Historie

Odpovědět
QVAK
Výkonný redaktor
Příspěvky: 950
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Historie

Příspěvek od QVAK » 08 čer 2017, 11:25

Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... la-1329905

http://autobible.euro.cz/teren-bahno-i- ... a-1000-mb/

classix
Redaktor
Příspěvky: 272
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Historie

Příspěvek od classix » 19 čer 2017, 16:57

Obrněný vlak v době studené války


QVAK
Výkonný redaktor
Příspěvky: 950
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Historie

Příspěvek od QVAK » 02 črc 2017, 09:31

HENRY FORD VYNALEZ AUTA Z KONOPÍ JIŽ V ROCE 1941, KTERÁ LZE POHÁNĚT I PALIVEM Z KONOPÍ

V té době měl totiž Ford celý program vývoje vozů s karosériemi z konopných plastů a i poháněných biopalivy získávanými z konopného oleje.
Nedávno Henry Ford odhalil své plastové auto jako výsledek 12letého výzkumu, dal světu pohlédnout na automobil budoucnosti, když i jeho tuhé desky jsou vylisované pod hydraulickým tlakem 1 500 liber na čtvereční palec (psi) – 105,5 bar – na základě receptu obsahující 70 procent celulózových vláken z konopné slámy, konopí a agáve plus 30 procent pojivové pryskyřice.

http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/10635-he ... ivo-konopi

Uživatelský avatar
skflanker_
Redaktor
Příspěvky: 495
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Historie

Příspěvek od skflanker_ » 16 črc 2017, 19:13

Potápači Severného flotu vytiahli z dna Barentsovho mora 2 americké tanky "Sherman"
Tanky z II. svetovej vojny boli v roku 1945 na dopravnej lodi "Thomas Donaldson" ktorú 20.03.1945 potopila nemecká ponorka U-968 pri plavbe do prístavu Murmansk (konvoj JW-65)
Ide už o druhé vyzdvihnutie tankov zo spomínanej lode - prvé bolo v roku 2014 - viď http://www.dailymail.co.uk/news/article ... s-war.html, teraz si zase potápača urobili cvičenie a vytiahli ďalšie tanky
Z hĺbky 50m ich vytiahol plávajúci žeriav KIL-143 (КИЛ-143), spolupracovali aj bezpilotné podvodné prostriedky (podmorské roboty).
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4409695 + video

ešte jedno video
A.

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1059
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Historie

Příspěvek od Alchymista » 17 črc 2017, 10:43

k predošlému - krátko o expedícii v roku 2015
Vyťahujú 90mm pl kanon M1 alebo skôr M2 (M20 je zrejme označenie jeho podávacieho stola a nabíjacieho poloautomatu) a nejaký cestný valec

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1059
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Historie

Příspěvek od Alchymista » 17 črc 2017, 10:50

A niečo pre vojenských automobilistov - výstava "Моторы войны 2016" - Motory vojny 2016

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 1544
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Historie

Příspěvek od WuVirr » 19 črc 2017, 15:24

Tank KV-1

woxia
Redaktor
Příspěvky: 188
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Historie

Příspěvek od woxia » 13 srp 2017, 23:28

Legenda o pěti ruských ocelových bohatýrech, kterak zničili 43 ocelových nájezdníků
Jeden zničil 22
Druhý 8
Třetí 4
Čtvrtý 4
Pátý 5

Děla nepočítali, nemají pásy.


Polite
Redaktor
Příspěvky: 462
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Historie

Příspěvek od Polite » 14 srp 2017, 00:34

Pravda alebo nie...ruske lietadlo bez pilota preletelo celú Európul, pardon len do Belgicka.?
https://m.vk.com/wall-46943161_587713

Hektor
Zpravodaj
Příspěvky: 62
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Historie

Příspěvek od Hektor » 14 srp 2017, 07:31

Mig-23 z Poľska pilot po štarte nahlasil problém s motorom a dostal rozkaz vyskočiť. Ale lietadlo letelo v klude ďalej smer Nemecko, Francúzsko tam oblučik do Belgicka kde došlo palivo. Na západe sa ho bálu zostreliť kvôli hustému osídleniu.

kenavf
Redaktor
Příspěvky: 402
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Historie

Příspěvek od kenavf » 14 srp 2017, 09:11

Polite píše:
14 srp 2017, 00:34
Pravda alebo nie...ruske lietadlo bez pilota preletelo celú Európul, pardon len do Belgicka.?
https://m.vk.com/wall-46943161_587713
Boli okolo toho zmätky pretože nikto na podobnú situáciu nemal smernice čo robiť.
Nakoniec sa prijalo rozhodnutie že riziko pádu na obývané miesto je veľké, preto sa skúsi počkať či lietadlu nevydrží palivo až do mora.Palivo nestačilo a lietadlo spadlo na rodinný dom v Belgii kde zabilo jedného mladíka.
Niekde sa písalo,že lietadlo letelo so zapnutým autopilotom :?: , má stíhačka autopilota?
https://en.wikipedia.org/wiki/1989_Belgian_MiG-23_crash

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1059
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Historie

Příspěvek od Alchymista » 14 srp 2017, 15:06

"Nejaký autopilot" tam u modernejších lietadiel vždy je. Schopnosťami nevyniká, ale výšku, rýchlosť pár desiatok minút udrží - a smer tiež aspoň nejaký čas.
Ono sa to skomplikovalo aj tým, že Mig-23 bol sovietsky - keby bol "len poľský", tak ho nemecká ostrá hotovosť sundá hneď za východonemeckou hranicou na Balte (štartoval z letiska Kołobrzeg-Bagicz), ale zásahy proti "sovietskym" lietadlám mali v rámci NATO "vyárendované" američania výlučne pre seba. A kým sa spamätali - migina letela s otvorenou kabínou, viditeľne bez pilota, a vyleteli za ňou, migina už bola niekde na úrovni Dortmund - Dusseldorf a to je dosť husto obývané územie.

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 191
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Historie

Příspěvek od Skeptik » 14 srp 2017, 15:48

MiG-23M byl, stejně jako předcházející verze MiG-23C, vybaven autopilotem SAU-23A (systěma avtomatičeskogo upravlenija - systém automatického řízení).
"МиГ-23С получил автоматизированную систему управления САУ-23А, связанную с системой регистрации параметров полета САРПП-12Г"

Jinak popis toho co se stalo - zkráceně:

"MiG-23M odstartoval a cca ve 41 sekundě letu nastala pumpáž motoru. Automaticky se vypnulo přídavné spalování. Pilot plukovník N.E. Skuridin (1.700 hodin z toho 527 na MiG-23) to posoudil jako vysazení motoru, a protože se nacházel ve výšce cca 150 metrů, katapultoval se.
Cca 5 sekund po katapultáži se funkce motoru stabilizovala a MiG-23M začal zrychlovat. SAU-23A jej po dosažení dostatečné rychlosti převedla do stoupavého letu a vyvedla do nastavené výšky (pravděpodobně bezpečnostní systém pro případ ztráty vědomí pilota).
V této výšce si to letoun namířil směr NDR, NSR a Belgie.
V 9:42 SEČ (ještě nad územím NDR) byl MiG-23M zachycen americkým radarem (výška letu 12.000 m a rychlost 740 km/h).
Po přeletu hranice mezi NDR a NSR odstartovaly dva F-15 (piloti J.D. Martin a B. Murphy ;) ).
V 10:05 F-15 nalezly MiG-23M a potvrdily, že letí bez pilota a bez překrytu kabiny (Rusové je neinformovali, protože plukovník Skuridin hlásil pád stroje do moře).
Piloti F-15tek dostali rozkaz letoun sledovat, ale střílet na něj jen v krajním případě. Sledovali ho až nad území Belgie, kde MiGu došlo palivo a v 10:37 dopadl na farmu, kde zahynul 18-ti letý mladík. (MiG směřoval na francouzský Lille a piloti F-15tek se domlouvali, že pokud se k Lille přiblíží sestřelí ho.)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host