tvoj doterajsi druh dopravy a tak isto som si zatial nevsimol uhlikovu dan. Ber to tak, ze stat si prostriedky na ulupenie casti tvojej penazenky vzdy najde, nezalezi na dovodoch. Ta ekologia to ma ludom len ulahcit, aby sa s peniazmi lahsie rozlucili a nerevoltovali. A ked ti to nevezme priamo, zoberie si pozicku a uchmatne ti to nenapadne, cez inflaciu. Proste tahas za kratsi koniec. Ale napriklad dotacie do ceny elektriny zo solarnych elektrarni by sa uz mali skoncit, v tom sa zhodujeme.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 30 říj 2019, 12:29, celkem upraveno 3 x.
Viac hláv - viac kapusty.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 12:08

Zakladna otazka - je mozny rozvoj elektromobility bez statu (a z mojich penazi)?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12111
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 30 říj 2019, 12:33

mzprx píše:
30 říj 2019, 12:01
a).. Nikto ta nenuti si ho kupit....
b)..Ludia z bytov budu az ti posledni, co prejdu na elektro.
c)...Fakt by sa vam vsetkym zisla prakticka skusenost.
ad a)Nenúti? "Nikdy nehovor nikdy". Bež sa pozrieť do Norska. Kto si kúpi "spalovák" dostáva "ekologickú pokutu" a tie peniaze sa potom darujú tomu kto chce "elektromobil".

ad b) Takže ľudia z panelákov budú tie "ekopokuty" platiť automaticky? Alebo na sídliskách pribudnú tekéto "nabíjacie bunky/kontajnery" s mechanickým zotrvačníkom, ktorý sa v čase nižšieho odberu nabije a potom môže nabíjať až 10 aut súčasne.(takže zase ďaľšie náklady na prevádzku)
Škoda v Praze nainstaluje unikátní izraelské mechanické nabíječky. Elektromobil nabijí už za 10 minut
https://archiv.ihned.cz/c1-66667440-sko ... a-10-minut

ad c) Spomínate si ako sme sa nervózne obzerali keď sa nám pred pár rokmi vybíjala baterka v mobile? Našťastie sa to dalo postupne riešiť ale nie väčšou hustotou energie v akumulátore mobilu ale riešilo sa to veľkosťou baterie a znižovaním spotreby mobilu. No a viedlo to samozrejme aj k vývoju a predaju "powerbank".
Elektromobil v najbližšej budúcnosti nemá perspektívu zásadného zníženia spotreby kWh/100km. Je to dané mechanickými komponentami a aerodynamikou, kde sa nedá očakávať nejaká výrazná zmena, jedine že by sa objavil nejaký nový fyzikálny princíp zakomponovateľný do auta.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 12:35

Vypalne - presne ako hovorim. Len to ma vzneseny nazov, ktory podporovatelov gretenizmu privadza do extazy :D

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8344
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 30 říj 2019, 12:44

Určity čas som v expertnom teame pri federaly, ktory sa zaober prevadzou vozdiel na cestnych komunikacia. Už za socika, sa preberali vtedajšie normy EHK a ministerski uradnici ich "aktivne" vylepšovali. Svojvolne, ničim nepodložene hluposti zapracovali do smernic a zakona o prevadzke vozidiel. Uplne priznačne bolo zaverečne jednanie, ked opät prepašovali do navrhu zakona už x-krat prerokovane a nami z praxe odmietnute opatrenia a časove a kilometricke limity. Po opätovnej dlhej hadke, namestnik ministra poradu ukončil a prečital nam zapisnicu v ktorej stalo, že sme všetci jednohlasne suhlasili s navrhnutym zakonom. Ked sme mu povedali, že to nepodpišeme, tak sa zarehotal, že sme to už podpisali - v prezenčke. A tak sme sa išli opit k Flekom, ako experti. :D
Proste ten mechanizmus tvroby zakonov a nariadeni je vystavany na troch zakladoch na ludskej blbosti politikov, lenivosti ich uradnikov a zaujmoch dôležitych podnikatelskych skupin. Tak ako Eisehower označil za zloducha Vojensko-priemyselny komplex, tak aj v tomto pripade existuje ekologicko-priemyselny komplex fungujuci na rovnakom principe. Proste pomocou strašenia neexistujucou hrozbou vykradat penaženky a uspory obyvatelstva.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 12:52

Juraj: Samozrejme, pozri sa okolo seba kolko aut s cenou 50tis. EUR a viac je okolo teba. Ti vsetci si mozu kupit aj elektromobil. Statna podpora umoznuje kupit si elektromobil sirsiemu poctu ludi, t.j. nielen zbohatlikom. Resp. navratnost takej investicie sa skrati na polovicu.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 30 říj 2019, 12:55, celkem upraveno 1 x.
Viac hláv - viac kapusty.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5836
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od nine_mike » 30 říj 2019, 12:53

mzprx: Aký extrémny príklad?? Tušíš koľko ľudí (aká časť dopravy) denne migruje medzi bratislavskou/košickou/žilinskou/bystrickou aglomeráciou a bližším či vzdialenejším okolím? To nie je žiadny extrémny príklad, to je normálna denná realita tisícok ľudí človeče, my tu nemáme startrekové teleporty. Na normálny pracovný život potrebuješ auto pri ktorom nemusíš rozmýšľať kam ti to ešte vydá, či ti niekto dovolí nabíjať sa, či ešte môžeš ísť niečo zbehnúť kúpiť na druhý koniec mesta, alebo ti to potom zdochne skôr než prídeš k rýchlonabíjačke, alebo vykysneš na 3 hodiny pri normálnej nabíjačke...asi by sa mi naozaj zišla tá praktická skúsenosť, lebo ja si naozaj neviem predstaviť fungovanie na elektrickom aute v bežnom živote (kde ti x krát za deň vznikne potreba niekam rýchlo ísť na krátke aj dlhé trate) a už vôbec netuším ako si teda myslíš, že by sme získavali a transportovali energiu pre elektroautá (mimochodom, toto na nich kritizuje aj Slovenský elektrotechnický zväz). Proste na to nemáme, ani nebudeme mať infraštruktúru, ak neprebudujeme 3/4 elektrizačnej sústavy + nevybudujeme nové a nepristavíme ešte pár blokov v Mochovciach a to už radšej lavičky za 5 litrov, na tých sa dá aspoň sedieť a stále by vyšli na tisícinu percenta toho čo prebudovanie jedného z pilierov na ktorých stojí dnešná spoločnosť.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 12:54

mzprx píše:
30 říj 2019, 12:52
...Statna podpora umoznuje kupit si elektromobil sirsiemu poctu ludi, t.j. nielen zbohatlikom. Resp. navratnost takej investicie sa skrati na polovicu.
Cize bez statu (a mojich penazi) ani tuk. Pokial viem, nikto sa ma na to nikdy nepytal. A pokial viem, povolenie dotovat nejake hovadiny, ktore si aj tak nemozem dovolit, som nikdy nedal. :D

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 12:57

Pisem, ze podpora to vylepsuje, nie ze ani tuk.
Stat sa ta nikdy nepyta, na co minie tvoje peniaze.

UPRAVENO!
petrp - důrazně tě upozorňuji na daná pravidla tohoto fóra!
Viac hláv - viac kapusty.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 13:00

Kto vymyslel kvoty na CO2, ktore nutia automobilky vyrabat, dotovat elektroauta a kvoli krizovym dotacie navysovat ceny ostatnych aut? A ceny tychto aut premietnute do nakladov znizuju aj moju zivotnu uroven. Nebola to nahodou "mudra" Unia? To su tiez moje peniaze. Mnas nestve, ze si nemozem nieco dovolit - to je uplne v poriadku. Stve ma to, ze niekto pouziva moje peniaze. Elektromobilita je podpora bohatych a majetnych z penazi chudobnych.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 13:07

nine_mike píše:
30 říj 2019, 12:53
mzprx: Aký extrémny príklad?? Tušíš koľko ľudí (aká časť dopravy) denne migruje medzi bratislavskou/košickou/žilinskou/bystrickou aglomeráciou a bližším či vzdialenejším okolím? To nie je žiadny extrémny príklad, to je normálna denná realita tisícok ľudí človeče, my tu nemáme startrekové teleporty. Na normálny pracovný život potrebuješ auto pri ktorom nemusíš rozmýšľať kam ti to ešte vydá, či ti niekto dovolí nabíjať sa, či ešte môžeš ísť niečo zbehnúť kúpiť na druhý koniec mesta, alebo ti to potom zdochne skôr než prídeš k rýchlonabíjačke, alebo vykysneš na 3 hodiny pri normálnej nabíjačke...asi by sa mi naozaj zišla tá praktická skúsenosť, lebo ja si naozaj neviem predstaviť fungovanie na elektrickom aute v bežnom živote (kde ti x krát za deň vznikne potreba niekam rýchlo ísť na krátke aj dlhé trate) a už vôbec netuším ako si teda myslíš, že by sme získavali a transportovali energiu pre elektroautá (mimochodom, toto na nich kritizuje aj Slovenský elektrotechnický zväz). Proste na to nemáme, ani nebudeme mať infraštruktúru, ak neprebudujeme 3/4 elektrizačnej sústavy + nevybudujeme nové a nepristavíme ešte pár blokov v Mochovciach a to už radšej lavičky za 5 litrov, na tých sa dá aspoň sedieť a stále by vyšli na tisícinu percenta toho čo prebudovanie jedného z pilierov na ktorých stojí dnešná spoločnosť.
Ja pouzivam na presne take ucely elektromobil denne. A moje naklady na dopravu klesli na desatinu. Denne najazdim cca. 80-100km a nemusim rozmyslat, ci mi to vyda, prichadzam vecer s dojazdom este 200km. Pozicaj si elektromobil na tyzden a uvidis, ze to nieje problem.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 18232
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 30 říj 2019, 13:12

:stop: Už jednou jsem podobnou diskuzi zarazil a činím takto i teď.
Je zbytečné cokoliv vysvětlovat lidem, kteří se modlí ke své technologické modle!
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 13:13

Aspon mam zaujimavy namet :D
Frédéric Bastiat: "Co je a co není vidět"

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 885
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 30 říj 2019, 13:34

Juraj píše:
30 říj 2019, 13:00
Kto vymyslel kvoty na CO2, ktore nutia automobilky vyrabat, dotovat elektroauta a kvoli krizovym dotacie navysovat ceny ostatnych aut? A ceny tychto aut premietnute do nakladov znizuju aj moju zivotnu uroven. Nebola to nahodou "mudra" Unia? To su tiez moje peniaze. Mnas nestve, ze si nemozem nieco dovolit - to je uplne v poriadku. Stve ma to, ze niekto pouziva moje peniaze. Elektromobilita je podpora bohatych a majetnych z penazi chudobnych.
To s danami je pravda len ciastocne, lebo chudobni neplatia ziadne (dan z prijmu ma nezdanitelny zaklad-aj ked ta ide samosprave), alebo nizsie dane (v absolutnom vyjadreni). Proste maju nizsi prijem a tak platia menej. Je to skor podpora strednej triedy, lebo skutocne bohatemu to urobi mensie percento z luxusneho auta. A poznam vyjadrenia zopar bohatsich ludi, ze oni si nemozu kupit elektromobil, lebo im nezarucuje dostatocny spolocensky status. :mrgreen:
Kvoty na CO2 su samozrejme svinstvo. Elektromobily sa zacali presadovat aj bez nich. A dotacie v sucasnosti len zvysuju cenu elektromobilov, ked po ohlaseni dotacii vyrobca okamzite nenapadne zvysil ceny. V skutocnosti je pre vyrobcov vyroba elektromobilov ziskovejsia, nez vyroba spalovacich aut a stratu maju pri tom, ze nemozu predavat predrazene "originalne" nahradne diely. Ved cena baterii je dnes okolo 100USD za 1kWh, cize 40kWh bateria je polozka 4000USD, co je porovnatelne so spalovacim motorom. Vypadne chladic, vyfuk, katalyzator, nadrz, kardan, prevodovka, spojka, DPF, atd.
Ked vyrobcovia placu, ako sa im to nevyplaca, neverim im ani trosku, to je len divadlo pre plebs.
Viac hláv - viac kapusty.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Juraj » 30 říj 2019, 14:17

Frédéric Bastiat: "Co je a co není vidět"

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4882
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Grif » 30 říj 2019, 14:26

A co šlapací auto jako obdoba elektrokola?Něco jako šlapací Velorex z baterkou.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Odpovědět